Jump to content
Sign in to follow this  
LEVEL

vitezometru mort si 'check engine'

Recommended Posts

daca e de la ce zici tu, atunci de ce in service cand au pus testerul , acesta a indicat VSS error?

Share this post


Link to post

Pentru ca la comutarea pe gpl datorita legarii gresite senzorul acesta ramane fara masa sau alimentare.

Share this post


Link to post

Am o Leganza din 2000 model cdx.Am observat ca acul vitezometrului nu arata realitatea in sensul ca arata mai putin decat ar fi real.La 40km/h cred ca real e 60km/h.Kilometrajul merge perfect.Ce ar putea fi? Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Vitezometrul(ceasul) decalibrat.

Share this post


Link to post
Vitezometrul(ceasul) decalibrat.

 

Cum se poate remedia?

Share this post


Link to post

Intai verifici cu un gps daca intradevar cea ce ai constatat este adevarat.Daca este adevarat atunci dai bordul jos,demontezi geamul si repozitionezi acul prin extragere si repunere la loc.Operatiunea este descrisa mai detaliat in sectiunea tuning de catre cei care au modificat sistemul de iluminare al bordului.

Share this post


Link to post

Exista vreo diferenta de parametri intre senzorul VSS tip VA si tip VB? Pinion rupt, am inlocuit senzorul, insa nu am avut VA ci VB. :-?

Share this post


Link to post

salutare

am si eu o problema , de curand mi-am schimbat bordul ca nu imi mergea turometrul si am observat ca bordul nou imi indica mai multi km decat merg eu ar veni cam dublu si un pic

cel vechi imi arata mai mult cu vreo 10 km doar ca acul parca parca sare cand se ridica si se coboara.

am schimbat cablul de km pt ca am banuit ca el e buba intradevar , capatul din plastic care intra in ceasuri era smuls de pe cablul din interior,dupa ce am pus cablul nou aceeasi chestie nici o schimbare, care poate fi problema si de ce nu sunt ambele borduri la fel?

nici suruburile de prindere de pe folie nu sunt puse in aceeasi pozitie. am schimbat bordurile de le-am inebunit nu mai stiu ce sa le mai fac

Share this post


Link to post

Salut. Vitezometrul meu oscila la viteze intre 60 si 80km/h, asa ca am desfacut bordul si am curatat locul unde intra cablul in ceasul de bord si acum oscileaza cand merg cu viteze intre 100 si 120km/h. Care e rezolvarea? Cablul sau ceasul e defect???

Edited by fangio

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

Nu ştiu dacă am postat corect, dar vă întreb dacă a schimbat cineva (personal, nu în service) VSS sau dacă există vreo posibilitate de curăţare a acestuia. Dacă da care sunt operaţiunile?

Vă mulţumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Vezi aici (downloadezi manualul de Espero si apoi te uiti la capitolul 6-204, pagina 350) despre VSS

Share this post


Link to post

Multumesc George2005, deţin manualul. Întrebam doar dacă a efectuat cineva operaţiunea amintită în postul meu şi dacă se merită să o fac singur sau este mai simplu de mers în service. Mulţumesc oricum.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

Nu ştiu dacă am postat corect, dar vă întreb dacă a schimbat cineva (personal, nu în service) VSS sau dacă există vreo posibilitate de curăţare a acestuia. Dacă da care sunt operaţiunile?

Vă mulţumesc anticipat.

 

Da, eu am schimbat VSS-ul. Se afla pe cutia de viteze (daca nu l-ai localizat inca). Se deconecteaza mai intai cablul de la vitezometru, ar trebui sa porneasca din senzor in dreapta... Si senzorul mai are o mufa pe care trebuie sa o deconectezi, insa mare grija sa nu rupi vreunul din firele mufei... Si senzorul iese prin desfiletare, insa FOARTE GREU. Depinde daca ai ulei intarit sau nu pe cutia de viteze , in locul unde e senzorul. La un Espero 1.8, cu mult ulei intarit pe CV senzorul a iesit ff greu.La montare, se parcurg etapele in ordine inversa.

O sa iti fie un pic dificil ca nu ai loc de timonerie, insa daca nu e intepenit il scoti tu pana la urma! Uite si o poza, multa bafta!

post-12972-126620533356_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Nu ai pt ce. Ma bucur ca pot ajuta un coleg forumist, cu orice ocazie!

Pana la urma l-ai schimbat? Tu, sau ai fost in service ?

Share this post


Link to post

pinionul din cutia de viteze care actioneaza traductorul are voie sa se miste stanga dreapta si sa se invarta in gol?

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Am si eu o problema la masina. Cand am venit cu masina de la Craiova acasa, vitezometrul a mers fara niciun fel de problema, iar dupa doua zile de stationare cand am plecat cu masina vitezometrul nu mai functioneaza si nici kilometrajul. Martorul check nu mi se aprinde. Am pus ceasurile mele pe alta nubira si merge vitezometrul, am pus vitezometrul altei masini pe a mea si nu merge, dar doar vitezometrul si kilometrajul nu merg. Ce poate fi?

Share this post


Link to post

cablul de km rupt sau vss-ul defect. ramane turata pe liber? scoate ceasurile si mergi cu cablul in fata ta. daca se invarte (rapid la viteza mai maricica, 40-50), atunci nu e rupt. verifica si capetele, sa nu fie tocite, trebuie sa aiba profil patrat. daca tot cablul e bun...vss-ul e defect. e infipt in cutie, iese si un fir de acolo, si cablul de km intra in el.

Share this post


Link to post

Nubira nu are cablu. Am desfacut ceasurile sa vad daca e blocat si nu a fost blocat, am incercat ceasurile pe alta nubira si merge. Nu ramane turata pe liber, relantiul sta normal si nici check-ul nu se aprinde.

Share this post


Link to post

Mda. Am patit si eu in seara asta ceva asemanator, Mai intai, a cazut vitezometrul, apoi, la 10 secunde, martorul check engine aprins.... Turatia la relanti era de vreo 1500...Am miscat iarasi masina din loc, martorul s-a aprins din nou, la cateva minute.

 

Deci acel traductor sa fie, VSS-ul? se mai gasesc ?

 

PS. Masina a stat cam multa vreme nemiscata, cateva saptamani bune, pana am miscat-o astazi...

Share this post


Link to post

@ englishman: mi mult ca sigur senzorul de viteza defect. Cel mai bine desfa piesa si vezi ce problema este. Incearca la dezmembrari.

@ nubira_1: circuitul electronic defect al motorasului din tablou care comanda acul si contorul de km. Poate chiar motorasul. Fa rost de alte "ceasuri" si incearca sa le repari pe ale tale.

Share this post


Link to post

Thank you, my friend. :) Bine ca nu e altceva mai nasol. Oricum, am tras o mica sperietura, totul s-a intamplat pe la 150 /h si nu stiam cum sa opresc mai repede.

 

PS . E prima data cand vad check engine aprins, dupa 10 ani...am spus-o si o mai spun, masina mai fiabila ...mai rar.

 

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Ai nimerit-o tu mai "altfel"! :tongue: Intr-adevar cat am mers si eu vreo 2 ani cu una ca a ta de la serviciu nu i s-a aprins check si masina muncita rau! Ultimile au suferit din cauza chinezismelor de piese ce s-au pus pe ele. Mai ai curajul sa-i dai 150? :banana:

Share this post


Link to post

Oho, si inca cum...ii dau cat poate, fara griji. Insa obisnuindu-ma cu asta noua, in Cielo nu ma mai simt cam deloc in siguranta dupa 150, cu toate ca merge la fel ca intotdeauna.

Dimineata abia astept sa o duc la doctor si mi-am promis ca voi merge mai mult cu ea, se pare ca nu-i prieste sa stea degeaba multa vreme, vrea sa fie miscata, asta e clar.

 

In seara asta, am facut o tura cu ea, martorul nu s-a mai aprins deloc, insa vitezometrul tot mort este. Sper sa se manifeste si asa eroarea pe tester...

Share this post


Link to post

Asa a fost. VSS - eroarea pe scaner. Masina a ramas pana maine la ei in service, maine dupa ce vine piesa, o ridic. Cost distractie, 200 lei total, piesa si manopera.

 

Eroarea nu s-a putut sterge, banuiesc ca pana la schimbarea piesei nu se poate, asa o fi?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...