Jump to content
Sign in to follow this  
andreib

Lista Tunarului

Recommended Posts

Cum de uitati voi chintesenta acestui gen de "preparare" a masinii? Cand ai terminat de pus absolut tot ce ati enumerat voi, culmea "gigel-tuNNingului" este sa o colantezi galbena si sa o faci taxi!

Share this post


Link to post

Am un client cu un Megane sedan chel, motor 1.4 16V, care avea roti pe 15 de tabla si anvelope Bridgestone. Cum nu i-a placut ca masina era destul de inaltata (deh, Megan d-ala ieftinu', cu pachet de drumuri grele), a zis el ca-i mai bine sa-i puna cauciucuri cu balon mai mic, dar de 16. Asadar si-a luat jante de aliaj de 16 si anvelope...Matador. :D A se nota ca masina lui avea doar 15-20 de mii de km, practic a preferat sa renunte la rotile din fabrica si sa puna niste kkt-uri de gume, doar ca sa arate ca are aliaje. Dupa aceea a realizat ca masina lui sta la acelasi nivel.

GoogleSearchIconShadow.gifSuperSearchIconShadow.gif

Share this post


Link to post

Ati uitat de deflectoarele de aer de la stergatoare... :D

Share this post


Link to post

Cu deflectoarele nu sint de acord. Ma rog, nu le am nici eu la inima insa, daca pina si mama Daewoo a pus asa ceva la niste masini de-ale ei, banuiesc ca putem sa le consideram destul de OK si pe alea aftermarket. Desigur, fac exceptie cele colorate extrem sau cu LEDuri pe ele :D

Share this post


Link to post

Inlocuirea grilei de radiator si a grilelor din bara cu plasa de tantari, sau si mai cool - cu filtru din aluminiu pentru hote. Rezultatul este de mare spectacol, eficienta garantata pentru minim 500 barzauni.

 

Stickere clasice: "Turbo", "Sport", "Turbo Sport", "V8", "16V", "GT", "GTI", "RS", "AMG", "M" etc.

 

Ornamente de toba cu leduri, rama luminoasa pentru unitatea audio. Ambele neaparat cu lumina albastra.

 

Volan "sport" cu diametru mic, maxim 30 cm, imitatie Momo confectionata din imitatie de aluminiu invelita in imitatie de piele. Efect de mare angajament mai ales cand masina nu are servodirectie, avand impact maxim atunci cand este insotit de scurtarea tijei schimbatorului de viteze cu minim 10 cm. Acum tunerul poate sa se considere imitatie de pilot de curse si sa isi etaleze indemanarea declarand "am schimbator cu cursa scurta si ma kc pe el de airbag de pe volanul original, oricum nu l-am folosit niciodata".

 

Modificarea garzii la sol - se poate face prin mai multe metode, cea mai populara fiind scurtarea arcului prin taierea unei spire. Tunerii prevazatori scurteaza doar arcurile de pe fata, ca pe spate nu se stie niciodata cand apare de cacarat un portbagaj de cartofi, 17 damigene de tuica etc.

 

Odorizant de camera cu gel utilizat in habitaclu. Din acela mare, in cutie de plastic, cu folie deasupra care se indeparteaza obligatoriu toata odata. Dupa popularitate, se pare ca cei mai multi cp se castiga prin utilizarea aromelor ocean fresh si pin. De-a dreptul ametitor.

 

Pedale "sport" din aluminiu prinse cu suruburi peste pedalele originale.

 

Eliminarea catalizatorului. Face parte din ciclul "astia ne vrajesc cu poluarea doar asa, ca sa ne fure vreo 5 cp".

 

Folosirea markerelor cu vopsea alba pentru a scrie pe anvelope. La urma urmelor, daca tot scrie pe ele Montana 165/70-R13 79T, de ce sa nu poata citi si vecinul de la scara 3? Fraierul ala care are Michelin, da' nu stie nimeni pentru ca scrie negru pe negru..

 

Utilizarea distantierelor la roti. Pentru cine nu stie, sunt acele flanse de 10-40 mm grosime care se pun intre fuzeta si janta pentru a mari ecartamentul sub pretextul unui pretins castig in stabilitate. Unii tuneri se cred mai destepti decat proiectantii de autovehicule, ignorand efectele daunatoare asupra manevrabilitatii si a fiabilitatii suspensiei/directiei in numele imbunatatirii placebo a stabilitatii. Un caz clasic de triumf al prostiei tunerului asupra propriului bun simt, alaturi de folosirea anvelopelor de iarna pe timp de vara sub pretextul obtinerii unei tractiuni superioare.

 

Ar fi cate ceva de spus si despre montarea bull-bar-urilor, dar mi se pare ca am vazut pe forum un Matiz cu astfel de dotare, asa ca ma abtin. Oricum este surprinzator cum bull-bar-ul, aparut ca un rau necesar in anumite conditii de off-road, a ajuns sa fie considerat un accesoriu cool de catre posesorii de masini mai mult sau mai putin "de teren", 90% dintre acestia neavand habar care-i este cu adevarat utilitatea. Ciudat este si faptul ca unul din testele Euro Ncap este protectia pietonilor la impact, dar nicio tara europeana nu reglementeaza conditiile de utilizare a bull-bar-urilor.

 

Tot in ideea de mai sus, probabil 90% din carligele de remorcare existente pe masini nu au agatat vreodata vreo remorca, fiind montate exclusiv in scop de "autoaparare".

 

 

La cat de periculos a devenit tuningul in zilele noastre, zau ca mi se face dor de cel din anii 80... mileul de pe bord, catelul care isi clatina capul pe polita din spate, capul de schimbator din policarbonat cu insertii florale sau potcoava din grila radiatorului nu erau mai putin kitchoase, dar macar erau inofensive atat pentru tuner cat si pentru ceilalti participanti la trafic.

 

 

 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

  • scurtarea tijei schimbatorului de viteze cu minim 10 cm.
  • Un caz clasic de triumf al prostiei tunerului asupra propriului bun simt, alaturi de folosirea anvelopelor de iarna pe timp de vara sub pretextul obtinerii unei tractiuni superioare.
  • ... mileul de pe bord

Sau montarea unei şurubelniţe pe post de schimbător.

 

Tot e bun şi forumul de ceva, măcar mai învaţă lumea una-alta...

 

 

Cielo-ul pe care am făcut eu şcoala avea o ditai scrumiera pusă pe bord  :mrgreen:

 

 

Share this post


Link to post

Aia era din categoria mi-au spus 2 vecini :)

 

Azi vazui exemplul clasic: bemveu de 2000e+folie neagra+jante aluminiu+slickuri(cu sirma la vedere) cu atitea zorzonele la oglinda si spre dreapta prinse cu ventuze, de nu mai vedea decit prin jumate de parbriz.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ce uitasesi de modulul maxim coolness: FOLIA. Pentru ca folia sa iaba efect maxim trebuie sa fie neagra. Da nu asa oleaca ci negra ca dracu' de sa nu vada nimeni nimic in masina la tine! Bine, reciproca si ea e valabila, ca in calitate de smecher tunat nu vei vedea nici tu nimic, dar pentru ca esti cel mai tare oricum nu trebuie sa vezi decat in fata (si acolo e discutabil).

 

Nu esti chiar barosan in ale tuningului? Esti asa mai barosanel asa (a se citi falit) dar vrei sa fii cool? Atunci bazarul te asteapta cu o oferta speciala: folie la 20jde ron. De obicei vine 1+1+1 gratis adica cu bule si pepit dar nu conteaza, daca o iei neagra ca dracu' nu se cunoaste! Noaptea nu vei mai vedea nimic, pe ploaie nu vei mai vedea nimic si va trebui sa-ti cobori (in ploaie :mrgreen: )pitzipoanca din masina sa te dirijeze sa parchezi dar tu esti mega cool!

 

Si bineinteles, primul gabor bulangiu va aplica legea aia facuta de bulangii bosorogi senili care habar nu au nik si-ti va lua certificatu. Tu, in calitate de smecher tunat te vei plange la toti tovarasii si in special pe internet ca ce tragedie s-a abatut asupra ta, ca tu vedeai perfect afara prin folia opaca.

Share this post


Link to post

Slab domnu'... varianta supercool (vazuta pe un cazan de Dacie) e cu autocolant negru (moca la magazinu' de la coltu' strazii - e la metru ...liniar) pus pe afara :)

  • Like 2

Share this post


Link to post

Dar de farurile clare si stopurile "Lexus style" care se inglabenesc dupa 3 luni nu pomeneste nimeni?15000000.gif

Sau combinatia jante de aliaj pe spate si de tabla pe fata sau jante de aliaj mari si jmechere pe spate si niste prapadite de aliaje de fabrica pe fata, ca deh ...

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

Aia cu 4 tipuri de pneuri la 4 roti intra tot aici?

 

Eu mi-am adus masina din anglia si avea 4 cauciucuri de 4 tipodimensiuni, proprietarul nu era roman...

 

Ar fi cate ceva de spus si despre montarea bull-bar-urilor, dar mi se pare ca am vazut pe forum un Matiz cu astfel de dotare, asa ca ma abtin. Oricum este surprinzator cum bull-bar-ul, aparut ca un rau necesar in anumite conditii de off-road, a ajuns sa fie considerat un accesoriu cool de catre posesorii de masini mai mult sau mai putin "de teren", 90% dintre acestia neavand habar care-i este cu adevarat utilitatea. Ciudat este si faptul ca unul din testele Euro Ncap este protectia pietonilor la impact, dar nicio tara europeana nu reglementeaza conditiile de utilizare a bull-bar-urilor.

Tot in ideea de mai sus, probabil 90% din carligele de remorcare existente pe masini nu au agatat vreodata vreo remorca, fiind montate exclusiv in scop de "autoaparare".

 

Daca ai fi avut macar un sfert din loviturile primite de mine in parcare iti montai instantaneu si bulbar si carlig. Nu sunt estetice dar sunt practice. Am un bulbar in lucru cu tot cu bara fata si spate din otel la suzuki, si sa ii mai prind ca nu le iese parcarea laterala...

Edited by naylui

Share this post


Link to post

Pai una e sa il ai pe Suzuki, alta e sa il ai pe o masina obisnuita. La Suzuki sasiul e proiectat in asa fel incat suporta bull-bar, insa daca il prinzi de caroseria fragila a unei masini, s-ar putea sa iti doresti sa i se foarfece suruburile la un impact decat sa iti indoaie lonjeroanele.

Share this post


Link to post

Exista si "dotari" de catalog care merita sa fie discutate aici.

 

De exemplu, crizantema galbena din plastic agata de bord la Beetle e de mare efect. Si e de serie...

Share this post


Link to post

Imitatia de grila (din plastic argintiu) de pe capota lui Punto Classic se pune ? :-?

Share this post


Link to post

Eu mi-am adus masina din anglia si avea 4 cauciucuri de 4 tipodimensiuni, proprietarul nu era roman...

Nu era, dar a tunat masina pentru vanzare la romani. =))

Share this post


Link to post

Mai adaug: deschiderea de conturi pe toate forumuriile auto, ca sa vada tot poporul masina tunata din dotare. :->

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Cica: cum trebuie sa fie folia de pe geamuri?

Raspuns - Cum e American Cola!

Cat mai neagra, cat mai ieftina si cu cat mai multe bule!

Share this post


Link to post

Si am uitat! Evident e cool sa-ti cumperi litere cromate din plastic si sa-ti scrii numele pe dosul masinii cu ele!

Share this post


Link to post

 

Fereasca sfantu ce handicapati.. cat de cretin sa fii sa-ti treaca asa ceva prin cap.

Am vazut un clio syumbol alb cu eleron de ala mare negru, dar fata de asta e slab rau.

  • Like 1

Share this post


Link to post

... mai bine punea parchet sau gresie, se curăţa mai uşor :mrgreen:

Share this post


Link to post

Mai bine uniti topicul asta cu ala de Kitsch-URI !

Share this post


Link to post

Azi am vazut o Skoda Superb ,toate bune si frumaoase pana cand i-am vazut farurile alea Bling-Bling cu inscrisul Superb pe ele .Kitsch-oasa treaba ,zau ! Asta e practica sau teorie ? :-?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...