Akon Posted July 14 As avea nevoie de un sfat in ceea ce priveste alegerea bujiilor pt benzinarul turbat TSI. Versus ar fi intre Champion, Bosch Evo si NGK iR. Toate sunt cu iridium central, cele NGK vin ca echipare OE insa sunt si cele mai scumpe. Din experienta, ce recomandati ? Manualul da schimbare la 60k km si ar vrea totusi ceva care sa duca mai mult. Bosch din ce am citit, dau 160k km durata de viata. Share this post Link to post
George_Paraschiv Posted July 14 (edited) Salut , că echipare OEM și la mine se recomanda NGK , dar am preferat sa aleg Beru. Ca fapt divers Beru erau puțin mai ieftine și made in France. Edited July 14 by George_Paraschiv Share this post Link to post
Geo_ZGA Posted July 14 160.000km? Nici o bujie nu duce atata... 60-80.000km e media la o bujie iridium. NGK folosesc si eu, sunt ok. 1 Share this post Link to post
Salex Posted July 14 In anumite conditii (de utilizare), se poate ajunge la 150.000. Cu mentiunea ca se impune control/reglaj, din cand in cand (eu o fac la 20.000). Nu am analizat cum evolueaza performanta dupa 60.000km, dar functionarea motorului nu a inregistrat o degradare vizibila empiric (consum, reactie etc) Din experienta mea, NGK sunt oneste, am avut de mai multe ori pe Leganza si la Opel. Ca alternativa buna, vezi daca gasesti ceva de la Denso. Share this post Link to post
Akon Posted July 14 Doar cele 3 enumerate mai sus le-am gasit ca si corespondent aftermarket pentru motorul meu. @Geo_ZGA la Hyundai I20 chiar in manual este dat interval de schimb bujii la 160k km insa nu stiu ce model are din fabrica. Share this post Link to post
Viktor Posted July 16 On 7/14/2023 at 3:50 PM, Geo_ZGA said: 160.000km? Nici o bujie nu duce atata... 60-80.000km e media la o bujie iridium. NGK folosesc si eu, sunt ok. Da, cam aia e durata de viata a bujiilor ! Un trei'j de mii duce oricare cu schimb la ~3 (calculat in mare cu 10.000 km/an) ani merg la fix. Share this post Link to post
Geo_ZGA Posted July 17 Eu am observat electrodul, pe la 50-60.000 deja e vizibil mancat din el dar lucreaza ok. La 80.000 e cam pe final de viata... cel putin la NGK Iridium, dar nu cred sa faca alti producatori electrozi mult mai rezistenti. Nu neg faptul ca nu ar fi dat in manul, si uleiul la unele masini se schimba la 30.000... asta nu inseamna ca e si bine. Share this post Link to post
Dj_Dark Posted July 18 Depinde si de sistemul de apreindere, la "wasted spark" perioada de schimbare a bujiilor se injumatateste din motive evidente. Nu tiu cum e la TSI dar cred ca are bobine independente pe fiecare cilindru, caz in care durata de viata e mai mare, insa nu le-as tine mai mult de 60 mii sincer. In ceea ce priveste bujiile si eu tot ngk folosesc la toate troacele (cu iridiu sau nu). Nu am avut niciodata probleme. Si btw, tot made in France sunt de obicei, japan se gasesc greu. In ceea ce priveste bosch, am avut o experienta neplacuta in functionare si de atunci nu mai pun iar denso am incercat odata si dupa ceva timp un electrod de la una a zis ca nu mai rezista si s-a topit efectiv. PS, asta cu bujiile schimbate la 160 de mii e ca uleiul la 30 de mii, hai sa fim seriosi. Eu cred ca masina aia merita 400 ron odata la 60 de mii pentru niste bujii de calitate. Share this post Link to post
Viktor Posted July 21 (edited) Bujii NGK folosesc si eu. In majoritatea timpului din astea am folosit pe diverse. Exceptia fu japonezele DENSO cu 3 electrozi inca pe woo ce probabil au vreo 15 ani de cind is montate si inca merg, placut surprins de starea acestora la o verificare cu ani in urma, chiar am sa bag un ochi de curiozitate . LE. Mda, ultima oara verificate in 2015. Edited July 21 by Viktor Share this post Link to post
Akon Posted August 29 (edited) Am ales Bosch Iridium pana la urma (53RON ), Made in De daca mai conteaza pt cineva asta 😀 Dupa 4000km nu vad nimic schimbat, sper sa duca 60k km fara probleme cum au dus cele OE. @Dj_Dark da, are bobina pe fiecare bujie. Edited August 29 by Akon Share this post Link to post
Akon Posted September 1 Bujiile NGk ce au venit OE după 66.000. Eu as zice că mai duceau mult și bine. Share this post Link to post
Dj_Dark Posted September 2 Pana nu masori distanta aia la electrod (care din ochi pare cam mare) nu ai cum sa iti dai seama daca mai tineau. Share this post Link to post
Viktor Posted September 3 Alea sigur mai mergeau, cu o resetare a gap-ului o mai duceau probabil inca pe atit ! Share this post Link to post
Salex Posted September 3 Iete ce ziceam de reperul ala de 60.000km mai sus, se reflecta perfect in pozele puse. Cu niste lere si o mana "calibrata", imi e clar ca bujiile alea puteau sa "duca" peste 100.000. Si, incet, incet, parca ce ziceam de bujii care sa tina 150.000km (in anumite conditii de utilizare) nu mai pare SF. Masini cu rulaj zilnic mare, in regim de condus oarecum constant pe DN ... sunt sigur ca se poate. 1 Share this post Link to post