Jump to content
Sign in to follow this  
danutz

Pierderi Antigel

Recommended Posts

@Salex.Nu vreau sa te contrazic dar cam 90% dintre mecanici sint de aceiasi parere "planietatea blocului motor nu se poate deforma" greseala!!! Am intinlit acest lucru la doua motoare diferite,iar planietatea a fost verificata, atit pe lungime cit si pe latimea blocului (nu cu lera) cu ajutorul unei surse de lumina amplasata in spatele riglei de control.In cazul lui @ing3r nu vad nici o piedica sa masoare si planietate blocului, ca-ci doar pentru el o face.

Share this post


Link to post
iar planietatea a fost verificata, atit pe lungime cit si pe latimea blocului .

Iti dai seama ca ajungi la ce am zis anterior ... adica poti sa arunci blocul la gunoi. O deformare de genul celei mentionate de tine provine de la o maltratare serioasa a motorului, nu cred ca e cazul lui ing3r.

In rest, sigur, orice verificare e binevenita.

Share this post


Link to post

@ing3r - urmaresc problemele tale la espero si faptul ca mergi la acelasi mecanic a doua oara, cu problema asemanatoare ca prima este un mare semn de intrebare...

 

Poate o fi ieftin acest mecanic, insa imi face senzatia ca este vorba de amatorism in ceea ce repara el acolo. 2 reparatii ieftine prost facute te duc ca si cost mai mult decat una cu garantie.

 

Bafta multa, sper sa reusesti sa iti faci motorul foarte bine.

Share this post


Link to post
PS: daca ultima interventie ai facut-o la acelasi mecanic, poate ar fi bine sa ii atragi atentia sa nu mai faca exces de silicon. Daca nu ma insel, in pozele puse de tine am vazut o tona de silicon pe chiulasa.

 

Silicon pe chiulasa? Pentru? Nu se pune asa ceva la garnitura. Cat o fi el de bun nu rezista la temperaturile alea. Garnitura de chiulasa e suficient de groasa pentru a prelua micile imperfectiuni ale chiulasei si blocului, nu e nevoie de silicon. Eu nu am folosit.

In schimb am cutatat bine marginile chiulasei si blocului de impuritati cu carpa, mister muscle si putin smingher (sper ca asa se zice :D ) cu granulatie fina (800) unde erau depuneri mai mari (curgea apa in exteriorul chiulasei si se formasera depuneri asta fiind si motivul schimbarii).

 

La montaj, am strans cu cheia dinamometrica la cuplul specificat in manual, am pornit si dupa ce s-a incalzit motorul la temperatura de regim am restrans inca jumatate de tura. Nu am facut nici o planare si am 40.000 km fara probleme.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Silicon pe chiulasa? Pentru? Nu se pune asa ceva la garnitura. Cat o fi el de bun nu rezista la temperaturile alea...

@DJ_Dark: Afirmatia cu siliconul era destinata lui ing3r. El a postat 3 poze (la topicul dedicat masinii lui) in care am vazut silicon pe chiulasa. Nu la garnitura de chiulasa ci la capacul culbutorilor ;) La fel de periculos. Cine a vazut un sorb infundat cu resturi de silicon stie la ce ma refer. Valabil si pentru micile orificii de ungere din vibrochen, axe, etc.

 

Oricum, chiar daca vi se pare de domeniul SF, stiu un caz in care a fost REMONTATA o garnitura de chiulasa (pe o Skoda din aia veche). Motorul pierdea la greu antigel, probabil chiulasa era deformata. La remontare s-a "uns" garnitura de chiulasa cu MARMELADA (din aia la cub). Reparatia a fost evident o improvizatie disperata, masina era departe de civilizatie dar a ajuns acasa pe roti ;) Faza se pretrecea inainte de 1989

Share this post


Link to post

:o fftopic:

:) . Eu nu am vazut atent pozele insa la 1.5 dohc e o problema cu pierderile pe la capac. E prea mare :D . Eu tot silicon am rezolvat-o, acum am garnitura noua fara silicon, am strans suruburile alea din ce in ce mai tare pe masura ce vedeam pe unde da ulei insa nu se rezolva. Daca la cielo exista garnituri de pluta mai bune, la espero cu motorizarea asta nu am vazut decat un singur tip de cauciuc si asta foarte prost, la mine a inceput la o saptamana dupa montare.

Cel mai rau se pierde pe la bujii si tot uleiul se strange in locasul ala iar la desfacerea bujiei intra tot in motor :D . Daca se pune cum trebuie si cat trebuie nu e pericol.

 

PS. Nici la baia de ulei nu am gasit vre-o rezolvare fara silicon. Momentan am o garnitura "originala" si am toata baia spoita. Suruburile nu le mai strang fiindca risc sa stric filetul din bloc.

PS2 De ce marmelada? =))

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am revenit de la service, am luat masina de acolo, reparata. Momentan merge f bine, insa un singur lucru ma ingrijoreaza : mi se aburesc geamurile excesiv, fara motiv! Cat am mers cu masina pana acasa si cat a mai stat si la service turata...s-a evaporat uleiul si apa scurse pe motor si te-miri-unde prin el...Sa fie toata caldura aia degajata in habitaclu prin aeratoare? Mentionez ca baga caldura bine...

Share this post


Link to post

Intr-o prima faza nu te speria. Ramine destul antigel pe bloc, galerie, etc si caruia ii ia vreo 2 zile sa se usuce complet. In plus, vaporii de antigel sint grasi si, daca iti intra in habitaclu, favorizeaza aburirea gemurilor. Ca prima masura, mergi cu masina asa vreo 2 zile, bine ar fi sa ai si A/Cul pornit. In weekend spala/degreseaza bine geamurile. Daca nu se rezolva, banuiesc ca stii care e suspectul principal : caloriferul.

 

PS: Sa o folosesti sanatos si sa nu-ti mai faca probleme. Sa speram ca ai doar gemurile murdare ;)

Share this post


Link to post

Asa e, ai dreptate...Cel putin pare cea mai logica varianta.Intr-adevar, sunt si geamurile murdare...

Multumesc de sustinere, chiar am nevoie, am scapat de 10 mil :(

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Eu am vazut marmelada aplicata la chiulasa si sincer nici cu cel mai nesimtit baros nu o mai dai jos > :)

Share this post


Link to post

:o fftopic:

PS2 De ce marmelada? =))

Cum ziceam, la faza asta am asistat cu peste 20 de ani in urma. Nu mai stiu de ce s-a folosit marmelada insa imi pot da cu parerea: faza era in creierii muntilor, a fost singurul lucru oarecum pastos si omogen ce s-a putut gasi la cabana. Va dati seama ca de silicon nu se punea problema, pe vremurile alea cred ca nici prin service-uri nu gaseasi prea usor asa ceva. In plus, banuiesc ca dupa ce se incinge/arde se transforma intr-un "material" sanatos, asa cum bine preciza si fixxxer

Share this post


Link to post

La mine in oras soferii de pe camioane foloseau frecvent marmelada sau gem de prune pentru etansare.Innainte de revolutie nu prea gaseai silicon.Lipeste foarte bine daca se incalzeste.

 

LE : miroase bine la prima pornire.Se pote folosi si la esapament, problema e ca te cam chinui la demontare.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

E bine de stiut. Si probabil miroase si bine in mers =))

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Intr-o prima faza nu te speria. Ramine destul antigel pe bloc, galerie, etc si caruia ii ia vreo 2 zile sa se usuce complet. In plus, vaporii de antigel sint grasi si, daca iti intra in habitaclu, favorizeaza aburirea gemurilor. Ca prima masura, mergi cu masina asa vreo 2 zile, bine ar fi sa ai si A/Cul pornit. In weekend spala/degreseaza bine geamurile. Daca nu se rezolva, banuiesc ca stii care e suspectul principal : caloriferul.

 

;)

 

 

Am mers ieri si azi, chiar si fara a/c pornit...Si nu se mai aburesc geamurile. Aveai dreptate! 10 x :)

Share this post


Link to post

Asta cu marmelada e o inventie a celor care lucrau in padure. Cand ti se strica un TAF nu mai stai sa-l duci la intreprindere ca sa-l repari. Reparatia se face pe loc. Puneau si oamenii acolo ce aveau de mancare. Dar pe cuvantu meu ca e ca sudura rezultatu :mrgreen:

Share this post


Link to post

Imi pierde antigel pe la furtunul de eliminare a condensului AC.Am pus mana,e umed,am gustat si e dulceag,e antigel.Caloriferul e schimbat de 2 ani dar nu a fost nou,m-am bucurat la ceva bani si l-am pus sh si acum am patit-o iar. :wallbanger: O sa folosesc o solutie lichida de lipit radiatoare 2+2 sa vad efectul.Daca nu merge cu cea lichida o sa incerc pilitura-granule.cu asta stiu ca rezolv p[roblema.

post-18944-1245620411_thumb.jpg

Edited by velican_costi

Share this post


Link to post

Vezi sa nu o "rezolvi" de tot cu pilitura aia :D .

 

Eu am problema pe dos. Nu mai curge nimic pe furtunul ala de la A/c nici cu ac-ul pornit.

Share this post


Link to post

Mi-ai luat vb din gura! Eu unul nu m-as baga sa ii pun pilitura din aia. Mai demult aveam si eu praf pt astupat porii si ma bucur ca nu am apucat sa il folosesc! Daca stii sigur ca ar fi caloriferul, eu te-as sfatui sa il schimbi fara ezitare!

Share this post


Link to post

Nu fa prostii pe care le-au facut si altii inainte si apoi au regretat ca nu au ascultat de sfaturile prietenesti de pe forum sau altundeva. NU baga pilitura sau alte prostii in instalatie, mai bine schimba caloriferul. Risti prea multe si tot nu iti rezolvi problema. Pilitura si solutiile minune sint variante de urgenta, pentru a ajunge acasa/service, nicidecum pentru a repara probleme grave.

Share this post


Link to post

NU baga pilitura si/sau solutie stop leak

 

n-are sens sa ma lungesc sa povestesc cum am invatat eu ca e o mare porcarie, si ca face mai mult rau decat bine...

Share this post


Link to post

Am folosit solutia stop leak si nu mai pierde antigel.Maine urmeaza sa ii fac o spalare a instalatiei de racire cu apa si otet,pt a elimina surplusul solutiei,ramanad depus doar cel a astupat porii caloriferului. :thumbl:

Share this post


Link to post

Eu zic sa schimbi doar apa, fara otet. Otetul iti va desfunda iar porii astupati si n-ai facut nimic.

Share this post


Link to post

Salutare, sunt disperat!

Cine imi da o solutie pentru teava din spatele pompei de apa, cea din bloc, imi este fisurata si imi pierde lichid de racire. Furtunul nu poate etansa scurgerile.

Multumesc.

Share this post


Link to post

Salut!

 

Imi pierde si mie apa, nu stiu exact pe unde, dar banuiesc ca pe la pompa de apa (se vedea apa pe curele, si curgea destul de tare sub masina). O sa desfac maine ce-i pe acolo si o sa vad.

Am mai dat o data pompa de apa jos, si stiu ca m-am chinuit ceva ca imi curgea pe acolo, a trebuit sa strang f. tare suruburile. In manual se recomanda folosirea unei solutii de etansare "Lubriplate". Unde as putea gasi asa ceva, sau cu ce as putea sa o inlocuiesc?

 

Merci.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Schimba pompa... nu cred ca pe la etansarea cu blocul curge. Cureti bine suprafetele si o etansezi cu silicon rosu rezistent la temperaturi. Nu o strange foarte tare ca aluminiul se deformeaza usor.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...