Jump to content
Sign in to follow this  
Sam Chuck Yin

De Ce Nu Respectam Vitezele Legale Pe Soselele Din Romania?

Respectarea vitezei legale  

150 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

In Grecia se iarta de exemplu. In Bg. nu. In ro nici atat, ca doar e rost de spaguta in euro.

Share this post


Link to post

In Austria te iarta, mai ales iarna pe drumurile din munti.

Share this post


Link to post

Unde se iarta? eu am luat amenda cu numere romanesti in Ungaria,

 

In Ungaria nu te mai iarta din cauza numeroaselor accidente provocate de "pilotii" romani care confunta drumurile din Ungaria cu autostrazile fara limita de viteza din germania si radarele politiei ungare cu cele ale politiei romane. :)

Acum ceva vreme politia maghiara a solicitat cu disperare ajutorul omologilor romani in aceasta problema. :)

Share this post


Link to post

Habar n-am al cui ajutor l-au solicitat ungurii insa pot depune marturie ca nu iarta nimic si nu de ieri-alaltaieri ! In urma cu ceva ani am luat 2 amenzi de viteza intr-o singura zi. Prima, total justificata, intrasem intr-un oras (marcat corect insa cu multi km. inainte de aparitia primelor case), cea de-a doua complet aiurea ! Abia plecasem dintr-o benzinarie cind am fost oprit si amendat pentru ca aveam 53km/h (pe restrictie de 50). In Ro nu o sa te opreasca nimeni pentru o depasire de genul asta. Valabil si pentru Austria, unde trec frecvent cu 135-139 prin dreptul echipajelor de Politie dotate cu radar. Oricum, in Romania scuza ca "am depasit viteza cu doar 1-2 km/h " atunci cind se merge cu 81-82 pe retrictie de 70 mi se pare de-a dreptul amuzanta. De acord, de multe ori se vineaza aiurea, insa de cei 10km/h pentru care nu se acorda amenda sau puncte se pare ca nu se aduce deloc vorba ;)

Share this post


Link to post

Turistii se iarta.

Am inteles ca inclusiv in Bulgaria politistii au primit ordin sa nu mai sperie turistii ca-i alunga.

In Grecia deja se stie ca cel putin la radare politistii se fac ca nu prea vad turistii.

In State am observat ca au si ei niste considerente: sa fii cooperabil, iti recunosti greseala,

ii spui ca a fost o intamplare, il lasi pe rednex sa se simta autoritar, ca turist invoci necunosterea completa

si disponibilitatea de a-ti insusi legea si arati carespecti america, iar cat prevede destinatiile turistice, dau un exemplu:

la intrare in Miami nici un politist, pe sensul de plecare insa o gramada cu radarele, doar omul trebuie sa cheltuiasca cu placere in statiune :)

Share this post


Link to post

In ro nici atat, ca doar e rost de spaguta in euro.

Nu cu mult timp în urmă am recomadat unor străini, ce voiau neapărat să vadă Dunărea - în puţinul timp liber pe care-l aveau la dispoziţie-, să facă o excursie în zona Drobeta - Orşova. Seara când ne-am reîntâlnit mă întrebau unde pot să plătească amenda (le spusesem care-s limitele de viteză şi că sunt şanse mari să întâlnească radare pe traseu.. totuşi au fost "prinşi" cu 62 în localitate). Erau foarte indignaţi de faptul că trebuie să bată de groază de drumuri să plătească o sumă relativ mică de bani, sumă ce reprezenta amenda, desigur... şi extrem de miraţi că euroii lor au fost refuzaţi de respectivul agent.

Share this post


Link to post

Stai linistit, daca te opresc si esti rautacios si "idignat", nu mai conteaza ca esti turist sau nu. Sunt toleranti, dar nu te iarta orice ai face.

Share this post


Link to post

Toata lumea este Ialomitianul, adica offtopic. Cea mai nostima intrebare retorica este: de ce suntem amendati la 62 km/h cand limita de viteza este de 50 km/h ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Toata lumea este Ialomitianul, adica offtopic. Cea mai nostima intrebare retorica este: de ce suntem amendati la 62 km/h cand limita de viteza este de 50 km/h ?

 

Din cauza Normei din 23.11.2005 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1102 bis din 07.12.2005 care zice:

c) pentru masurarea vitezei, in conditii normale de trafic, pentru cinemometrele care functioneaza atat in regim stationar cat si in regim de deplasare, eroarea maxima tolerata este de:

- in regim stationar, pentru masurarea vitezei autovehiculelor aflate in trafic eroarea maxima tolerata este cea de la pct. 3.1.1.b,

- in regim de deplasare, pentru masurarea vitezei proprii de deplasare a autovehiculului pe care sunt montate, eroarea maxima tolerata este cea de la pct. 3.1.1.b,

- in regim de deplasare, pentru masurarea vitezei autovehiculelor aflate in trafic eroarea maxima tolerata este de 4 km/h pentru viteze pana la 100 km/h, 4 % din valoarea conventional adevarata, pentru viteze egale sau mai mari decat 100 hm/h.

 

Plus: In cazul cinemometrelor care functioneaza si in conditii de deplasare a autovehiculului pe care sunt montate, erorile maxime tolerate specificate mai sus trebuie sa fie respectate si pentru masurarea vitezei proprii de deplasare a autovehiculului.

 

Deci, 4 cu 4 ies 8, deci teoretic ar fi trebuit amenda la 59 km/h ... dar or fi pus 10 sa fie rotund.

 

Share this post


Link to post

Pai, vinovatii fac ca Anastase prinsa cu rata in gura, se vaita ca au fost amendati pentru doar 2 km/h, cand realitatea, nu cea tv, spune ca au depasit cu 12 km/h. Prima dovada de maturitate este recunoasterea greselilor.

Share this post


Link to post

 

Deci, 4 cu 4 ies 8, deci teoretic ar fi trebuit amenda la 59 km/h ... dar or fi pus 10 sa fie rotund.

 

 

Eu as mai adauga inca 4 % pentru aparatul de masura al autovehiculul "vinovat", pentru a nu putea ataca in instanta "Domne' la mine pe ceas arata fix atat! ... si am revizia facuta la zi" Acuma ar fi 4+4+4 = 12% la 51km/h rezulta cca 6km :scarpin:

Share this post


Link to post

Toate ceasurile indica mai mult, asa ca, daca ai fost masurat cu 62 km/h, precis aveai 70 km/h pe ceas, deci, invocarea ceasului este o agravanta.

Share this post


Link to post

Toate ceasurile indica mai mult,

Curios! Eu credeam ca un aparat de masura este conceput sa indice exact, acest lucru fiind imposibil apar aceste marje de eroare (date de producator in urma testelor de laborator si mai stiu eu ce) in procente care pot fi cu plus sau minus. Pai daca vitezometrele de la autoturisme arata toate pe plus de ce nu le "taie" un pic din elan. Adica sunt fabricate direct sa "arate" in plus?

Share this post


Link to post

Vitezometrele de pe automobile indica mai mult, in mod intentionat.

Share this post


Link to post

Pai si este legal ca eu utilizator (sofer) sa fiu pacalit. Nu s-a gasit nimeni sa dea in judecata vre-un producator de autoturisme pe tema asta, ca prin manuale nu am vazut "Atentie, vitozemetrul indica mai mult in mod special pentru a va proteja pe dumneavoastra. Puteti avea satisfactia de a rula cu o viteza mare si totusi sunteti in siguranta datorita acestui concept - viteza mare doar pe "hartie" Felicitari pentru produsul achizitionat". =))

 

PS: Baterii de 1,5 V pret bomba - de fapt au o tensiune de 1 V pentru a nu exista pericolul electrocutarii. Cum suna?

Edited by papie

Share this post


Link to post

N-ai de ce sa dai in judecata, indicatorul respectiv e dat cu o marja de eroare de +/- x% si "se intampla" sa indice mai mereu cu + si nu cu - :)

Share this post


Link to post

Pai si "se intampla" asta este dictat de care ratiuni?

Share this post


Link to post

Sa protejeze flora si fauna. Pneul este un element dinamic, deci, roata are o circumferinta variabila.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cine e predispus pentru distrugerea florei si faunei nu se impiedica de un procent de 4-10%. :) )

 

PS: Deci variaza si in + si in - (circumferinta)

Edited by papie

Share this post


Link to post

:o fftopic:

... dar legat de ultimele discutii - prin 1994 am intilnit un lot de "dacii" noi noute la care "kilometrajul" de pe bord indica cam cu 10 % mai mult (mai precis la 1 km parcurs erau in plus cca 90 m)

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post
... Deci variaza si in + si in - (circumferinta)

Variaza cu presiunea (temperatura), cu uzura, cu modelul de pneu, cu dimensiunile jantei, cu coeficientul de frecare ...

Share this post


Link to post

cu coeficientul de frecare ...

Aha deci F= µ (Mu) * P...

Share this post


Link to post

La frecare mica, roata motoare parcurge o distanta mai mare decat masina.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...