Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Releul este montat "lipit" de STAG intre baterie si vasul de expansiune.

Share this post


Link to post

Salutare!

Am trecut de curand prin calvarul identificarii masinii mele la RAR,si,implicit,trecerea instalatiei de gaz in cartea de identitate.In prealabil am fost la service pentru a-mi regla insatalatia GPL in asa fel incat sa treaca de testul gazelor de esapament(erau peste limita).Problema este ca acum nu mai are aceeasi putere masina(ca si cum nu ar fi fost de ajuns ca la capitolul calitate gazul romanesc este foarte jos).Intrebarea mea este daca pot sa fac eu reglarea in asa fel incat motorul sa aiba din nou putere,si daca da,in ce parte se roteste surubul respectiv(se strange sau se slabeste pentru a mari debitul de gaz?).Trebuie ceva aparatura pentru masurare sau se face empiric,la numarul de ture al surubului de reglaj? Cum imi dau seama ca am marit debitul(si asta fara a ajunge totusi la consumuri de 20-25 l/100 Km)?

Share this post


Link to post

Deschide robinetul de pe furtun cu o jumate de tura (in sensul invers al ceasului).

Share this post


Link to post

Si inca o chestie care mi se mai intampla: imi indica gol la gaz, sare automat pe benzina, ma duc sa fac plinul si nu intra decat 25 sau 30 de litri (pe cand butelia are vreo 50). Asta mi s-a intamplat de vreo 4-5 ori.

Share this post


Link to post

Aici se discuta problemele tehnice la instalatiile gpl.

Nu mai e in garantie instalatia?Ce marca si ce tip este?

Share this post


Link to post

Salut, ce instalatii de GPL imi recomandati si ce societati instaleaza in Constanta?

Share this post


Link to post

In Constanta mi-am montat eu o instalatie BRC pe Cielo GLE (non-euro). Societatea care a montat-o se numeste CAMAROM '95 S.R.L. Se situeaza pe Str. Tulcei, Nr. 2 (langa Piata Rosu).

Instalatia m-a costat 1300 RON cu tot cu montaj. In urma promisiunii unei 'atentii' de 50 RON, au lucrat curat si repede (intr-o ora si jumate era pe masina, gata reglata). Am avut o singura problema cu ea datorata faptului ca s-au grabit un pic cand au montat-o: un papuc sarit de la electrovalva - acum sta ok, nu mai face probleme.

 

Eu m-am dus la baietii astia pentru ca mi-au fost recomandati ca fiind cei mai buni din Constanta. Ti-i recomand si eu, dar nu garantez ca lucreaza la fel de repede si curat fara 'atentia' aia :P

 

 

Bafta la cautari/montaj! :thumbl:

Edited by exode

Share this post


Link to post

Salutare lume

 

 

Am citit pe aici si am observat ca nu se prea gasesc T-uri din metal pentru racoardele de lichid de racirere de la plaman. Eu am gasit. Cine mai este interesat sa mearga in targ la Vitan si gaseste sigur costa 8 RON.

 

Bafta :lavolan:

Edited by vlivius1

Share this post


Link to post

ovi jer,dar un nr de telefon nu imi dai si mie? Eu nu prea am timp de net in perioada asta. poate vb la telefon. Multumesc.

Share this post


Link to post

In Constanta am montat eu la Reno Franci in Mamaia 1060 RON instalatie BI GAS merge foarte bine,si consumul e super

Share this post


Link to post

M-am decis pentru RenoFranci deoarece am prieteni care au montat acolo si mi-au spus ca merita, adica lucreaza cu simt de raspundere,au aparatura necesara, stiu ce-au de facut exact fara sa umble pe ghicite.Cit despre instalatie procedez in felul urmator:are trei trepte 1-benzina 0-gpl 2-benzina+gpl, eu stau cu ea pe treata 2 porneste pe benzina de fiecare data si trece pe gpl singura cind motorul e cald si atinge turatia de 2000.Cit despre consum calculeaza si tu, am facut cu 11,70 litri 160km alimentat in statia de gpl de 20 ron la un pret pe litru de 1,7 ron

Share this post


Link to post

Am inteles, e acelasi tip de instalatie ca cele din afara si asta ma multumeste pe deplin.

Cu RAR-u de la noi cum te-ai descurcat si cat a costat?

Se simte o scadere majora o puterii masinii?

Share this post


Link to post

Raspund eu: RAR-ul m-a costat 150 RON, platiti la o societate de acte auto care a aranjat tot la RAR. Eu doar m-am dus la ora la care aveam programarea, am mai asteptat aproximativ o ora si gata :) >-

 

Puterea motorului scade in functie de cum e reglata instalatia. A mea, de exemplu, fuge mai tare pe gaz :dizzy: si nu consuma mult. Bineinteles mai depinde si de calitatea gazului din butelie...

 

PS: dupa ce faci RAR-ul te sfatuiesc sa mai treci o data pe la reglaj; mie mi-au dereglat-o aia de acolo si nu mai tragea deloc - chipurile polua prea tare si au redus noxele :mda:

 

Noroc!

Edited by exode

Share this post


Link to post

eu am o nubira 1 cu gpl montat in constanta dar nu spun unde ca nu vreau sa le fac reclama proasta! sfat de om patit: " DACA NU VRETI SA AVETI TOT TIMPUL PROBLEME VA ROG CITITI TOT TOPICUL SI DACA VETI INTREBARI PRIVITOARE LA MARCA INSTALATIEI DE GAZ UITATI-VA IN URMA CA OVI A RECOMANDAT O ANUMITA MARCA!!! NU ARUNCATI CU BANI ASA CUM AM FACUT EU SI SA STAU SA STRANG ALTII SA IMI PUN CEEA CE TREBUIE PE MASINA!!! DACA VA SCOT BANII DIN CASA NU E NICI O PROBLEMA DAR PT 4, 5MIL IN PLUS MONTATI-VA O INSTALATIE CUM TREBUIE CARE CONSUMA MAI PUTIN DA MOTORULUI MAI MULTA PUTERE SI INTR-UN FINAL IESI LA FEL SAU MAI BINE!!! DECI NU FACE-TI CA MINE CARE LUNAR TREBUIE SA FAC REGLAJE CA NU TRAGE SAU NU PORNESTE SAU MIROASE SAU POCNESTE, CA SA NU MAI ZIC DE NERVI!!! asa ca aveti grija...

Share this post


Link to post

Ideea este ca volumul de GPL-ul in stare lichida variaza puternic cu temperatura dar si e conditionat si de procentul de butan/propan al amestecului GPL. Senzorii astia de nivel nu fac altceva decat sa masoare mecanic inaltimea lichidului GPL, fara ca aceasta masuratoare sa fie corelata cu temperatura GPL-ului respectiv cu procentul de butan/propan al amestecului GPL. Astfel dupa indicatia de pe leduri nu o sa sti niciodata precis cati km mai mergi pana la urmatoarea alimentare.

 

Eu nu ma iau asa de mult dupa ledurile de nivel ci dupa estimarea mea cati km mai am de a parcurge pana se termina GPL-ul.

Mai intai umplu butelia resetez contorul ala de la 0-999km. Apoi merg pana consider ca trebuie sa realimentez dupa o regula simpla si relativ sigura - consider un consum mediu (mixt, majoritar extern) de cca 10 l GPL la 100 de km si urmaresc contorul ala.

 

Am mers de mai multe ori pana am ramas fara GPL. Niciodata nu am avut rateuri din cauza ca am ramas fara GPL.

Chiar inainte sa se termine GPL-ul, pur si simplu acceleram si nu imi mai imi tragea masina. Daca lasam numai motorul la ralanti mergea motorul, dar ceva mai tremurat. Solutia schimbam imediat pe benzina pana apucam sa alimentez.

Share this post


Link to post

La mine cand se termina gazul o balbaie o secunda apoi trece singura pe benzina, fara rateuri.

 

Am fost din nou la mecanicul care a instalat GPL-ul si nici el nu stiu unde e interfata de diagnoza pentru GPL. Noua teorie e ca nici n-are, comanda ECM-ul de benzina... ufff.

Oricum, a facut o analiza la gaze care e ok si a mutat unul din furtunele care duce gazul la cilindri dint-un slot in altul din distribuitorul de gaz (sunt 6 sloturi, merge si pentru masini in 6 cil, de ex. Lexus IS 200) si relentiul a devenit mult mai rotund. Cica trebuie curatat distribuitorul, insa n-avea timp ca vine vacanta :-W

 

De cand cu clima (si cu gazul de vara probabil), a cam crescut consumul... 11 pe autostrada la 130 km/h, 12.5 pe la 160-170, 13.5 in oras. Cu clima 100% din timp. Si s-a scumpit si gazul, pretul de referinta a ajuns la 0.48, iar la pompa de unde iau eu 0.42-0.43.

 

Cata putere haleste AC-ul? Si eventual, cam ce consum orar?

 

Tare as pune-o pe un dyno... sunt curios daca mai dezvolta cei 133CP pentru ca am senzatia ca ramane fara suflu cam usor si pe gaz si pe benzina, si cu si fara clima.

Share this post


Link to post

Instalatia AC consuma vreo 7Kw in medie iar consumul la relanti sau la turatii joase se dubleaza.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor forumistilor,am si eu o mica problema cu espero al meu la instalatia de gaz. De cateva zile cand pornesc dimineata turatia creste brusc in jurul la 1500-1800 rot/min si trece imediat pe gaz dupa care motorul se opeste si trebuie sa-i mai dau o cheie ca sa porneasca.Problema e ca inainte nu facea asa porneam motorul o lasam putin sa mearga pe benzina,dupa care dadeam un sprit pana la 2000 rot/min,atunci trecea pe gaz dupa care plecam.Are cineva idee ce ar putea fi,sa ma ajute.

Share this post


Link to post

Cauta pe forum curatare IAC si Idle learn. Procedeaza ca acolo si e suficient. N-are nici o legatura cu instalatia de GPL.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor.

Inca nu am o masina Daewoo, insa tin sa va spun ca sunt 100% partizanul GPL. Desigur, lipsa unui motor Diesel la masinile Daewoo este o problema, insa nu vreau sa fiu off topic.

Pentru forumistii care au inca temeri vis-a-vis de GPL...

La Lada 1200 am mers 4 ani pe GPL, iar la Moskvich 2141 2 ani, - NU SUNT PROBLEME de natura sa afecteze motorul!

In privinta instalatiilor GPL montate din fabrica de Daewoo nu ma pot pronunta, insa CRED ca sunt de calitate, oricum mai sus decat cele montate de cutare firma de la colt de strada!

Un Cielo cu GPL montat din fabricatie este o optiune buna, cred eu. Banuiesc ( din informatiile unor prieteni) ca instalatiile sunt reglate deja din fabrica pentru o functionare si un consum optim.

Share this post


Link to post

Salut.Imi pare rau ca te contrazic dar probleme sint la masinile care merg pe gpl.Ca nu apar imediat, totusi ele apar in timp dupa mai multi zeci de mii de kilometri.Am avut si eu o dacie inainte pe care am mers pe gpl aproape 6 ani si efectele le-am vazut pe masina mea. Deci in concluzie motorele pe gpl se uzeaza mai repede. Ca ai mers tu 2 ani si in 2 ani ai facut 10 000km. normal ca nu aveai cum sa ai probleme.

Share this post


Link to post

Masinile vechi facute sa mearga cu benzina cu plumb pot avea probleme datorita GPL-ului (sau a benzinei fara plumb). Motoarele noi nu au probleme.

Uite aici o explicatie

http://www.fievezautomobiles.fr/legpln.htm

 

Ieri am fost la un dealer Daewoo (masina era in service si ma plictiseam) si am stat la palavre. L-am intrebat daca la 110.000km o mai preia el si mi-a spus ca au preluat si masini pe GPL cu 4-500.000km care nu aveau probleme de trecut controlul tehnic (aici se face in fiecare an).

Share this post


Link to post

Corect ce a spus mr_ .

matrix daca citeai topicul afla-i asta de la bun inceput.

Share this post


Link to post

Salut Ovi. Nu vreau sa supar pe nimeni,o fi corect ce spui, eu pina acu 3 luni am avut dacie si probleme au fost,acu 3 luni mi-am luat cielo care cum am luat-o iam pus gpl,probleme pina in prezent nu sint,dar cind am fost cu ea in service la Arow in C-ta mecanicul de acolo mi-a spus acelasi lucru ca probleme in viitor vor fii.Probleme legate de:uzura accentuata si prematura a supapelor.infundarea injectoarelor care randament prea mare nu dau nici daca le cureti deci implicit trebuie altele noi care costa am vazut 150 RON bucata,nu mint si nici nu vreau sa contest parerea cuiva ,deci cu scuzele de rigoare mi-am exprimat o simpla parere, si am citit topicul de la inceput la sfirsit,si apropo Marcel il cheama pe mecanic lucreaza acolo de 5 ani. Cu respect pt. tot forumul Matrix

Share this post


Link to post

La cielo sau celelalte masini facute pentru benzina fara plumb supapele se ard numai daca se merge cu un amestec prea sarac pe gpl.Cat priveste restul pieselor uzura este mai mica pe gpl decit pe benzina.

Stiu motor de cielo care are 450k km si merge cu gpl de la 200k.S-a desfacut de 2 ori pentru schimbarea garniturii de chiulasa in rest nimic.

Dar s-a folosit in el numai ulei bun sintetic.Asta e o conditie esentiala indiferent de carburant.

Daca mergi un minim de 10km pe saptamana pe benzina injectoarele o sa se mentina in stare acceptabila.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...