Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

"Cielo Executive 2002 benzina "???!! Eu am folosit o sumedenie de varainte : Texco,Valvoline,Shell si chiar Mobil1 tip disel si nu am putut face o diferenta, ca unu a mers prost altul bine!

 

Cum folosesti tu ulei pentru diesel la motor pe benzina ?? :scarpin: Si din cate stiu eu se numeste diesel nu "disel" :) >-

Edited by zbardoiul

Share this post


Link to post
Arunca un ochi la postul 595...

 

Esti singurul care are problemele alea.Cum sunt mai multi care au folosit si nu au avut nicio problema poti considera ca deja ai ceva probleme la motor :)

Share this post


Link to post

Date :

Dupa ce am pus un motor flush (de la 2+2, tinut motorul pornit la relanti 3.1 minute), curatat baia (dealtfel foarte curata avand in vedere ca acu ceva timp si cca 600 de km am avut apa in ulei - garnitura de chiulasa arsa...) am pus BIXXOL 10W40 ( nu pusesem imediat dupa faza cu garnitura la sfatul mecanicului care a sugerat sa merg cu un ulei mai ieftin vreo 300 de km pt. a se spala bine , desi mai bagase inca 3 litri pe care-l lasase sa curga, pentru curatare...).

Acum, dupa 20 de km am observat ca , verificand nivelul uleiului pe joja sunt ceva urme de subsanta alba (de culoarea si consistenta unui caimac intarit - firicele nu mari, de cca 3-5 mm lungimesi 1 grosime - in numar de 4-6 la fiecare extragere a jojei ) . Desuruband busonul de alimentare, uleiul , de-a lungul peretului capacului de la culbutori (atat cat se poate vedea) are la limita o dara de spuma de 1-2 mm latime.

Dupa alti 70 de km, firicele de pe joja aproape au disparut (mai este cate unul la 2- verificari ale jojei), aspectul uleiului pe joja e ok ( nu e cu spuma, alburiu sau altceva de genul asta ) dar latimea darei de spuma de sus , de la capac parca este ceva mai mare (2-3 mm) iar la colt ajungand chiar la cca jumatate de centimetru.

Intrebari :

Este grav sau se incadreaza in limitele normalului ?

Este nevoie sa schimb din nou uleiul ??? Alti 1.5 mil ? Ar merge sa incerc sa scot cu o seringa spuma de sus (desi nu cred ca voi reusi ) si sa mai urmaresc evolutia ?

Edited by Bel_Ze-but

Share this post


Link to post

O sa dispara cu timpul.

Pina la urma cate minute ai tinut motorul pornit cu flush in ulei ? :)

Share this post


Link to post

3 minute si 10 secunde (e adevarat ca nu repezinta chiar 3.1 minute, dar aproximativ...) Nu cred ca alea 3 minute scrise pe flacon sunt chiar la zecime...

Share this post


Link to post
Esti singurul care are problemele alea.Cum sunt mai multi care au folosit si nu au avut nicio problema poti considera ca deja ai ceva probleme la motor :)

Siiiiiiiigur ca daaaaa :tongue: .Auzi la el,probleme la motor :P .

Share this post


Link to post

Trebuie sa fac schimbul de ulei. Mers din noiembrie anul trecut cu Daewoo 5w30, ~4000 km parcursi, dar sunt 8 luni si zic ca e cam mult... Ce recomandati, Mobil Syn 5W40 sau sa raman la Daewoo 5w30? Mentionez ca nu am ce sa-i reprosez uleiului Daewoo, niciodata nu am vazut martor ulei aprins mai mult de o secunda de la pornirea motorului, pana acum s-a consumat din el cam 200 de grame. Kilometri reali ai masinii... doar samsarul sa-i stie, ca el i-a dat inapoi :spumelagura:

Share this post


Link to post

:o fftopic: Cred ca poti sa te inspiri din semnatura ta. :P

Share this post


Link to post

Baga Mobil 5w-40 ,uleiul Daewoo e de fapt facut de Total,slabut fata de Mobil.

Share this post


Link to post

De ce-i mai slabut ? Sau tu compari doua vascozitati diferite, SAE30 cu SAE40 ? Singura deosebire intre ele, la cumpararea din RO, ar putea fi faptul ca, uleiul Mobil poate fi contrafacut, iar cel Daewoo (Total-Elf) sa fie original.

Share this post


Link to post

Nu,ma refeream la altceva. Daca cititi postul 597 de aici veti intelege despre ce e vorba.Am patit-o personal cu uleiul Elf,cred ca nici Total nu este mai departe,fiind aceeasi companie.

Share this post


Link to post
De ce-i mai slabut ? Sau tu compari doua vascozitati diferite, SAE30 cu SAE40 ? Singura deosebire intre ele, la cumpararea din RO, ar putea fi faptul ca, uleiul Mobil poate fi contrafacut, iar cel Daewoo (Total-Elf) sa fie original.

Nu poti baga mana in foc nici macar pentru al doilea, am vazut cum venea mecanicul din magazie cu bidoanele in brate stergandu-le repede de ulei cu carpa..

Share this post


Link to post

Merci de pont, Tommy, dar schimbul, filtrul de ulei plus un engine flush o sa-l fac eu personal, la asa ceva nu ma las pe mana nimanui, iar uleiul il cumpar din magazin direct. Ca o curiozitate, momentan nu mai au pe stoc bidoane 5w30 de 4 litri, ci numai de 3 si 1 litru. Cumparate asa te ciupesti la buzunar de vreo 8-12 ron, functie de unde cumperi. Cred ca o sa astept sa reapara bidoanele de 4 litri. Tolin, la contrafacut m-am gandit si eu, bidonul de 4 litri de Mobil fiind 118 ron, si nu scrie pe el Mobil 1, ci doar Mobil SYN 5w40. 95% o sa merg pe mana lui Daewoo 5w30, doar daca au ieftinit si la noi in Buzau uleiurile OMV Bixxol, ca la 60 ron litrul de 5w40 sau 5w30 ... sa mai astepte.

Share this post


Link to post

La temperaturile din vara asta ar fi mai bun un 5w-40 decat 5w-30,nu-i asa?

Share this post


Link to post

Este probabil daca folosesc la un espero 1,8 la 185'000 un ulei aral 10w40 ca din cauza uleiului sa consume 1L la 1'000 Km ???

am inteles ca ar trebui sa folosesc 5w40 si atunci ar consuma mai putin?

mentionez ca nu-mi pica ulei pe jos si nici fumul nu e albastru sau negru,

si FOARTE IMPORTANT am facut ITP-ul acum o luna si l-am luat pe bune, acum ma gandesc ca daca era cazul de segmentare iesea negativ la noxe la ITP nu!???

SAU este posibil ca, chiar daca e cazu de segmentare sa nu iasa la verificarea ITP depasirea de noxe ???

eu nu prea ma pricep si am masina de aproape un an si nici nu merg prea mult cu ea, mai mult masina de familie...

Daca ma puteti ajuta cu sugestii as aprecia foarte mult

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Daca o sa citesti acest topic o sa vezi ca ARAL nu este recomandat pentru Daewoo.

Tot aici o sa afli care este cel mai bun ulei pt tipul tau de masina respectiv nr. de kilometri.

 

Succes.

Share this post


Link to post
La temperaturile din vara asta ar fi mai bun un 5w-40 decat 5w-30,nu-i asa?

Cand proiectantul motorului a ales o vascozitate pentru un motor a tinut cont, pentru clasa uleiului, de valoarea ei la 40'C si de valoarea la 100'C. La uleiul pentru motor nu se aplica regula: "mai gros insemna mai bun". In cazul banal, deplasare din punctul A pana in punctul B, pe o excursie scurta si la turatii scazute, mai gros insemna mai rau. La aceleasi dimensiune a circuitului (sectiune), mai vascos insemna debit mai mic, iar debit mai mic insemna ungere mai rara cu ulei proaspat. Viteza mai mica la circulatia uleiului insemna absorbitie mai mare de temperatura a motorului prin ulei decat prin lichidul de racire, cel care este prevazut cu circuit de racire. Cei care argumenteaza ca la un regim greu, competitii, se utilizeaza in acelasi motor un ulei de vascozitate mai mare uita un singur element esential: la acele motoare se adauga un radiator de racire si pe circuitul de ulei, iar filtrul de ulei este marit.

La masinile de strada, un ulei mai vascos se introduce doar pentru a compensa pierderea de compresie si a limita consumul de ulei pana la segmentare.

Share this post


Link to post

Banuiesc ca nu sunt in afara subiectului dar findca tot e vorba de uleiuri sa va spun ce-am patit, acum trei zile in timp ce ma deplasam cu masina a inceput sa palpaie martorul de la ulei de cum am observat am apasat butonul de la jurnalier ( l-am adus la zero) ca sa stiu pana ajung la mecanic cat am facut in starea aceasta dupa scurt timp la 1-2 km a inceput sa bata motorul ,tachetii am oprit m-am uitat la motor curat nici o scurgere de ulei , m-am indreptat catre mecanic si mi-a zis ca trebuie schimbat axul cu came ca s-a dus si toate cele am plecat acasa si m-am programat pentru a doua zi la el sa schimbam ce era de schimbat, dimineata cand am trecut prin fata masinii am observat o balta de ulei sub motor :scarpin: am plecat la service deja facusem 11km si cu inca 4 km pana in service deci 15 in total, cat am stat sa-l astept pe mecanic am ridicat capota si am verificat uleiul, surpriza joja era curata, m-am uitat imediat sub masina si deja incepuse sa se faca din nou balta de ulei sub ea, cand a venit mecanicul a constatat ca era sonda de presiune am schimbat-o dupa care am bagat 3,1 litri ulei putin sub maxim.Ca concluzie mecanicul spunea ca s-a distrus motorul spunea ceva de linia sa si mai nu stiu ce dupa ce am pornit la cateva minute de mers in gol motorul mergea ca inainte si asa merge si acum, vroiam sa scot de fapt in evidenta ca am tratat acum cateva luni motorul cu slick 50 si aveam ulei bixxol 10w40 in motor in momentul aparitiei defectului ( cand l-am cumparat prima oara uleiul costa 151 lei de la petrom acum am dat pe el 126 lei nu stiu de ce probabil ca o fi vre-o promotie), m-am uitat pe cutia de la aditiv si scrie ca se poate merge cu motorul 50 pana la 100km fara ulei acum m-am convins de acest lucru au ramas masca cei din service deci face banul se gaseste in comert nu fac reclama acestui produs dar asta este adevarul. :lavolan:

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca asta e un fel de DuraLube?

Share this post


Link to post

Probabil ca majoritatea aditivilor de genul asta au proprietatea de a asigura mersul motorului un anumit nr de km fara probleme atunci cand ramai fara ulei!

Share this post


Link to post

:o fftopic:

In ciuda faptului ca nu este deloc recomandat pe acest forum aditivarea uleiului, chiar este de evitat, ( eu la Cielo am pus o singura data un aditiv in ulei, Dura Lube) am avut o Nova pe care am tratat-o regulat cu acest aditiv si motorul a trecut cu brio peste 200.000 km... motor romanesc, fara segmentare si fara consum de ulei ...

 

Acum, traiasca Bixxolul 5w-40 . Fara aditivare de nici un fel. Merge beton.

Edited by Radux

Share this post


Link to post

la un ulei 5w40 mai trebuie pus si aditiv??? sau e o greseala MARE ???

eu am pus la masina 10w40 si il intreb pe mecanic "daca merge sa-i pun si aditiv (2+2 ma gandeam) ?" el imi raspunde ca "nu domne' ca asta Aral 10w40 e SINTETIC, si ca nu e nevoie de aditiv ca strici motorul" si asta s-a intamplat la un service daewoo ...

din ce am aflat uleiul 5w40 e aproape sintetic si acum ma intreb daca la asta adaug aditiv 2+2 cam 300ml oi face ceva rau ???

l-a uleiul pe care-l am acum aral 10w40 dupa ce imi consuma 1L la 1'000 Km am completat in loc de ulei cu aditiv 2+2 si SURPRIZA consumul de ulei s-a dus cam la 600ml la 1'000 acum eu ce sa mai cred !?!? :o fftopic:

doar sa ma gandesc ca daca in loc de Aral 10w40 care am inteles ca nu e recomandat pun un 5w40 (alta marca poate chiar si aral) si adaug iar aditiv o sa-mi scada consumul de ulei la vre-o 2-300ml ???

sau imi fac varza motorul care probabil necesita segmentare??? la 187'000km ...

"by the way" STIE CINEVA CAT COSTA O MASURARE DE COMPRESIE LA ULEI ??? ca eu am intrebat la un service si mi-au zis ca 400'000 ROL , prin alte parti cat este??

 

multumesc celor care mi-au raspuns la intrebare mea cu: "Daca este posibil ca un motor care consuma ulei 1L la 1'000km sa treaca ITP-ul ??? am intrebat ptr. ca al meu a trecut dar...consumul de ulei a ramas (ca sa zic asha...) :wallbanger:

 

oricum e foarte interesant forumul

Share this post


Link to post

Scoate aral-ul si pune orice altceva 10w-40 (castrol,omv,mol,mobil) si daca v-a consuma la fel,probabil la segmentare trebuie sa ajungi.

 

5w40 e sintentic

10w40 e semisintetic

Edited by Miste_R

Share this post


Link to post

Multumesc mult pentru sfat, asa o sa fac o sa-i fac un flush si o sa-i schimb uleiul cu orice dar NU aral,

problema care m-a pus pe ganduri a fost cand i-am facut ITP-ul acum cateva luni si nu a depasit limita la noxe dar in schimb imi consuma 1L de ulei aral 10w40 la 1'000 km, si m-a frapat cum se face ca, consuma atat ulei dar la noxe ITP-ul il ia si pare ca nu ar fi probleme...!?!?!?!?!?

si m-am gandit ca e ceva in neregula cu uleiul pe care-l folosesc...

Oricum ma duc saptamana viitoare si ii fac o verificare de compresie asa ca sa fiu si mai impacat, sa vad care ar fi probl mai in amanunt sau poate sa ma sperii mai rau :wallbanger:

40 RON mi-au zis ca ma costa , o sa revin sa povestesc cum a fost...

Share this post


Link to post

Noxele la ITP n-au nici o legatura cu consumul de ulei.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...