Jump to content
Sign in to follow this  
Silviano

Consum Matiz Euro 3/Euro 4

Recommended Posts

@Tolin: adica, daca merg constant la 4600rpm/130km/h o sa scot consum mai mic decat daca merg constant la 3500rpm/94km/h?

Nu, la 3500 rpm si 100 km/h (pe ceas, nu in realitate) are consumul cel mai mic, sub 5%. In schimb, la 4600 rpm constant o sa consumi mai putin decat la 2300 rpm.

 

@steph > cam asa 4100-4200 si 110km/h, real, nu pe vitezometru.

Share this post


Link to post

deci la 80 de km pe ora constant de exemplu cu matizul - e mai economic sa conduci in treapta a 4-a ?

daca da - care sunt cele mai economice viteze in treptele 3 4 si 5 ? Inseamna ca si eu schimb prea devreme si conduc putin subturat

Share this post


Link to post
Inseamna ca si eu schimb prea devreme si conduc putin subturat

 

 

Ce treaba are matizul cu tico sau cielo? Sau conduci si matiz?

Share this post


Link to post

datele sunt cam vechi - uite le schimb acuma sa vad cum se face

cielo il mai am , si in februarie am schimbat ticoul nefestei la matiz euro3

ma rog - ticoul l-am avut de sh si era rodat, matizul are cam 2000 de km dar fatza de vechea masina consuma destul de mult desi face aceleasi trasee , aerul nu prea a fost pus etc

sper sa mai scada dupa ce se mai lasa motorul - altfel o sa imi para rau dupa aia veche

Share this post


Link to post

@Bebelushu: De ce nu spui aici cum sa face, sunt sigur ca multi ar vrea sa afle b-( .

Share this post


Link to post

Pai e simplu benzina de 95, eu am scos restrictorul (poti sa-l scoti si tu), poti urca linistit in ture (chiar daca urla motoru'), cat mai multa frana de motor, reset ecm, in oras (in Bucuresti) rar ii dau a 4-a de regula merg cu a 3-a.

Share this post


Link to post

Bebelushu, in Bucuresti a IV-a masina mea vede doar pe Kisseleff, in rest doar a III-a si a II-a, benzina tot de 95 este, Mol si cu toate astea consuma intre 8 si 9. Frana de motor nu prea fac, este adevarat, placutele de frana sunt mai ieftine decat kit-ul de ambreiaj si cutia de viteze. Daca din cauza asta imi consuma mie mai mult in oras, ca nu fac frana de motor, atunci ma declar foarte multumit.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Eu in oras (Bucuresti) fac numai drumuri scurte si mie imi consuma 7.5-8 % la acelasi stil de mers, eu am spus ca imi consuma 5.6 % afara. Am alimentat de la Mol din Militari de langa Cora, am facut plinul si am mai alimentat 30.4 L in Arad dupa 555 km. E nevoie sa-ti spun ca mi-a consumat si 4.7 % Brasov - Bucuresti singur in masina, fara AC, fara bagaj la acelasi stil de mers?

Edited by bebelushu

Share this post


Link to post
... E nevoie sa-ti spun ca mi-a consumat si 4.7 % Brasov - Bucuresti singur in masina, fara AC, fara bagaj la acelasi stil de mers?

 

 

Dus-intors sau numai la vale? :mrgreen:

Share this post


Link to post

Tabelul din postul #240 l-ai studiat?

Share this post


Link to post
... Frana de motor nu prea fac, este adevarat, placutele de frana sunt mai ieftine decat kit-ul de ambreiaj si cutia de viteze ...

Prejudecata asta pastreaza pentru tine, poate mai vede cineva si face la fel, ca a vazut scris pe DaewooClub.ro.

Share this post


Link to post

Am (in grija) un Matiz euro3 iulie 2006, 10k km.

 

Pentru cineva care nu a vazut, este imposibil sa isi imaginieze de ce matizul nu respecta nici o cifra de consum a nici unui producator :) in BUCURESTI. Pur si simplu, luati-va gandul. Am 19 ani, sunt din provincie - Mangalia - si nu as fi crezut pana nu am trait.

 

Am facut 11km intr-o ora in Buc. cu masina 'mergand' pe traseul Gara de N, Piata Victoria, Bdul Aviatorilor, apoi pe o strada care lasa Herastraul in stanga, prin fata Romaero Baneasa,apoi dreapta spre DN1, pana dupa Metro Otopeni(sau Baneasa cum s-o chema). Mers intre ora 14.45-15-45, 85%din drum 'bara la bara'. E infiorator, si pe deasupra si destul de solicitant ca sofer. Mi-era parca mila de masina sa o chinui asa. Am mai avut inca doua experiente similare intre Universitate si Herastrau, si tot intre Gara de nord si Baneasa dar mers pe langa linia lui 41 si apoi pe langa Antena 1, in zile lucratoare, ziua in amiaza mare.

 

Asa am realizat ca cifrele de consum ale producatorilor de automobile sunt mai mult decat relative pentru ca nici unul nu iti da si un ghid in care sa iti explice cum se obtin acele cifre. Astfel ca eu cred:

- din moment ce la masuratorile accelerarii unei masini (0-100km/h) in masina este un pilot de 80kg (parca, oricum pe acolo) aproape sigur consumul se masoara cu un singur ocupant in masina, iar la matiz greutatea se simte fiind motor de 0.8 cu cuplu mic mic de tot.

- turatia de cuplu maxim difera destul de mult de la masina la masina, astfel ca degeaba conduci batraneste la matiz daca schimbi subturat -> va consuma mult.

- in plus pe timp de iarna consumul creste destul de mult la circulatul in oras, motorul incalzindu-se mai greu si racindu-se mult mai usor din cauza temperaturii aerului.

Share this post


Link to post

Despre frana de motor am intebat si eu mai demult pe Daciaclub si ma primit niste raspunsuri care m-au convins sa o folosesc. Cel mai pertinent spunea ceva de genul urmator: masina cand accelereaza face un efort mult mai mare(motor+cutie de viteze+ambreiaj) decat atunci cand este in frana de motor. Din ce ma duce pe mine capul cam asa si este. Daca ai toate bucsele la locul lor si in stare buna nu ar trebui sa te deranjeze deloc frana de motor, cu atat mai putin la o masina cu injectie.

 

In plus la Matiz, din ce am citit pe forum, frana de motor scade consumul (nu stiu daca are legatura cu EGR-ul).

Share this post


Link to post

Ce legatura sa aiba ?

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Dar momentul in care se retrogradeaza(pentru ca asta inseamna propriu-zis frana de motor) asta nu este soc pentru cutie? Cand bagi a-2-a la 40 sau 35, ala nu este soc? Nu este mai bine pentru masina sa zicem ca sunt in treapta a 3-a, am 50km/h vad ca am ceva in fata, dar la o distanta mai mare, iau piciorul de pe acceleratie, las viteza sa scada si cand ma apropii de cel din fata sau de obstacol calc frana si ambreiajul, sau daca viteza scade prea repede, cand ajung la 20 sa zicem, calc ambreiajul? Adica ma refer sa o tii din acceleratie si frana, fara a face retrogradari fortate, doar pentru a scoate cu un litru la suta mai putin. Oricum, in momentul in care se ia piciorul de pe acceleratie si masina este in viteza consumul este 0.

Share this post


Link to post

Ce fel de soc ? In a II-a la 40 km/h motorul are 3700 rpm si in a III-a are 2400 rpm. Deci, soc de turatie canci. Din punct de vedere al ambreiajului este acelasi lucru cand ai schimbat din a II-a in a III-a, doar cu semn schimbat. Daca-i dai "soc" cu + de fiecare data cand schimbi treptele in sus, nu inteleg ce te retine sa-i dai si cu - la retrogradare. In fine, nu stiu ce cauta apasatul pe pedala ambreiajului in discutia cu frana, eu am senzatia ca cineva te-a invatat sa apesi pedala de ambreiaj cand nu trebuie.

 

Daca vrei sa atenuezi "socul", trebuie sa faci altceva: in momentul in care calci pedala de ambreiaj pana la fund pentru a retrograda, atingi usor si pedala de frana cu celalalt picior, iar cand ridici piciorul de pe pedala de ambreiaj ridici piciorul si de pe pedala de frana. Exerseaza asta si nu vei mai remarca un "soc". In plus, este semnalizat si bizonul din spate de intentia ta.

Share this post


Link to post

Are sens ceea ce spui tu Tolin. Faza cu ambreiajul si cu frana de care erai tu nedumerit se referea ca las masina sa "curga" pana la obstacolul respectiv fara sa schimb treapta de viteza. Daca distanta pana la obstacol este prea mare si masina devine subturata rau, fac retrogradare. Daca nu, o las sa mearga asa, fara acceleratie si cand ajung la obstacol calc ambreiajul si franez. Ce este gresit in ceea ce fac eu?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Nu se lasa cutia decuplata de motor decat atunci cand stai pe loc. Asta-i o regula de aur. Decuplarea duce motorul in ralanti, cel mai rau regim al motorului. Frana de motor aeriseste motorul, reduce temperatura lui si asigura circulatia principalelor circuite hidraulice din el la un regim normal de functionare. In plus, din punct de vedere al sigurantei circulatiei, frana de motor iti asigura trecerea rapida pe un cuplu salvator in caz de un eveniment neprevazut, pe cand din ralanti, nu-l mai poti evita. Economia de combustibil este doar efectul, premiul, in niciun caz scopul. In general, "grija" exagerata si nejustificata (tehnic) este calea cea mai scurta catre fenomenul ce se dorea evitat. Nu mai sta cu piciorul pe pedala de ambreiaj, termini urgent rulmentul de presiune !

 

Fenomenul nociv al franarii prin decuplarea motorului de cutie si scaderea vitezei de deplasare l-am vazut prima data la cineva invatat sa faca asta in viraje. Masina devenea imediat subviratorie, soferul era obligat sa accentueze virarea, iar cei din spate stateau cu punga la gura. Cand metoda este aplicata si pe traseu montan, fie la urcare, fie la coborare, evenimentul pandeste la fiecare curba.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Apropo de consum...Am fost nevoit sambata sa fac un drum urgent la tara respectiv in jud botosani si dupa ce am efectuat cei 1150 km am iesit la un consum de 4.45 l/10 km cu matizul meu E3 24000 km cu doo persoane fara bagaje si cu viteza de 100-110km / h

Si in alta ordine de idei asta iarna am iesit la un consum de 7,03 l/100km in bucuresti dar eu cred ca ia si mai mult daca mergi in orele de varf si mai stai si bara la bara.

In rest ..afara eu zic ca are super consum.

A facut cineva proba sa vada cam cu cat creste consumul daca utilizezi pe tot parcursul unei deplasari aerul conditionat?

Share this post


Link to post
A facut cineva proba sa vada cam cu cat creste consumul daca utilizezi pe tot parcursul unei deplasari aerul conditionat?

Cam cu 1 - 1,5 l / 100km.

Share this post


Link to post
Cam cu 1 - 1,5 l / 100km.

Pai sincer sa fiu nu e mult..altii saracii fac sauna in masini si ar vrea aer.

Eu oricum de cum se incalzeste merg in proportie de 80% din timp cu aer si nu mi-am dat seama de consum decat la drumurile mai lungi pt ca mai tot timpul masina e cu plinul facut...rar ajunge la un sfert de rezervor.

Share this post


Link to post
... A facut cineva proba sa vada cam cu cat creste consumul daca utilizezi pe tot parcursul unei deplasari aerul conditionat?

Cine merge tot timpul, mai ales in timpul depasirilor fortate, cu A/C, inseamna ca nu stie ce motor si-a cumparat, trebuie sa mai lucreze ceva, sa-si faca upgrade !

 

PS eu nu stiu cum merg unii cu A/C, pe pozitie deranjanta, atat de mult timp ? Oare la ce foloseste ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Adica, mai explicit, ce ai vrut sa spui, Tolin?

Share this post


Link to post
Adica, mai explicit, ce ai vrut sa spui, Tolin?

Cred ca a vrut sa spuna ca motorul are o cilindree prea mica incat sa-l omori permanent cu AC-ul. Si in plus, a subliniat ca e de preferat sa folosesti aerul doar anumite perioade de timp, pana se racoreste in masina, dupa care-l opresti. (parerea mea)

Share this post


Link to post

:o fftopic: Da, cu faptul ca motorul este prea mic si ca ii tai picioarele cu AC-ul sunt de acord, dar problema este ca in oras, se raceste destul de greu si se incalzeste al naibii de repede la loc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...