Dj_Dark Posted May 8, 2006 (edited) Ce vrea @ovi_jer sa spuna de fapt, nu trebuie sa lasi paharul sa se goleasca in timpul curgerii lichidului pe la aerisitoare, daca se goleste intra aer si te chinui sa aerisesti frana pana poimaine pe urma, pana ajunge aerul intrat pe la pahar la aerisitoare. Torni lichidul nou peste cel vechi treptat fara a lasa paharul sa se goleasca. Procedura descrisa de el este exact cea din manualul de service si e corecta. Edited May 8, 2006 by Dj_Dark Share this post Link to post
ovi_jer Posted June 23, 2006 Important : Lichidul de frana trebuie sa fie 1 cm sub nivelul maxim.Nu completati lichid de frana in perioada in care placutele de frana au uzura si o parte din lichidul de frana intra in sistem. Share this post Link to post
Amentys Posted February 6, 2008 Am incercat sa schimb lichidul astazi, insa 2 aerisitoare nu s-au desfacut ( stanga-spate si dreapta-fata). Din cate am observat, nu cred ca as putea sa le desfac fara ajutorul unei menghini. Dar nu prea vreau sa scot etrierul de pe masina, pentru ca nu mai este cale de intoarcere, fiindca aerisitoarele trebuiesc scoase neaparat, chiar cu riscul de a le rupe. Iar daca se rup, e jale. Ramasitele trebuiesc scoase cu o bormasina, va trebui sa dau alte gauri cu un tarod s.a.m.d . Asa ca vreau sa evit toata tevatura asta si sa mai incerc o data sa le desfac asa cum sunt ele, pe masina, insa nu stiu ce as putea folosi. Va rog sa imi dati cateva sugestii.. Franele nu lucreaza la capacitatea normala, iar lucrul asta ma streseaza rau de tot in trafic. Share this post Link to post
bella Posted February 6, 2008 Incearca daca nu ai facut-o deja un spray degripant...lasa-l sa isi faca treaba. Neaparat foloseste o cheie inelara/tubulara. Daca ai posibilitatea, incalzeste aerisitorul. In cel ma rau caz, daca se rupe aerisitorul cumpara alt etrier/cilindru. Crede-ma din experienta, daca nu ai un strung la dispozitie ca sa faci un nou aerisitor din bronz o sa iti blestemi zilele. Succes. Ai mai putea folosi un tarod pe stanga dar este foarte greu de gasit.(in cazul ruperii pentru a scoate ramasitele fara sa modifici diametrul gaurii) Share this post Link to post
Amentys Posted February 6, 2008 (edited) Am dat doar cu lichid de frana pe etrier. Maine voi lua spray degripant. Cu cheia nu stiu ce as mai putea face, pentru ca nu prea mai am de ce sa prind. O idee foarte buna e sa-l incalzesc. Poate se va dezmorti. Sper sa nu se rupa in interior. Am mai patit o data in urma cu un 1 an si deja m-am saturat. Pana la urma, mecanicul a facut o treaba foarte buna si s-a rezolvat fara sa cumpar alt etrier. Unul nou ar fi costat cel putin 250 Ron. Exact asta vreau sa evit si acum. Multumesc ! Edited February 6, 2008 by Amentys Share this post Link to post
Amentys Posted February 28, 2008 (edited) Aerisitorul asta nu vrea nici de-al naibii sa se desfaca. Parca ar fi sudat. L-am taiat pe mijloc, in speranta ca voi reusi sa-l desfac cu o surubelnita sau cu orice altceva, insa, cu orice as incerca se indoaie, iar aerisitorul nu da nici un semn ca ar ceda. Cel mai dur material a fost.. o cheie de lacat, dar e greu de folosit. Cu ce as mai putea incerca ? Edited February 28, 2008 by Amentys Share this post Link to post
oliver Posted November 12, 2008 Dupa ce am aerisit sistemul de franare la cele patru roti, e posibil sa mai ramana aer in sistem ? Adica nu trebuie aerisit si la pompa centrala, cum se face si la alte autoturisme ? Share this post Link to post
costinel Posted April 29, 2009 O intrebare pentru colegii cu Matiz, care au aerisit sistemul de franare (ori au inlocuit lichidul de frana): ce marime are cheia inelara cu care se desfac aerisitoarele? Vreau sa fac si operatia asta si nu am chei inelare de marimi mici (sa stiu din timp sa cumpar una). Multumesc! Share this post Link to post
cristics Posted August 26, 2009 "ce marime are cheia inelara cu care se desfac aerisitoarele?" Cheie de 10 ( raspuns pt. cei care urmeaza sa schimbe lichidul de frana). Share this post Link to post
cristidavid Posted April 1, 2010 Important : Lichidul de frana trebuie sa fie 1 cm sub nivelul maxim.Nu completati lichid de frana in perioada in care placutele de frana au uzura si o parte din lichidul de frana intra in sistem. Care-i explicatia pentru asta? Share this post Link to post
tolin Posted April 1, 2010 Simpla, cu cat este uzura mai mare la placute, cu atat vor sta pistoanele mai avansate, deci, este necesar un volum mai mare de lichid in instalatie si nivelul din vasul de expansiune scade proportional. Daca completezi lichid, atunci cand inlocuiesti placutele, nivelul se va ridica peste nivelul maxim si va trebui sa scoti lichid din vas. Share this post Link to post
LYM Posted June 29, 2010 (edited) Q: ce cheie imi trebuie pentru desfacerea aerisitoarelor la Nubira? LE: nevermind, am gasit: de 9 pt roti si de 10 pt ambreiaj. Cu ocazia asta am reusit sa si rup un aerisitor care era intepenit Edited June 29, 2010 by LYM Share this post Link to post
Englishman Posted April 1, 2011 Se pune o cheie de marime adecvata pe supapa de aerisire. Se ataseaza un tub transparent pe capul supapei de aerisire si se lasa tubul sa atarne scufundat în lichid de frana într-un container transparent. -------------------------- Ordinea de aerisire:la dublu circuit normal se incepe cu cea mai indepartata roata si se termina cu cea mai apropiata iar la cele cu dublu circuit in diagonala: - Dreapta spate. - Stânga fata. - Stânga spate. - Dreapta fata. 1. Se poate face operatiunea FARA atasarea acelui tub? 2. Ordinea de mai sus se potriveste la Cielo? Share this post Link to post
ovi_jer Posted April 1, 2011 1.Se poate si fara insa dupa operatiune se spala cu apa suprafetele atinse de lichid curs prin aerisitoare. 2.Exact aceasi ordine. Share this post Link to post
Viktor Posted April 1, 2011 Tubul transparent este oarecum folositor, cu ajutorul acestuia se obsearva chiar si ultima bula de aer iesita din instalatie. Share this post Link to post
Englishman Posted April 1, 2011 Banuiam ca la asta foloseste, dar ...nu cred ca gasesc pana diseara asa ceva. Share this post Link to post
argon Posted April 1, 2011 Meri la farmacie ca gasesti. E bun si sa nu canesti tot cu lichid pe acolo, pe langa ca vezi cand s-a aerisit. Share this post Link to post
Englishman Posted April 2, 2011 Rezolvat abia astazi cu aerisirea. Pedala era foarte elastica datorita inlocuirii pistonului rotii dreapta, fata, si intrarii aerului in sistem. Din comoditate, nu am folosit furtun, dar am reusit sa nu improsc mai deloc. Am schimbat si o buna parte din lichid cu ocazia asta, dat fiind faptul ca am completat mereu. Rezultatul este perfect. >- Share this post Link to post
Ciufolici Posted April 3, 2012 Va salut, dupa o revizie "completa" a sistemului de franare la nubira 1 ( schimbat discuri de frana +placute de frana, tamburi de frana +saboti + cilindri receptori , lichid de frana nou ) s-a efectuat aerisirea prin metoda celor 2 persoane ( o persoana face pedale, tine apasat...cealalta sta la etrier sa drumul pana nu se mai observa bule de aer ), dupa care s-a observat ca pedala de frana este mai moale ca inainte, lasand impresia ca pierde pe undeva presiune...coboara incet pana aproape de fund daca se exercita o presiune foarte mare asupra pedalei. Foarte stanjenitor. Inainte de aerisire si schimbare pedala de frana pana la jumatate se apasa foarte usor, urmand ca dupa aceea sa se intareasca neexistand" impresia" ca pedala se duce la fund Ce ma sfatuiti sa mai verific? Presupuneri personale: - sa fi ramas aer prin instalatie ( pompa centrala. ABS... ) - garniturile din pompa centrala sa fi cedat din cauza uzurii Astept pareri si sfaturi ale persoanelor care s-au lovit de aceasta problema. Share this post Link to post
ches Posted April 4, 2012 Probabil ai aer in instalatie. Ai facut cum a zis ovi_jer? http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/798-aerisire-sistem-de-frinare/page__view__findpost__p__59213 Trebuie apasat incet si lasat sa revina, nu dat pompe. Share this post Link to post
ALiCE Posted April 4, 2012 Cu motorul oprit sau pornit? Cu motorul pornit e normal sa se duca la fund. Share this post Link to post
Ciufolici Posted April 4, 2012 Astazi s-a efectuat o noua aerisire, se pare ca mai ramasese ceva aer prin instalatie... Acum este mult mai bine. ALiCE : cu motorul oprit nu mai are aceeasi tendinta sa se duca la fund, mai ales daca fac de 2 ori presiune sta ferma..uffff cu motorul pornit, da are tendinta sa se afunde...dar este mai bine ca inainte ( dar parca se aude un fasiit ca si cum ar iesi ceva aer pe langa tija de la pompa de servo ). Pet total, sunt multumit in proportie de 90%....acum mai astept sa se faca pasuirea placutelor + sabotilor; dupa care cine stie...mai facem o reglare a sabotilor etc Share this post Link to post
vrazvanc Posted October 28, 2012 (edited) 1. Vreau sa inlocuiesc lichidul de frana, si ma gandeam sa atasez un furtun pe aerisitor, care il slabesc si trag lichidul cu o seringa mare (50 ml), fara pedale. Ce spuneti, e OK asa? Ma gandeam sa trag lichidul vechi din vas prin metoda asta pentru a "spala" instalatia. 2. A mai intrbat un coleg, dar vad ca nu a primit raspuns, e necesara si aerisirea pompei? 3. Aerisirea se face cu motorul pornit sau oprit? 4. Ca un update, ramane tot un DOT 4? Daca tot am intrebat, as dori si o recomandare pentru un lichid mai de calitate. Si legat de cheie, inelara de 10 e sigur? Am citit si postul si manualul, dar nu am gasit raspuns la intrebari. Multumesc! Edited October 28, 2012 by vrazvanc Share this post Link to post