Jump to content
Sign in to follow this  
iuliangaburici

Probleme La Motor Matiz Euro3

Recommended Posts

NU! Ignition ON inseamna CONTACT PUS, nu MOTOR PORNIT!

Share this post


Link to post

Corect, rectific si eu : Ignition este contactul pus (Pozitia cheie II)

In limba engleza este dat procedeul ultrasimplificat (si suficient) :

1. Turn the ignition ON for 10 seconds.

2. Turn the ignition OFF for 10 seconds.

Adica pui contactul 10 sec, apoi tai contactul 10 sec, dupa care poti porni motorul si gata.

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Si nu clantaneau tachetii aia?

Tachetii la mine nu clantaneau(daca era intrebarea pentru mine,daca nu imi cer scuze de off topic)din contra nu avea joc la o supapa de evacuare de unde a provenit tot necazul.Deci se poate intimpla ca jocul culbutoriilor prescris in manual sa dispara cu timpul si sa nu faca galagie observabil.La masiniile care nu au compensatori hidraulici la tacheti este recomandat verifarea periodica si reglat daca este cazul ca la matizurile noastre.

Share this post


Link to post

Corect, daca nu ma insel la Matiz se face la 60.000 operatia asta. Ciudat ce spui sa gasesti o supapa fara joc, de regula jocurile se maresc nu scad.

Share this post


Link to post

Ar mai fi varianta ca cel dinainte, daca nu e unic proprietar, sa o reglat-o la vreunul care le facea din mana cu pantentul si cu cheia, ca nu avea bani de o lera.

Mai sunt si d-astia.

 

Si daca tot ma aflu aici la aceasta ora, va urez nu in ultimul rand, La Multi Ani in anul care suntem. Sanatate, bucurii si tot ce va doriti.

Edited by matizdepitesti

Share this post


Link to post

Nu recomandam colegului verificarea jocului daca nu as fii patit ceva asemanator.Motorul la rece dupa accelerare si revenire relanti sa oprea,pornea napoi la prima cheie...verificat de mai multe ori la reprezentanta daewoo,nu sa gasit problema in schimb mi sa recomandat schimbarea mai multori piese ;respectiv motoras pas cu pas IAC,curatare corp clapata,schimbat bujii,schimbat capac delcou...taxa da invatare minte,spun eu...;fara rezultate,pina un prieten mia pus o bucata de hirtie la toba de esapaments si am observat cum avea tendinta de a aspira citeodata hirtia,normal pe toba de espament trebuie doar sa sufle zic eu... era evident ca unul dintre supape de evacuare tragea gaze din toba inapoi,banuiesc doar ca influenta si semnalul electric de la senzorul MAP catre ECM...dar nu doresc sa intru in amanunte...In final a doua zii mi sa reglat jocul la culbutori la rece si de atunci nu am mai avut probleme asemanatoare,comportamentul masinii sa schimbat semnificativ in bine,erau dereglate aproape toti cei sase culbutori la 85000 km fara sa circul pe gaz,cum a mai spus un coleg anterior cei pe gaz trebuie sa verifice mai des supapele.Nu cred ca costa o avere verificarea si macar stii o treaba si atentie mare ce meserias til regleaza si la ce valori nu cred ca un meserias dacia care face treba la ureche este de recomndat in acest caz a se folosi lera si reglajul se face ca la carte...

Tot ce ai inlocuit tu, s-a facut si la mine. Dupa ce fac reglajul revin cu pareri.

 

Tachetii la mine nu clantaneau(daca era intrebarea pentru mine,daca nu imi cer scuze de off topic)din contra nu avea joc la o supapa de evacuare de unde a provenit tot necazul.Deci se poate intimpla ca jocul culbutoriilor prescris in manual sa dispara cu timpul si sa nu faca galagie observabil.La masiniile care nu au compensatori hidraulici la tacheti este recomandat verifarea periodica si reglat daca este cazul ca la matizurile noastre.

Aceeasi problema la un Sandero pe gpl. Nu faceau absolut niciun zgomot, dar toate supapele de evacuare erau blocate, si avea aceleasi simptome ca Matizul meu.

Share this post


Link to post

Salutare stimati colegi de forum !

 

Am si eu o problema cu Matizul meu , fabricatie 2005 . Cand pornesc la rece, dupa cateva secunde mi se aprinde MIL (CHECK-ul) intermintent de cateva ori si apoi ramane permanent aprins, iar motorul functioneaza cu trepidatii puternice , da chiar sa se opreasca . Mentionez ca am facut recent revizia de 60 000 km (distributie, curea alternator, curea aer cond., bujii, ulei, filtru ulei, lichid racire ) . Foarte important : cand motorul ajunge la temperatura de regim, trepidatiile dispar si motorul merge perfect , iar daca opresc motorul si il repornesc , se stinge si beculetul CHECK ENGINE . Mentionez ca aceasta problema a aparut odata cu sezonul rece . Am schimbat si benzina (am facut plinul la OMV cu benzina de 100 ) si problema persista . Inca o precizare : daca atunci cand pornesc motorul il turez usor sau ma pun in miscare imediat, nu se aprinde deloc CHECK-ul, dar trepidatiile se simt (ca si cand se inneaca motorul ) . Matiz fabricatie 2005, motor F8CV, 0,8 litri .

 

Va raman recunoscator pentru sfaturi si pentru o recomandare a unui service/mecanic serios .

Share this post


Link to post

E posibil sa aveti vre-o mizerie intr-un injector, dar foarte putin, daca isi da drumul cand o turati. Mergeti mai turat o perioada sau iesiti din oras sa o forjati sa scapati de tot.

Am patit si eu cand am ramasa fara benzina (nu a mai functionat senzorul litrometric) si in zilele urmatoare a inceput sa traga greu si sa vibreze. Dupa schimbat filtru benzina si forjat afara si-a revenit.

 

Verificati si bujiile daca sunt ceea ce trebuie (NGK BPR5EY-11) si sa nu fi ajuns ulei pe una ele. Comportamentul se aseamana cu injector infundat: cand e rece motorul, vibreaza, nu are putere si se aude ca un tractor cand este in sarcina, dar cand se incalzeste motorul, se imbunatateste considerabil comportamentul.

 

Incercati apoi si un Idle Learn (nu rezolva erori check engine, dar imbunatateste comportamentul motorului)

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru raspuns . Mentionez ca am schimbat la 50.000 si filtrul de benzina si asa cum am mentionat in postul anterior, bujiile sunt noi(schimbate acum 2 sapt), deci ramane sa vad daca nu cumva este vorba de ceva "impuritati" intr-un injector si sa scap de ele asa cum m-ati sfatuit. Astazi dupa ce am facut plinul cu OMV 100 am mers cu maxim a 3-a (am atins chiar si 70 km/h), in speranta ca poate scap de belea . Oricum, stilul meu de condus presupune un regim mai alert al turatiei motorului .

 

Sper sa se rezolve , mai ales ca tin la masina f mult, pt Bucuresti fiind de un real folos (cosum, strecurare prin trafic, loc de parcare usor de gasit, etc ) si chiar am avut grija de ea inca de la inceput.

 

Daca mai aveti si alte sfaturi sau pareri , va raman recunoscator !

 

O seara buna !

Share this post


Link to post

S-au rezolvat problemele. Din 6 culbutori doar unul nu era intepenit. Masina merge perfect acum.

Share this post


Link to post

Pt. bogdanskiprod: Eu am 82000 km si de multe ori cand urc un deal merg cu a treia la 90 km/ora, atunci cand vreau sa intrec un Golf 3 de ex, sau alta masina mai puternica - ii zic sotiei ca fac asta ca sa curat injectoarele si ea ca o sa le curat de tot, la cat de des repet procedura. Acum doua zile am mers cateva zeci de metri cu a 3-a la 100 km/ora (record absolut) dupa care am schimbat a 4-a. Masina trage ca in prima zi, check-ul sta aprins de vreo 12000 km, dar nu-mi creeaza probleme, nu are simptome care sa ma faca sa o duc la doctor - suspectez doar bateria ca e la a 4-a iarna si poate nu are curent suficient la prima ora dimineata, pentru o ardere completa. Deci se poate sa cureti injectoarele si mai turat.

Share this post


Link to post

Injectoarele se infunda sau merg in afara parametrilor in primul rand de la benzina proasta (murdara), de la filtru de benzina neschimbat la timp sau cu grad necorespunzator de filtrare. Nu trebuie sa chinui masina ca sa cureti injectoarele. Daca e sa se infunde nu se mai curata ele de la turatie. Faza cu depasitul de masini puternice e o fantezie pentru matiz... Dupa ce mi-am luat un mare flit de la un Logan 1,4 benzina (asa scria in spate) condus de o domnisoara nu am mai incercat a 2-a oara acest lucru. Alte masini in afara de dacii vechi nu stau la discutie cu 48-52 Cp (naiba stie exact cati or fi exact) ai matizului.

Share this post


Link to post

Injectoarele se infunda in toate tarile. Pentru asta a fost inventat aditivul "Injector Cleaner" care poate rezolva problema

Share this post


Link to post

Injectoarele se infunda in toate tarile. Pentru asta a fost inventat aditivul "Injector Cleaner" care poate rezolva problema

Am folosit un aditiv pt curatat injectoare , cumparat de la OMV, sunt deja la al 2-lea plin consecutiv cu benzina OMV de 100 , se simte , parca , o imbunatatire in functionarea motorului, chiar si consumul a scazut putin, fata de cand foloseama benzina de la LukOil, dar beculetul CHECK se incapataneaza sa se aprinda in continuare . Aceleasi simptome : pornesc motorul la rece, motorul porneste mai turat (e si normal cred atunci cand e frig), apoi deodata scade turatia, si incepe sa trepideze, air CHECK-ul incepe sa palpaie de cateva ori, apoi ramane permanent aprins ... Cand motorul ajunge la temperatura de regim, daca il opresec , il las cateva secunde si il repornesc, martorul nu se mai aprinde ...

Share this post


Link to post

Tu ai euro 2 motorul. Ai in primul rand o problema cu IAC-ul. Apoi partea cu palpaitul check-ului nu e in regula. Mergi la un tester si pune-l pe motorul rece cand are acele simptome. Nu e de la combustibil si nici de la injectoare.

Share this post


Link to post

Poti sa imi dai si mie mai multe detalii despre IAC ? Nu prea ma pricep la motoare si mecanica auto ... Ce este acest IAC ca am tot vazut vorbindu-se despre el ... O sa ma duc si la tester pe Calea Plevnei la Radacini ...

 

Multumesc anticipat pt raspuns !

 

Edit moderator: Te rog sa ai in vedere Regulamentul, in special mentiunile legate de citarea inutila a postarii anterioare.

Edited by Salex
Citare inutila !

Share this post


Link to post

Salut.o problema similara am avut si eu acum 2 zile cu un Matiz Eu3.in timpul mersului sa aprins indicatorul CHECK coroborat cu un mers sacadat al motorului.

Am mers cu ea la un service care mi-a dat vedictul,injectorul nr 3 nu functioneaza.Schimbat injector si acum merge ca unsa ;)

Share this post


Link to post

am si eu o prbl la un matiz 2005, motorul inegreste bujiile la pist 1 si 2 am segmentat motorul ca trebuia (scotea fum 200 000)si problema persista .am scimbat bujii fise capac delco si nimic

Share this post


Link to post

Bujii inegrite, bujii afumate, posibil scapari ulei in cilindri, pe la garniturile cozilor de supape. Dupa 200 000, posibil sa fi cedat. Desi aspectul ar fi bujii unsuroase

Share this post


Link to post

,am si eu o mare problema cu matizul meu. Ii dau cheie,ba porneste perfect,ba invarte si nu porneste la prima cheie,ba porneste si o ia sacadat pana i se mareste turatia. Mentionez ca am schimbat:filtru aer,bujii,supapa PCV,ulei 20/40 sintetic asta nu stiu daca este bun vreau sa te intreb pe tine nu am dispus de suficienti bani sa iau unul mai bun.filtru de ulei schimbat,filtru benzina,senzor IAC schimbat nou noutz. Altceva la relanti bate scaunul din dreapta foarte tare si trepideaza destul de urat,nici chiar atat incat sa disper dar destul de tare,inca o problema,plec de pe loc da in nas merge sacadat o schimb pe a 2 iau usor piciorul de pe ambreiaj iar la fel sacadat da in nas,din a 3in4 merge bine,dar marea mea curiozitate este ca masina nu face tot timpul asa mai are si reveniri la normal,si mi se pare ca se tureaza si cam tare si nu trage la capacitatea ei optima

Share this post


Link to post

Cel mai probabil vreun injector infundat sau defect. Sau benzina proasta. Sau culbutori dereglati. Ce ulei e ala 20/40 ? Daca cumva este 20w40 schimba-l imediat ca nu e bun. Ai check engine aprins in bord? Daca da, mergi si pune-o pe scaner. Bujii de care ai pus si ce distanta au intre electrozi? Am avut mai demult probleme cu mersul in suturi pana la treapta 3 si s-au ameliorat odata cu inlocuirea senzorului TPS si reglarea lui cu scanerul (fara scaner nu umbla la el)...dar minunea nu a tinut prea mult... Mergi mai turat.

Share this post


Link to post

Salut Florin,Uleiul este Petrom Sintetic 20/40 w/ Bujiile NGK cele recomandate pt. matiz,alceva nu stiu ce sa ii mai fac ma enerveaza foarte tare mersul acela sacadat.imi apare problema daca o duc pe tester ?

Share this post


Link to post

Scoate uleiul ala din motor ca nu am auzit de asa ceva...si poate ai ghinionul sa iti strici motorul. Apare problema pe tester doar daca in timpul functionarii motorului becul galben check engine din bord este aprins. Daca este stins nu apare nimic pe tester (apar erorile din trecut care nu prea intereseaza pe nimeni).

Cauta un ulei 5w30 API SL/SM, ACEA A3 sau 5w40 API SL ACEA A3. Cauta Aral, Castrol, GM Dexos 2, Liqui Moli. Nu mai lua niciodata uleiuri cu alte specificatii pentru ca iti distrugi motorul.

Share this post


Link to post

Salut,am sunat la un magazin specializat Daewoo si mi-a recomandat ulei GM 10/40 w,spunandu-mi ca 5-30 este prea subtire pt. km parcursi. 77000 :) o parere ceva ? are dreptate ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...