Viktor Posted November 15, 2017 (edited) Una bucata scula speciala pentru inlocuire bucsa bascula. Uricioase la montat modelul asta de bucsa iar din cite am inteles, ce se prea practica prin service (din cite am auzit) taiatul bucsei in doua si introduse din abmele parti. Asta ar fi din ciclu' "asa nu!". Alea in camasa metalica imi par mai usor la demontat/montat insa astea ... ii jale de nu-s ajutate la montare. 38mm - diametru interior 22mm - inaltime 5mm - grosime + vaselina siliconica + presa (ori menghina) Edited November 15, 2017 by Viktor Quote Share this post Link to post
ches Posted November 16, 2017 Foarte frumos, pacat ca nu ai pus poze si din timpul operatiunii de schimbare. Quote Share this post Link to post
augustinionut Posted November 16, 2017 PAi probabil ca scoti bucsa veche, pui pe pozitie aia noua si-i dai inainte. Quote Share this post Link to post
Viktor Posted November 16, 2017 Nu-mi permise timpul cu pozatu', Ches. Pozele alea is facute abia a doua zi cu o bucsa identica (o am demult prin garaj) si scula in cauza drept exemplu. Chestia e in felul urmator : orificiul in bratul bascula are 38mm, bucsa pe centru la exterior are 39mm iar gulerul (cele doua gulere pe capetele bucsei) are 45mm. Ei bine, intre orificiul bascula si gulerul bucsei rezulta o diferenta de 7mm ce opune o rezistenta semnificativa la intrare, suficient pentru a distruge (se desprinde cauciucul de bucsa metalica) partial bucsa. De aici si ideea pregatirii bucsei inaintea presarii (5T forta in cazul meu) pe metoda similara . 1 Quote Share this post Link to post
Dj_Dark Posted November 16, 2017 Da bravo, eu nu m-am gandit la asta cand am inghesuit-o pe-a mea, am tras cu japca pana a intrat, bine ca era originala si nu a patit mare lucru. Bine de stiut pentru viitor. Ca idee merge cu sapun lichid de maini, ajuta mult. Quote Share this post Link to post
Viktor Posted November 16, 2017 Am patit-o cu ani in urma, Dj. Dupa ce am presat-o orbeste, am verificat-o, si nu prea mi-a placut lucrarea. Motiv caruia am luat alte bucse, am proiectat si executat "colierul" s-apoi montatul. De nu ma insel, de atunci am inca bucsa aia de monstra. Acum da, bucsa ramine intacta fara a se desprinde, fara ca bucsa metalica sa-si modifice pozitia de pe urma presarii. Quote Share this post Link to post
Viktor Posted July 12, 2018 Ca tot veni vorba recent p-aici de reglare directie, zic sa-mi bag si amaritu de "laser" la scule speciale. L-o ajuns rugina saracu decind tot atirna pe ici-colo si unde mai pun ca in citeva rinduri aproape c-o primit zeama de flex pentru teava din dotare in ideea de a o folosi la alte-cele da' nu m-am indurat sa-l tai. Se noteaza : scula speciala pentru reglat directie. Modul intrebuintarii in citeva cuvinte : in prima faza cu roata suspendata se verifica bataia jantei (pe marginea jantei, pe interior in cazul de fata) ce se imparte pe din doua si se da semne pe janta in doua puncte obtinute pe urma masuratorilor dupa care, se pozitioneaza roata in asa fel incit cele doua semne sa cada pe orizontala cu distante egale de la sol la cele doua puncte. Se lasa roata/rotile jos si se efectuiaza reglajul obtinind unghiul de fuga cu +/- conform manualului cu ajutorul sublerului si sculei din dotare. Quote Share this post Link to post
mike.omega Posted July 12, 2018 E 100 de lei un reglaj de directie/unghiuri, 3D, electronic, laser frate 🙂 De ce sa te chinui in garaj sau pe trotuar? Quote Share this post Link to post
Viktor Posted July 12, 2018 (edited) E doar monstra, Mike. Fu folosit acu vreo 10-15 ani pecind nu se faceau reglaje aproape la tot coltul precum astazi. Acum da, se rezolva iute. La ai de se pricep, fireste. Ca bag seama tre sa mearga omu' de vreo 5 ori la laser pentru o reusita ca altfel ... mai buna sfoara. Edited July 12, 2018 by Viktor 1 Quote Share this post Link to post
mike.omega Posted July 13, 2018 Ca in cazul oricarui mester, niciodata ala de a lucrat inainte la masina nu a facut treaba buna. Pe vremuri am vazut la service Dacia Nord Constanta un aparat de reglat unghiuri cu niste placi metalice si indicatoare. Amintiri din copilarie 🙂 Quote Share this post Link to post
Viktor Posted July 13, 2018 Tocmai aia nu pricep neam, cum de pe atunci c-o sfoara si-o ruleta amarita se facea treaba brici, iar acum cu atita tehnologie performanta se da gres. Quote Share this post Link to post
mike.omega Posted July 13, 2018 Ptr ca placutele alea de se ataseaza pe roti sunt strambe (au fost scapate sau mai stiu eu ce) si de aici incep diferentele. Am mai vazut un caz unde mutau placile de la un service la altul si stiau ca sunt strambe dar au continuat sa lucreze asa. Asa s-au dus un rand de cauciucuri Nokian de iarna, ptr SUV... Quote Share this post Link to post
Viktor Posted July 14, 2018 (edited) Normal ca termina caucioacele in timp record de unghiul de fuga fu realizat (incorect) cu un dispozitiv decalibrat. Si nu-i vorba doar de uzura prematura, ingreuneaza inaintarea de unde rezulta si un consum usor crescut. Ma rog, ei is meseriasi ... da' cind ii aud ca computeru' nu minte ... mi se pun circei la creer ! Edited July 14, 2018 by Viktor Quote Share this post Link to post
Viktor Posted March 18 Sa-mi fie rusine ! Oare chiar sa nu fi pus la cale vreun prototip atita vreme ? Chiar nu-mi vine in minte, ma rog. Macar sterg nitel praful de pe topingu asta. Quote Share this post Link to post