Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Face zgomot, da' cuplul mare (in general mai mare decat la Otto) prezent de la o mie si ceva de ture, te face sa te infigi imediat. Iar atunci cand are turbina il cam si mentine, astfel ca nu se taie asa repede. Nu sunt fan de diesel, am mai spus de ce, dar ii recunosc meritele si respect optiunea fiecaruia, insa eu nu mi-as cumpara asa ceva... :tongue:

Share this post


Link to post

Pai eu nu am zis ca dieselu' e sportiv... altii au zis-o in promotor cand testau un a3 sportback cu motor 2l tdi 140 de cp.

eu, daca nu ma insel, am zis ca pt sportivi trebuie benzen. Pt barbatii adevarati trebe diesel. Pt pustani, cati mai multi cp si cat mai "tunati". Culori cat mai dubioase la masini (galben fosforescent, eventual), cinspemii de eleroane, aripioare, tevi de esapament de canalizare, etc.

 

Iar zgomotul dieselului e de domeniul trecutului... acum toarce. Zgomot era pe 1.6d VW '87 care l-am avut eu. ala era zgomot.

Share this post


Link to post

Am auzit azi dieselul de pe Octavia II. Toarce, e adevarat, dar cam ca un madrigal de 1000 de pisici cu preamplificare si amplificare. Sunt sigur ca in masina nu se aude dar... intr-adevar trebuie sa fii barbat adevarat sa poti merge cu asa ceva pe strada. Eu as muri de rusine.

Share this post


Link to post

Io nu. Dar, again, eu nu imi iau masina sa ma vada/auda lumea...

Share this post


Link to post

Cuplu mare, intra turbina ... etc!

 

In comparatie cu ce? Motoarele pe benzina pe care le aveti acum? Entry Level de acum 10 ani!

 

Ia comparati motoarele alea VAG de 130-140cp cu un benzinar BMW echivalent, sau cu vreun benzinar cu turbina de la Mert! Sa vedeti cum e cu demarajul, cuplu etc!

 

La ce masini avem (si cat au costat ele) daca va luati Diesel va vor surade motoarele 1.4 - 1.5 de origine franceza. Ori e o mare diferenta intre 60-65 cp cat dau astea si cele VAG de 3.0! Sa nu mai spun ca nimeni pe aici n-a vorbit de diesel-urile BMWului sau ale Toyota, mult mai reusite decat cele ale VAGului!

 

Mai bine mentineti comparatia pe acelasi nivel: un 1.4 -1.5 diesel actual in comparatie cu un 1.4mpi in 16v modern: gen Renault, Chevy, Toyota.

 

O comparatie intre un tdi de 3.0 de provenienta Audi si un 1.6 de Logan sau 1.5 de Cielo e total irelevanata indiferent de ce aspect puneti in discutie!

Share this post


Link to post

Stimate domn "anti-logan" sa mor de ce pricep ce ai vrut sa zici tu in postul de mai sus. Poti scrie un pic mai klar... Deh, teiul e departe de harvard...

 

Cine compara ce cu logan, franceze, 1.4, 1.5? Pls, pana acum m-am retinut sa-ti atrag atentia pt ca tu faceai misto dar acum chiar NU PRICEP NIMIK.

Si de ce as compara tdi de 140 de cp cu un bmw? care ar fi scopul? si de ce as compara, cu ce vrei tu sa compar?

PLS: Fii mai explicit, nu toti suntem medium (la plural e mediumi, nu ? :P )

Edited by alx

Share this post


Link to post
Face zgomot, da' cuplul mare (in general mai mare decat la Otto) prezent de la o mie si ceva de ture, te face sa te infigi imediat. Iar atunci cand are turbina il cam si mentine, astfel ca nu se taie asa repede. Nu sunt fan de diesel, am mai spus de ce, dar ii recunosc meritele si respect optiunea fiecaruia, insa eu nu mi-as cumpara asa ceva... :tongue:

 

Vrei sa discutam de cuplu mare ? Suie-te in Octavia Tour cu motorizarea de 1.8 T de 150 caluti . Are un cuplu fulminant de la 1500 de ture si pana la 6000 de ture .

sau hai sa vorbim de Golf 5 Gti care are un cuplu tot de la 1700 de ture si pana la 5800 .

Pt.mai multe amanunte vezi Vw forum .

Cred ca dieselul la 5000 de ture incepe sa arunce mai intai bujiile pe teava , dupa care trece la capitolul pistoane .

 

Pai eu nu am zis ca dieselu' e sportiv... altii au zis-o in promotor cand testau un a3 sportback cu motor 2l tdi 140 de cp.

eu, daca nu ma insel, am zis ca pt sportivi trebuie benzen. Pt barbatii adevarati trebe diesel. Pt pustani, cati mai multi cp si cat mai "tunati". Culori cat mai dubioase la masini (galben fosforescent, eventual), cinspemii de eleroane, aripioare, tevi de esapament de canalizare, etc.

 

Iar zgomotul dieselului e de domeniul trecutului... acum toarce. Zgomot era pe 1.6d VW '87 care l-am avut eu. ala era zgomot.

 

ALX care barbati adevarati conduc diesel ? soferii de tractor sau de autobuz?Nu te inteleg...

Ai ceva impotriva cu culorile masinilor sport ? Ce parere ai avea de un Leon Cupra sau un Bertone sau un Hyundai Coupe II albe ? Ar fi marfa nu? Pai tu de ce crezi ca masinile sport sunt galbene , aurii perlate sau negre ? Pt.ca-s niste masini excentrice si sincer m-ar intrista culoare alba13 pe Cupra .

Nici eu nuj-s de acord cu "tuningurile" - eleroane , neoane si alte taranisme din astea , dar daca e masina sport e normal sa fie excentrica ca culoare.

 

Io nu. Dar, again, eu nu imi iau masina sa ma vada/auda lumea...

 

Am mai zis intr-un topic ca nu-i inteleg la ce-si iau Octavia 2 dse 140 de cai diesel ? Adica ori vrei sa mergi moka , ori iti iei V6 ca sa sperii pasagerii . Si sa stii ca Octavia e f.scumpa , si nu vorbesc de aia de 16.000 de euro ci de aia full.Si e opulent de luxoasa chiar daca pe afara nu te impresioneaza cu nimic .

 

Am un amic care si-a luat octavia 2 de 26.000 E-uri , full , cu piele , dublu climatronic , jante de 17 , tren de rulare sport , si ...2.0 Tdi . Si l-am intrebat de ce nu si-a luyat Fsi de 150 CP si mi-a explicat ca masina i-a luat-o tacsu ' dar motorina pune el . Adica e un surogat: vrei si demaraj dar si 5 % motorina .

 

Si sa stii ca daca ai Octavia 2 nu esti chiar atat de sarac si cinstit precum iti place tie sa crezi . Pt.ca daca ai suit pe cineva in ea s-ar putea sa aiube un soc in privinta luxului si a oplentei ..Eu unul l-am intrebat pe ala daca si gur nu e Hyudai XG...

Share this post


Link to post

man, la ora actuala in ro sunt raritati masinile sport cu adevarat. ele sunt acoperite de o mare de eleroane de prost gust si chiptuning facut la masini de 10 ani vechime... si marea majoritate (de ce nu toti) proprietarii sunt pustani, nu barbati adevarati. si cati oameni ai vazut tu in ro cu mustang?

 

bertone si leon, lalala sunt pentru pusti. chiar tu ai spus ca le sta bine in galben fosforescent. ce ar fi ca din masina aia sa se dea jos un domn la costum si diplomat?

 

si este evident ca eu exageram putin, nu exista adevar absolut, nici chiar in spusele mele.

 

si daca autobuzele sunt diesel nu este decat un exemplu de optimizare a utilizarii resurselor. why pay more when you can pay less? eu cred ca adrenalina ti-o poti pune in miscare si altfel decat prin a periclita siguranta celor din jurul tau. cu a ta, poti sa faci ce vrei... o sa-ti scrie pe cruce: a mers cu 250km/h. who will care?

Share this post


Link to post
Cine compara ce cu logan, franceze, 1.4, 1.5? Pls, pana acum m-am retinut sa-ti atrag atentia pt ca tu faceai misto dar acum chiar NU PRICEP NIMIK.

Si de ce as compara tdi de 140 de cp cu un bmw? care ar fi scopul? si de ce as compara, cu ce vrei tu sa compar?

PLS: Fii mai explicit, nu toti suntem medium (la plural e mediumi, nu ? :P )

Cineva pomenea de Octavia II - 130cp. Tu pomenesti de un A3 2l tdi 140 de cp. Masinile astea au si cutie + transmisie pe masura pe langa motoarele tunate. In plus sunt suficient de scumpe ca sa nu mai intre la capitolul economia unui diesel.

 

In comparatie cu ce? Ca in comparatie cu benzinarele echivalente sunt cam lenese. In comparatie cu motoarele pe benzina in 8 valve de acum 10 ani (a se vedea motorul de Logan si Cielo) normal ca par sport, silentioase, capabile. Comparatia insa n-are sens. Asta spuneam.

 

Daca vrem sa comparam doua motoare actuale echivalente atunci cel mai bine comparam un 1.5dci cu 1.4mpi (in 16v). Puterea unui 2.0 tdi nu conteaza pt ca nu se aplica si la 1.5dci. Silentiozitatea de pe Octavia nu e a motorului (care e cam zgomotos) ci vine din isolarea fonica foarte buna a masinii! Daca vrei sa te edifici asculata motorul din afara masinii.

 

Apropo: de unde stii ca am terminat MIT-ul de tot o scalzi cu Harvard-ul?

 

PS: in lege scrie care este viteza maxima, nu si cat de repede ai voie sa ajungi la ea! :banana: Ce treaba ai mata cu cei care vor sa ajunga la 90km/h in 4 secunde in loc de 12? > :) Dupa care ridica piciorul de pe pedala! :mrgreen:

Personal imi place cel mai mult sa accelerez in curba ascendenta chit ca o fac de la 50 la 100 km/h. Mult mai fain decat sa mergi plictisitor cu 190 pe autostrada.

Share this post


Link to post
man, la ora actuala in ro sunt raritati masinile sport cu adevarat. ele sunt acoperite de o mare de eleroane de prost gust si chiptuning facut la masini de 10 ani vechime... si marea majoritate (de ce nu toti) proprietarii sunt pustani, nu barbati adevarati. si cati oameni ai vazut tu in ro cu mustang?

 

bertone si leon, lalala sunt pentru pusti. chiar tu ai spus ca le sta bine in galben fosforescent. ce ar fi ca din masina aia sa se dea jos un domn la costum si diplomat?

 

alx eu nu-mi permit un mustang - corvette - 3000Gt - eclipse .

Dar de ce as fi om serios cu astea de sus si n-as fi cu un Leon Cupra?

 

Pustanii cu tep in cap si vopsiti blonzi conduc in general Calibre cu neoane , Golf3 cu stopuri clare , etc.

Dar sa stii ca poate unii oameni sunt mai excentrici . De ex. cunosc diversi directori la mari firme care au Octavia 1.8T . Ala nu-si permite sa se dea jos dijn Leon dar asa a gasit o solutie . Si crede-ma ca merg ca dementii cu 200.

Cunosc pe cineva din Constanta care are o masina " normala " si o Calibra de mers la munte V6

Cunosc pe cineva care are un A8 si un Bmw cabrio de munte si de mare .

Adica , sincer , n-as vrea sa ma judece un proprietar de Logan ca sunt un pusti handicapat pt. simplul fapt ca trec cu 200 pe langa el . fara suparare , dar n-am vrut sa fac nici o aluzie .

Asta nu inseamna ca sunt pusti , pt. simplul fapt ca sunt mai excentric in privinta asta .

Adica ce-ar fi sa-i judec si eu pe astia cu motoarele , cand eu ma tarasc cu 140 si trece cu un motor de super viteza pe langa mine . Cand o sa-l prinzi la primul restaurant s-ar putea sa ai un soc cand o sa vezi ca e un om normal si serios . dar fiecare cu " pasarelele " lui .

Share this post


Link to post
Mai demult am citit cum ca D-nul FLEX, idolul nostru,  :dizzy:   spunea ca a mers cu o Skoda Superb TDI 130cp si se ruga de ea sa demareze... Eu zic ca dintr-un test drive nu iti faci o imagine completa a mersului unei masini... Trebuie sa mergi un minim de 10-20k km ca sa poti sa spui ca o masina merge urat sau frumos.

 

alexe, n-ai fost atent :D n-am zis ca ma rugam de ea sa demareze, problema ei aparea la REPRIZE, cum o scapi sub 2000rpm se pleosteste, iar peste 4000rpm se plafoneaza ... in intervalul de 2000rpm ce sa faci? da, am ajuns relativ usor la 180km/h in tr.IV de la 130km/h, dar se simte clar ca furnizarea puterii la roti se face pe paliere, nu continuu si trebuia mereu sa am grija sa stau "pe turbina", fiindca turbo-lagul penalizeaza grav genul asta de masini mari si grele.

 

Parerea mea este ca drive-testele nu sint relevante daca nu dureaza 2 saptamini si 5000km :D , dar am facut 80km de autostrada (A2), suficient zic eu sa testezi lucrurile simple.

Share this post


Link to post

Master FLEX, tu sti din meserie ca prima impresie nu inseala decat in foarte putine cazuri. Dupa 2 saptamani de convietuire, si la o femeie, nu-i mai cauti defectele, ci doar scuzele tale.

Share this post


Link to post

Ma da tu ai boala pe diesel-uri nu gluma! Ai avut vreun caine lovit de diesel sau ce?

Daca mai se trezeste altu sa spuna ca a mers 2km cu nu stiu ce HDi de la Peugeot de 160 cai si nu prea i-a placut , il feliciti , ii dai o medalie si ii spui la fel ca prima impresie conteaza? Tu ai impresia ca motorul de la matiz al tau nu se aude de afara? Stai calm frate ca TOATE motoarele se aud(si benzinare si diesel-uri). Diferenta e foarte mica intre diesel-urile de ultima generatie common rail si un motor pe benzina la zgomot.

Daca maine vin la tine cu un Peugeot 407 2.0 HDi , te uiti la el , si-l scuipi pe motor ca nu-i bun de nimic? Sa te citez daca-mi permiti " Sunt bune ele, la arat si la semanat, cand mergi de la 2000 rpm in sus. " .. deja cred ca te-a hipnotizat cineva sa urasti diesel-uri.. daca esti in stare sa faci o afirmatie ca asta. =))

 

PS: Incearca sa mergi cu un HDi de peste 100 cai sa vezi si matale cum se descurca , si sub si peste 2000rpm.

 

Offtopic : Cati dintre voi sunteti multumiti de consumul cielo-ului sau espero-ului vostru? Cel putin voi care le-ati bagat pe GPL nu prea erati multumiti si daca imi sariti in cap cu treaba asta , va promit ca-mi petrec toata seara , dand copy paste din toate topic-urile si afirmatile despre consumul masiniilor voastre din forum. Asa ca rog putina atentie :

Cineva va face cadou (da adica gratis) un Peugeot 407 ! Aveti de ales intre doua motorizari (le-am ales pe astea doua pentru ca au acelasi nr de cai putere) :

- 2.0 E , 16V (138cp) ; cuplu max 190Nm ; 0-100 in 9.5 sec ; vit max 208kmph ; consum urban/extra/mixt (11.5/6.5/8.3)

- 2.0 HDi FAP , 16V (136cp) ; cuplu max 320Nm ; 0-100 in 9.8 sec ; vit max 208kmph ; consum urban/extra/mixt (7.7/4.9/5.9)

 

11.5 si 7.7 de la producator , in aglomeratia de dimineata a bucurestiului ..inseamna vreo 13.0 si 9.2. Deci domnilor , pe care il alegeti?

Edited by AND

Share this post


Link to post

N-ai cum sa zici ca nu exista diferenta de sunet intre motor pe benzina si motorina. In parcarea blocului pe care o pot admira de la etajul 7 mai parcheaza un A4 nou(am postat poze cu el pe aici) un 407 nou si inca cateva dieseluri. De la etajul 7 iti dai seama imediat daca au motorul pornit sau nu in timp ce la una pe benzina mai recenta nu poti sa-ti dai seama.

Da, am avut probleme cu consumul pentru ca am avut probleme cu masina(deh, second in Romania), dar dupa unele mici interventii acum sunt chiar multumit, iti dau consumul la a mea(fara sonda lambda, deci e mai gurmanda) pe care l-am obtinut in ultima saptamana.

Bucuresti - Roman cu deviere prin Faurei(s-a rupt podul la Buzau), 3 persoane, full de bagaje, nu mai aveai loc sa pui nimic: 405 km - 36 litri GPL adica 9%. Drumul include un pic de oras(Bucuresti, Buzau unde m-am ratacit un pic si Bacau) facut cu 90km/h-110 inclusiv localitatile exceptand o portiune de 30-50 de km unde am mers cu 150-160 (Adjud-Bacau). Avand in vedere ca daca nu pui motorina buna intr-un diesel recent nu merge, adica e 36.000 litru, si GPL-ul e 17.400 am obtinut echivalentul la 4.5 litri/100 si ma declar multumit. In continuare am facut Roman - Iasi - Roman -Bacau - Comanesti, dupa Iasi cu masina aproape goala, ruta Iasi - Comanesti am facut-o cu o medie de 105km/h, adica pana in Bacau am venit cu 140-150, si apoi pana in Comanesti (drum f virajat de munte, un pic de serpentine) am venit foarte tare, consumul a fost de 10% GPL. Eu ma declar foarte multumit de consum daca ramane asa.

Pe de alta parte, daca as lua masina peste 10.000 de euro as lua diesel, pentru ca nu m-as incumeta sa pun GPL pe ea la $ astia, asa ca as merge pe 407 HDI, chiar pe 1.6, care e mai economic cred.

Share this post


Link to post

Wichedcoder .. nu a zis nimeni nimic de consumul pe GPL. Aici era vorba despre cel pe benzina vs. motorina. Faza cu auzitul pornirii de la etaj o stiu si eu. Stau la et 9 si am in spatele blocului un Megane II dCi , un Passat TDi si inca o gramada de benzinare. In timpul zilei nu se aude nici una cand porneste ..bineinteles pentru ca este ziua si vine mult zgomot de afara. Iar noaptea , doar daca e liniste completa afara si am geamul deschis , aud zgomotul motorului la pornire ..dar il aud si pe cel al benzinarelor sa stii(doar un pic mai silentios)! Este normal sa auzi si cea mai mica chestie noaptea cand e liniste. Nu am zis ca diesel-ul este LA FEL de silentios ca o benzinara , insa astea common-rail sunt mai tacute ca tdi-urile , si aproape la fel de tacute ca o benzinara. Eu tot ce vroiam sa afirm era ca spusele lui tolin referitor la motoarele diesel sunt COMPLET deplasate!

Share this post


Link to post

Nu va inteleg vehementa oameni buni, discutam despre masini si e loc pentru toata lumea pe forumul asta, indiferent de ce bagam in rezervorul masinii sau ce scrie pe masina...Sau nu?

 

PS: dupa cum s-a observat, desi am un diesel in posesie dupa ce am avut 2 Daewoo am renuntat sa ma mai bag in aceasta discutie care tinde sa devina ridicola...o sa ma rezum doar la info seci: 100km autostrada, viteza medie 152 km/h, consum mediu 7.9! Si da, este mult mai zgomotos dieselul!

Share this post


Link to post

Lasa ma omul sa spuna ce vrea el. El cred o chestie si asta e, nu mai incerca sa i-o scoti tu din cap.

Mie unul daca mi-ai da sa aleg intre o benzinara si un diesel, as alege de departe dieselul daca ar trebui sa bag eu combustibil si benzina daca baga firma "licoare".

Punct si de la capat. Am avut diesel si nu unul performant si am ramas cu o dragoste fata de el, asa zgomotos cum era el. Tare m-as indragosti de altul nou acum dar deh, se pare ca nu am noroc... mama masii de bani...

Share this post


Link to post

Nu te mai agita ALX!

Banii n-aduc fericirea! (spun altii io n-am de unde sa stiu!) :mrgreen:

 

Offtopic : Cati dintre voi sunteti multumiti de consumul cielo-ului sau espero-ului vostru?

Yeah right! Make it personal! Daca pui asa problema: cat costa prima (in ordinea pretului) masina de dimensiunea Cielo cu motor diesel de 86cp! E cumva 7300 euro? Ca daca e vreau si eu! (noua si cu 3 ani garantie, normal!)

 

Am mai spus-o: daca te intereseaza EXCLUSIV consumul: achizitioaneaza un Tico si pune-i GPL! Parol ca scoti cel mai ieftin pret per km!

Share this post


Link to post
Offtopic : Cati dintre voi sunteti multumiti de consumul cielo-ului sau espero-ului vostru?

 

Eu sunt foarte mulţumit (consum calculat recent: 8 litri la sută la drum întins, schimbat la peste 3500 normal sau peste 4500 în depăşiri, cu bagaje în maşină, viteză medie 130 km/h, viteză maximă 160 Km/h). Am mers c-un Ford Focus nou (Ford, maşină americană, începe de la 11000 CIP), şi atunci mi-am dat seama că în ziua de azi, cel mai scump lucru la o maşină pare să fie spaţiul interior. Iar pentru 1-2 litri de benzină în minus la suta de kilometri, n-am de gând să stau cu genunchii la gură zâmbind fericit c-am economisit 50 de mii de lei.

 

Cineva va face cadou (da adica gratis) un Peugeot 407 ! Aveti de ales intre doua motorizari (le-am ales pe astea doua pentru ca au acelasi nr de cai putere) :

 

P-aia cu benzină. Din motivele următoare:

 

1) maşina e prea frumoasă pentru a o strica punându-i motor de tractor > :)

2) îmi place să turez motorul (mai greu la Diesel chestia asta)

 

 

În final, e o chestiune de gusturi, nu înţeleg de ce te erijezi în cavalerul alb al motorului Diesel. Ambele au avantajele şi dezavantajele lor, asta nu înseamnă că trebuie să placă tuturor.

 

Şi oricum nu vă mai certaţi, se pare că-n curând o să mergem cu combustibili vegetali :mrgreen: (deja prevăd topicurile pe forum: "De care cânepă aleg: Colhozul OMV sau Cooperativa MOL ?", "Mi-a încolţit o sămânţă de floare în filtru, HELP" =)) ).

Share this post


Link to post

Eu personal sunt fan masina pe benzina!

Mie mi se pare ca (asta e o parere personala) ca motoarele pe benzina sunt mai fiabile decat cele pe mototrina si mult mai usor de intretinut.

Mie la cei 15-20000 km pe an (cam atat fac eu ) nu mi se pare rentabil sa dau la inceput mai multi bani pe o masina diesel , bani care nu prea ii recuperez, fara a pune in calcul celelalte dezavantaje de la dieseL.

Acum , in alta ordine de idei , de ce acolo unde pretul benzinei este identic (sau f apropiat) cu cel al motorinei , (ex , zona golfului unde 1l aprox 25-30de centi de dolar) nu vezi "picior" de diesel?

Acum 1 an un f bun amic al tatalui meu care are un Ford Focus , cam de 3 ani ( cump de nou) pe motorina a patit-o rau.

Nu-sh ce i s-a intamplat la injectie si cand s-a dus la service (masina era in garantie) aia initial nu au vrut sa o repare pe motiv ca a pus motorina proasta.

Precizez ca masina e pe firma si tipul are f mare grija de ea , masina fiind alimentata numai cu motorina de Peco si din aia scumpa.

In sfarsit dupa mari scandaluri cu expertize , alea alea, i-au schimbat ce era distrus pe acolo si cand a vazut devizul a fact asa :dizzy: .

Total 1800 de euro!

Cam asta e cu dieselurile !

MA ROG , PAREREA MEA , CARE ESTE

Share this post


Link to post
esti in stare sa faci o afirmatie ca asta.  =))

 

PS: Incearca sa mergi cu un HDi de peste 100 cai sa vezi si matale cum se descurca , si sub si peste 2000rpm.

 

Asa ca rog putina atentie :

Cineva va face cadou (da adica gratis) un Peugeot 407 ! Aveti de ales intre doua motorizari (le-am ales pe astea doua pentru ca au acelasi nr de cai putere) :

- 2.0 E , 16V (138cp) ; cuplu max 190Nm ; 0-100 in 9.5 sec ; vit max 208kmph ; consum urban/extra/mixt (11.5/6.5/8.3)

- 2.0 HDi FAP , 16V (136cp) ; cuplu max 320Nm ; 0-100 in 9.8 sec ; vit max 208kmph ; consum urban/extra/mixt (7.7/4.9/5.9)

 

Prietene las-o mai usor cu mistourile despre cainii loviti de diesel .

 

On topic e normal ca o s-o alegi pe aia pe benzina si stii de ce? Pt. ca pe 407 tunat , esti penibil sa ai motor pe motorina.

De ce n-au pus si pe 406 Coupe un Hdi din asta minune ?

Asa ca depinde ce vrei de la 407 ala . Eu unuyl ilk vreau negru , cu jante de 17, geamuri ionizate , spoilere si praguri .

Daca tu vrei din ala break ca sa-ti bagi familia in el si sa plecati la mare pe bilet de sindicat e treaba ta . Dar nu ma face pe mine inconstient pt. singurul fapt ca economia de motorina este principalul principiu care te ghideaza in al;egerea masinii.

Share this post


Link to post

Mdeah, daca imi permiteti, as dori sa concluzionez...

Daca vrei masina cat de cat sport, si daca ai un stil de conducere sportiv si ITI PERMITI sa bagi benzina in ea, alegerea este foarte clara: benzina.

Daca vrei o masina mai ieftina ca si consum in bani, cu un motor mai fiabil (@body: este larg cunoscut faptul ca dieselurile sunt MULT mai fiabile decat benzina dar diferenta se face la motoarele moderne peste 200, 250 de mii de km), cu care sa mergi normal, fara liniute si depasiri periculoase - dieselul este un motor de mers constant, nu de mers sportiv - atunci alegerea e diesel.

 

@body: in cazul tau si, sa presupunem, clio dci, amortizarea diferentei de bani de la 1.4 8v la dci 80cp la aceleasi dotari - in valoare de 1000 de euro - se face in 25000 de km. La o viata a masinii/motorului de min 200.000, si daca intentionezi sa o pastrezi minim 80-100.000 de km, dieselul va fi o alegere SENSIBIL MAI IEFTINA. Considerand diferenta de revizii minora (~1mil / an - atentie diferenta, nu revizia) si neglijabila, in viata masinii se economisesc 7000 de euro. In acest calcul am considerat benzina=motorina la pret si doar economia de carburant ca factor de diferentiere.

 

PS: Eu respect pe cei care fac alegerea pe benzina. Dar pt mine, asta nu e alegerea potrivita, daca as avea de unde alege. Cum nu am, ma scormonesc de bani sa bag BENZINA in ea...

Share this post


Link to post

Cand calculati amortizarea tineti cont si de evolutia preturilor celor 2 combustibili (daca aveti cum). Tendintele sunt destul de simple, in acest moment.

Share this post


Link to post

@alx , nu-sh de ce e asa de cunoscut ca motoarele diesel sunt mai fiabile decat cele pe benzina?

Ti-am spus de belele amicului tatalui meu cu un diesel in Romania.

Mai sunt si alte pb ale dieselului arhicunoscute .

Ideea e ca MIE NU-MI CONVINE UN DIESEL si la cat circul cu masina imi permit banii de benzina!

PS LA MINE RENAULTUL IESE DIN CALCUL !

Daca imi permiteam mi-as fi luat o Corrola , dar deja sunt offtopic

Share this post


Link to post

nu uitati si de taxe cum ar fi: taxa de drum (de noxe), care variaza in fct de combustibil, asigurare - peste 1,399L; peste 1,599, peste 1,99 sunt alte taxe, Casco... care e % din pretul masinii...; impozitul pe masina... Diesel = mai scump decat benzinar -> casco mai scum...

 

O sa obtineti astfel, + diferenta din revizii... minim 3 mil ROL / an... deci in jur de 100 Euro/an... de ce mai tinem cont si de diferenta de min 1500 E dintre modelul cu o capacitate cilindrica asemanatoare pe benzina si motorina...

Faceti si voi un calcul... in cat timp se amorseaza diferenta de consum intre un Deasel si Benzina.

 

sa presupunem ca tinem masina 5 ani .. deci diferenta de intretinere intre Diesel si Benzin ar fi de min 2000E .. la o diferenta de consum (medie) de 2L/100km in favoarea Diesel-ului; la un cost egal al benzinei si motorinei de circa 1uro ... asta ar insemna sa mergem cu Deselul cu 100 000 km mai mult decat cu benzinarul.

 

Sper sa nu fi gresit pe undeva :">

Edited by CT_ZDB

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...