Jump to content
Sign in to follow this  
Silviano

Consum Matiz Euro 3/Euro 4

Recommended Posts

data Litri km bord diferenta consum

15.feb 27 9196 471 5,732484076

20.feb 16 9667 269 5,94795539

25.feb 31 9936 sa vedem

 

Matiz 2006, merg cam 26 km la fiecare pornire mers putin agresiv as zice, numai ca jumatate din cei 15 din cei 25 sunt in afara Bucurestiului

Edited by SMSorinXP

Share this post


Link to post

Boon... asa cum am promis, revin cu date din log-ul facut pe autostrada (A2).

Inainte de toate, va prezin 3 "frame"-uri de date (sunt multe demne de tinut minte, fapt care imi confirma ca nu stiu sa imi conduc masina, din punct de vedere al consumului :D ) , reprezentative as zice eu, din care am tras niste concluzii, sper eu corecte:

 

Frame: 0164, RPM:1034, VSS:  5km/h, Throttle: 36%, MAP: 94kPa, Engine Load: 69%
Frame: 1646, RPM:4144, VSS:107km/h, Throttle: 42%, MAP: 85kPa, Engine Load: 76%
Frame: 1941, RPM:4092, VSS:106km/h, Throttle: 91%, MAP: 96kPa, Engine Load: 88%

Si acum, explicatii pentru fiecare:

1.: In treapta 2, evident de altfel din valoarea turatiei, apasat acceleratia mult prea tare. Caz clar de motor subturat si sofer grabit (desi nu blond! :D ). Recunosc ca nu a fost test, am facut asta fara sa-mi dau seama, oarecum presat de conditiile de trafic (oricum nu imi caut scuze). Din valoare senzorului MAP reiese clar ca i-a dat benzina aproape cat a putut de mult.

2.: In treapta 5, desi nicidecum subturat, am cerut de la bietul motoras mai mult decat poate el, mai ales pentru treapta 5, subunitara "care este". Desi atat deschiderea clapetei cat si sarcina au fost mai mari decat in primul caz, totusi presiunea in galeria de admisie a fost mai mica (mai putina benzina, corect?).

3.: Test de "talpa". La 100+, am apasat acceleratia cat am putut de mult (mai aveam un pic si gâdilam radiatorul cu varful ghetei). Desi cu acceleratia la podea, TP e doar la 91%. Asta ma gandesc eu ca se intampla datorita faptului ca toate Matizurile Euro3 (pe care le-am vazut/testat eu, vreo 4 la numar) au cablul de acceleratie foarte slab (pe undeva pe forum se plangea si Guru de acelasi lucru). Oricum, chiar si cu acceleratia la 91% (asta ar trebui sa insemne WOT, nu?), se observa ca presiunea aerului din galeria de admisie difera foarte putin de primul caz, in care TP e la 36% (desi load-ul e considerabil mai mare in al doilea caz).

 

Concluzia mea (pentru moment, dar o sa fac teste in continuare): se poate merge "subturat" (adica sub 2500 RPM, dar preferabil NU sub 2000 de ture) dar FARA ACCELERATII in regimul asta. Daca e nevoie de acceleratie, mai bine retrogradez.

 

Ca fapt divers, la 110km/h aratati pe vitezometru, senzorul VSS indica aprox. 102km/h. In regim de mers constant, pe drum fara panta/rampa, restul de senzori arata:

Throttle: ~31%, MAP: ~70kPa, Engine Load: ~46%.

 

P.S.: Sunt dispus sa postez pe forum atat fisierul excel cu fiecare frame cat si fisierul de log pentru PCMSCAN daca exista cineva interesat.

Share this post


Link to post

Maximul de 91% nu-i de la cablu, este de la reglajul senzorului TPS.

Share this post


Link to post

Maestre...

Nu prea inteleg...

Senzorul TP? De unde anume e problema? (stiu ca ma grabesc... promit sa recitesc manualul...)

Dar atata timp cat cablul de acceleratie din motor (nu stiu cum sa zic altfel) e foarte slab, adica are joc de 5-6mm... chiar tu ai zis ca "lag"-ul care se observa pe Euro3 la acceleratie este datorat cablului foarte "liber".

 

Dar totusi, de restul de valori/concluzii (de fapt doar una :) ) ce parere ai? Macar ti se par normale valorile? (pentru conditiile date, evident. Stiu ca e greu/imposibil sa dai un verdict fara sa "vezi" motorul in cauza...) Dar asa, din datele astea pare normal? Eu am acceasi problema ca si Steph: consum in Bucuresti de 10% lejer.

Dau un exemplu: am reusit sa fac cu 24 l Petrom 95 170km in Bucuresti + 130km in afara (A2 cu 110km/h).

Mie mi se pare mult prea mult. Si nu exclud faptul ca sunt eu de vina. D'aia si vreau sa aflu daca motorul merge bine.

Share this post


Link to post

TPS-ul are gaurile de prindere ovalizate si iti permite sa reglezi tensiunea minina si, implicit, tensiunea maxina servita la ECM. Ca aceasta valoare reprezinta 91% sau 100% are mai putina importanta, oricum, peste o anumita valoare (neprecizata, posibil peste 75%) ECM-ul o trateaza ca pe WOT si se orienteaza pe tabela de performante maxime.

Pentru a reduce consumul tau prin B trebuie sa observi in log-uri valoarea mare a presiunii absolute din galerie si sa-ti corectezi stilul de mers. Fa produsul intre presiune si turatie si incearca sa te situezi pe valori cat mai mici. Valoarea TPS nu-ti spune ceva legat de consum, iar ECM-ul o foloseste doar pentru a discerne in ce regim se afla motorul: ralanti, accelerare medie, WOT, constant, decelerare sau frana de motor.

Share this post


Link to post
Alti 30l alti 300km. Plinul pe care tocmai l-am facut vreau sa il merg ca la carte, fara bataie de joc, cu frana de motor si fara ore intregi de asteptat pe loc cu motorul pornit.

 

Va tin la curent.

 

Poate la plinul urmator... Zilele astea nu am avut dispozitia necesara. :>

Share this post


Link to post

16 litri = 200 km. Acelasi trafic, aceleasi apucaturi nesanatoase, adica accelerez cat pot chiar daca urmeaza semafor la 100 de metri, ture ca si pana acum ca doar nu am dat bani doar pe primele 4000 rpm, singurele diferente au fost frana de motor folosita la greu si fara motor pornit cu orele cand mai astept pe cineva sau las masina sa se incalzeasca cu 20 de minute inainte sa cobor. Acestea fiind spuse m-am convins inca odata ca daca as merge mai incet si cursiv as putea sa scot sub 7 in orice conditii de trafic. Dar ... asta ar insemna sa mai omor o mica placere a vietii de zi cu zi si nu as mai putea sa amortizez investitia facuta cu detectorul. :D

Share this post


Link to post

25litri=434km dintre care 250km facuti in extraurban cu 3 persoane in masina, viteza 80-90 in localitate si 110-120 in afara iar restul facuti in Bucuresti. Un consum aproximativ de 5l/100km in afara si 7.3l/100km in urban. Incepe sa-mi placa masinuta asta :X

Share this post


Link to post

Ai putea sa-mi spui si mie ce formula de calcul ai folosit cand ai spus sa in oras 7,3 % si in afara orasului 5%?

 

De unde stii tu ca din cei 25 de litri nu ti-a mancat mai mult in afara si mai putin in oras sau invers? :-?

Share this post


Link to post

E clar ca nu se poate calcula. Dar faci niste aproximari rezonabile. C-o fi in oras 7,3 % si in afara orasului 5%, c-o fi in oras 7,5 % si in afara orasului 4.8%... mai putin important zic eu...

Cat timp nu-ti iese 3% in afara si 9% in oras e bine.

Share this post


Link to post

Hmmm... daca va ajuta fisa excel cu consumul de cand am cumparat buburuza..e atasata aici..(nu stiu de unde am dloadat chestia asta da e tare dragutza)

Consum minim 4,06 pe 100 km - drum Cluj-Petresti (lg Gherla) dus-intors

Consum maxim 7,92% numai oras in decembrie..

Consumul sa facut numai "la plin" (pana la oprirea automata a pompei) cu alimentare de la aceiasi pompa - acelasi terminal (70% din cazuri - restul de la aceiasi companie in alte orase) LukOil

 

p.s. acuma am citit mai atent subiectul topicului... :( ... matizache al meu e E2...

consum.xls

Edited by jjayy81

Share this post


Link to post

Matijii au fost facuti direct cu euro2? Credeam ca exista si euro1, pana in 2000 parca! :-?

Share this post


Link to post
Ai putea sa-mi spui si mie ce formula de calcul ai folosit cand ai spus sa in oras 7,3 % si in afara orasului 5%?

 

De unde stii tu ca din cei 25 de litri nu ti-a mancat mai mult in afara si mai putin in oras sau invers? :-?

 

De unde stiu? Pai hai sa vedem. Nu cred ca este prima data cand merg extraurban si am avut si drumuri la care am bagat benzina (x litri) si am consumat-o pe toata in extraurban, iar din cate am observat masina mea la un drum unde se merge cu 80-85km/h in localitati si 100km/h in afara lor consuma ~4.7-4.8l/100km. Asadar am luat in considerare un consum de 5l/100km la aceeasi viteza de 80-85km/h in localitati si 120km/h in afara lor. Nu cred ca am gresit, masina nu conuma in nici un caz 4% in afara ca sa influentez considerabil consumul urban si nici 6% in extraurban pentru a ajunge la un consum de 5.4% urban. In afara de asta, daca citeai atent am spus ca este un consum aproximativ asa ca trebuie luat ca atare(ca o fi 4.9% extraurban si 7.4%urban, nu cred ca ma supara).

Share this post


Link to post

15.feb 27 9196 471 5,732484076

20.feb 16 9667 269 5,94795539

25.feb 31 9936 426 7,276995305

07.mar 15 10362

 

Update la consumul meu ...

Diferenta e din cauza a 2 reseturi, catorva dimineti mai aglomerate si acceleratiei pana la radiator.

PS M-au jefuit la autonet giulesti de 570 lei pt revizia de 10000

Share this post


Link to post
Matijii au fost facuti direct cu euro2? Credeam ca exista si euro1, pana in 2000 parca! :-?

Matizul a fost initial euro2. Din anul 2000 a devenit euro3, la toti ceilalti, doar la Romanica nu, ca noi suntem mai cu mot. La noi doar din 2005, dar nici atunci cu 1 Ianuarie, un pic mai tarziu, pana ne-am trezit din betie.

 

@Sorine > rotunjeste cifrele acelea la una zecimala, ca oricum marja ta de eroare la masurare e mai mare.

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa zic de consumurile voastre (pe benzina)

 

Cucaracha mea are GPL, 105.000KM, face zi de zi bucuresti-ploiesti, sau ploiesti-brasov, ploiesti-constanta, ploiesti-galati, ploiesti -cluj, etc... merge numai pe castrol 10w40 schimbat la 9000.

 

NICIODATA nu a scazut consumul sub 7, DAR, niciodata nu a crescut peste 7.5. (sunt curios daca consumul este influentat de gauricile din saxofon)

 

Incredibil, dar consumul difera intre mers cu lumini aprinse si mers cu lumini stinse :D (cam 0,3 la suta, verificat pe autostrada)

 

Viteza de mers 110 in exterior, cat se poate in localitate.

Share this post


Link to post

Si cum n-am mai postat cam de multicel in aceasta sectiune a forumului, sa va relatez si eu despre ultimele calcule: exclusiv urban 8,3 - 8,6 /100km (restrictor de aer scos), extraurban 5,5 (Craiova - Bucuresti si retur). Mers destul de agresiv, schimbat vitezele sus, conform sfaturilor maestrului tolin. Destul de multumit, avand in vedere ca un consum mai mic n-am vazut. :)

Share this post


Link to post

Matiz Euro 3.

Relativ nou :D are 5000km ..m-am hotarat sa fac un semi-test de consum. Bagat benzina, full (de statea acu de la indicator de mai sa de-a pe-afara) resetat counter-ul de pe bord. Mers cca 500km pana s-a aprins beculetzul ROSHU. Din cate stiu rezervorul de la matiz are 35l, si la cca. 5,5l se aprinde becu. Deci 500km/30l. Parca asta inseamna ~6%. Acum vine partea a II-a: masina a fost condusa in Ploiesti, Ploiesti-Bucuresti,Bucuresti si in proportie de 90% din mers au fost 3 persoane in masina (conteaza acest lucru avand in vedere ca e motor mic iar la mersul bara la bara e chiar crima). Dupa mine e acceptabil chiar ok, avand in vedere ca sunt cam dependent de masina in acest moment (merg cu ea in fiecare zi).

Share this post


Link to post

8.5 in ultima vreme. Aglomeratie si talpa grea cand e liber.

 

Dezamaitorul> Cam mare consumul in exterior si cam aiurea ales uleiul.

Share this post


Link to post
...Incredibil, dar consumul difera intre mers cu lumini aprinse si mers cu lumini stinse :D (cam 0,3 la suta, verificat pe autostrada)....

 

S-a demonstrat practic faptul ca mersul cu luminile aprinse creste consumul de carburant cu aproximativ 0,2l/%.

Share this post


Link to post

Noaptea trecuta: 385 km = 26 l

 

50 km facuti in Bucuresti.

 

Restul pana la munte si inapoi. 4 persoane, viteza medie 120, facut de cap pe serpentine.

 

6.7

Share this post


Link to post

Un matiz de nota 10... 10%. :D

Share this post


Link to post

Matizaurul meu nu a sarit de 6,5 decat asta iarna cand a baut 7,5 pe vreme geroasa.

Consumul este in regim de oras, asa ca sunt tare multumit de el. :) >-

Benzina euro 4 efix de 95 numai de la statiile rompetrol.

Nu am avut numai iesiri in afara orasului, ca sa-i fac si consumul extraurban, dar cu prima ocazie am sa-l fac.

 

Va urez multi Km parcursi cu cat mai putina benzina (daca se poate deloc :lavolan: )

Share this post


Link to post

Nuuuuuu! Mie nu imi place sa merg cu matizul pe platforma :P

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...