Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Not true!

Share this post


Link to post

2.0 TDI de 140CP are 149 g/km C02 iar versiunea de 170CP are 154 g/km :D

Share this post


Link to post

In ce conditii de lucru al motorului se raporteaza aceste valori ?

Share this post


Link to post

Sunt date de producator(vezi skoda.ro) nu le-am scos eu din burta :)

La fel de evident este faptul ca valorile astea sunt niste valori minime obtinute in conditii ideale ca si consumurile pe care le declara constructorii :D

Share this post


Link to post
Sunt date de producator(vezi skoda.ro) nu le-am scos eu din burta :)

Era o intrebare tehnica la care, am crezut ca, cunosti raspunsul. Nu stiu unde ai vazut altceva, nici printre randuri nu scria altceva,in fine.

 

Nu cred ca-i evident ca-s valori minime, valori medii mai degraba, pe lotul aflat in testare, la omologarea produsului si banuiesc ca se obtin atunci cand rulezi constant la turatia de cuplu maxim sau la o turatie impusa de vreun standard si, esential, la temperatura de regim a motorului. Cu intrebarea de mai sus am incercat sa-mi spulber banuielile.

 

PS intrebarea nu-i fara rost, prin intelegerea conditiilor in care sunt obtinute aceste cifre inconstestabile, se poate intelege si adevarata lor valoare. Unii inteleg ca, lasand un motor Diesel pornit la ralanti zeci de minute in dimineti geroase de iarna polueaza mai putin decat cei care trec pe langa ei. La fel fac si cei care au 1-2 excursii zilnice la care motorul nici nu ajunge la temperatura de regim.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Si daca eu nu stiu sa raspund la intrebare de ce nu o faci tu?

Ca vad stii mai bine decat noi toti(sau cel putin decat mine) cum isi testeaza fiecare producator motoarele. Eu unul recunosc nu stiu :)

Share this post


Link to post

Un citat dintr-un studiu despre emisii CO2:

"As CO2 is directly linked to fuel consumption, the 120 g/km target corresponds to a fuel consumption of 5 litres per 100 km for petrol cars and 4.5 litres per 100 km for diesel cars."

Deci e clar, cu cat masina mananca mai mult combustibil/100km (pentru ca e mai greu sau mai multi cai putere...) cu atat mai mult CO2 se produce si avantajati sunt benzinarii.

 

P.S: http://www.cleanairnet.org/caiasia/1412/ar...2252_report.pdf - studiul - ca sa nu fiu acuzat ca scot din burta teorii :)

Edited by devnulla

Share this post


Link to post

Offtopic: ce ati mancat de v-a apucat durerea de burta ?

 

Studiul este foarte interesant si ma bucur sa vad cand se lucreaza cu materialul clientului. Ce am remarcat eu:

1- cele mai hulite marci de masini: FIAT, RENAULT, Citroen (pentru cei care le asociaza cu un premier) au cele mai performante, deci, putin poluatoare motoare;

2- cei mai preocupati sa recupereze sunt japanejii;

3- cei mai plini de sine si fara progres sunt jermanii, cu masinile cele mai dorite in RO;

4- tinta de 120g/km a fost amanata cu 5 ani si din cate am auzit se vor mai adauga vreo 2 pentru ca e greu de crezut ca vor face in 5 ani ce au facut inainte in 10;

5- documentul confirma ca aceste valori sunt valori medii si nu minime si, probabil, ca se refera la un consum combinat, altfel, motoarele care consuma 3,8% in regim extra-urban ar fi mult sub targetul de neatins.

6- echivalentul in benzina sau motorina a cifrei target este doar o referinta, echivalenta a unei arderi ideale;

 

Asa ca, revin si adaug: noi romanii suntem plini de prejudecati sau neinformati ?

Share this post


Link to post

Chevrolet lacetti 1,8 benzina - emisie de CO 183 g/km - consum mediu 7.4%

Chevrolet lacetti 2.0 diesel - emisie de CO 155 g/km - consum mediu 6.0%, ambele conform normelor ECE R101

De ce sa-mi iau benzina?

Share this post


Link to post

Un pic off-topic:

 

In decembrie am fost la Paris.90% din masinile pe care le-am vazut erau diesel.

 

Nu va pot spune cum mirosea aerul si cit de greu respirabil era, mai ales ca era si o vreme umeda.Probabil peste vreo citiva ani or sa se prinda si ei cit de daunatoare e luarea in calcul numai a CO2.

 

De aia apreciez eu americanii care iau in calcul si noxele , nu numai CO2-ul.

Nu am nimic cu dieselul, dar e jenant sa spui ca e mai putin poluant ca benzinarul.Mai ales in regim de oras.

Si asta a inceput sa se vada si in Bucuresti.

 

End off-topic.

Share this post


Link to post

Ti-am dat mai sus un exemplu graitor. Ambele motoare indeplinesc clasa de emisii euro 4 iar dieselul emite mai putin CO2. Adauga la asta faptul ca dieselul are filtru de particule.

Ce ai uitat sa spui este ca in Franta parcul auto este format in proportie majoritara din masini vechi si foarte vechi.

Share this post


Link to post

Chiar si cu filtrul, tot emite particule... insa mai putine. Si nox la greu. Benzinarele nu emit oricum deloc particule, inca dinainte de Euro4.

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Ti-am dat mai sus un exemplu graitor. Ambele motoare indeplinesc clasa de emisii euro 4 iar dieselul emite mai putin CO2. Adauga la asta faptul ca dieselul are filtru de particule.

Ce ai uitat sa spui este ca in Franta parcul auto este format in proportie majoritara din masini vechi si foarte vechi.

 

 

Ce voiam eu sa spun e ca noi, ca oameni luminati ce ne aflam , ar trebui sa nu inghitim bullshit-ul asta cu CO2 si incalzirea globala.

E clar ca dieselul, cel putin in regim de oras , polueaza mult mai mult ca orice benzinar.Faptul ca scoate mai putin CO2 nu ma incalzeste cu nimic.CO2 scoate si vaca lu maica-mea cind face caca, iertata fie-mi expresia.Si noi scoatem CO2 zilnic.Restul conteaza.

 

Nu sint anti diesel, dar nu-mi place campania asta pro diesel care accentueaza doar cantitatea de CO2.

E gretos sa respiri noxe de diesel...am ramas surprins de asta in Paris.

 

Si nu vad ce mare legatura e cu vechimea parcului auto.Dieselu e diesel oricum.Iar clasa de emisii euro 4 in Europa e o mare pacaleala dupa parerea mea.La fel ca si taxarea masinilor dupa cilindree si nu dupa putere.De aia avem si problemele pe care le avem cu poluarea.Taxam un gaz comun, care se emite oricum si nu taxam adevaratele noxe care ne otravesc zilnic.

 

Sint convins ca peste citiva ani o sa-mi dati dreptate.

Share this post


Link to post

Pe mine poti sa contezi de pe acum. "Revin si adaug": turbo-Diesel in bushoane de tip Bucuresti sunt curata sinucidere. Propun sa puna poze pe ele ca pe pachetele de tigarete.

Share this post


Link to post

OK, hai sa cautam undeva substantele ce rezulta in urma arderii benzinei si cele ce rezulta in urma arderii motorinei. De acord?

LE: Am gasit pe Wikipedia un tabel comparativ:

emisii_noxe_comparative.xls

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Clasa Data introducerii CO HC HC+NOx NOx PM

Diesel

EM1 ian.89 2.72 (3.16) - 0.97 (1.13) - 0.14 (0.18)

Euro II, IDI Jan. 1993 1 - 0,7 - 0,08

Euro II, DI Jan. 1993a 1 - 0,9 - 0,1

Euro III Dec. 1997 0,64 - 0,56 0,5 0,05

Euro IV Jan. 2003 0,5 - 0,3 0,25 0,025

Euro V (proposed) Sept. 2006 0,5 - 0,23 0,18 0,005

Euro VI (proposed) Sept. 2010 0,5 - 0,17 0,08 0,005

Petrol (Gasoline)

EM1 ian.89 2.72 (3.16) - 0.97 (1.13) - -

Euro II Jan. 1993 2,2 - 0,5 - -

Euro III Jan. 1997 2,3 0,2 - 0,15 -

Euro IV Jan. 2003 1 0,1 - 0,08 -

Euro V (proposed) Sept. 2006 1 0,1 - 0,06 0.005b

Euro VI (proposed) Sept. 2012 1 0,1 - 0,06 0,005

 

 

 

Inafara de CO , restul sint mai mari la diesel. Ca sa nu mai zic de anumite chestii care la benzina nici nu exista.

Oricum ai lua-o tot mai mult scoate dieselul.Chiar si euro 3 e mai putin poluant.

Si probabil asta e regimul ideal testat. Nu vreau sa ma gindesc in regimul obisnuit , de Bucuresti de ex, cu cit cresc valorile alea.

 

 

Oricum eu nu fac apologia benzinarului aici.Am spus ca nu sint neaparat impotriva dieselului.

Ma deranjeaza doar argumentele de ordin ecologic.

In rest nu contest avantajele dieselului(consum, cuplu, etc.)

 

 

 

Or sa ne judece copii nostri, probabil, peste vreo 20-30 ani cind o sa se termine cu abureala asta cu incalzirea globala.

Share this post


Link to post

Pana la motoarele diesel de pe autoturisme, eu zic ca ar trebui sa ne gandim la fabrici si ce scot alea pe cos, milioane de surse de incalzire cu gaz/carbuni/lemne, autocamioane, autobuze, deversari in lacuri, defrisari, desecari etc. Cu voia dumneavoastra, ultimul pe lista, dieselul de pe turism!

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Deci poluarea provocata de auto e bullshit sau nu?

 

Exact asta vreau sa scot si eu in evidenta...in primul rind faptul ca autoturismele nu polueaza pe cit se spune si in al doilea rind faptul ca dieselul nu e atat de ecologic pe cit se spune.

Share this post


Link to post

Big bullshit

Share this post


Link to post

OK...deci din punctul meu de vedere subiectul e incheiat.

Share this post


Link to post
...turbo-Diesel in bushoane de tip Bucuresti sunt curata sinucidere.

Am fost la Poiana Brasov recent. Pentru citeva zile nu a batut vintul prea mult. Rezultatul a fost ca s-a umplut toata statiunea de un miros execrabil, inecacios, de diesel ars de motoare. O experienta foarte neplacuta.

Share this post


Link to post

Trebuia inchis de mult,daca la dizelarii au inceput sa se agate de cuplu si de particule am ajuns bine de tot :P

Oricum degeaba se lauda cu eternul cuplu si putinele particule la tehnologia laser euro 4 daca ei schimba vitezele in mununatul Bucuresti la 2000rpm cand pana si la Logan motoarele dci nu trebuie lasate sub 2200rpm...Dar cati stiu asta?????

Majoritatea schimba la 2000 sau sub aceasta valoare si catalizatorul nu isi face treaba si in loc de euro 4 avem fix non euro :P dar oare cati stiu treaba asta???Ma refer la cei pe motorina.

Share this post


Link to post

Asta-i alta problema Alezz, care tine de educatie, dealeri, zgarcenie si ce mai vrei tu. Personal de cand ma stiu sofer, daca am avut un daciot in dreapta ala m-a acuzat ca "omor motorul" Ceea ce e de bine :P

Dieselul meu nu vede sub 2000 rpm decat la relanti :)

Share this post


Link to post
Deci poluarea provocata de auto e bullshit sau nu?

 

Exact asta vreau sa scot si eu in evidenta...in primul rind faptul ca autoturismele nu polueaza pe cit se spune si in al doilea rind faptul ca dieselul nu e atat de ecologic pe cit se spune.

 

Poate ca 100% bullshit nu este, insa are cineva idee cit de mult polueaza un singur avion la decolare, adica echivalentul a cite masini ? Si daca vreti puteti sa luam in calcul cea mai poluant masina, fara nici un euro, fara nimic. Daca informatiile mele sint corecte, la decolarea unui avion mediu (gen 737) se emit mai noxe care ar echivala cu emisiile anuale a vreo doua sute de turisme.

 

Si eu ma inscriu printre cei care considera ca problema poluarii auto si in particular intr-o discutie benzina vs. diesel este praf in ochi, o deturnare a atentiei de la probleme reale legate de poluare si incalzire globala.

Share this post


Link to post

Exact! Sau un mineralier de 18.000 tdw care face naveta intre Olanda si Japonia?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...