Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

@Salex

informatiile tale sunt nitel exagerate... 200 masini consuma anual cam 300t combustibil. Asta e intreaga capacitate a rezervoarelor unui A380, care este cel mai mare avion de pasageri din lume, nu unul mediu... si care face totusi 11.000km, nu decoleaza si ramane fara suc deasupra aeroportului

 

Mie toata discutia cu CO2-ul si incalzirea globala mi se pare o diversiune. La urma urmei inca nu s-a demonstrat dincolo de orice indoiala care e cauza si care e efectul. Mr Gore a uitat sa spuna ca morcovul Vostok pe care l-a prezentat ca dovada a legaturii carbon-incalzire arata ca incalzirea PRECEDE cu vreo 800-1000 ani cresterea cantitatii de CO2...

 

S-a demonstrat insa ca CO2-ul e responsabil doar de cateva procente din efectul de sera, muuul in urma vaporilor de apa. Si ca omul emite doar a 30-a parte din cantitatea globala de CO2.

"Da", vor spune discipolii lui Al Gore, "insa incalzirea globala e datorata feedbackului pozitiv sau forcingului. Emiti un gram de CO2, cresti temperatura cu o triliardime de grad, insa asta duce la mai multi vapori de apa, degazificarea permafrostului, topirea gheturilor si scaderea albedoului, etc, care duc la mai multa incalzire si tot asa".

 

Presupunand insa ca este adevarat, oare de ce s-ar opri procesul, odata amorsat (oricare ar fi fost cauza initiala), chiar daca am elimina complet emisiile de CO2? Am starnit avalansa, chiar daca eliminam bulgarale initial, oare s-ar opri?

 

Iar varfurile politice latra pe la Bali sau Lisabona, vin cu tot felul de planuri si idei crete, gen chestia aia cu 120g/km pentru masini sau noi taxe pentru tarile care produc cam tot ce se consuma in tarile "industrializate". Adica indianul munceste si face un tricou imprimat cu greenpeace, patronul isi ia banul in USA sau EU, tot europeanu' sau americanul poarta mandru produsul, insa taxa de mediu e platita de indian, in timp ce europeanul da mai tare putin climatizorul made in china si se simte satisfacut ca a salvat pingunii.

 

Da' daca nu merge, n-ar fi mai bine sa se gandeasca si sa faca un baraj-doua, niste diguri, niste amenajari ale cursurilor de apa, etc? Dac merge, cu atat mai bine, da' daca nu merge? Daca cauza e totusi alta decat credem?

Stam si ne vaicarim ca babele ca o sa cada drobul de sare, ca ne ia inundatia sau vine seceta, in loc sa punem mana sa face un dig sau un baraj pentru o rezerva de apa...

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Locul acestui link este mai bun aici http://www.skoda.ro/technik_te.php?B_ID=13...hsMotor=362-414

 

Pentru cei furati de cifrele cuplului motor, ii rog sa calculeze cuplul la roata, cuplul utilizat de catre sofer. In cazul acesta, la aceeasi viteza de deplasare, cuplul dezvoltat de catre benzinar este cu ~30% mai mare decat dizelar.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Imi este greu sa cred ca ia doar 7,8 in oras benzina :^o

Share this post


Link to post
Pentru cei furati de cifrele cuplului motor, ii rog sa calculeze cuplul la roata, cuplul utilizat de catre sofer. In cazul acesta, la aceeasi viteza de deplasare, cuplul dezvoltat de catre benzinar este cu ~30% mai mare decat dizelar.

De unde stii? In majoritatea cazurilor, cutiile de diesel difera de cele pe benzina, asa ca nu se poate pune egal. Ar fi interesat de comparat diferentele dintre rapoartele din cutie, de unde rezulta cuplul la roata pentru fiecare model in parte.

Referitor strict la linkul pus, tind sa cred ca e o minciunica pe-acolo ;)

Share this post


Link to post

Tolin asta este un neadevar, cuplul la diesel este mai mare la roata decit la benzinara cu aceiasi putere. De acolo si vibratiile si problemele .

Acum am deamandoua deci pot compara :P

Share this post


Link to post
@Salex

Informatiile tale sunt nitel exagerate ... Mie toata discutia cu CO2-ul si incalzirea globala mi se pare o diversiune ... "

De acord cu tine, poate am exagerat putin insa tocmai pentru a puncta discrepantele uriase dintre "procuparile" pentru reducerea poluarii in ceea ce priveste autoturismele si cvasi-totala nepasare atunci cind vine vorba de alte domenii. O chestie ma face sa rid: SUA, marele ecologist mondial ... ce zic eu, universal de-a dreptul, nu s-a inghesuit sa semneze diverse tratate privind reducerea de experimente nucleare.

 

In aceste conditii, discutii aprinse pe marginea emisiilor produse de Otto sau Diesel cred ca sint instructive insa cam atit. In orice caz, privind lucrurile la scara mica (poate sint printre noi si oameni care pot privi si au acces la scara mare) nu e cazul sa se nasca patimi si discutii extrem de aprinse.

 

In ceea ce priveste Skoda aia pe benzina care maninca la fel cu sora-sa pe Diesel, la o capacitate cilindrica mai mare nici eu nu prea cred ca infromatiile sint veridice ... parerea mea !

Share this post


Link to post

Demultiplicati 3500 rpm si 1900 rpm pentru a obtine acelasi numar de rotatii pe minut la aceeasi diametru la roata.

Share this post


Link to post
Haide bre terminati cu prostiile, mai degraba implementeaza dizel pe Ferrari decit sa puna GePeLeu :) )

Am mai vazut si prin Buc gipane nesimtite cu gpl dar nici unu nu era condus de un nene la costum, toate erau conduse de taranoi cu numere de IF . Cind voi vedea primul Range Sport cu GPL atunci o sa ma inchin si o sa trec si eu pe gaz, pina atunci raman cu tractorul meu .

 

Sa inteleg ca l-ai vazut, de te-ai reprofilat pe benzinara@gepele? =))

Share this post


Link to post
Demultiplicati 3500 rpm si 1900 rpm pentru a obtine acelasi numar de rotatii pe minut la aceeasi diametru la roata.

Nu! Inmulteste cuplul la turatia de cuplu cu raportul din cutie si vezi ce cuplu ai la roata la aceiasi turatie ;)

Share this post


Link to post

Te-ai uitat pe fisa celor doua modele ? Viteza maxima este 198/192 km/h, iar puterea maxima este 5400/4000 rpm. Cine are raport de demultiplicare mai mare ? Diametrul rotilor nu are de ce sa difere, puterea raportata este aceeasi, iar Cx este identic.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Elfule vezi ca este o mica problema in ecuatie, spre norocul meu nu am vandut inca Golful deci pot trece in tabara cealalta.

Inca ceva mai trebuie spus la OTTO vs DIZEL asta, chiar si cu GPL motorul OTTO tot nu este foarte economic, o revizie la instal GPL costa cam 100RON si se face la 15k km, daca pui tot la 15k km revizia normala ajungi la acelasi cost cu al unei masini diesel .

 

Avantajul la diesel ramane autonomia, eu faceam cu Golful urban cam 650-700km iar acum cu asta fac cam 400km iar cu GPL o sa fac cam 300km .

Share this post


Link to post

Autonomia? :) ) Oriunde te uiti e o benzinarie.

Share this post


Link to post
Pentru cei furati de cifrele cuplului motor, ii rog sa calculeze cuplul la roata, cuplul utilizat de catre sofer. In cazul acesta, la aceeasi viteza de deplasare, cuplul dezvoltat de catre benzinar este cu ~30% mai mare decat dizelar.

Eu nu fac nici un calcul, caci nu calculele ma propulseaza intr-o depasire. S-a mai spus de 1 milion de ori ca, cuplul care conteaza e cel de la roata, care la 100 la ora si 3000 de ture intr-a 4-a la diesel e mai mare decat intr-a 5-a la 2000 de ture (mai apropiat de ideea de "cuplu maxim la 2000").

Ca e mai mare la dieselar, nu contest, insa cuplul serveste la forta de tractiune, nu la acceleratii fulminante. La acceleratii puternice conteaza mai mult caii putere, cuplul de diesel face diferenta la masinile grele si daca mai remorchezi inca o tona cu ele. Cu Passat-ul diesel cu amaratul de 1.9 101CP am tractat un Clio dci de la Pitesti la Galati cu un consum de 8% motorina (pentru partea de tractare, altfel dus-intors a consumat 7.17%,la un mers nu prea economic) si se simtea la acceleratie intr-o mica masura. Asta in conditiile in care Passat-ul de 101 nu e o masina cu care sa faci liniute. Daca as fi tractat cu Clio (sau chiar si cu orice masina de 100 CP pe benzina) as fi tinut apasata acceleratia la dublu din cursa.

Pentru masinile peste 1.5-2 tone, da merita dieselul, urneste mai placut hardughia de pe loc. Dar sa pui diesel pe Smart, da-o dreaku, masina aia se descurca si cu motor de motocicleta (care numai la cuplu nu exceleaza).

Sa inteleg ca l-ai vazut, de te-ai reprofilat pe benzinara@gepele? =))

Chiar voiam si eu sa caut post-ul asta, mi-ai luat-o inainte. =))

 

@Pedala: se referea la statiile GPL, iar astea nu sunt chiar peste tot. Si daca dai de vreo statie GPL a unui nea gigi la care huruie pompa de nu te intelegi om cu om si baga cate 1 litru de gaz la 10 secunde, iti vine sa pleci si sa-l lasi naibii.

Share this post


Link to post

Noxele de la motoarele pe benzina sunt ca plimbatul prin natura?

Share this post


Link to post

Ieri a venit fratele meu din Germania. Acolo sta, la Berlin. Si imi spunea ca au creat zone in Berlin (de la periferie spre centru) pentru masinile diesel. De ce? Pentru ca desi noxele sa zicem ca sunt egale cu cele de pe benzina, au descoperit ca masinile diesel emit un "praf" - asa ii zic ei - format din particule f. fine care nu se observa si cica ala e cel mai periculos dintre toate noxele. Si astfel in centrul Berlinului mai au voie doar masinile diesel EURO4 (modele mai noi), si scade spre periferie. Cica euro2 e interzis de exemplu. Iti convine nu iti convine trebuie sa vinzi masina. Si pentru benzina sunt taxe tot asa din ce in ce mai mari pentru euro diferit, dar nu interzic inca circulatia lor. Probabil ca urmeaza.

 

Asta mi se pare o masura drastica si asta inseamna interes pentru ecologie. Si uite asa usor usor diesel incepe sa piarda teren.

Share this post


Link to post

Din ce stiam, poti sa intri cu orice Diesel dar platesti.

Share this post


Link to post

Din cauza asta s-au inventat filtrele de particule, iar in vest se pun pe dotare de serie. La noi, de cele mai multe ori e optional pentru ca ar creste pretul de vanzare; iar ca optiune e undeva la 800-1000E.

Share this post


Link to post

Demult voiam sa intreb:

 

Filtru asta de particule de la diesel se schimba la fiecre revizie, ca orice filtru, sau ramane forever asa cum a venit pe masina?

Share this post


Link to post

Singura solutie e filtru, dar cica la astea mai jos de euro4 e foarte scump. Pai poti intra dar primesti amenda si puncte la carnet. Si cica amenda e usturatoare. E pe riscul tau.

Share this post


Link to post

Filtrul de particule nu se schimba, ci se "regenereaza" prin cresterea temperaturii. Insa utilizarea urbana ii cam pune probleme.

Insa nu e 100% eficient. Ajuta, insa tot nu iese pe esapament aroma de panselute.

 

Toate "varfurile de poluare" pe care le-am cunoscut sunt datorate particulelor. Si toate restrictiile de viteza sau interzicerea circulatiei se aplica la toate masinile, indiferent daca emit sau nu particule. Daca atunci cand apari probleme cu nivelul de particule ar interzice dieselul in orase, sunt curios cine ar mai da in gat dupa ele... N-am auzit inca de o depasire a nivelului de monoxid (CO), care ar fi datorat benzinarelor. Uneori mai sunt si probleme cu nivelul de ozon, care e bun sus si nasol jos.

Insa dobitocii de politicieni au o problema cu CO2-ul, toata gargara si putinele masuri in directia asta se duc... :wallbanger: Si vorba aia, cand repeti o prostie la nesfarsit, o parte din oameni incep sa o ia de buna...

Share this post


Link to post

Se regenereaza la anumiti km functie de ce vrea ECU si se schimba la 160k km.

Share this post


Link to post

Iata si docomentul referitor la interzicerea diesel.

index.pdf

Share this post


Link to post

Si la Stuttgart va apare o chestie similara, sub forma unei vignete. Astia nu interzic dar platesti in functie de norma de poluare.

Share this post


Link to post

Asta este cea mai mare prostie pt ca: la diesel nu trebuie schimbat catalizatorul, iar la benzinare trebuie schimbat si de cele mai multe ori pe la 100k km sau chiar mai devreme .

Dupa 2 saptamani de condus benzinar zi de zi, si unul destul de puternic nu o ascutitoare de 100CP pot spune ca turbo dieselul este net superior oricarui motor OTTO aspirat de aceiasi cilindree, astept insa clipa in care voi avea acel turbo benzina pe care-l visez . Atunci poate voi spune ca boxerul turbo pe care-l conduc este peste TeDeI. Pana atunci dizel rulez, vorbesc strict de reprize si performante dinamice. La consum oricum dieselul este castigator si sa totusi compar un TeDeI de 260k km VS un OTTO de 79k km .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...