Jump to content
pompiliu92

Skoda Octavia 2 - Tancul Cehesc

Recommended Posts

Pana acum am tot scris despre Nubira, dar m-am gandit ca nu ar strica sa trec in revista si celalalt membru al familionului, o Skoda Octavia 2, motorizare 1.9TDI, cod motor BJB, din 2006, luata aproape de noua. Avea 15.000km pe bord la momentul achizitiei. Asta este masina mea de zi cu zi.

Fiindca nu pot recapitula pe de rost intreg istoricul de service, o sa incep cu ceva relativ recent, 2021.

Pe langa revizia uzuala, i-am schimbat ambii butuci fata, fiindca rulmentul din stanga incepuse sa cam uruie la anumite viteze. Ca idee, producatorul celor originali sunt NTN, nemti. Am luat si suruburi noi, ca sa fie treaba, treaba.

Skoda-Octavia-2-Butuc-Fata-Revizie-2021.thumb.jpg.70e0dc28190f046b335fd0864172838f.jpgSkoda-Octavia-2-Suruburi-Butuc-Revizie-2021.thumb.jpg.60fd55c0ed4cc8bd0961ca284da287ca.jpg

Si montat pe masina:

Skoda-Octavia-2-Butuc-Fata-Montat-Revizie-2021.thumb.jpg.5163ed1362302d93889920ea4e9b4f3a.jpg

Am luat si un set fata+ spate de furtunuri de frana de la EBC. Altfel e senzatia la franare. Timpul de actionare e mai rapid.

Skoda-Octavia-2-Furtunuri-Frana-EBC-Revizie-2021.thumb.jpg.af5d6b7f6f51058b7687aa648ec34fde.jpgSkoda-Octavia-2-Furtunuri-Frana-EBC-Montate-Revizie-2021.thumb.jpg.07af5ace963c0d98a425d2f76904af0b.jpg

Anul 2022 a inceput cu un schimb de baterie, ca cea veche a crapat dupa 11 ani, asa ca am luat acelasi model.

Skoda-Octavia-2-Baterie-2022.thumb.jpg.6930647bae584cdcbcebca6f29f404cf.jpg

I-am luat si un set de plase portbagaj, fiindca cele existente se cam lasasera.

Skoda-Octavia-2-Plase-Portbagaj-2022.thumb.jpg.5bbb4d29c1535e45a052bc55f9edef23.jpg

I-am facut si un detailing exterior + interior, ca merita si ea dupa 16 ani.

Skoda-Octavia-2-Detailing-Interior-Exterior-04-2022.thumb.jpg.20bcc960eb0f8752fc0d81d04bd1e422.jpgSkoda-Octavia-2-Detailing-Interior-Exterior-03-2022.thumb.jpg.2081f95c0e79ee9dc4277c0412b6b4ee.jpgSkoda-Octavia-2-Detailing-Interior-Exterior-02-2022.thumb.jpg.8c6689ef70cf137e621a2903152de7e1.jpgSkoda-Octavia-2-Detailing-Interior-Exterior-01-2022.thumb.jpg.50d48ee8112bf70b9a2a409de0aae0c2.jpg

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Tot in 2022, pe langa revizia clasica, i-am schimbat discurile frana fata + placute fata si uleiul din cutia de viteze.

Skoda-Octavia-2-Discuri-Placute-Frana-Fata-2022.thumb.jpg.e2b34ff4c69481ba89b3d2166ac34559.jpg

Skoda-Octavia-2-Lichid-Frana-2022.thumb.jpg.0bf94725c52b30b41bbd31d7ad74fb53.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Anul asta, incepusem sa aud o usoara trancaneala in fata-stanga cand circulam pe un drum denivelat sau pe piatra cubica la viteze mici, ceea ce ma facea sa suspectez bieleta antiruliu sau pivotul. La asta se mai adauga faptul ca la revizia de anul trecut am constatat ca bucsele de la bascule erau cam imbatranite si pareau ca sunt pe duca.

Tinand cont de aceste considerente, prin mai am decis sa fac o lucrare de intretinere mai timpurie, ca sa nu se adune costurile la iarna, cand fac revizia in mod normal, asa ca am schimbat cele ce urmeaza.

Bascule fata cu tot cu suport trapez, unde am mers pe Lemforder, fiind producatorii celor originale, mai ales ca era 268 lei bucata, fata de 860 lei una originala (fara suport trapez). Un mic neajuns ar fi ca cele de la Lemforder sunt fabricate in China. La asta se adauga si pivoti Lemforder, dar astia erau fabricati in Germania, plus suruburi noi pentru bascule.

Skoda-Octavia-2-Bascule-Fata-28_05_2023.thumb.jpg.e26b1dc8ecc0cc9225a06fca77df0874.jpg

Bielete antiruliu fata si spate originale. Pe cele din spate le aveam luate de acum ceva timp ca le prinsesem la un pret foarte bun. Zgarciti rau astia de la VAG. Nu au pus si ei un set de piulite noi. A trebuit sa le refolosesc pe cele vechi.

Skoda-Octavia-2-Bilete-Antiruliu-Fata-28_05_2023.thumb.jpg.98bf89369d69d1e661bc886c71940107.jpgSkoda-Octavia-2-Bascule-Spate-28_05_2023.thumb.jpg.180f90adedfa1de28ce3c9451fe4cdce.jpg

Placute frana spate si schimbat lichid de frana, ca se implineau cei doi ani.

Skoda-Octavia-2-Placute-Frana-Spate-28_05_2023.thumb.jpg.f37ad03266c21be602e73c66e9273548.jpgSkoda-Octavia-2-Placute-Frana-Spate-Cutie-28_05_2023.thumb.jpg.0303a233c50992f5e07b58513d64e957.jpg

Ar trebui sa mentionez faptul ca basculele, pivotii, suportii trapez si bieletele antiruliu erau cele din fabrica. Adica aveau 17 ani si aproape 130.000km. Da, eu tin in viata legenda masinilor conduse de bunicute pana la piata si inapoi.

Skoda-Octavia-2-Kilometraj-10_09_2023.thumb.jpg.8bc6dbe8f133731cf60cb710978b4e5c.jpg

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Acum 7 ore, pompiliu92 a spus:

Da, eu tin in viata legenda masinilor conduse de bunicute pana la piata si inapoi.

Idem! 😄

 

Cool masina.

  • Like 1

Share this post


Link to post

De ceva timp, semmnalizarea oglinzii din dreapta a inceput sa aiba ceva pitici. Ba mergea, ba nu mergea, pesemne ca led-ul era pe duca. Cum ala e incastrat si doar becul care ilumineaza  zona picioarelor il poti schimba, trebuie sa cumperi intreaga lampa de semnalizare.

Noroc ca pe exteriorul lampii scrie si producatorul celor originale, OLSA, asa ca am comandat un set tot de la ei, mai ales ca cea stanga era nitel crapata "multumita" unui binevoitor care a trecut prea aproape cu masina si a pocnit carcasa oglinzii cu oglinda lui.

Skoda-Octavia-2-Semnalizare-Oglinda-03-25_09_2023.thumb.jpg.1305563c9da0631b800512f10cd1a2bc.jpg

Are inclusiv si stanta grupului VW pe ea.

Skoda-Octavia-2-Semnalizare-Oglinda-04-25_09_2023.thumb.jpg.40573f385014655f881c56d9413f889e.jpg

Procedura pentru demontare/montare a fost relativ usoara. Ai nevoie doar de un extractor subtire pentru ornamente de plastic (sau un card din plastic mai dur) pentru a scoate carcasa oglinzii din clipsuri si o surubelnita torx T10 magnetica mai subtire, ca spatiul e limitat si suruburile sunt micute.

In lampa stanga se infiltrase ceva apa si mizerie. In plus, chiar si soclul din plastic al semnalizarii era desprins la interior.

Skoda-Octavia-2-Semnalizare-Oglinda-02-25_09_2023.thumb.jpg.883454a92dc31b1167028d832bac5391.jpgSkoda-Octavia-2-Semnalizare-Oglinda-01-25_09_2023.thumb.jpg.f49ba84d53e075f0814f2bb120ec6a01.jpg

In cadrul lucrarii de intretinere amintite mai sus am constatat ca e cam coapta de rugina clema din mijloc a evacuarii.

Skoda-Octavia-2-Clema-Evacuare-04-25_09_2023.thumb.jpg.1141f94314f6cf721ee016052cb78852.jpg

Cum nu imi place sa ma trezesc cu suprize,  am preferat sa comand una noua pe care o voi monta la revizia din iarna.

Skoda-Octavia-2-Clema-Evacuare-02-25_09_2023.thumb.jpg.944d79d361f875f52a2733aeea36ffe9.jpgSkoda-Octavia-2-Clema-Evacuare-03-25_09_2023.thumb.jpg.62851546f6d7cd993ccd8d13ea7f7a99.jpg

Skoda-Octavia-2-Clema-Evacuare-01-25_09_2023.thumb.jpg.6be909edc815f099bf49d98a02b17a29.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Nice car, I like the color very much. 

How does it compare to the Nubira? Is it more comfortable, more reliable? What are the pros and cons compared to the Nubira?

Share this post


Link to post
On 9/30/2023 at 6:26 PM, Martriden said:

Nice car, I like the color very much. 

How does it compare to the Nubira? Is it more comfortable, more reliable? What are the pros and cons compared to the Nubira?

Truth be told, the seats are more comfortable than the ones on the Nubira, especially when it comes to the lombar and side support. In terms of reliability, the 1.9TDI is famous in that department. If you service it regularly, you won't have problems.

Some PROS would be the very good fuel consumption, generous trunk space and torque on low RPM.

Some CONS would be that since it's a single camshaft engine, after 3500 RPM it kind of flatlines and doesn't pull anymore, in comparison to the Nubira which enjoys running at high RPM.

Edited by pompiliu92
  • Like 2

Share this post


Link to post

Dupa 17 ani, a sosit momentul ca si jantele Skodei sa primeasca un tratament binemeritat, mai ales ca intemperiile, sarea si timpul si-au spus cuvantul, in special in partea dinspre interior. Ca idee, aratau cam asa:

Skoda-Octavia-2-Revopsire-Jante-Electrostatic-Before-04_10_2023.thumb.jpg.256d78ca42dc2cf9d5b7666ee7f7b850.jpg

Pe cale de consecinta, zilele trecute am fost cu ele la sablat + vopsit electrostatic si asta e rezultatul:

Skoda-Octavia-2-Revopsire-Jante-Electrostatic-After-04_10_2023.thumb.jpg.8778d907d4cd68ea6a6e00e778f64c8b.jpg

I-am pus si capace centrale noi, ca tot le tineam in portbagaj de ceva timp pentru ocazia asta. Urmeaza sa le schimb si pe cele de la prezoane, cand le iau de la Rosiori.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am eliberat cu un Stage 1 restul hergheliei care dormita. Acum tancul cehesc e mai sprinten pe reprize de accelerari si parca nu mai moare in cada dupa 3500 de turatii. Consumul a ramas in mare parte la fel.

Skoda-Octavia-2-Stage-1-TCM-Tuning-20_10_2023.thumb.jpg.0f82da169deb1609138c2a395ce6ac3d.jpg

I-am turnat pe gat si o sticla de aditiv de la Volkswagen, ca tot zicea @Rafi ca ar fi destul de bun.

Skoda-Octavia-2-Aditiv-Diesel-Volkswagen-05_11_2023.thumb.jpg.8b02341a76eeefaa9c2b93f3711984c5.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Inca un an si inca o revizie. Am ajuns la 134.590km. Pe langa filtre si ulei, s-a inlocuit clema de la evacuare de care pomeneam intr-o postare anterioara si ventilele de la instalatia de aer conditionat, ca are obiceiul sa piarda freon incet, dar sigur.

In mod normal, verificam in fiecare an nivelul freonului, dar anul trecut am omis, asa ca la revizia actuala a reiesit pe aparat ca mai aveam doar 120g, fata de 550g cat ar trebui sa fie in mod normal. Vestea buna e ca la testul de vacuum nu s-au constatat pierderi, ceea ce inseamna ca singurii vinovati ar fi ventilele.

Skoda-Octavia-2-Revizie-27_11.2023-02.thumb.jpg.ec954305b9a75255d484ab4059fa0f70.jpgSkoda-Octavia-2-Revizie-27_11.2023-03.thumb.jpg.25be16eae5bc82fcea23b5e08d0fddf4.jpgSkoda-Octavia-2-Revizie-27_11.2023-04.thumb.jpg.f6f546e613b447ef7537b5ca1b812442.jpg

Skoda-Octavia-2-Revizie-27_11.2023-08.thumb.jpg.9ecab56825145f7bec4a41c70ebcf302.jpgSkoda-Octavia-2-Revizie-27_11.2023-05.thumb.jpg.a441ae2b5213289a7157e34580f96cfd.jpgSkoda-Octavia-2-Revizie-27_11.2023-06.thumb.jpg.c827f739386cf1c625d46c34e84f1976.jpg

Skoda-Octavia-2-Revizie-27.11.2023-07.jpgSkoda-Octavia-2-Revizie-27_11.2023-08.thumb.jpg.bfd63df20774c7dc34a8c205f11f2981.jpgSkoda-Octavia-2-Revizie-27_11.2023-09.thumb.jpg.9c02af8985dd758af2b01bc801298b29.jpg

Skoda-Octavia-2-Revizie-27_11.2023-01.thumb.jpg.5c68cc8a7510e2355c1ca02f5982e6a1.jpg

I-am pus si "fularul de iarna". :))

Skoda-Octavia-2-Grila-Iarna-27_11_2023.thumb.jpg.1a4c604db658450dfd1e7f36d5f990f1.jpg

Edited by pompiliu92
  • Like 2

Share this post


Link to post

Mi se pare că O2 are un design atemporal, încă arata bine.

Interesantă masca din grila, la fosta Octavia 2010 TDI umblam cu carton in bot deoarece se racea motorul in mers când era mai frig și nu o puteai tine la turații mari.

Share this post


Link to post

Eu folosesc masca aia de ceva ani. Se încălzește mai repede motorul cu ea și implicit am și eu căldură. :))

Share this post


Link to post

Arata bine ce-i drept masca aia insa pe timpul verii cam da in clocot toate cele sub capota, avind in vedere ca-i obturat fluxul de aer natural in radiator. Da', ma rog, pur si simplu opinia unui necunoscator!

Share this post


Link to post
2 hours ago, Viktor said:

Arata bine ce-i drept masca aia insa pe timpul verii cam da in clocot toate cele sub capota, avind in vedere ca-i obturat fluxul de aer natural in radiator. Da', ma rog, pur si simplu opinia unui necunoscator!

Pai de aia o pun doar iarna, ca vara nu am de ce sa o tin. Trebuie sa respire caii atunci.

Share this post


Link to post

N-am observat sa fi amintit ca doar pe timpul iernii folosesti masca aia, astfel mai merge, cumva acceptabil. Foarte valabile colierele alea cu manson folosite la esapament, etanseaza foarte bine si pot fi trase sanatos la cheie comparativ cu cele normale (coliere brida). Am folosit recent pe un wv polo 4. Nemtosi folosesc din fabrica astfel de coliere la imbinari si ma repet, foarte valabile mai ales in cazuri in care se efectuieaza partial reparatii pe evacuare. Nu ai ce te face cind teava e rupta/deteriorata din una din tobe ori portiuni curbate unde necesita sudura (ori inlocuire) insa in linie dreapta colierele gen cad manusa. Le recomand!

 

Share this post


Link to post

Daca tot eram cu tubul de vaselina siliconica afara dupa ce am gresat mecanismul schimbatorului de viteze al Nubirei, am zis sa fac acelasi lucru si la Skoda. Era uscat bocna. Cred ca din fabrica au pus un graunte de vaselina si aia a fost. Acum e mult mai bine.

Skoda-Octavia-2-Gresare-Schimbator-Viteze-03_01.2024-03.thumb.jpg.7be8cc139bdefd7654b77af96c363e84.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ce vaselina folosesti?

Share this post


Link to post

Vaselina siliconica de la Liqui Moly. Dupa cateva mici documentari, am aflat ca aia e cea mai potrivita pentru ansamblu de metal + plastic, cum e la schimbator, dar are mai multe domenii de aplicabilitate.

Untitled.thumb.jpg.18193eeb8b2a4854fe226a38fbaf076f.jpg

Edited by pompiliu92
  • Like 2

Share this post


Link to post

La fel de importanta este intretinerea timoneriei, gresarea acesteia cu vaselina pe baza de cupru, fiind expusa unei temperaturi inalte ! Unu la mina ii asiguram fiabilitate ce vrea sa insemne confort intre volan si scaun si doi la mina, prevenim uzura prematura. Timoneria e supusa unor forte mecanice semnificative zic eu chiar daca din cabina nu pare astfel.

Edited by Viktor
  • Like 1

Share this post


Link to post
44 minutes ago, Viktor said:

La fel de importanta este intretinerea timoneriei, gresarea acesteia cu vaselina pe baza de cupru, fiind expusa unei temperaturi inalte ! Unu la mina ii asiguram fiabilitate ce vrea sa insemne confort intre volan si scaun si doi la mina, prevenim uzura prematura. Timoneria e supusa unor forte mecanice semnificative zic eu chiar daca din cabina nu pare astfel.

Da, asa este. La Skoda  e ceva mai ferita timoneria, dar la Nubira planuiam sa gresez intreg angrenajul.

Share this post


Link to post
11 minutes ago, pompiliu92 said:

La Skoda  e ceva mai ferita timoneria,

In sensul ca ? Greu accesibila ?

Share this post


Link to post
1 minute ago, Viktor said:

In sensul ca ? Greu accesibila ?

E mai greu accesibila, dar pe de alta parte, e ferita de intemperii si mizerie.

Share this post


Link to post

Cu vreo doua zile inainte sa fac ITP-ul, becul de pe faza scurta din dreapta a decis sa ma anunte ca ar vrea sa iasa la pensie cu un martor de bec ars in bord, chit ca el inca mai mergea, dar nu la capacitate maxima.

Tinand cont de aceste considerente, m-am dus frumos sa le schimb pe ambele cu un set nou. Alta viata.

Skoda-Octavia-2-Led-It-Up-06_03_2024.thumb.jpg.684de7c4ef913ad4cf918b7b58ad23a2.jpg

La ITP au fost toate bune si frumoase, doar ca tipul de acolo mi-a spus ca ar fi vazut ceva urme de ulei pe scut si ca nu ar strica sa vad despre ce este vorba.

image.thumb.png.2fdd040a2feded302287ae68f6e72b9e.png

Ciudat e ca eu nu vazusem vreo urma pe jos si nici prin compatimentul motor, asa ca m-am repezit pana la service sa o urc pe elevator sa vedem despre ce este vorba. Partea din spate a motorului era bleasca de ulei si cand au scos capacul de la motor, erau si ceva urme pe EGR.

Skoda-Octavia-2-Pierdere-Ulei-08_03.2024-01.thumb.jpg.a584a12e32d5a0d821bacc4a800d00ba.jpgSkoda-Octavia-2-Pierdere-Ulei-08_03.2024-02.thumb.jpg.5afd7237383209fdb1e1ff0849d2ea4e.jpg

Au scos si furtunul de la intercooler sa se uite daca e ulei pe el, pentru a scoate din ecuatie sau nu turbina si era curat. In clipa de fata sunt doua variante. Ori a cedat garnitura de la capacul culbutorilor, ori si-a dat duhul EGR-ul.

De asemenea, cand s-a verificat nivelul uleiului, era la minim. Totusi, tind sa cred ca defectiunea asta este destul de recenta, ca altfel ar fi apucat sa "isi marcheze teritoriul" si vedeam. In orice caz, nu m-am mai riscat sa merg cu masina, asa ca am lasat-o la service sa vada exact despre ce este vorba si am luat Nubira la Bucuresti.

Chiar daca e un pic neplacut, nu pot sa zic ca e total neasteptat. Dupa 18 ani, este prima ei defectiune un pic mai serioasa.

 

Share this post


Link to post

Mno bun. Am ramas dator cu un update. Skodita e reparata si merge bine mersi. Se pare ca la capacul de culbutori exista un filtru epurator care a cedat si mi-a bagat ulei prin admisie, EGR si nitel pe la turbina.

Tinand cont de aceste considerente, a fost schimbat capacul de culbutori (asta fiindca filtrul epurator e incastrat in el), alt EGR ca si ala era trosnit, reconditionat turbina ca avea joc axial (stiam de anul trecut ca face si overboost, mai ales ca cele de la KKK nu sunt foarte trainice), curatat admisia, garnituri noi si nu in ultimul rand un schimb de ulei + filtru.

Skoda-Octavia-2-Admisie-23_03_2024.thumb.jpg.273bbe2e2d75c4cbab1487c000ff3bec.jpgSkoda-Octavia-2-EGR-23_03_2024.thumb.jpg.a63704b317062191456fb53dd90cc9d4.jpg

Skoda-Octavia-2-Turbina-KKK-23_03.2024-01.thumb.jpg.df458a766cd90a7606a8f12148e6a22b.jpgSkoda-Octavia-2-Turbina-KKK-23_03.2024-02.thumb.jpg.8f5a91bb5684b7d9d8e9f11a685afe6d.jpgSkoda-Octavia-2-Turbina-KKK-23_03.2024-03.thumb.jpg.4538e2d5c7f656f2a789fb47f52c414c.jpg

Dupa ce am luat-o de la service, i-am facut si o binemeritata baie, sa stea frumos langa sora ei. 😄

Skoda-Octavia-2-si-Nubira-2-23_03_2024.thumb.jpg.91a7c7ef12850c8043d4ca6e7966cc07.jpg

 

  • Like 4

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...