Jump to content
Sign in to follow this  
AlbertAG

Noua masina (Rombul)

Recommended Posts

Va salut, desi citesc forumul de ani de zile (2008) cu mare interes, nu prea postez, dar acum a venit timpul.
Din martie anul curent sunt posesorul rombului, Megane facelift, 1.33 Tce, 140CP si cutie dublu ambreiaj EDC 7 trepte, varianta full, Intense plus ceva optionale.
O alegere foarte buna zic eu, in cei 11.000km pot sa spun ca sunt multumit de alegerea facuta, consumul este unul foarte bun, 8l/100km in oras si cam 6l/100km in afara, foarte bine antifonata aici pot sa-i dau 10+, mi-a fost teama ca va sub Passatul anterior, dar se pare ca mi-a depasit asteptarile, la 160km/h vorbesti normal, nu te oboseste, se aude foarte putin vantul la oglinzi sunt cam mari, dar cu muzica pornita nu se mai aude nimic.
Vara asta am facut o scurta plimbare pana la Budapesta, m-am simtit incredibil la volan, cu 3 persoane in masina plus bagaj masina a raspuns foarte bine la depasiri, fara nici cea mai mica emotie, in ciuda motorului destul de mic, foarte fasnet mai ales pe modul sport unde acceleratia raspunde instant si cutia tine o turatie de 2000rpm, pregatita sa retrogradeze rapid. 
In oras folosesc modul My Sense unde acceleratia este moarta jumatate de cursa, cutia schimba la 2000rpm si tine motorul la 1500rpm, un mers linistit, cutia nu se face simtita, nu stii cand schimba.
O alta functie interesanta de care eu n-am stiut si nu scrie nicaieri de ea, este rezistenta din bord care baga aer cald imediat ce pornesti masina, foarte utila in perioada rece a anului, nu mai trebuie sa suporti aerul rece de afara pana se incalzeste motorul.
Cam atat, nu stiu ce sa mai zic, daca cineva are intrebari/curiozitati raspund cu placere.

Va doresc o zi minunata!
 

20220304_145859.jpg

20220304_145911.jpg

20220325_123345.jpg

20221130_134101.jpg

20220304_142839.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa o stapanesti sanatos, foarte frumoasa. E foarte bine ca are rezistenta auxiliara, curios ca au pus la benzinara, eu la Hyundai ii simt lipsa, se incalzeste destul de greu,

Share this post


Link to post

Sa o stapanesti sanatos.

Share this post


Link to post

Foarte frumoasa masina, sa ai grija de ea si ea de tine!

SI pe mine ma tenteaza Renault ca masina urmatoare, sunt mai frumoase si aparent la fel de fiabile sau chiar mai fiabile decat cele din grupul VW. Plus pretul mai corect 🙂 

Share this post


Link to post

@ches multumesc!

Masina momentan se comporta exemplar, sunt foarte multumit, are 5 ani garantie, destul cat sa-si arate fiabilitatea

Share this post


Link to post

O alegere buna! Inca regret ca n-am inlocuit Lacetti cu Megane 4 in 2020-'21 cand pe la 14k gaseam ceva decent ca si dotari. 

Are un prieten una asemanatoare cu a ta ca si dotari iar daca o compar cu Octavia ,la fiabilitate, este mult peste Rombul!

Sa o plimbi sanatos!

Edited by Akon

Share this post


Link to post

@Akon masina de fata este varianta full, plus ceva dotari adaugate de mine, scaune si volan incalzit si portbagajul "Magic trunk", adica dai cu piciorul sub bara si se deschide.

Masina a avut pret de lista 24300 euro, cu 2 rable, discount Renault si discount dealer a avut un pret final de 19500 euro, zic eu un pret decent si corect.
Consumul pe bord arata 7,6l/100km, la pompa, plin pe plin are cam 8,5l/100km, dovada jurnalul din poza de mai jos.

 

Screenshot_20221212_082817_Fuelio.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pretul de 19.500 mi se pare foarte corect in comparatie cu preturile actuale ale concurentei.

Eu ma refeream ca la 14k gaseam echipare putin peste cea de baza dar care indeplinea scopul.

Masina prietenului este tot Intens EDC dar are display mare, piele ~25k imi amintesc ca a fost in 2019.

Consumul mi se pare maricel prin comparatie cu 1.5tsi 150. Probabil la TSI, sistemul ACT (dezactivare cilindrii ) are un cuvant de spus.

Share this post


Link to post

Daca luam display-ul full cu tableta mare ma mai costa 1800 euro, am fost putin în dilema cu asta, parca nu meritau, apoi la o săptămâna, pentru ca sunt un sucit, am sunat dealerul sa le pună, dar nu s-a mai putut din păcate, mașina intrase în fabricație, cam asa se întâmpla când ești nehotărât. Nu-mi pare rău ca nu le am, dar parca era mai frumoasa cu ele! 
Cel mai tare ma supară faptul ca n-am luat faza lunga automata care costa doar 60 euro și avertizare la părăsirea benzii 180 euro, din cauza asta am un buton orb în bord, sincer dacă știam ca vine cu buton orb nici nu ma uitam, le puneam imediat.
Consumul sincer chiar nu ma deranjează, nici la Nubira nu m-a deranjat și lua 12% și nici la Passat care lua și ala 13-14% în oraș iarna, vara era mai cuminte, scotea un 9%, 2.0Tdi 170cp si DSG.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Parere de conservator ... traditionalist ...

Cand am vazut pozele, eu unul am apreciat integrarea buna a LCDului in "consola centrala" ! Urasc din toata inima tot ce pare "apendice", adica tableta pusa cu forta, doar ca ca sa fie mai mare ... Aici nu se remarca doar Renault, sunt multi care merg pe linia asta

Nu stiu daca Less is More in general, dar bordul de mai sus inca are sens pentru mine :). 

Evident, parerea nu e universal valabila. Unii pot considera bun gust, altii nu. Ma intreb unde apare demarcarea intre necesar/bun gust/utilitate si dorinta utilizatorilor de "mai mult". Clar ca producatorii au tot interesul sa profite de pe urma cerintelor noastre.

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Intre timp masina a primit jante si anvelope noi.
Am tot amanat aceasta investitie, nu eram hotarat daca sa cumpar totul nou, sau sa caut ceva second pe OLX, de la fratii nostrii nemti, pana la urma am ales varianta cea mai scumpa, totul nou, fara dureri de cap, masina noua, roti noi.
Jante originale Renault pe 16" si cauciucuri Hankook, total investitie 3990 lei.
Prima impresie cauciucurile mult mai silentioase ca cele de vara, aici mi-am pus un semn de intrebare, in mintea mea nu era posibil, asa ca am inceput sa fac sapaturi pe Google. 
Evident, am gasit si cauza, masina a venit cu cauciucuri Continental Eco Contact 6 care sunt ranforsate, de aici si zgomotul la rulare mai mare, am notat in carnetel, viitoarele cauciucuri de vara vor fi fara ranforsare.
In rest masina a mai adunat ceva KM ajungand la 12700km, se comporta exemplar.

La final va las cateva poze si va doresc UN AN NOU PLIN DE IMPLINIRI CU MULTA SANATATE! DOAMNE AJUTA!
 

20221228_204922.jpg

20221229_072048.jpg

Share this post


Link to post

Ia în considerare că ai trecut de la R17 la R16, faza cu ExtraLoad nu e chiar tragica.

Am avut aceeași impresie când am trecut de la R18 Bridgestone Turanza T005 la R16 Dunlop winter sport.

O alta observație personală, astea cu Eco, energy saver etc sunt mai zgomotoase.

 

Share this post


Link to post

Asa este, și dimensiunea roților contează, dar din ce am citit pe internet cauciucurile ranforsate sunt mai zgomotoase, producătorii spun ca cu 1db, în realitate sunt cam 3 db și chiar se aude diferența intre 70 si 73 db.
Ma gândeam la un experiment, oare dacă pe viitoarele cauciucuri de vara as pune burete fonoabsorbant asa cum se pune la cauciucurile pentru mașinile electrice, cât de bine ar izola zgomotul de rulaj.
O sa studiez putin problema sa vad dacă a mai încercat cineva, ma gândesc sa nu afecteze la echilibratul rotii, altceva nu vad ce ar dauna.
Cam asa ceva:

 

Untitled.png

Share this post


Link to post

Am avut în familie la un Mercedes ce venise din fabrica cu anvelope cu burete și la o roata s a dezlipit, se simțea și în volan. A fost schimbată în garanție anvelopa.

Daca nu sunt strălucite astea lipite din fabrica, ma cam îndoiesc că ceva home made tine mai bine.

Share this post


Link to post

Mda... atunci e clar, rămâne asa, oricum o sa evit sa mai cumpăr "antilope" d-astea, ranforsate, se simte clar diferența, aștept sa se consume astea de vara, aparent o sa mai meargă mult și bine, după 12.000 km sunt ca noi, probabil țin undeva pana la 30.000 km.

Mai jos atașez istoricul cu consumurile pentru primul an de folosința, aplicația este folosita de la 2370 km, atunci am aflat de ea, consumurile sunt făcute doar plin/plin:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Edited by AlbertAG

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...