Jump to content
Sign in to follow this  
strumfuadi

Frina de motor si consumul 0 (ZERO)

Recommended Posts

ai dreptate ca nu merge vit 4-a in oras dar m-am invatat rau ptr. ca in paralel (dar nu simultan) mai merg cu o dacie berlina la care etajarea e cu totul alta si, parca nici nu-mi vine sa o tin la turatii mari.

Share this post


Link to post
In concluzie, se va scoate un consum mai mic daca o lasam sa franeze fiind in viteza decat daca o scoatem la punctul mort shi o lasam sa "curga".. cred ca shi mai eficienta ar fi o retrogradare pentru a mentzine shi mai mult frana de motor...

 

Pentru consum mai mic de benzina cred ca ar ajuta shi asta:

http://www.fueleconomy.gov/feg/drive.shtml

http://www.suite101.com/article.cfm/7518/42023

 

Sau cel mai bine: bicicleta! :wink:

Share this post


Link to post

Io zic ca aberati! Parerea mea care este. Desi o spuneti foarte elaborat si detaliat e aiurea sa spuneti ca consumul este O. Nu e zero ci ralanti! Am citit io in manualul de Nova gti ca exista o clapeta de acceleratie (potentiometru) care, atunci cand nu este apasata (frana de motor sau ralanti) comanda ecu (sau re-comanda) sa initieze alimentarea de ralanti.

 

Daca ar fi adevarat ce spuneti voi - consum zero - asta ar insemna ca nu mai arde nimic in motor!!! Vedeti ce aiurea e ce spuneti? Ia intorceti cheia de contact si opriti motorul (Atentie la volan sa nu se blocheze!!!) e acelasi lucru??? Ca daca aveti consum zero asa ar trebui sa fie ca nu e ardere iar ungerea se face mecanic nu electric iar scanteie nu ai nevoie daca nu ai benzina - consum zero.

 

Pe de alta parte... La ce conteaza??? Oricum consumul la ralanti/frana de motor e fff mic, ce importanta are?

Share this post


Link to post

Mda, un post plin de certitudini si invataminte pentru aberantii care cred ca totusi e posibil ca un motor sa nu consume benzina in frina de motor ... ca despre asta este vorba, nu despre ralenti la Nova GTi ...

Toti avem niste cunostinte, mai mult sau mai putin corecte si documentate, dar totusi nu cred ca are rost sa folosim termeni ofensatori pentru a sustine opinia proprie, atunci cind consideram ca ceilalti nu au dreptate ...

Repet, pe DaciaClub s-au conectat la computerul DSN/SLZ si s-a afisat consum 0 in frina de motor! pe alte masini dotate cu computer de bord, in frina de motor consumul instantaneu este 0!

Nu avem inca nici o informatie despre ce se intimpla la Woo-urile dotate cu injectie, desi mi se pare aberant sa fie altfel ...

Share this post


Link to post

Confirm ce zice Flex. La Peugeot 307 la frana de motor consum 0 afisat de computer.

Share this post


Link to post

Cand s-a deschis post-ul asta, la servici unde lucrez se iscase o discutie asemanatoare. Concluzia a fost ca daca este folosita frana de motor consumul instantaneu este 0, dar totusi motorului i se da scanteie si mai arde ceva prin binevointa valvei EGR, gazele evacuate ( care mai contin totusi benzina nearsa integral ) fiind recirculate in prima faza prin cilindri, mai mult decat in mod normal si astfel se intretine arderea. Chiar era o denumire specifica a acestui fenomen, nu mai tin minte.

Pe un site strain care s-a vehiculat pe aici, era un computer ce se conecta prin OBD la Matiz, totul e sa facem rostul de asa ceva si sa vedem ce afiseaza.

Share this post


Link to post
Mda, un post plin de certitudini si invataminte pentru aberantii care cred ca totusi e posibil ca un motor sa nu consume benzina in frina de motor ... ca despre asta este vorba, nu despre ralenti la Nova GTi ...

Toti avem niste cunostinte, mai mult sau mai putin corecte si documentate, dar totusi nu cred ca are rost sa folosim termeni ofensatori pentru a sustine opinia proprie, atunci cind consideram ca ceilalti nu au dreptate ...

Repet, pe DaciaClub s-au conectat la computerul DSN/SLZ si s-a afisat consum 0 in frina de motor! pe alte masini dotate cu computer de bord, in frina de motor consumul instantaneu este 0!

Nu avem inca nici o informatie despre ce se intimpla la Woo-urile dotate cu injectie, desi mi se pare aberant sa fie altfel ...

 

totusi am sa insist... nu va luati dupa ce spune computerul de bord ca ala si daca accelerezi si turatia este sub x rpm sau masina are sub o anumita viteza NU AFISEAZA NIMIC.

Ce indica, flex, la ralanti??? 0 l/100km, nu? si e adevarat? chiar nu consuma nimic??? La megane nici macar nu mai indica nimic ci doar o liniuta...

Si flex, facem incercarea la intalnire pe masina ta. Pe drum drept de la o anumita viteza o lasam in frana de motor si inchidem contactul. Sa te vad daca o sa-ti placa zgomotul motorului si daca este acelasi cu cel care-l face in frana de motor.

Daca nici asa nu te convingi, eu renunt si nu ma mai contrazic cu tine... Poti sa crezi ce vrei...

Share this post


Link to post

Omule, la ralenti Matizul consuma ~ 2l/h; problema e ca in frina de motor nu esti la ralenti, ci mult peste, motorul e dat peste cap de inertia masinii.

O sa fac cum zici tu, chiar sint curios, dar nu la intilniri, ca e destul de periculos cu atitia pietoni pe acolo ...

 

PS: sper ca intelegi ca problema era faptul ca ne-ai facut aberanti, se prea poate sa ai dreptate, dar putina frina la limbaj nu strica ...

Share this post


Link to post

ok eu am sa o las balta dar mie (personal) faptul ca la frana de motor motorul nu mai arde benzina, repet mie unul mi se pare aberant...

si, cu tot respectul, nu am spus ca sunteti aberanti ci ca aberati... adica ca ceea ce spuneati este aberant... dar asta nu inseamna ca tot ce spuneti este aberant (adica ca sunteti aberanti...)...

si nu inteleg de ce va conformati atat unei etichete aiurea... trebuie sa ma adresez si cu Domnule? hai ca acum eu aberez aiurea (nu mi-e rusine sa o recunosc...).

 

am sa iau in considerare pe viitor ca sunteti f sensibili si am sa incerc sa-mi controlez mai mult limbajul. PROMIT

Share this post


Link to post

to alx

imi face impresia ca iti place f mult forumul.

totusi nu mai categorisi afirmatiile altora asa transant.

poti sa-ti spui parerea ta despre ceva dar nu despre altii(nici chiar despre parerile altora). poti veni cu contraargumente.

e doar parerea mea.

nu te supara alx.

Share this post


Link to post

Salut! Ma bag si eu in vorba (desi nu am inca un Maty DAR MA TRETEZ)...

 

Uitati cum cred eu ca stau lucrurile :

 

In momentul intrarii in frana de motor, calculatoru` sesizeaza o "discrepanta" intre turatia motorului (sesizata prin sistemul de aprindere) si cantitatea de benzina "solicitata" de conducator. In acest moment calculatoru "taie injectia" pana la un prag minim de turatii / m cand trebuie sa sustina relantiul...

 

Am vazut asta si pe "consumul instantaneu" de la Megane 2 ...

 

Problema mea este alta : CRED CA IN MOMENTUL REINCEPERII CICLULUI DE COMBUSTIE TREBUIE SIMTIT UN SOC... ORI (LA MEGANE CEL PUTIN) NU SE SIMTE ...

 

In concluzie sunt aproape sigur ca "taie injectia" dar nu pot explica lipsa "socului!" :?:

Share this post


Link to post
In acest moment calculatoru "taie injectia" pana la un prag minim de turatii / m cand trebuie sa sustina relantiul...  

 

Pai eu am inteles ca se taie de tot injectia, nu ca ramane alimentarea ca la relanti. In frana de motor consumul instant e zero, deci nu se primeste benzina deloc. Motorul este invartit de catre roti prin cutia de viteze.

Corect?

Share this post


Link to post

La Nova GTi, SRN se simte "socul" in momentul in care turatia scade sub 1500rpm. In momentul cand turatia motorului scade sub 1500rpm, consumul NU mai e zero, calculatorul da drumul la benzina. Si oricum in general in mers, cand turatai este sub 1500 rpm consumul este mare, deci pt cei care vor sa conduca cat mai econom, sa aibe grija ca turatia sa nu scads sub 1500rpm.

Share this post


Link to post

La "frina de motor", adica cand turatia motorului este >> decit valoarea prescrisa din clapeta de acceleratie, ECM-ul taie "gazul" din injectoare pana in apropierea turatia de de relanti (probabil 1500 rpm). Daca motorul ar fi alimentat, atunci n-ar mai face functia de frana.

Reiterez: rulajul sub 2600 rpm, se pune pe pierderi. Modul "bucla inchisa" la ECMul care are sonda O2 de banda ingusta incepe peste 2500 rpm.

 

@FLEX> pantele se coboara cu aceeasi treapta cu care se urca. Daca vrei si frana, atunci mai retrogradezi o treapta.

Share this post


Link to post

mey... da' a facut cineva testul cu oprirea motorului din cheie in timp ce merge? Teoretic, dupa ideea voastra, totul ar trebui sa fie la fel. Ia vedeti, nu cumva face urat motorul? Stiti din ce cauza? Deoarece atunci cand ii tai cheia consumul devine zero (abia atunci se inchid complet injectoarele)...

Incercati asta, dar asigurati-va temeinic sa nu cumva sa vi se blocheze volanul.

Hai macar topicul asta sa-l incheiem cu o concluzie clara.

Share this post


Link to post

Mie mi-a murit odata motorul la o Dacie pe carburator la 100kmh. S-a aprins (!) si, dupa vreo 1-2 secunde, cand am vazut ca nu raspunde la apasarea acceleratiei, mi-am dat seama ca motorul era oprit. Dar in rest nu avea probleme.. mergea in continuare, e adevarat ca incetinea, dar nu facea mai urat motorul ca de obicei :-D

 

Banuiesc ca asta oricum nu este relevant pentru voi. :)

Share this post


Link to post

Nu discutam de dacia sau de motoare pe carburator. Alea consuma si dupa ce le dai la REMAT.

Share this post


Link to post

:lol: :lol:

 

Baieti o sa incerc si eu treaba asta...chiar e o chestie interesanta si recunosc ca nu m-as fi gandit ca in momentul franei de motor injectoarele sunt inchise!.....va voi spune ce rezultate am (sa speram bune) pt. buzunarele noastre :roll:

Share this post


Link to post

Bre, voi va luptati acilea si poate nu ati citit si mai la deal ...

 

Repet: niste capete luminate de pe DaciaClub au cuplat un computer la centralina masinii si au citit niste parametri ... ei bine, lor le iesea ca in frina de motor NU SE DESCHID INJURATOARELE, deci nema benzina in cilindri; cine crede altceva, sa ia legatura cu autorii acestei "descoperiri" si sa obtina date suplimentare. PUNCT

alex, admin pe DaciaClub si unul din autorii inventiei respective, are cont si la noi si poate fi contactat pe MP sau e-mail.

Share this post


Link to post

Mesajele în afara subiectului au fost şterse. Cine se mai ţine de miştouri, glume şi alte alea are interdicţie la forum o săptămână.

Share this post


Link to post

@FLEX> oamenii de la daciaclub n-au descoperit roata, doar au verificat ce nu credeau sau ce au citit despre functiile ECM-urilor. In general, informatul de la sursa este mai bun decat informatul de pe forumuri. Doar ca nu este asa de comod si apoi esti privat sa intilnesti injuraturi cu eticheta de misto.

Share this post


Link to post

Probabil ca eu o sa mor da' pe bune asta cu consul zero in frana de motor n-o s-o cred never!!!...Nu-mi dau seama cum se invarte matorul asla asa ca si cand ai impinge masnutza la rece...Cand am mers pe R Clio din ala destept de avea consum instantaneu asa indica in frana de motor ..0.00 insa la relanti pe la stopuri nu-mi mai indica nIMIC era -.--...N-am inteles prea bine de ce insa senzatia mea este ca in frana de motor bujiile functioneaza...

Share this post


Link to post
.Cand am mers pe R Clio din ala destept de avea consum instantaneu asa indica in frana de motor ..0.00 insa la relanti pe la stopuri nu-mi mai indica nIMIC era -.--...N-am inteles prea bine de ce insa senzatia mea este ca in frana de motor bujiile functioneaza...

Pt ca dupa stiinta mea comp inecepe sa indice cons instantaneu cand ai o viteza mai mare de 30 km/h.

Share this post


Link to post

Sincer nici eu nu cred ca consumul e chiar zero in frana de motor, desi toate masinile cu copm de bord cu care am mers (LGN, Toyota Avensis, ) indica acest lucru, dar sigur consumul e mai mic decat la relanti, adica in frana de motor consumul instantaneu e mai mic decat daca s-ar merge cu masina soasa din viteza.

Share this post


Link to post

La motoarele cu injectie asistata prin ECM injectoarele sunt inchise pe perioada in care turatia motorului este mai mare decit cea prescrisa de pedala de acceleratie, pentru economie si pentru eficientizarea franarii.

 

@zalmoxis> m * (Vinitial - Vfinal) impinge motorasul mai departe, in regim de pompa de aer. Bujanele pot merge mai departe, nu-i bai, pe principiul "tine-o calda".

 

@Tomitza Necredinciosu exista documentatie pe net la greuceanu sau aparate de masura.

 

La dacie nu ma pricep, desi am avut. Noroc ca a luat foc si am dat-o repede.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...