Jump to content
Sign in to follow this  
K-Pax

Aspecte Leasing La Chevroleti

Recommended Posts

Pentru cultura mea, va rog, luminati-ma si pe mine:

1. la ce societate de asigurari aveti casco

2. la ce valoare va fost facuta asigurarea casco (ar fi grozav daca mi-ati da niste cifre... )

Sper sa nu mi-o luati in nume de rau, dar subiectul asta, in ce ma priveste, FRIGE! deoarece mi se pare aberant sa platesc casco la valoarea de 12.501 euro pentru un kalos (no offence!) cam 1.600.000 - 1.700.000 lei vechi pe luna!!!

Share this post


Link to post

eu la ~11500 valoare asigurata am prima pe luna 49 de euroi. ce retin clar este ca prima de asigurare este 4.5% din pretul cip pe an. SIGUR! la prima nu se adauga tva sau alte alea si am factura separata pentru ea.

Share this post


Link to post

Cred ca il interesa pentru Kalos, nu pentru ... altele ... :-@ :P

Share this post


Link to post

Si eu platesc CASCO la Kalos la valoarea totala , adica cu TVA , si cu alte taxe .

Platesc (parca 165 E) la trei luni .

Casco e facut la BCR asigurari.

Share this post


Link to post

Problema e mai simpla decat pare.

 

Asigurarea se face pentru pretul platit (valoare+TVA+alte taxe - in acest caz 1% acciza), adica la valoarea de inlocuire a produsului. De ce ? Sa socotim simplu :

Sa presupunem o valoare CIP 10000 EUR, la care se adauga 19%TVA si 1%accize, deci ai platit 12000 EUR.

In caz de furt, vei primi 12000 EUR, bani cu care poti sa-ti iei alta masina (de aceeasi valoare) in locul ei, nu 10000 EUR, caz in care, daca-ti iei alta masina, mai platesti din nou TVA+accize. Deci, este asigurata SUMA platita, nu valoarea "de catalog".

Presupunem o cota de asigurare de 5%; pentru valoarea asigurata fara TVA si taxe vom plati 500 EUR iar pt. pretul cu taxe incluse 600 EUR dar, in primul caz, vom mai plati din nou cei 2000 EUR taxe pentru o masina in locul celei asigurate (evident ca cei 5% se aplica si la cei 2000 EUR reprezentand taxele deci 100 EUR, in total 600 EUR)

 

Exemplul e simplisist, in calculul cotei de despagubiri intervenind si gradul de uzura al masinii in momentul producerii incidentului cat si cota-parte din polita deja achitata.

Share this post


Link to post

Bine, dar de asigurare cine beneficiaza: proprietarul sau utilizatorul?

Share this post


Link to post

Proprietarul adica societatea de leasing.

Share this post


Link to post

Pai, cu avansul meu cum ramane - avans plus asigurare = muuuult peste valoarea masinii la proprietar, pe cand eu, beneficiar...

Share this post


Link to post

Evident ca proprietarul [in cazul de fata firma de leasing], el fiind cel care a platit masina in fapt.

Utilizatorul va primi o cota-parte din suma respectiva, proportional cu procentul din contract deja achitat.

De obicei, aceasta suma [ce revine utilizatorului] se constituie intr-un nou avans pentru o masina noua.

 

Ex : Val CIP 10000; Val cu taxe 12000; Contract leasing pe 4 ani, avans 30%, val. reziduala 20%

 

A) achitat 5500 [1 an leasing]; uzura dupa 1 an 20%

Despagubiri : total 9600 din care pt. utilizator 4400

 

B) achitat 4000 (doar avansul de 30%, incident imediat in prima luna, 0 rate); uzura 0%

Despagubiri : total 12000 din care utilizator 4000

(deci si-a recuperat banii; contractul poate fi derulat in continuare dar va primi o alta masina !!)

 

 

(Cifrele sunt doar orientative !!!)

Aici m-am referit doar pt. cauzele : distrugere totala, furt, etc.

 

Repet : exemplul dat este simplist, explica doar mecanismul, nu intra in detalii.

Edited by kaloman

Share this post


Link to post

Salut,

Am semnat contractul cu BCR Leasing, cu oferta lor de dobanda de 6,5% pe an, si am aflat ca pentru oferta asta au si un "bonus" la BCR Asigurari, 4% pe an. M-as baga sa fac si casco la ei, stie cineva daca sunt pagubosi la alte capitole, se misca repede, au conventii incheiate cu mai multe service-uri de Chevrolet, alte probleme, ceva?

 

Toate bune,

Share this post


Link to post

Cat timp ai masina-n garantie n-ai tu treaba de ce conventii au ei cu service-urile. Poti sa ti-o repari la orice service chevy autorizat din toata tara ... preferabil insa la service-ul dealer-ului de la care ai achizitionat masina. Bafta cu ea si asteptam pozele :)

Share this post


Link to post

@ Kaloman - cum zici tu suna bine, dar... eu tot nu pricep: daca nu platesc casco la tva, ce patesc?!?!

Share this post


Link to post
Da, dar ma refeream la faptul ca se plateste casco pentru tva, taxe, transport, etc. Din punctul meu de vedere este un lucru naspa, pai, ce ma doare in caz de doamne-fereste de tva de exemplu?!?!

CASCO se plateste la valoarea finala a masinii pentru ca despagubirea sa reflecte valoarea reala, de piata.

Daca tu vrei sa revolutionezi piata asigurarilor, fa o societate care asigura la mai putin, de ex. la pret CIP, sa vezi cati clienti o sa ai. Nu vine nimeni sa-si asigure masina pentru 50% din valoare, de ex. Chevrolet.

 

Nu poti sa-ti asiguri masina la un pret mai mic decat cel "de catalog", asa ca n-ai ce sa patesti, renunti la cumpararea in leasing sau in rate, cumperi masina cu bani cash si n-o asiguri. Ce o sa patesti ?

Share this post


Link to post

@tolin, dupa cate stiam eu, o masina noua necesita casco obligatoriu cat este in garantie. Fratele meu care si-a luat Logan nu a putut ridica masina pana nu a facut casco. Si a platit cash.

 

@lucian, multumesc, putintica rabdare s-avem, abia saptamana viitoare se face plata externa, deci mai am vreo trei saptamani de asteptat si apoi ... :lavolan:

 

Toate bune,

Share this post


Link to post

Necesita CASCO doar daca e luata-n leasing, proprietarul ei fiind sociatatea de leasing. Daca o iei cash n-are treaba nimeni cu tine daca iti faci CASCO sau nu.

Share this post


Link to post

Pai, chiar luata in leasing, de ce trebuie sa o asigur la valoarea totala; daca o luam cu banii jos si nu vroiam casco, nu faceam si gata, riscul era al meu: asa in leasing, e adevarat ca nu eu sunt proprietarul dar parte importanta din valoarea masinii este acoperita!!

Cred ca totusi, casco este o afacere pentru societatile de asigurari - si ma refer la leasing - si nu chiar un avataj pentru utilizator...

Share this post


Link to post

ca si perfidus am prins la bcr leasing dobanda de 6.5%( mi-am luat lacetti premium 1.6) ,si miau zis k bcr asigurari are o oferta de 4% dak fac asigurarea la ei si mi-au zis de 150E dar nu miau zis pe kte luni ,dar kred k pe 3luni. valoarea ddp a masinii este approx 15.000 de euro

Share this post


Link to post

Pai, bineinteles ca, Casco e o afacere pentru societatile de asigurari. Ca multe afaceri de care... beneficiaza si, ai ghicit (nexxus), utilizatorii - care plateste! q.e.d.

Share this post


Link to post

Da, mai intreb si eu, asa... cu tva cu ramena, si-l recupereaza sau nu proprietarul?!?!?! (ma refer la tva-ul aferent masinii!)

Share this post


Link to post

TVA-ul e intotdeauna platit de utilizatorul final.

Restul de pe lant, recupereaza la greu.

Firma de leasing e doar un intermediar care implementeaza o facilitate fiscala legata de taxele vamale indeosebi.

Daca te referi la cei ce isi cumpara masina PRIN (tr-o) firma, asta-i alta "inginerie"

Share this post


Link to post

De ce va strecurati prin "meandrele concretului" ?

Orice asigurare este facuta pentru a acoperi cat mai mult din valoarea reala (de piatza) a bunului. In cazul leasingului sunt doi coproprietari ai bunului si cel care imprumuta banii celuilalt este obligat de viatza si de lege (prudenta se cheama) sa asigure bunul la o valoare reala pentru a putea recupera cat mai mult in caz de ceva, stiind fiind faptul ca valoarea de recuperare este mult sub valoarea de piatza.

Valoarea CIP a unui bun importat nu are relevanta in privinta asigurarilor, este doar un mijloc de decontare cu furnizorul si o baza de calcul a valorii de vanzare spre cumparatorul final (end-user). Abuzul de reclama la pret CIP sau la pret fara taxe fata de cumparatorul final a fost sesizat si de legiuitor si aceste preturi vor fi curand trecute la subsol. In mod normal, pretul final trebuie prezentat si apoi valorile din cazul anumitor deduceri sau "fente". Abuzul s-a facut pe "vid legislativ" si pe aburirea bietului consumator, stiut fiind criteriul de baza al oricarei cumparari.

In cazul auto, dealerii mai fac un abuz la "inselarea" cumparatorului ascunzand toate costurile necesare pentru ca utilizatorul final sa poata iesi cu masina pe poarta "magazinului". Doar cel care a mai trecut printr-o experienta similara stie cate servicii si taxe locale trebuie sa mai achite, dar niciodata valoarea lor exacta. Chiar la sfarsit, dupa ce achita totul, daca nu cere un "desfasurator" al costurilor de la dealer si acela nu este amabil, desi este obligat de lege sa afiseze totul la loc vizibil si prin caractere vizibile de catre oricine si sa instiinteze in AVANS, nu o sa stie niciodata de ce o inmatriculare provizorie pe 30 zile a ajuns sa coste mai mult decat in tarile cu apa calda.

Ieri, dupa ce am umblat pe la toate benzinariile sa achit taxa de drum, sa pot circula pe drumuri nationale si nu avea niciuna "roviniete" (!), am aflat in final, de la un benzinar amabil, ca nu trebuie rovinieta pe perioada numarului provizoriu !!! Oare acest lucru nu trebuia sa ma informeze dealerul, caruia i-am platit acel numar ?

Share this post


Link to post

Daca te referi la numere provizorii = numere rosii , intradevar, rovigneta e inclusa in pretul numerelor. Eu am intrebat la politzistul care mi le-a dat daca mai trebuie sa platesc, acesta mi-a zis ca nu. Apoi am sunat la IGP si astia mi-au zis ca da. Apoi am sunat la un amic (,) care lucreaza in politie si a zis ca nu trebuie, daca ma opreste cineva si pretinde ca ar trebui platite, sa ii explic ca m-am interesat temeinic si ca nu trebuie platite. Chestia e ca s-a si intamplat , m-au oprit si chiar vroiau sa ma amendeze ca nu am, le-am explicat ca am sunat si intrebat si ca nu trebuie.

Valoarea numerelor rosii in teorie, daca sunt neatinse(de asta multi le poarta in geam), se poate recupera prin restituire in cele 30 de zile.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Si se recupereaza ? Toata valoarea ? Pe desfasuratorul meu figureaza 9 pozitii, care mai de care fara legatura cu numerele, iar totalul a fost de fix (cum le-a dat asa fix nu stiu) 420 RON. Eu stiu, din alte cazuri, ca se poate recupera doar "c/v placi numere provizorii", daca le predai in termen de 30 zile la Politie.

In cazul meu, caz fericit zic eu, n-am umblat pe nicaieri, dealerul s-a ocupat de absolut orice, eu doar am achitat facturi. Si inmatricularea de leasing va fi facuta de catre societatea de leasing, in alta localitate, alt judet, maine-poimaine in alta tara. Doar peste 13 luni voi fi obligat sa fac eu, ca proprietar final, cea dea treia inmatriculare si ultima.

Dar cel mai bine postez acest desfasurator pentru viitorii consumatori:

1 - Nota costatare vama - RAR = 42,3 lei (asta ma asigura ca nu-i furata masina si e omologata)

2 - Taxa numere provizorii - Primarie = 7 lei

3 - Taxa autorizare numere - CEC = 13 lei

4 - c/v prestari vama - xxx srl = 113,0412 lei (0,5% CIP ?)

5 - c/v carte identitate - DI-BAS ? = 70,5 lei (excroci)

6 - Foliere CIV - RAR = 28,1 lei (alta excrocherie, 10$ = 1 folie plastic !)

7 - c/v placi numere - Politia = 32 lei (singurul lucru concret)

8 - Cheltuieli indirecte - nimeni srl = 47 lei (a treia excrocherie)

9 - TVA = 67,0588 lei (cea mai constanta excrocherie si cea mai legala)

 

E clar ca din toata suma o sa recuperez 32 lei, valoare acelor table, adica 7,6% (restu-i teapa).

 

PS Avea dreptate marinelul, uite domle ce bine consumam !

Share this post


Link to post

am si eu o intrebare.daca valoarea ddp a masinii este 15.000 de euro si ceva.bcr plateste 15.000 kknd o aduce ? si pe mine la sfarsitul leasingului masina ma aduce tot 15.000? pe contact scrie k valoarea dupa 3 ani ma aduce la 12.000 de euro. cine suporta pierdera de 3000 de euro?eu sau bcr?

Share this post


Link to post

Eu am plătit la dealer "Taxe de înmatriculare" 1.700.000 lei. Aici dealerul s-a ocupat de absolut tot ce trebuie pentru a primi înmatricularea provizorie (inclusiv carte de identitate,vamă) eu nefăcând altceva decăt să plec cu ea şi să revin atunci când au fost programaţi la rar , în rest s-au ocupat ei de toate .

De neplata rovignetei atât timp cât am numere roşii mi-au spus şi cei de le BCR şi dealerul.

Golănia este că pentru a avea numere normale în contractul de leasing a mai fost inclusă şi "taxa de înmatriculare " în valoare de 200 E.

Dacă am luat ţeapă sau nu asta nu ştiu dar am preferat să plătesc pentru a scăpa de corvada mersului din ghişeu în ghişeu . Personal am vrut să fac eu tot dar când am aflat câte trebuie să fac m-am lăsat păgubaş. :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...