Jump to content
Sign in to follow this  
VIPER

Despre calculatoare

Recommended Posts

LanCity-ul de desincroniza aproape in fiecare zi. Eu l-am cumparat 'la oferta' cu 15usd si dupa schimbare mi-au dat 20 si ceva de usd pe el :banana: .

WebStar-ul meu are port USB, si cu ocazia asta am scos o placa de retea din calc. (mai am una folosita pt conexiunea cu alt calc.), am eliminat un cablu din morman. :dizzy:

De asemenea nu mai e nevoie nici de cablul UTP. Se foloseste cablul USB al modemului.

Cablul UTP de la RDS e jenant de rigid si mufat aiurea, asa ca sunt sanse sa o ia razna o mufa chiar cand ai mai mare nevoie de net. Spre ex. la mine iesea mufa din placa. :spumelagura: , asa ca am pus un cablu de-al meu mai vechi (patchcord, care ste si mai flexibil).

Share this post


Link to post

Lancity nu mi se desincroniza aşa des, dar dura mult până se sincroniza la loc... ăsta mic şi plăsticos parcă e mai rapid. Interesant, mie nu mi-au adus ăştia în cutie cablu USB. Ce-i drept, nu ştiu nici dacă am mufă USB la el :) btw, ai şi telefonie de la ei ?

Share this post


Link to post

Am abon. de 5 euro la rdstel (1000 min rds si 100 romtel). Abonamentul este de fapt gratuit in cazul meu (adica la un abon. de net de 15 dolari), deci se platesc numai depasirile.

Azi am primit pe mail si desfasuratorul si am de plata cativa eurocenti (fara tva). :banana: . Tot azi am luat si splitter sa scot tel. din camera sa nu ma mai streseze nimeni ca eu vb la fix max. de 2-3 ori pe saptamana. :banana: :banana: .

Telefonia de la ei mi se pare ok, o singura data s-a auzit naspa...

Cel mai bine imi pare ca am renuntat la romtelecom... :tongue: .Am depus cerere si l-au desfiintat in aceeasi zi.

Edited by akaionut

Share this post


Link to post
Da, Win 98 :)

 

Nene, pe scurt: ai mufă ca de telefon în spate ? atunci ai placă de reţea. Nu ai mufă, nu ai placă. Simplu.

vaxxi sa stii ca am vazut un caz in care mufa de retea a placii de baza nu era in locul prevazut sa iasa prin carcasa. La om pe computer scria ca are retea dar nu aveai unde sa infigi mufa (la prima vedere). Dupa un studiu mai atent (si deschiderea pacientului :-? ) s-a decopertat locul unde era de fapt mufa. Asa ca, mecmar desfa-l si uita-te in interior.

Share this post


Link to post

Asa am patit si eu la placa mea sis735. Cand instalam windozu imi gasea ca am modem pe placa de baza, dar n-am reusit niciodata sa-i gasesc mufa sau ceva contacte. Mai fac astia si idiotenii de placi pe care pun chipsetul dar nu pun nici o mufa. Un prieten avea tot o placa din familia asta pe care avea chipsetul de placa de retea dar nu avea nicaieri vreun conector si tot a trebuit sa-si cumpere placa. La fel si eu mi-am pus modem pe PCI.

Share this post


Link to post

Astea sunt placi care au chipset pentru AMR (Audio Modem Rising)

Nu trebuie decat sa adaugi modemul AMR (cam 2$), dar atentie sa fie compatibil cu chipsetul.

De asta apare in Network Properties, si nu gasesti RJ45 in spatele calculatorului :)

Edited by claz

Share this post


Link to post

Sa ma exprim mai clar. Omul meu avea placa de retea integrata in placa de baza si avea si mufa necesara. Doar ca mufa pe placa de baza nu era in dreptul gaurii aferente din carcasa (cutie) ci in dreptul altei table. Astfel ca la prima vedere unde era semnul de retea in spatele computerului nu era nimic.

Share this post


Link to post

Vedeti ca legarea prin USB a modemului la calculator in cazul unui soc electric suportat de modem se rasfrange urat asupra PC-ului, de asta nu prea sunt recomandate conctarile de felu acesta.

 

Deci in network scrie asa:

    - Dial Up Adapter

    - Realtek RTL8139/810x family fast Ethernet NIC

    - TCP/IP Dial Up Adapter

    - TCP/IP Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC    :-?

 

De obicei un RTL8139 arata cam ca in poza. Daca n-ai asa ceva pe ea, atunci e posibil ca cipsetul sa includa o extensie de placa de retea integrata. Daca n-ai mufa UTP pe placa, se poata ca producatorul placii e baza ce a folosit reprectivul Chipset sa nu fi folosit extensia respectiva la nimic, deci nu te ajuta la nimic.

Poate chiar sa nu fie Realteck ce suporta cipsetu ci SIS, sau ceva de la VIA, cateodata windowsul le incurca. Concluzia, daca n-ai mufa utp in spate , intra in bios, cauta daca ai Integrated Network sau ceva, si da-i desable, apoi cumpara-ti o placa de retea, poa sa fie SIS sau Realteck, normal ca nu-s bune ca un 3COM sau intel, dar cand ti se trica un realteck dai 250 de mii si l-ai schimbat , cand se strica un 3COM nou... nu mai e chiar asa.

 

 

Bafta

post-775-1108556622_thumb.jpg

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post
Vedeti ca legarea prin USB a modemului la calculator in cazul unui soc electric suportat de modem se rasfrange urat asupra PC-ului, de asta nu prea sunt recomandate conctarile de felu acesta.

Eu am o priza sweex cu protectie la supratensiuni.

Sper sa isi faca bine treaba... :osanale:

Share this post


Link to post
Vedeti ca legarea prin USB a modemului la calculator in cazul unui soc electric suportat de modem se rasfrange urat asupra PC-ului, de asta nu prea sunt recomandate conctarile de felu acesta.

Serios ? Si producatorul de ce a mai pus-o, doar asa, de kiki ? Si socul electric din modem de unde apare, de pe alimentare ? Pai alimentarea e pe trafo. Si sursa PC-ului care este pe direct este mai protejata ?

Recomandarile astea sa le dea producatorul si nu orice cablist, care te usureaza de cablu de USB si apoi baga spaima in utilizatori.

Share this post


Link to post
Serios ? Si producatorul de ce a mai pus-o, doar asa, de kiki ? Si socul electric din modem de unde apare, de pe alimentare ? Pai alimentarea e pe trafo. Si sursa PC-ului care este pe direct este mai protejata ?

Recomandarile astea sa le dea producatorul si nu orice cablist, care te usureaza de cablu de USB si apoi baga spaima in utilizatori.

 

 

NU e vorba de alimentarea de modem, ci de socurile care survin prin reteaua de televiziune, daca esti prea aproape de un amplificator prost reglat etc, si recomandearea au dat-o tipii de la astral, nu "orice cablist".

In acelasi timp precizez ca in decursul unui an s-au ars 2 modemuri ZyXel noi si 1 motorola, asa ca m-am bucurat ca le-am ascultat sfatul , serverul era o bijuterie.

Oricum, daca ai desfacut macar o sursa si te-ai uitat cu atentie cred ca ai vazut ca are macar o siguranta, iar modemul nu se arde de la sursa pentru ca e alimentat cu 12 volti si are o plaja destul de mare de toleranta.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Pai, tocmai la asa cablisti ma refeream, am trait 10 ani pe langa ei si am vazut realizarile.

Reteaua de cablu este protejata la socuri, cum zici tu, altfel ar plati astia la televizoare de ar da faliment. In plus, n-ar lucra cu mana neprotejata daca ar fi cum zici tu. Sa nu uitam ca mai exista pe retea televizoare mai vechi care n-au sursa izolata si pot da 220V~ la mufa de antena. Ca sa nu mai zic ca poate orice descreierat sa puna orice tensiune pe reteaua de cablu.

Amplificatoarele de semnal de pe cablu sunt alimentate tot prin transformatoare si stabilizatoare, deci n-au cum sa propage socuri.

Calea de semnal vine pe fibra (imuna la socuri) si cand trece pe Cu are protectii la supratensiune in fiecare amplif. Camasa metalica a cablurilor este legata la pamant pentru a proteja la supratensiuni induse din exterior. Distribuitoarele au si ele izolatie galvanica, daca asta iti spune ceva. Socurile de tensiune vin deobicei pe liniile de alimentare cu 220V, iar acolo sigurantele nu le pot opri. Sursele de alimentare de pe PC nu mai contin filtre si protectii din cauza competitiei pe pretz si nu pe calitate. Daca desfaci una o sa observi multe locuri goale in zona de intrare. Din acest motiv este bine sa-ti alimentezi PC dintr-o sursa neintreruptibila. Ea iti va asigura si protectia, pentru ca este prevazuta cu tot ce trebuie. In rest, pot exista exceptii care intaresc aceasta regula.

Asa ca daca este sa te feresti de ceva, atunci fereste-te de sursa PC-ului.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Cablul de TeVe lucreaza cu tensiuni in jur de 50 de volti si sa nu-mi zici ca daca tii mana pe un cablu de ala nu te pisca, char pisca calumea de multe ori. 50 de volti e inca in limita tensiunilor care nu sunt periculoase dar pisca serios. Cred ca stii ca pe voltajul scade destul de mult pe distante nu tocmai lungi, de exemplu unde e un transformator de curent tensiunea e aproape de 240 dar la 1km de metri o sa aiba 200 cu noroc. Dupa cate stiu, nu sunt sigur totusi, spliterele de etaj nu sunt alimentate, deci tensiunea mare vine de la amplificatoru de jos.

Bine ca nu toti avem pretentia la un ThermalTake sau Antec sau Chieftec dar si sursele ordinare de 500 de mii au o siguranta pe care in unele cazuri poti chiar sa le vezi la treaba, deacord , nu acopera cred mai mult de 50% din cazuri.

In legatura cu de ce nu se ard TV-urile, pai pentru ca semnalul cu care lucreaza nu e nici pe departe atat de complex ca cel de internet pe care sunt modulate mult mai multe date, deci modemu eu zic ca e mult mai sensibil, si mai ales daca e mai slab calitativ, poate sa nu ofere protectie la variatii medii de tensiune.

 

Ma opresc aici cu raspunsurile, am vrut doar sa fiu de ajutor, nu vreau sa intru in nici o polemica pe acest subiect.

 

Bafta

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Eu continui polemica tocmai pentru nu-mi plac dezinformarile.

 

Supratensiunile n-au nici o legatura cu, complexitatea semnalului. Iar daca este sa discutam despre semnalul TV si cel de "Internet", atunci afla ca cel TV este mult mai complex. In el avem de toate, mai ales modulatie in amplitudine, doar ca nivelul semnalului este foarte mic pe ambele (mV in cel mai bun caz). Cei 50V nu exista, doar daca masori mufa de la Tv-ul tau pe un voltmetru cu impedantza f.mare. Pe o impedantza de 75 ohmi nu o sa gasesti asa tensiune. Daca potentialul electric (tensiunea = diferentza de potential) de la mufa TV-ului tau pishca, atunci este mai mare de 50V (spre 110) si se datoreaza unui "nul", care nu este "nul" in reteaua de alimentare electrica de acolo.

Modemul nu se conecteaza la cablu printr-un spliter (distribuitor) obisnuit. Se foloseste un "one way TAP", care pe iesirea spre reteaua de televizoare realizaza izolare galvanica si mai are un atenuator calibrat pentru ca electronica tv sa nu influenteze (bruieze) purtatoarea de revers pe care merge upload-ul. Daca cablistii aia, la care ma refeream eu, nu fac asa reteaua, ai toate sansele ca "internetul" sa nu-ti functioneze bine sau ca la TV sa se depaseasca nivelul de alb pe anumite posturi din cauza ca se depaseste pragul de lucru a circuitului RAA (reglaj automat al amplificarii). Deci, nu se trage cablul la modem din circuitul pe care sunt TV-urile.

In legatura cu aplicarea legii lui Ohm pe firele de alimentare ale unei sarcini de curent mare nu cred ca are rost sa discutam, specializarea mea este electrotehnica si am aplicat-o la greu. Ce pot sa spun este ca in postarile tale referitoare la acest domeniu este o mare confuzie de termeni si de fenomene pe care am considerat ca nu este bine sa constituie recomandari pentru cei care nu sunt in domeniu. Asa ca, fara suparare. Nimic personal.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

hai sa explic..

am 2 harduri, unul de 40gb si unul de 160 gb.

pe dcel de 40 am sistemul si vad ca merge ok decat cu el.

cand este montat si hardul de 160 gb porneste foarte greu, ii vede pe ambii, intra in win xp cam in 5 min. si daca ii dau un win explorer mai dureaza 5 min. informatile mai sant pe el numai ca dureaza foarte, foarte mult sa le accesez..

de la ce drak sa fie problema, dupa mine e evident ca de la hdd de 160 dar ce are, sa ma duc la garantie si sa zic ca ce, merge greu...?

please help.

Share this post


Link to post

pune sistem pe 160, buteaza numai cu el si vezi cum mere...

Share this post


Link to post

Exact, buteaza de pe cel de 160 si vezi cum se comporta.

Am testat de curand un hdd de 4gb al unui prieten care se comporta la fel (hdd-ul nu mai reusea sa buteze singur iar dupa ce l-am pus ca al doilea hdd se comporta absolut la fel ca la tine. De asemenea nu am reusit sa il formatez, folosindu-l tot ca al doilea hdd). Bafta, daca nu reusesti fugi cu el la garantie (banuiesc ca mai are). :) >-

Share this post


Link to post

Da detalii ce calculator ai, ca sa vedem cat de nou e si ce suporta. Apoi ia SiSOftSandra de aici:

http://www.download.com/SANDRA-Lite/3000-2086-10369892.html

 

dai ATA/ATAPI pe fiecare ATA controler, vezi ca are o optiune de copy to clipboard. Salvezi intr-un word.

apoi dai system summary si bagi iar intr-un word.

Apoi dai drives information pe discul pe care ti se pare ca merge incet si iar bagi in word.

Apoi dai File System Benchmark, selectezi discul, il lasi sa faca treaba, circa 10 min si iari bagi in word, apoi atasezi wordul aici, sau imi dai PM cu el ca sa te putem ajuta la obiect.

 

Se poate ca systemul sa aiba probleme cu un drive asa de mare, sa fie formatat pe un cluster ales prost si foarte fragmentat, sa nu fie pus pe UATA 5, etc.

Share this post


Link to post

Zi ce harduri ai exact (producator/model) si unde sunt pusi jumper-ii. Dupa asta mai vedem.

Share this post


Link to post

putin :o fftopic: ...daca nu stii cum sa setezi jumperii la HDD-uri, e mai sanatos sa ii lasi pe Cable Select, Nene Viper-e? :X

Share this post


Link to post

Da, daca sistemul este mai noutz... Pe cele mai vechi (P1/P2) nu mergea intotdeauna.

 

Poate problema e si din BIOS, unde nu e activat DMA-ul la hard-ul al 2-lea.

Share this post


Link to post
putin :o fftopic: ...daca nu stii cum sa setezi jumperii la HDD-uri, e mai sanatos sa ii lasi pe Cable Select, Nene Viper-e?  :X

 

 

Mai demult, se foloseau cabluri IDE/ATA , asa zisele 40-conductor IDE cable. La astea statea cam asa:

Configuratia hardurilor cu Cable Select amandoua deviceurile de pe canal trebuie setate pe Cable Select. Apoi se foloseste un cablu ATA SPECIAL. Diferenta de cablul ATA obisnuit este pinul 28 care in cablul pentru CS poarta semnal catre drivul de master si nu poarta semnal catre slave. Cablus special impunea ca masterul sa fie la mijloc si slaveul la capat.

Acu se folosesc cablurile UltraATA asa zisele 80-conductor IDE/ATA cable.

Astea ar trebui sa suporte toate standardul CS. Diferenta e ca nu mai ai nevoie de cablu special, si se inverseaza rolurile adica masterul e la capat si slavele e la mijloc.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

am facut teste in sandra si iata rezultatele cu toate informatile ce am crezut de cuvinta

 

am incercat si cu un utilitar de la segate... a durat mult dar parca se misca mai bine dar nu ca inainte.

intru mai repede in win explorer...

mai restartez si revin

rezultate.txt

Edited by aztec

Share this post


Link to post

Dupa cate vad eu sunt pe fire separate. Datele date de sandra par ok. Zi si mie ce e cu drive H ?

Cd-romul pe care dintre fire e?

 

Sugestii deocamdata: scoate SMARTUL de la discuri din bios si acustic management, da un defragment, vezi daca are setare de DMA si activeaz-o pentru harduri, desi pare ok.

Cum iti vede hdd-ul mare in bios?

cand ti se pare ca merge greu , sta aprins ledul de la hdd sau nu?

Ma mai gandesc si iti zic, desi pare ok.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Eu din start vad mult mai multe probleme:

 

1. ai o placa cu VIA KT133 sau 133A si ai pus SP2! Mare curaj! Sunt multe placi vechi care nu merg cu SP2 sau merg prost, si asta nu se va repara niciodata!

2. ai facut update la ultimul BIOS, ca sa inteleaga cum trebuie hardul de 160?

3. lasa SMART-ul in pace, nu e pus degeaba!

4. intr-adevar, scoate accoustic management-ul, ca oricum hardurile Seagate nu-s zgomotoase...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...