Jump to content
Sign in to follow this  
LEVEL

vitezometru mort si 'check engine'

Recommended Posts

acum 2 zile ma indreptam spre focsani... pe la jumatatea drumului observ ca ... desi aveam mai mult si acceleram.. vitezometrul nu depasea 80 Km/H... am oprit.. repornit... acum nu trecea de 100 Km/h.. in fine.. pana la urma 60Lm/h.. la intoarcere... nu imi mai indica nimic!!!!!!!! 0km/h... mi-a fost cam greu in localitati.. dar ma ghidam dupa celelalte masini...

 

Si cum chestia cu vitezometru nu era de ajuns.. mi se aprinde o chestie pe bord/// m-am uitat acasa cand am ajuns ce inseamna... "Repararea urgenta motor"... jesus crist.. si nu am patzit nimic cu ea pana acum :)

 

Taicamiu mi-a zis.. ca s-ar fi rupt nush ce legatura mecanica dintre vitezometru si motor sau ceva de genul asta.. eu initial ma crezut ca e ceva legat de apa.. m-am uitat pe acolo ( nu ca ma pricep sau ceva de genul) si-am vazut ca iesea abur desi motorul era super incins...dar am vazut acasa pe cartea tehnica.. ca era alt indicator care te avertiza in legatura cu acest lucru..

Cei de la daewoo au specificat in cartea tehnica "COnsultarea unui service autorizat" insa n-au dat detalii de ce anume s-a intamplat.. si sunt curios daca ... chiar e ceea ce a zis taicamiu si cam cat m-ar costa .. sa rezolv si faza cu vitezometru.. si cu indicatorul ala galben din stanga..

 

PS: cei care stiu va rog spuneti-mi la obiect.. :)

este necesar demontarea bordului.. schimbarea lui sau.. doar a vitezometrului ?

Share this post


Link to post

Cel mai probabil s-a rupt cablul de kilometraj. Odata cu ruperea acestuia se aprinde si engine-check pt ca are legatura cu senzorul de viteza. Trebuie sa te duci in service sa vada daca intradevar este cablul rupt si se schimba prin demontarea numai bucatii de bord cu ceasurile.

Share this post


Link to post

merci pentru raspuns... intradevar.. era rupt cablul de kilometraj.. nu am stiut eu cum se numeste mai exact...

Share this post


Link to post

Poate mai degraba era rupt pinionul(traductorul) care actioneaza senzorul de viteza(VSS) sau chiar acesta.

Share this post


Link to post

bun.. si cam cat m-ar costa toata tevatura asta ?

Share this post


Link to post

Cateva sute de mii mai ales daca cauti traductorul pe la dezmembrari de opel vectra A sau astra F.

Share this post


Link to post

m-am dus la radacini.. ma costa 500.000 intrarea in servici. si 230 mii cablul de kilometraj.

Share this post


Link to post

Ori le-ai explicat gresit ori ti-au diagnosticat gresit.Nu le-ai spus ca se aprinde si martorul motor pe linga faptul ca nu merge kilometrajul?Daca era cablul nu se aprindea si martorul motor ci pur si simplu nu mergea kilometrajul.Atasez mai jos o imagine cu traductorul din cutie(piesa nr 24) incare se infileteaza senzorul de viteza (VSS) dupa care in acesta cablul de kilometraj.De obicei axul pinionului traductorului care este din plastic se rupe . Datorita temperaturii mari se dilata si scade coeficientul de ungere si se rupe.Cand se rupe acesta nici VSS nu merge asadar ECM-ul da eroare pentru ca nu stie viteza de deplasare a masinii si nici kilometrajul nu merge.Mai exista si posibilitatea ruperii axului VSS dar foarte rar si aproape imposibil.

traductor.JPG

Share this post


Link to post

faza e ca s-a uitat taicamiu acolo.. si.. era o chestie alba din plastic mica.. rupta .. 2 elemente care se imbina..oricum o sa ma duc in service sa fiu sigur

Share this post


Link to post

Revenind la subiect tot sunt neclar in legatura cu ce s-a intamplat.. tatal meu din cate l-am intreabt s-a uitat la ceasuri si de acolo a scos o chestie mica alba dintre 2 elemente imbinate.. tu mi-ai zis ca traductorul se afla in cutie.. right? (cutia de viteze ?) taica-miu s-a uitat in alta parte! la ceas... deci ce paote fi panala urma cablul sua traductorul de viteza

Share this post


Link to post

am schimabt cablul insa aveai dreptate nu era de la cablu.. cred ca e pinionul am demontat tot.. si traductor si am ajuns la ochestie de plastic care era rupta probabil de la caldura cum ziceai tu s-a dilatat si s-a blocat.. si s-a rupt in cele din urma si acum caut si nu gasesc

Share this post


Link to post

Cauta la dezmembrari de opel.

Share this post


Link to post

Vitezometrul functioneaza cu cablu din senzorul VSS. Acelasi senzor da semnal si la ECU. Daca unul din senzori nu functioneaza ECU semnalizeaza prin aprinderea lampii SES la bord ( "reparatie urgenta motor").

Share this post


Link to post

am rezolvat problema.. sub senzorul de viteza era o piesa din plastic cu un element mobil probabil pinionul.. era rupt.. si capul care intra in VSS era intepenit.. am fost la un importator de piese daewoo si am gasit 160 mii lei, insa .. :) cred ca mai am o problema.. ca sa nu deschid alt topic postez aici..

 

 

Hmmm parca nu mai are continuitae motorul si turatiile oscieleaza intre 900 si 1200 se paote sa fie de la injectoare sau de la bujii ? cine ma paote ajuta pls psot here (la relantiv)

Share this post


Link to post

Trebuie dat reset la ecm.Da o pe forum despre ce operatii trebuie facute si in ce ordine.

Share this post


Link to post

Am constatat ca nu mai vad cati km/h am...si in concluzie cred ca am cablul de la km sarit sau rupt...In alta ordine de idei am gasit un fel de furtun care iese de undeva de jos(motor sau cutie) si trece pe marginea din dreapta pe langa antigel si se indreapta undeva spre bord care nu mai are nimic infipt in el deci se termina brusc cu o gaura...in care banuiesc ca intra ceva...

M-as incumeta sa caut cablul de km dar nu stiu pe unde este localizat...imi puteti spune si mie cum as putea sa il gasesc si sa vad daca e rupt sau nu eventual sa il inclocuiesc ?

 

Help !

URGENT

Share this post


Link to post

Daca nu-ti merge sigur e rupt... Si eu l-am avut rupt la Espero si inlocuirea necesita un pic mai multa maiestrie. Recomandabil de catre un mecanic care se pricepe...

Share this post


Link to post

am avut si eu aceiasi problema cauta pstul facut de mine in sectiunea asta in legatura cu ce s-a intampalt.. nu era tocmai de la cablul de kilometraj.. poate e rupt axul pinionului de la traductorul de viteza.. din cauza caldurii se dilata si se blocheaza. cablul invarte cu el blocat si ori se rupe cablul ori pinionul...

 

il gaseste undeva in partea dreapta a motorului dedesubt.. este greu accesibil

Share this post


Link to post

Am desfacut bordul cred ca nu este rupt acolo sub ceas asa ca ai dreptate ...poate fi sub masina undeva poate chiar acel ax...o sa merg la un mecanic sa vad ce si cum...

Share this post


Link to post

asa zic si eu...mare noroc...

In alta ordine de idei am fost la un mecanic ca sa vad ce are cablul de km si se pare ca acel cablu in drumul lui spre cutia de viteze mai are o mufa si inca o piesa...traducor cred...problema este ca nu stiu de unde pot cumpara si ce sa cer exact...ca toti mi-au spus ca imi aduc pe comanda dar daca nu vad piesa nu stiu ce sa cer si mi-e ca fac comanda si nu imi aduce ce trebuie...

help

Share this post


Link to post

Simplu

Dute şi dă jos cablul de Km jos (de preferat la un service mare pentru a nu apărea probleme) şi astfel înarmat cu el în mână poţi merge pe unde ştii că găseşti însă din câte cunosc eu este cablu normal. Oricum vei vedea la demontare. Succes!

Share this post


Link to post

salut! Am si eu o problema. Am un cielo din 96. 105.000 km.Mi-am pus de curand gpl si de atunci mi se aprinde un bec galben in bord si imi creste turatia pana la 1800 si se mentine acolo consumand evident, in draci. Am fost in service la Daewoo la City Center. Cei de acolo mi-au schimbat VSS-ul si mi-au resetat codul acestuia.Dar problema mea nu s-a rezolvat asa usor pt ca a 2-a zi am fost din nou in service. S-au uitat mai bine la noul VSS si au vazut ca pe el era inscriptionat VB si alte cifre. Pe cel stricat scria VA si avea urm cifre/ coduri : 90 148 828 si 90 149 083.Mecanicii de acolo au dat telefon chiar si la Craiova iar de acolo au primit raspuns ca piesa respectiva nu mai era de mult pe stoc si ca nu are nici un echivalent. Mi-au zis sa mai caut totusi in magazine.Asta am si facut dar am gasit doar VSS cu inscriptia VB.Nu stiu ce sa fac.Poate ma puteti ajuta daca stiti vreun magazin care ar putea sa aiba asa ceva. Mentionez ca daca merg pe benzina nu se aprinde nimic si turatia e normala. Va multumesc. papapapa

Share this post


Link to post

Au pus testerul pe ea sau cum si-au dat seama ca e senzorul de viteza?

Kilometrajul iti merge?Cum sa aprins prima data?

Foloseste functia si nu mai deschide alte posturi existente si cu numele ''Ajutor'' ca nu santem de la 112 :D .

Share this post


Link to post

Daca gasesti tu ceva legat de VSS , esti tare. eu nu am gasit

Share this post


Link to post

Nu mai cauta.Te gaseste VSS pe tine pe forum.

VSS= Senzor viteza ,deci problema e alta daca iti face numai pe gpl.Ce fel de instalatie ai pus?Pentru injectie fara sonda lambda sau cu sonda lambda?Dute peste cei care ti-au montat instalatie pentru ca au suntat alte fire decit cele care trebuie.In mod sigur cele de la emulatorul inejctoarelor.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...