Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Eu in locul tau nici nu asi sta pe ganduri, motor flush neaparat inainte de a schimba uleiul.

Share this post


Link to post

spatiu_vert.jpgMobil Clean 5000 10W40 este un ulei de motor mineral cu 16% mai multi aditivi de curatare decat uleiul de motor conventional. Recomandat pentru motoarele mai uzate sau pentru motoarele unde se prezinta consumul de ulei si unde un ulei 10W40 este recomdant.

Anti-uzura si coroziune pe o gama larga de temperaturi. Pentru motoarele pe benzina sau motoare diesel. Intervalul de schimb recomandat este 12,000 km pentru condusul general. Contine calificativul de benzina SM care nu exista inca in Europa, cel mai inalt calificativ fiind SL.

 

Pareri, merita nu merita?

Share this post


Link to post

Ulei mineral sa duca 12 mii de km???

 

Mda.. si totusi nu sunt uluit de ce solutii cauta unii dintre noi.. RRR de pe timpul aluia ce nu-mi place sa ii rostesc numele.

Share this post


Link to post

La 10 lei/l, precis e bun :) , ia mai mult sa-ti ajunga si mai taie un " 0 " de la nr. de km pe care il recomanda ei sa-i faci intre 2 schimburi, si vezi cat tine.

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Am cerut o parere,n-am spus ca-l fabric eu.Daca poti argumenta pe baze reale accept raspunsul tau,sa ma ironizezi e simplu o poate face oricine.

Share this post


Link to post

Pe specificatii pica intr-adevar cu ce zice Daewoo, dar este foarte ieftin, iar performantele unui mineral in comparatie cu sinteticul nu pot fi discutate (sunt mult mai slabe). Eu nu tin 12,000 km nici uleiul full-sintetic, daca tu te risti la asa ceva pe motorul tau... succes.

Share this post


Link to post

Subscriu la ce a zis Vaxxi. Eu folosesc din 1999 numai uleiuri sintetice si niciodata nu depasesc 10.000 km intre 2 schimburi. De fapt, mi s-a intimplat sa depasesc o singura data cu aproape 1000 km insa ideea de baza ramine aceeasi.

 

Poate ca daca ai merge numai pe autostrada, la 90-100km/h constant, pe vreme rece, poate poate ca ar rezista atit, insa tu chiar crezi ca poti sa faci 12.000km in conditiile alea ?

 

Marketingul sa traiasca ... ca apoi traiesc si mecanicii si magazinele de piese de schimb, etc.

Share this post


Link to post

Eu am trecut iarna cu Texaco 10w40 - l-am lasat fix 10.000km. Cand l-am scos jumate a curs ca apa, jumate ca marmelada. Peste 7000 in regim mixt parerea mea ca nu tine 10w40.

Share this post


Link to post

Salut

Sunt nou pe acest forum datoria faptului ca recent mi-am luat o Leganza.

Am vazut acest topic si am zis sa impartasesc si eu cate ceva din experienta pe care o am in domeniul auto.

1.Uleiurile auto trebuie alese foarte atent (cele pe care scrie made in EU sunt nashpet)

2.Din experienta recmand numai uleiuri de genul 10w 60.Aceste indeplinesc cele mai severe conditii fiind destinate aplicatiilor de tip Racing.Nu intru in date tehnice aspura vascoszitatii onctuazitatii sau proprietatilor anti-acide , antispumate sau detergente.

3 Am incercat mai toate uleiurile auto de la elf la castrol motul si altele.

Cele mai bune marci sunt Motul Gulf Castrol Mobil Total Agip!

Cel mai bun de pana acum m s-a parut Agip 10w60 Racing. Super ulei la banii lui.Acest ulei m-a tinut 3000 de km in conditii grele (Vtm) fara daune motorului sau uzuri premature.

Am zis ca incerc Castrol Magnatec 10w40 insa nu sunt foaret multumit de protectia pe care o ofera.

 

Cu astea zise ca si idei de baza voi vontinua cu unele explicatii in exploatarea motoarelor.

 

Ca sa poti avea grija de un motor trebuie sa nu tii uleiul mai mult de 6 luni in motor. Dupa 6 luni acesta evine acid si ataca materialele din care sunt facuti cuzinetii. In timp un motor exploatat corect ca si plaja de turatii va "batea" datorita cuzinetilor si foarte probabil va "manca" ulei dca acesta din urma rezida in baia de ulei mai mult de 1 an.

 

Eu schimb uleiul (Castrol sau Agip) intre 5 si 10 mii de km .Depinde in ce regim s-a mers mai mult (urban sau exterior)

 

La 20 mii sau 4 schimburi folosesc Flush de motor 2+2 si spalare cu un ulei prost si ieftin (lukoil ieftin 20w)care pur si simplu spala la ralanti timp de cateva minute motorul dupa flush.

 

Recomand la 30 de mii de km sa se folosesca aditiv ori 2+2 cu teflon ori Liqui Molly cu bisulfura de molibden (cum bagau batranii la Racing)

 

Recomand folosirea de filtre de calitate (mahle ) impreuna cu bujii NGK .

Masinile mele vad in mod constant linia rosie a turometrului si pana acum nu mi-au mancat ulei sau pierderi de putere.

Share this post


Link to post

Salut si bine ai venit pe forum.

 

Legat de sfaturile tale, o sa iti sara o multime de lume in cap

 

Din experienta recmand numai uleiuri de genul 10w 60.Aceste indeplinesc cele mai severe conditii fiind destinate aplicatiilor de tip Racing.Nu intru in date tehnice aspura vascoszitatii onctuazitatii sau proprietatilor anti-acide , antispumate sau detergente.

Am folosit si eu exact acelasi ulei (Agip) si am ajuns la concluzia ca e mult prea viscos ! Motorul intr-adevar nu mai "bate" si merge bine vara, pe calduri mari, turatii mari (autostrada), insa daca te prinde iarna cu asa ceva, ai imbulinat-o. Pe mine m-a prins si nu a fost deloc bine !! E o diferenta intre motoare "civile" si motoare de raliu ...

 

Eu schimb uleiul (Castrol sau Agip) intre 5 si 10 mii de km .Depinde in ce regim s-a mers mai mult (urban sau exterior)

Intervalul la care schimbi e super OK, insa pe aici se stie ca AGIP, ARAL nu sint grozave pentru masinile Daewoo ...

 

Recomand la 30 de mii de km sa se folosesca aditiv ori 2+2 cu teflon ori Liqui Molly cu bisulfura de molibden (cum bagau batranii la Racing)

Lasa aditivii cu teflon ... Liqui Molly ala gri e bun, mai ales in perioadele de rodaj.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Cel mai bun de pana acum m s-a parut Agip 10w60 Racing. Super ulei la banii lui.Acest ulei m-a tinut 3000 de km in conditii grele (Vtm) fara daune motorului sau uzuri premature.

Am zis ca incerc Castrol Magnatec 10w40 insa nu sunt foaret multumit de protectia pe care o ofera.

..

Masinile mele vad in mod constant linia rosie a turometrului si pana acum nu mi-au mancat ulei sau pierderi de putere.

 

Mestere, compari mere cu pere??

Ba vorbesti de ulei de racing ba de ulei semisintetic mediocru de strada?

Ori vorbesti pe specific ori nu ne imbata de cap.

Ce recomanzi tu nu are nici o treaba cu masinile la care se face referire in acest topic.

Share this post


Link to post

O atitudine constructiva ar fi de folos...insa!

 

10w60 de la agip l-am folosit pe toata perioada anului fra sa se simta schimbarile de temperatura. Este singurul ulei care isi mentine presiune peste 4 bar indiferent de pornire la rece sau dupa 3 mii de km .

 

un ulei 10w60 categoria api S(j) spre S(m) se comporta la rece ca un ulei 0w30 .

 

Castrol 10w40 intr-adevar este smisintetic..insa beneficiaza de tehnologia Castrol ceea ce il face sa fie comparabil cu uleiuri din clasa full syntetic de la alte firme.

 

Singura diferenta intre un motor stock si unul de curse este ca primul din start este menajat , dat fiind regimul de turatie medie si faptul ca nu este impins la maxim ca si randament (compresie, forte interne, uzuri ale axelor cu came supape )

Deci daca folosesti uleiuri de o calitate superioara la un motor stock nu faci decat sa-i prelungesti viata, mai nasol este cand folosesti ulei inferior calitativ, acel calificativ Api S(x).

 

Tommy ..uleiul agip 10w60 Racing asa se numeste , nu inseamna ca este pentru curse , asta e numele lui "Racing"

 

Daca tot vrei sa stii ce este un ulei racing...te poti interesa cam cat costa litrul de ulei Motul sau Gulf pentru curse si care se recomanda a fi schimbat destul de repede fata de uleiurile norm

ale ;)

 

Oricum 10w40 de la Castrol este departe de a fi mediocru. Este un ulei OK .

Edited by ROV

Share this post


Link to post

Lasati prostiile, de ce bagati in motor 10w40 ? sau chiar 10w60 ? Ascultati de un maestru ( ovi_jer ), daca masina are pana in 100000km Castrol txt softec 5w40 si nu va doare capul. Mi-a fost demonstrat si de alta lume.

Share this post


Link to post
un ulei 10w60 categoria api S(j) spre S(m) se comporta la rece ca un ulei 0w30 .

:o !! Cu asta m-ai indoit iremediabil ! Ce treaba are indicele de calitate cu comportamentul la rece/cald ??? Fara suparare, credeam ca esti foarte priceput la masini, dar chestia asta imi ridica semne de intrebare ..

 

Singura diferenta intre un motor stock si unul de curse este ca primul din start este menajat , dat fiind regimul de turatie medie si faptul ca nu este impins la maxim ca si randament (compresie, forte interne, uzuri ale axelor cu came supape ). Deci daca folosesti uleiuri de o calitate superioara la un motor stock nu faci decat sa-i prelungesti viata, mai nasol este cand folosesti ulei inferior calitativ, acel calificativ Api S(x).

Aici ai dreptate, insa mai exista o diferenta. La motoarele "civile" te astepti sa nu intervi vreo 300.000 km, daca exploatarea e corecta, schimburile de ulei sint corespunzatoare si facute la timp. Daca tu bagi intr-un motor nou un ulei 10W-60 - si nu ma refer doar la iarna -in cel mai fericit caz iti pierzi instant garantia la masina. Cel mai probabil, in mai putin de 100.000km motorul va necesita interventii. La curse te intereseaza timpii si atit, reparatiile dintre etape nu le iei in calcul ?

Share this post


Link to post
..uleiul agip 10w60 Racing asa se numeste , nu inseamna ca este pentru curse , asta e numele lui "Racing"

Ne poti spune macar un producator de masini normale, de strada (nu de rakete) ce recomanda uleiul asta?

un ulei 10w60 categoria api S(j) spre S(m) se comporta la rece ca un ulei 0w30 .

Extraordinar. Desigur e doar o mica scapare.. dar la ce motor/motoare te referi?

Share this post


Link to post

M-am referit la indicele de calitate pentru ca una este scris alta e realitatea. Ca doar nu avem motoare de "laborator". Cu cat uleiul intruneste anumite standarde de calitate cu atat se comporta mai bine la schimbarile de temp si la timpul dintre schimburi.

 

Uleiul respectiv impreuna cu altele le-am testat pe urmatoarele motoare.

 

vw 2l 16v Scirocco( exclusiv vtm)

suzuki swift gti ( oras si curse)

R5 gtt (oras si curse)

Matiz (oras)

Dacie 1.3 (rap compresie 11 :1) (oras si curse)

 

Eu am recomandat acest ulei deoarece am obs ca majoritatea oamenilor merg 70 % normal cu masina ca si turatie si 30 % pe graba..turatii mari si toate cele.

Daca se recomanda un ulei de producator nu inseamna ca este si cel mai bun pentru acel motor. Nu exista un anumit tip de ulei pentru motoru X ...ideea este sa nu pui un ulei prost insa tot timpul e loc de mai bun.

De exemplu era un mit apropo de motorul de dacie sa zicem tip 810-99 ..cum ca daca pui ulei syntetic il mananca...e cea mai mare prostie.

Toate motoarele au cam aceeleasi jocuri interne ma refer piston - camasa si vilbrochen cuzinet.

Share this post


Link to post

Dupa cum vezi postezi off-topic cu referire la alte motoare decit cele in discutie si tot odata informatii false-gresite.

Posturi de dragul de a scrie,dupa cum spune un clasic in viata : zero pe tabela,zero pe teren.

Share this post


Link to post

Credeam ca in discutie se afla "uleiul"

 

Faptul ca am exemplificat concret aplicatiile in care am folosit respectivul produs nu cred ca se afla in zona off-topic din moment ce am raspuns unor intrebari.

Sunt sigur ca e  doar un inceput mai cu stangul in acest forum si sper sa rezolvam pe parcurs.

Poate nu am ales din start formularea corect si din acest motiv poate unii au considerat ca ma dau cine stie ce "mester"

 

Voi ce ulei recomandati pentru un motor 2 l de Leganza?

Pentru un stil de condus cu tenta sportiva.

Share this post


Link to post

Pe pagina anterioara, daca citesti, se recomanda 10W40-ul daca are peste 150k, si 5W40-ul daca are sub ... De la MOL sau OMV ...

Share this post


Link to post

salut

Tocmai am cumparat un vectra din 2004-05 diesel, impecabil, fara nici cea mai mica problema. Incazul daewoo leganza m-am lamurit atat pe forum cat si propria piele asupra uleiurilor folosite si intr-adevar 5w40estecel mai bun pentru mine(avand in vedere segmentarea motorului etc..). Intrebarea mea ar fi ce ulei sa folosesc pentru vectra, in conditiile in care m-am uitat in caertea service si s-a mers pe 0w30, chimbare la 30kkm.

Share this post


Link to post

Sa-l stapinesti sanatos si multi km pe drumuri bune :D . Citi km are la bord (sint reali, cunosti vinzatorul sau istoricul masinii ?) 30.000km mi se pare un interval mare pentru schimb de ulei chiar si pt. diesel, mai ales daca multi sint facuti in blocajele de Bucuresti. Fiind un motor de conceptie cit de cit recenta, in stare impecabila - cum spui, eu i-as baga uleiul recomandat in cartea de service/intretinere, insa l-as schimbat mai des.

Share this post


Link to post

Scrie si tu frumos .. ce motor, cati km ..

Share this post


Link to post

Multam mult Salex ;)

 

Scrie si tu frumos .. ce motor, cati km ..

 

Am vrut sa scriu mai multe dar ma gandeam sa nu fiu offtopic. Vectra 05.2004, 137kkm reali carte service, cumparata de la reprezentanta germania si nu din targ, motor 1995cm3, ecotec 101cp, nu am vrut 1,9 125 cp deoarece am inteles ca au pb, varianta elegance. Vreau sa ii fac schimbul de ulei, a mes pe 0w30 in germania, schimbat la aprox 25-39kkm, in carte scrie max 50kkm intre schimburi, indice GM-LL-B-025. In romania il voi schimba la 10kkm, dar vreau un ulei bun. In leganza ultima data am pus castrol edge 5w30, si asa cum mi-aspus si salex, a fost cam subtire pentru leganza. La vectra as merge pe 0W30, nu a papat nici o picatura cat am mers cu ea, dar astept si parerile voastre. Multumesc

Edited by 26mad

Share this post


Link to post

Baga-i pentru inceput 0-30, urmareste cum se comporta la 5000, 10000 si doar daca incepa sa aiba lipsa la apel treci la un ulei ceva mai gros. Daca s-a mers pe schimb la cca 30kkm, eu as schimba la 15-20kkm in Ro, in functie si de cit mergi extra-urban. Pe de alta parte, daca masina a fost rulata si adusa din De. sint aproape sigur ca la km aia motorul e in stare super buna.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...