Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

La multi ani! si eu am schimbat celebrul mobil 10w 40 super s cu valvoline syn power 5w 40 ,intradevar motorul cum spunea cineva mai sus e cu putin mai zgomotos, dar nu papa ulei il controlez periodic, ca imbunatatire e mai fasnet.

Share this post


Link to post

Baga-i tot synpower dar 5w30. Va fi la fel dar nu va mai scoate mult zgomot. Asa am facut si sunt multumit. Mie imi pusesera in service Aral 5w40.

Edited by EM!L
  • Like 1

Share this post


Link to post

da multumesc ,o intrebare pentru cine foloseste elf pe matiz si anume elf competition 10w 40 daca este multumit.

o sa-l trec pe maty al meu pe ulei semi sintetic ,una nu prea mai imi da mina ,pt ca am doua masini,si eu la 8000km ii fac in 6 luni si nu are rost sa mai cheltui bani pe uleiuri sintetice.

Share this post


Link to post

Tu îţi citeşti posturile?!  Dar posturile altora?!

 

Întâi spui că

 

am schimbat [...] 10w 40 [...] cu 5w 40 [...] ca imbunatatire e mai fasnet.

 

 

şi ai constatat o îmbunătăţire. Apoi ţi se recomandă 5w30 şi te interesezi, la loc, de 10w40?! :| Dacă tot zici că nu merită, şi că îl schimbi des, ce importanţă mai are "marca" atât timp cât perseverezi în folosirea unui ulei necorespunzător dpdv al vâscozităţii?! 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Lasa-l mai, daca el are placerea sa-si faca motorul vraiste, sa-l lasam sa si-o satisfaca.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut. Cer si eu un sfat cu privire la ulei. Am matiz din 2004 cu peste 100.000 km. De la inceput am avut Mobil SyntS 5W40 si de curand a inceput sa consume cam 1L la 2000km. Am trecut pe Valvoline MaxLife 10W40 si la fel il consuma (1L la 2000km). Am facut test de compresie la cilindri si a iesit OK. Mecanicul a spus ca nu are sens sa fac segmentare. In trecut mi-au fost rectificate si supapele si inlocuite simeringurile, deci nici pe acolo nu banuiesc sa consume ulei. Pierderi de ulei prin alte parti nu are. Teava de esapament e curata. La accelerare brusca nu iese fum in spatele masinii. Nu stiu ce sa ii mai fac si ce cu ce ulei sa mai incerc. Mi se pare exagerat consumul de 1L la 2000km. Multumesc!

Share this post


Link to post

Esti sigur ca totusi nu-l pierde pe undeva, avand in vedere ca nu ai motive sa crezi ca l-ar consuma?

Share this post


Link to post

Sigur nu pierde pe nicaieri ulei. Am spalat si motorul sa vad eventuale urme de ulei, verific si sub masina...nu pierde ulei pe nicaieri.

Spuneti-mi va rog ce tip de ulei sa mai incerc, sau ce sa ii fac sa nu mai consume asa.

Are vre-o legatura nefunctionarea valvei PCV cu consumul de ulei?

 

 

Share this post


Link to post

E ciudat ca iti consuma MaxLife-ul (si 10W40...),fara a fi "de nicaieri".

In disperare de cauza cred ca ai putea folosi asta:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/e_1005.html

Este un aditiv profesional pentru flote cand situatia o reclama, si nu e timp de "facutul" motorului.

Raman ,insa, la parerea ca e extrem de straniu ca totul sa fie "curat" si uleiul sa "dispara".

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Sigur curge pe undeva foarte posibil pe la simeringurile de la cutie. Verifica cu atentie.

Share this post


Link to post

simeringurile de la cutie

 

Care cutie, de viteze? Unde sunt pozitionate aceste simeringuri? Sub masina cam unde ar trebui sa ma mai uit in afara de baia de ulei?

Share this post


Link to post

salut ma si eu o problema nu stiu ce ulei sa pun la un matiz pe care doar ce l am luat e bun 10w 40 mobil s sau sa il schimb cu unul 5 w 40 nu stiu care este diferentza intre ele si doresc o lamurire si o marca de ulei daca se poate .ms... am uitat sa sa specific matizul e la mana a 2 a are 40 mii km la bord si eu fac cam 10 mii pe an de ce ma chinui putzin :P

Edited by sparg_mitre

Share this post


Link to post

@adisoru, topicul e destinat recomandărilor referitoare la uleiuri. Pentru probleme de natură tehnică există alte topicuri unde cred că ar fi mai indicat să continue discuţia despre pierderile de ulei.

 

@sparg_mitre, înţeleg că ai o problemă cu scrisul tip Irc şi te rog să renunţi la el. Cu cititul precis nu ai nicio problemă, drept urmare te invit să citeşti paginile anterioare şi cu siguranţă te vei lămurii atât asupra mărcii cât şi asupra tipului de uleiului recomandat motorului tău (5w30). 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Da se pare ca nu sunt inteles si imi cer scuze ca v-am deranjat cu o parere ,si imi pare rau de maty ca e obligat sa mearga musai cu ulei 5w 30 ca asa e recomandat .

eu am spus destul de clar nu-mi mai permit sa bag un ulei sintetic (asa zis sintetic ca scrie pe eticheta) pentru 10 000km pe care ii fac in jumatate de an si nu mai renteaza pentru mine ,prefer sa-i schimb uleiul de 3 ori pe an e mult mai bine asa chiar daca e10w 40 a facut saracu 4 ierni cu tipul asta si nu a crapat dincontra pornirile erau mai reusite.

nu o sa va mai deranjez , aici nu exista subiectivism exista doar 5w 30 .

nu o sa mai postez pe acest forum ,stati linistiti nu am nimic cu voi, va inteleg.

Share this post


Link to post

Poti incerca Mobil Clean 7500 5W-30 semisintetic.Am vazut pe net la 26 RON/l.

Sau Valvoline DuraBlend semisintetic 5W-30 care se gaseste la ~22-24 RON aici:

http://www.okazii.ro...-10w40-SUA.html

Nu inteleg de ce vrei sa pui neaparat 5W-30 sintetic.

Si nu inteleg ce inseamna "porniri mai reusite".Sa-mi fie cu iertare dar conceptul mi-e total strain.

Uleiul "sintetic" e doar "asa-zis sintetic ,fiindca scrie pe eticheta" ,fiind in realitate mineral sau... ce?Stii ceva ce noi nu stim?

M-ai putea lumina si pe mine?

Ma bucur ca ma asiguri ca "n-ai nimic cu noi", deci ma incluzi si pe mine.La un moment dat ma speriasem...

Bafta!

Edited by iuliu m.
  • Like 1

Share this post


Link to post

@adisoru ma refeream la motor partea cu legatura cutiei... dar deja discutia nu mai tine de tipul de ulei folosit.

@mitosu - nu are nici o logica sa pui 10w40 cand gasesti la pret similar si 5w30. Vezi de la dacia uleiul elff care se pune pe sandero si logan in revizii, e ieftin.

Share this post


Link to post

imi pare rau de maty ca e obligat sa mearga musai cu ulei 5w 30 ca asa e recomandat .

eu am spus destul de clar nu-mi mai permit sa bag un ulei sintetic [...] prefer sa-i schimb uleiul de 3 ori pe an e mult mai bine asa chiar daca e10w 40 a facut saracu 4 ierni cu tipul asta si nu a crapat dincontra pornirile erau mai reusite.

 

stati linistiti nu am nimic cu voi, va inteleg.

 

Nu-l obligă nimeni, recomandările vizavi de vâscozitate le găseşti în manualul de utilizare şi sunt date de producător şi raportate la condiţiile climatice ale zonei de exploatare. Dacă vrei să înlături subiectivismul de care zici că te loveşti pe aici respecţi strict recomandările producătorului. Din moment ce eşti aşa convins că motoraşului tău îi prieşte 10w40, nu te va reţine nimeni să îl foloseşti în continuare. Că nu a crăpat până acu' e una (dacă ai desface motorul să vezi depunerile din el ţi-ai schimba părerea), dar să spui că pornirile sunt "mai reuşite" când nu ai încercat ce-ţi recomandă majoritatea şi producătorul e puţin pripit şi subiectiv.

 

 

Eu sunt foarte liniştit (cel puţin în privinţa asta). La fel, fii convins că nimeni de pe aici nu are nimic cu tine. Ar fi fost cazul să te "alarmezi" dacă ţi se recomanda altceva...

 

Oricum, la fiecare 2 pagini istoria se repetă. Ceea ce a fost de spus despre uleiurile recomandate motorului de Matiz s-a spus, concluziile sunt foarte lesne de tras singura condiţie e să citeşti din urmă.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am bagat elf 5 w30.Pana mea..facut la brasov,capacul se deschide ca la coca cola,fara nimic sub el :dizzy: .M-am uitat cam urat pe el,dar l-am pus pana la urma.Nici o diferenta in mersul motorului.

Share this post


Link to post

Cine zice ca-i produs la Bv ?

Share this post


Link to post

Aia doi vecini.Nu il am acum la indemana dar sigur apare ambalat la brasov.M-a dezamagit lipsa oricarui tip de sigiliu sub capacul de coca cola.

Share this post


Link to post

Ma doare capu.Pe bune. Am citit odata de mult acest topic , am aprofundat , am intrebat cativa oameni de bine de pe forum si gata s a rezolvat.

am un Matiz din 2004 SE . a ajuns la 78 ooo km. merg cu Mobil S full sintetic 5w - 30 . Schimb uleiul in jur de 10 000 km. Fac naveta zilnic Bucuresti Fundulea .in jur de 80 km zilnic cu servici cu tot .Viteza variaza de la 80 - 120 . nu consuma pic de ulei . nu am probleme cu vaporii. Pierde putin pe la carnitura de la capac inspre distributie. Atat. bag circa 2,8 si scot circa 2,7 in 10000 de km . Ce se intampla cumasinile voastre?

 

Mai am o Leganza , cu 135000 de km .In ultimii 2 ani a vazut numai liqui molly . 5w - 40 il recomand cu caldura. nu face vapori . nu curge nu plinge.e ok . schimb tot la 10 mii. Aici mai pierde ulei pe la simeringul de la cutie.clar. dar totusi e ok 500 de ml de la schimb la schimb.

Personal recomand Liqui Molly .

 

Vad ca e un ''Trend '' varianta cu valvoline . Eu personal am pus la leganza si numai vopori imi facea .era ud motoru sus tot timpu. Am schimabt cu liqui si nu am probleme . Acum ceva timp 1 an si jumatate era alt trend cu un ulei cu nume de benzinarie , parca moll ...parca. sau altceva in fine . Toti foloseau numai ala . :) .

 

Cel putin matizu este super ok . Dar merge la service cam din 3 in 3 luni ...daca are ceva se schimba imediat. Nu l as vinde niciodata. Cat despre Leganza ... :) este o masina de suflet , chiar daca toti cu Audi si Bmw spun contrariul.

Numai bine!!!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Vad ca e un ''Trend '' varianta cu valvoline . Eu personal am pus la leganza si numai vopori imi facea .era ud motoru sus tot timpu. Am schimabt cu liqui si nu am probleme

 

Fara a diminua din meritele Mobil-ului(de la care prefer totusi variantele "1") sau ale lui Liqui Moly , pe care le-am sustinut si pe aici si pe care-l folosesc si eu cu "toata inima", nefiind vreodata dezamagit, nu prea sunt de acord cu aprecierea asupra "Valvoline"-ului.

Un brand cu radacini in secolul 19 cu atata experienta si "greutate" in domeniu cum este acesta din urma ,cred eu, se ridica peste conditia de "trend" efemer.Foarte multe review-uri nu se sfiesc sa il catalogheze drept no. 1 "in synthetics",dar ce e mai important, nu am vazut niciodata, cu exceptia postului tau , pareri "contra" produselor lor.

Nu stiu cine este "cel cu nume de benzinarie" dar, cu siguranta, dupa parerea mea,Valvoline(un brand al Ashland Corp.)este cu mult mai mult de atat.

In ceea ce priveste problemele avute de tine , cred ca ar fi bine sa detaliezi, poate chiar exista vreo deficienta a uleiului cu pricina in ceea ce priveste etansarile pe la elemente elastice, sau prin alte parti, etc.Cred ca cel mai bine ar fi sa ne spui si ce Valvoline ai folosit si dupa cat timp a "facut", chestii d-astea...

 

Stima!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut,

Dupa cum am mai scris pe forum, am un Matiz din 2004 care mananca ulei. Ar trebui segmentat dar problema inca nu este foarte grava, asa ca tot caut solutii alternative. Am gasit urmatorul produs care a multumit pe foarte multi oameni: Engine Restorer. NU este un aditiv de ulei ci mai degraba un aditiv pentru motor. Nu schimba propietatile uleiului. Datorita formulei sale cu plumb, cupru si argint astupa orice imperfectiune sau zgarietura a cilindrului si adera la segmentii pistonului, scazand astfel consumul de ulei datorita uzurii segmentilor. Multa lume este multumita de el si a fost incercat pe masini foarte uzate obtinandu-se rezultate bune la compresie, consum ulei...

Pentru mine aceasta ramane o solutie temporara (1 an si ceva) pana strang bani sa fac o segmentare la motor.

Ce ziceti, merita produsul? Sa-l incerc?

post-7765-126478453607_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Sa-l incerc?

 

Incearca-l, doar ca trebue sa ramii la acelasi tip de ulei care l-ai folosit pina acum, daca vrei sa te convingi de minunea acelui produs.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...