Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

4 Tolin : Maitre daca aerul din toata tara ar fi ca ala de dimineata sub Tampa poate nu mi as face probleme...din pacate aerul prin sud e cam plin de praf, eu aici as merge cu filtru de aer pe ulei ...In conditiile date eu ma indoiesc ca dupa 5000 km prin Bucuresti uleiul din motor nu are si un continut apreciabil de SiO2...Parerea mea, s-ar putea sa gresesc...

Share this post


Link to post

In domeniul uleiurilor adaosurile comerciale si deci castigurile sunt generoase. Un fost director de la Valvoline mi-a zis ca pt Europa de Est exista o fabrica de uleiuri relativ aproape de granita de sud a tarii noastre, unde si eu as putea inchiria un punct de ambalare contra cativa euro/litru. Dar cine ar cumpara ulei Bogdan Oil? :) Eticheta vinde uleiul.

Motorul de Matiz/Tico este conceput pt uleiuri 10W30 semisintetice, si 5W30 pt zone reci. (nu s-a proiectat/testat acest motor pt/cu ulei sintetic).

Nu inteleg de Daewoo este singura marca care impune schimbul de ulei din 6 in 6 luni, pe cand altii la un an? Consider ca un an este termenul normal de valabilitate al unui ulei mediu...n-o fi o gaselnita sa mai stoarca niste bani si de la cei care ruleaza putin, sub 1000km/luna? Ca exemplu, primul schimb de ulei al fostul Renault Symbol al familiei s-a efectuat dupa 2 ani si 15k km, tata intelegand din carte ca doar nr de km conteaza. Am mai tinut masina inca 3 ani si 40k km si nu consuma ulei/noxele au iesit perfect.

Nr de km la care trebuie schimbat uleiul de motor este o valoare extrem de relativa, depinde de cum este exploatat motorul. O verificare utila ar fi masurarea aciditatii uleiului din motor, dar cine poate preciza Ph-ul minim acceptat al unui ulei?

Este interesanta estimarea RATB, si anume ca 1km urban echivaleaza cu 3km extraurban (au comparat uzura uleiurilor si a motoarelor autobuzelor urbane cu a celor extraurbane). La turisme nu exista o asemenea estimare, dar tind sa cred ca e la fel.

Nu stiu cand veti realiza ca la Matiz orice ulei 10W30 sau 5W30 ati pune pt 10k km si maxim un an, motorul nu va avea uzuri evidente dupa 100k km. Vrea cineva sa-si tina Matizul 300k km si nu stiu eu? Se mai schimba uleiul la Matiz in vreo tara la maxim jumatate de an?

Daca as avea Matiz as pune 10W30 semisintetic Mobil sau Castrol, 20ron/l respectiv 5W30 daca as locui intr-un oras unde iarna scad temperaturile deseori sub -15grade, ceea ce nu mai este cazul Bucurestiului

.

Share this post


Link to post

Senna nu de iarna ma tem eu ...ci de caldura,in bucuresti nu mai exista iarna ( parerea mea )

Share this post


Link to post

Tot cu gandul la caldura i-am lasat si eu pe cei de la service sa bage Mobil SuperS 5w40, dar cred ca nu am facut bine :rolleyes: . Am ascultat asa, in trecere mai multe matizuri, ce-i drept E-uri si sunt mai silentioase ca a mea. Al meu 'tacane', nu stiu de ce, dar asa face (mai ales la decelerare sau daca merg constant la o tuaratie mai ridicata - 30/35km/h in treapta a 2-a - si sunt pe o strada cu sens unic si masini parcate pe ambele parti, parca e concert de tacheti). Am mai auzit unul facand cam la fel si cand m-am uitat mai bine ala avea motorul terminat(scotea fum). E posibil sa fie si de la jocul la supape, nush, dar ma enerveaza. Nu mi-am dat seama pana nu m-am urcat in altul aseara si am 'auzit' cat de silentios este.

 

Nu stiu daca sa ma ingrijorez sau sa-l las in pace, ca 'asa face el'.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Tot cu gandul la caldura i-am lasat si eu pe cei de la service sa bage Mobil SuperS 5w40, dar cred ca nu am facut bine :rolleyes: .

 

 

Asa am procedat si eu in iunie ... pac !!! am trecut de la 5w30 Agip la 5w40 Valvoline synpower.

Rezultat ... Maty mergea cam fara vlaga - initial eu am presupus ca un ulei mai vascos la cald e ok, insa se pare ca motorului nu-i prieste, ciudat insa real.

Final dupa o luna si 1.000 km ...out... trecut pe 5w30 Agip si ...alta viata.

PS nu e un sfat ...doar o parere strict personala.

Edited by PYF

Share this post


Link to post

Pai e diferenta mare intre W40 si W30...a scris asta maestrul Tolin de "n" ori :)

Share this post


Link to post

Mie motorul nu mi se pare lenes, se misca bine, are demaraj bun, dar este zgomotos, tacanitor.

@Zalmoxix - tu tot W40 bagi in motor? Al tau este zgomotos, comparat cu un E?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Recomandarea de a folosi iarna un ulei mai subtirel (5w30) nu trebuie extrapolata si vara prin folosirea unui ulei mai vascos decat cel recomandat (10W30).

Sistemul de racire al motorului este astfel proiectat incat este capabil sa mentina temperatura lichidului de racire si a uleiului din motor la valorile nominale indiferent de temperatura mediului ambiant (exceptand pornirea si warm-up). Temperatura uleiul creste intr-un ritm mai lent decat a apei pt a se plafona la o valoare cu 10-20grade mai mare decat a acesteia.

Cand vine vorba de forja atunci da, temperatura uleiului creste considerabil fata de cea a apei, dar pt aceste regimuri exista uleiurile Racing :thumbl:

Mai simplu spus "iarna nu-i ca vara", doar pt temperaturile joase trebuie mai multa grija, caci sistemul de racire si-ar face treaba si in Africa, obtinand cat mai repede si pastrand temperatura optima la fluidele mai sus pomenite.

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Salut, eu sincer am pus ulei 5W40 de la OMV (Bixoil) si sunt tare multumit.

Ce-i drept il schimb la 10k(desi pe el scrie ca merge pana la 15k), ca atat fac in 6 luni (si pentru garantie....).

De la ultimul schimb am facut 5k, 99% in Bucuresti, si nu simt nicio diferenta fata de momentul in care l-am schimbat. Este drept ca masina este noua (ma apropii de 15k). Poate peste 2-3 ani o sa spun altceva.

 

Mai foloseste cineva asa ceva? Si daca da, cum s-a comportat masina in timp, 3,4 revizii.

Share this post


Link to post

Hai sa spun si eu ceva pe aici...

Am schimbat uleiul la Maty,trecand de la Havoline 10W30 la Valvoline DuraBlend 10W40+ un aditiv de ulei Master,ca rezultat am scapat cred de consumul de ulei marit,motorul pare mai linistit insa a inceput sa fie mai zgomotos,cred ca trebuie sa bag ceva aditiv cu teflon sa elimin total consumul de ulei,oricum cred ca vara mai bine se simte cu un ulei mai gros iar iarna cu ceva mai subtirel.

Share this post


Link to post

Da-da, se stie ca aditivul de ulei Master da rezultate exceptionale in combinatie cu teflonul :D ...

Share this post


Link to post

Si niste calti ar prinde bine..

 

@Senna, din cate stiu eu, motorul de matiz e proiectat in germania, si e altceva decat cel de tico, inclusiv ca raport de compresie,

si e proiectat pentru ulei sintetic in prima 100 de mii.

Share this post


Link to post

Uleiul recomandat pt ambele motoare este 10W30, care este de regula un ulei semisintetic.

Motorul de Matiz (partea mecanica) imparte acelasi bloc motor cu cel de Tico, doar chiulasa este alta, cu o alta lege a distributiei calculata pt a se obtine cuplul maxim la o turatie mai mare cu 1000rpm, si evident, o mai mare putere maxima tot pe seama turatiilor mai inalte (tot cu 1000rpm)....ceea ce nu este firesc pt masini de oras...dar asta e doar parerea mea, uleiul ideal este deja o himera :)

Share this post


Link to post
Da-da, se stie ca aditivul de ulei Master da rezultate exceptionale in combinatie cu teflonul :D ...

 

La urmatorul schimb de ulei,capisci?chiar trebuie sa ironizezi pe toata lumea sau te simti bine pe pozitia de guru al forumului?

Stiu tipi la taxi cu Cielo si Matiz care merg numai cu uleiuri minerale 10W40 + aditivi Master sau 2+2 si care au ceva km cu masinile,trag de ele zilnic, la greu,merg cu check aprins and no problem. Mai pe toamna ma agitam ca mi se aprinde check cand merg pe gaz,am fost la reprezentanta si mi s-a recomandat sa schimb sonda lambda si catalizatorul, destul de scump,am lasat-o asa cu check aprins si in cam 8000km n-am patit nimic,degeaba bagi ulei Daewoo subtire la un motor uzat ca il consuma intr-o veselie,la una noua merge, suprasarcina,subturarea,accelerarile bruste la rece... astea sunt mai ucigatoare decat uleiurile slabe. Stiu un tip din C-ta,este pe forum poate recunoate, care mergea cu a V a la 60km/h,motorul facea tare aiurea,baga pedala in ea la greu,trepida... apoi spunea ca nu trage deloc in depasiri,astea sunt problemele nu uleiul 10W40 semisintetic.

Share this post


Link to post

Mai oameni buni, lasati teflonul pentru tigai! Folositi uleiul semisintetic recomandat de producator pana la 100.000 km, apoi treceti pe mineral, iar cand consumul de ulei creste mai mult decat cel dat de fabricat ca fiind in limite normale, segmentati motorul. Asa veti avea masini, altfel, bagand uleiuri mai groase si aditivi aiurea pentru a nu mai auzi jocuri, cand veti desface motorul pentru reparatii veti schimba mult mai multe piese. Sau voi sunteti genul care, atunci cand ajungeti in situatia de mai sus, bagati un mineral gros, 2-3 flacoane de aditivi, puneti kilometrajul la 43000 si gasiti un fraier care s-o cumpere (eventual luati poza de pe autovit si-o puneti la avatar)?

Rambox, taximetristii si stilul lor de a conduce si intretine masina (in cazul lor se aplica formula:condus+intretinere auto=distrugere totala) sunt ultimul exemplu de dat!

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

@senna, blocul o fi acelasi, dar unul e motor pe carburatie, altul pe injectie, asa ca nu e chiar aceesi mancare de peste :)

Nu se poate urca in putere un motor la care nu ii cresti capacitatea cilindrica, decat urcandu-l in ture (fara a face compromisuri devastatoare in privinta consumului, sau venind cu ghidusii pe la chiuloasa si supape-se stie ca rezulta un consum de curse :D ), deci ratiunea lor a fost in mare parte corecta.

Ca e normal sa urci in ture o masina de oras pentru a obtine putere? Mie mi s epare mult mai normal decat sa folosesti motoare de 0.8 :) )

Nu stiu de unde scoateti voi recomandarea cu 10W in prima suta de mii, eu atat in manual cat si in cele cateva service-uri daewoo in care am fost, uleiul recomandat era mereu 5w. Ca nu imi place mie uleiul daewoo, e alta mancare de peste, nici Mobil1 la butoi nu mi-a placut =))

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Rambox, rectific atunci: "Teflonul da rezultate exceptionale folosindu-se alternativ cu aditivul de ulei Master ;) ", e bine asa? Sa stii ca teflonul ala, chiar daca initial iti va da impresia unei imbunatatiri in functonarea motorului, in timp va ajunge sa-ti infunde canalele de ungere, exfoliindu-se din locurile unde s-a depus initial...

By the way, aici se ataca idei nu persoane, considera asta un avertisment...

Share this post


Link to post
... Stiu tipi la taxi cu Cielo si Matiz care merg numai cu uleiuri minerale 10W40 + aditivi Master sau 2+2 si care au ceva km cu masinile,trag de ele zilnic, la greu,merg cu check aprins and no problem ...

Oare cum se ajunge aici, nu cumva prin ulei mai vascos si mers subturat ? Debitul de ulei proaspat adus in motor depinde de vascozitatea uleiului si de turatia pompei (turatia motorului), nu ? Turatie mica si vascozitate, cel putin, dubla nu inseamna ungere mai proasta ? Si mai inseamna ceva, presiune mare, de unde incepe sa curga ulei pe unde se poate: garnituri, semeringuri ...

Share this post


Link to post

Iaca am ajuns la 800 km cu noul ulei+aditiv si nivelul la ulei nu a scazut deloc,uraaaaaa ce ma bucur... macar am scapat deocamdata de consumul de ulei,motorul a devenit mai silentios,urca rapid in ture, la demaraj se duce de rupe,check parca se aprinde mai tarziu,cand se incalzeste bine. Recomand tuturor ce au ceva km cu masina acest aditiv Master,îl gasiti in reteaua Metro,cam 10 ron,dar merita,va veti convinge.

Share this post


Link to post

Fratilor de Matiz aia cu uleiul Aral 5W40 care nu se coloreaza nu e adevarata deloc... ieri am venit din concediu. 4200 de km facuti pe muchie si uleiul s-a colorat spre negru. Mai bine zis e maro inchis acum... deci uleiul ¨spala¨ motorul. Si asta cu w30 cred ca aveti dreptate... cat de curand voi schimba uleiul Castrol Magnatec 5w30. Eu zic ca e un ulei bun. Sper.

Edited by trebor271074

Share this post


Link to post

RESPECT FRATE!

E drept.. spala .. doar ca se si depune ;)

Share this post


Link to post

Noi suntem super multumiti de valvoline 5w30.Multumim tuturor celor care ni l-au recomandat :osanale:

Share this post


Link to post

sunt curios cum ar functiona matizul cu un ulei net superior si sintetic 100%, a nu se confunda cu full synth tehnology. Un ulei mobil 1 0w-40 sau 0w-50.

 

Oare protejeaza mai bine impotriva uzurii ca un 5w-40/30 sau e prea subtire si la pornire nu formeaza o pelicula de ulei sa protejeze motorul pana sa ajunga la temperatura de regim?

 

 

astept sfaturi...pareri...parca la iarna mi-as baga un 0w-40 dar nu vreau sa experiementez pe masina mea :)

Share this post


Link to post

Hai ca vara ar mai merge sa bagi un 5W40, ca e cald afara, mai ales in Buc, dar de ce mama naibii sa bagi W50 IARNA? Nu cumva este exact invers fata de calculele tale, adica este un ulei mai vascos? Tu vrei sa spui ca W40 este mai subtire decat W30? :scarpin:

Share this post


Link to post

iarna prima cifra conteaza, este vascozitatea la rece sau ceva de genul, un grad de vascozitate, iar 0w-x este FOARTE fluid, tocmai bun iarna, dupa ce motorul ajunge la regim normal ...e tocmai bun un w40 mai ales ca il urc in ture de nu se vede.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...