Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Eu am 10w40 ARAL si nu bate nimic ,oricum am rezolvat toate pierderile de ulei ,adica nu am mai vazut scapari de ulei pe nicaieri .

 

sal...ai avut probleme cu ARAL la nubira!!..depuneri..etc..sunt ingrijorat ..am pus nu de mult ..inainte era mobil...

Share this post


Link to post

Saptamana asta fac si eu schimbul de ulei. Vreau si eu o recomandare de ulei pt masina mea, cu 143.000km, cel mai bun ulei, indiferent de pret :) Eventual unul ca re sa se gaseasca si la bidon de 1L ca sa mai completez ulterior. Cat ulei intra in motor la Leganza ? 3.6 L sau 4 ?

Share this post


Link to post

MOL Dynamic Prima 5W-40

3,5 l si verifici la 10 minute nivelul pe joja si completezi daca mai este cazul.

Share this post


Link to post

Ianky era totusi un post din 2005 :) Nu am avut probleme cu ARAL la Espero dar recomand acum OMV sau Castrol .

Share this post


Link to post
Problema sau nu? Am schimbat uleiul la masina din semnatura. Am pus Mobil Super

S 10 W 40. Ce am constatat dupa vreo 300 km? Pe buson am gasit asta seara o spuma alba. De la ce sa fie? E uleiul de vina sau altceva? Am schimbat si filtrul de ulei (no name) dar nu cred sa fie de la el.

 

 

Revin cu informatii despre ulei. Dupa ce s-a mai incalzit afara a disparut cu desavarsire spuma de pe buson.

Share this post


Link to post
Revin cu informatii despre ulei. Dupa ce s-a mai incalzit afara a disparut cu desavarsire spuma de pe buson.

 

Ai amestecat sintetic cu semisintetic...inainte ai avut 5W30 (sintetic)? Asa se intampla daca amesteci 2 baze diferite.

Share this post


Link to post
Ai amestecat sintetic cu semisintetic...inainte ai avut 5W30 (sintetic)? Asa se intampla daca amesteci 2 baze diferite.

 

La urmatorul schimb vreau sa bag omv sintetic(5W40- probabil). Crezi ca va aparea din nou spuma? Inainte nu stiu ce ulei am avut, dar nici gand de spuma pe buson. Spuma a aparut dupa mobil semi.

Share this post


Link to post
La urmatorul schimb vreau sa bag omv sintetic(5W40- probabil). Crezi ca va aparea din nou spuma? Inainte nu stiu ce ulei am avut, dar nici gand de spuma pe buson. Spuma a aparut dupa mobil semi.

 

Da, apare daca amesteci semisintetic cu sintetic. Nu mai schimba clasa SAE la fiecare schimb de ulei. Daca ai trecut pe 10W40 ramai pe el. Producatorul (dupa mine) conteaza mai putin.

Share this post


Link to post
Revin cu informatii despre ulei. Dupa ce s-a mai incalzit afara a disparut cu desavarsire spuma de pe buson.

Spuma este defapt condens care apare cand se merge pe distante scurte cu motorul rece si uleiul nu ajunge la temperatura normala.In conditiile astea uleiul trebuie inlocuit la 5k km sau 3 luni la cielo.

Share this post


Link to post

@ ovi Cu mersul pe distante scurte ai dreptate. Si asta iarna mergeam pe distante scurte(cand afara erau -15 grade) si nu am vazut spuma deloc pe buson. Spuma a aparut dupa schimbarea uleiului cu unul semisintetic.

 

@cristi.a - Am 35k km la bord. Nu e cam devreme sa trec pe 10 W40? Cum va merge la iarna cu 10 W 40 cu mers zilnic pe distante scurte?

Edited by thunder

Share this post


Link to post

Pune 5W40.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

La masina din profil(sohc,96),la o distanata de 5000km de la efectuarea reparatiei capitale la motor(set,simer.de supape,culbutori,tacheti,pastile culbutori)-am vrut eu sa pun totul nou-,am suspectat masina de un consum de benzina marisor pana am vazut in alt topic(pe la segmentare) o idee exprimata de Ovi jer:

 

"10W40 nu pune probleme pina la -20 grade dar ridica consumul de carburant considerabil iarna. "

In motor,de la reparatie si pana acum am avut mobil 10w40.(din toamna pana acum)

Consumul de ulei este insesizabil,zgomote la motor doar cele de injectoare si curea.

As pune mobil 5w40,si as merge pe el constant de acum incolo,insa imi pun doua probleme:

1.daca schimbarea SAE duce la efecte nedorite(spuma),asa cum am vazut precizat ceva mai sus.

2.daca nu e prea subtire, cum mi-a spus mecanicul.(mai ales vara)

 

Ce sugerati? Schimb cifra(din 10 in 5),schimb uleiul(cu alta marca),sau imi vad de drum,cu un consum iarna de 12 in oras pe distante scurte,si 6.5-7 L afara! Vara scade simtitor(pana in 10 in oras)!

Sanatate!

Share this post


Link to post
As pune mobil 5w40,si as merge pe el constant de acum incolo,insa imi pun doua probleme:

1. ...

2.daca nu e prea subtire, cum mi-a spus mecanicul.(mai ales vara)

Pai, 5w in loc de 10w insemna mai subtire iarna si nu vara.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Ma refeream la faptul daca nu e subtire pentru vara.Pentru iarna evident este mai bine!

Share this post


Link to post

Pai, nu e tot 40 ?

Share this post


Link to post

Draga Maitre,

M-ai omorat cu intrebarile capcana!

Nu vezi ca sunt plopist in materie?!?

Da-mi verdictul!

Multumesc mult!

Share this post


Link to post

Pai, daca ai facut motorul ca nou, bagi ulei in el ca intr-unul nou. Asculta ce zice Ovi_jer, este singurul care stie ce zice.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca ma sfatuiesti sa astept un raspuns de la Ovi Jer,sau deja acest raspuns e dat si mi-a scapat mie?

Share this post


Link to post

In 51 de pagini a raspuns sigur, nu cred ca mai repeta.

Share this post


Link to post

Mda...

Se pare ca omv5w sau mol 5w ar fi variantele ajutatoare!

Mersi pentru manevrarea anevoioasa prin meandrele concretului, maestre!

Ceva mai multa pedagogie n-ar strica ,totusi unui moderator,care de altfel,din ce-am mai vazut eu pe acest site stie ce spune,dar e cam zgarcit in a pune punctul pe i,jucandu-se putin cu novicii!

Multumesc oricum!

Edited by alimos

Share this post


Link to post

Ovi,

In conditiile specificate mai sus,constient fiind de beneficiile unui ulei mai subtire la rece ,insa,in conditiile in care acum in motor am 10 w 40(mobil),trebuie sa spal motorul cu flush motor inainte de a pune OMV 5W40 sau pot sa-l las ceva mai mult la scurs si sa torn apoi uleiul nou?

Multumesc!

Share this post


Link to post

Cel mai bine este sa folosesti un flush motor pentru ca oricum este un motor cu ceva durata de functionare si este chiar indicat o asemenea curatare din cand in cand.

Share this post


Link to post

@Ovi_jer: Zilele trecute ma sfatuiai ca la urmatorul schimb sa pun 5 W 40 chiar daca acum in motor am 10 W 40. Am la bord 35k km. Este bine sa bag si eu un flush motor inainte ca sa evit formarea spumei sau merge si fara?

Share this post


Link to post

Daca km sunt reali nu necesita flush motor.

Share this post


Link to post

Trebuie sa schimb si eu uleiul, tocmai am facut 6500 cu el, din care 5000 afara.

Dar are masina 100200 km, sa bag o spalatura ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...