Jump to content
Sign in to follow this  
andreib

Lista Tunarului

Recommended Posts

Cum vad ca sunt suficienti printre noi cred ca merita facuta o lista cu elementele ce compun un tuning adevarat:

1. Se ia o masina de maxim 5000eur, minim 10 ani (intr-o stare tehnica nu tocmai stralucita)

2. Primu lucru: se baga xenoane 7000k+, sa creada tovarasii ca ti-ai luat masina adevarata. Ca defapt masina are uleiul neschimbat de o vesnicie e alta problema sau ca nu va vedea nimic pe ceata sau ploaie nu conteaza. Dupa 2 luni sigur se va arde unul si te poti considera motociclist.

3. Se baga plastice de lowering: a se citi se lipeste inca o bucata de plastic/fibra sub spoilere si praguri. Ca arata ca dracu sau ca le vei farma in 2000km si nu au absolut nici o utilitate nu conteaza, e element de coolness.

4. Obligatoriu chiptuning. Daca e diesel, un 1.4 tdi in 3 pistoane poate scoate minim 150cp! Daca e benzina macar 20cp din 50 ii scoti cu chipu'. Ca motorul e borat tot de ulei si filtrele au fost ultima data schimbate in fabrica nu conteaza. Nu conteaza nici macar ca injineru cu chipu' habar n-are ce face si ca un fabricant a lucrat ani de zile la softul ala original.

5. Ca sa-ti prezinti operapui poze peste tot pentru reconoastere!

6. Acustica: scoti boxele originale si urmeazi urmatorii pasi: mp3, boxe mari, subwoofer cat mai mare si cu cat mai multi W. O sa zdrangane masina ca o tigaie dar nu conteaza! Nu te preocupa de faptul ca din afara se aude doar un bubuit si 50 de zornaieli iar inauntru situatia e si mai grava, e cool!

7. Culoare: cel mai cool e negru mat. Pe un golf 3/4 break arata BETON! Daca nu vrei negru mat poti pune macar niste litere chinezesti, poze cu gagici, aptibilde cu diverse insemne si poate un semn NIKE.

8. Tuning interior:

a) Se ia orice plastic se poate smulge si se vopseste in culori cat mai intepate. In jumatate de an culoarea se va duce dar nu-i bai.

b) Se baga cadrane de bord cu leji sau plasma, cat mai colorate si cat mai stridente posibil, sa-ti iasa ochii noaptea!

c) Se schimba nuca de la schimbator cu una cromata. Din pacate e plastic cromat si nici nu vine prea bine dar nu conteaza.

d) Se pun pe zos presuri imitatie de metal cromat sau presuri cu dragoni!

e) Daca ai cascaval jupoi scaunele si restu' tapiteriei si o refaci din piele colorata (ecologica bineinteles!)

9. Performanta si sound sportiv Aici se includ filtru sport +25cai (ca deh, ala orginal avea 100kkm) si toba sport. La esapament e mai greu, trebuie o toba finala mica, cu atat mai mica cu cat masina era mai galagioasa din fabrica. Apogeul este dieselul TDI cu toba de mobra!

10. Televizoru in masina. Deja suntem la avansati: dvd chinezesc, ecrane prinse peste tetiere (pe care neaparat sa ruleze un pornos!). Vei avea nevoie de ele pentru ca oricum masina ta va sta mai mult decat va merge (in service, pe marginea drumului, in parcarea di la club etc).

 

Va rog frumos sa ma copletati ca sigur am omis anumite detalii importante.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Nu stiu cum ti-ai putut permite sa uiti:

- codita de rechin cu led

- stropitori iluminate

- pozitii albastre, rosii, verzi, cacanii, numai alb sau galben nu

- pneuri SH ca de noi nu ai bani si spui la "tovarasi" ca nu se gasesc marimea ta decat SH

- proiectoare fara numar sa moara dusmanii orbiti

- insiri pe lateral nume de tuneri celebri ca sa acoperi rugina

- se infoliaza capota si plafonul in negru din motive necunoscute mie...

- se adopta cele mai kitcoase pleoape(eventual din banda izolatoare neagra) posibile

Share this post


Link to post

As adauga :

1. Codita de rechin, de preferinta cu leduri multicolore si cu elice ...

2. Prizele false de aer plasate pe capota sau aripi

3. Leduri la capatul tobei de esapament ... sa se vada noaptea cum ies flacari

4. Nici nu stiu cum naiba ii zice draciei, insa se pune tot la toba de esapament pentru a da un sunet sportiv

 

Ma mai gindesc :P

 

LE: am postat in acelasi timp cu mike.omega

 

As mai adauga triplele cit mai afumate, de preferinta in asa fel incit sa nu se mai vada nici becurile de frina atunci cind este soare.

 

LE2: si folia tip oglinda, aplicata pe toate geamurile, eventual si pe parbriz :D

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Ai uitat geamuri, stopuri si semnale atat de negre incat sa nu se vada nimic prin ele... :wallbanger:

Share this post


Link to post

Sincer :osanale:

Ma doare burta de ras, nu de alta, dar am cativa colegi de serviciu care au reusit perfmantele de la punctele: 2, 3, 4 si 6. Cel mai tare "tunangiu" e soferul nostru (de aceea nu avea masina colantata si nici acum nu are) si-a vopsit bordul de la matiz in alb..nuca cromata, si evident avea un subwoofer monstruos si evident ca ii zdraganea din toate alea...de fapt noi colegii lui i-am facut cadou o cheie pentru stras suruburi...e o poezie soferul nostru :) !

Share this post


Link to post

Am uitat:

11. Rotile: Masina ta a avut 70 cp cand era noua? Acum dupa tuningurile anterioare are 200 (70 fabrica+70 shipu'+30 filtru+ 30 toba de mobra). Are nevoie de roti noi, cool!

a) Daca esti sarac mergi la entry level: debica sh si spinnere. Capace cu spinnere...

b) Daca esti in casacaval, tocmai ai vandut un teren sau ai amanetat frigiderul cu tot cu continut treci la nivelul avansat. La acest nivel sunt necesare jante cat mai mari si caucicucuri cat mai late (Sh bineinteles si slick). Nu conteaza ca freaca peste tot, la ciocan si flex se rezolva imediat aripa! Formula de urmat este: 70cp =225/35 r17, mai mult 255.40 r18!

Edited by andreib

Share this post


Link to post

A se adauga:

- sub masina led-uri d'alea 'eftine (ca deh, neonu' coasta...) ce vin la set de 2x4 prin super/hyper marketuri, chiar daca dupa montarea pe cont propriu merge doar o parte si dupa prima iesire prin balti mai merge un led :D , da' ie albastru sub masina...

- unul sau mai multe CD-uri TRAXDATA sau alte ieftinituri (tot de la hypermarket) la oglinda retrovizoare si parasolare

Share this post


Link to post

Uitasem, tot la roti: NEAPARAt la o masina cu tractiune fata sa pui roti mai late pe spate, ca la porsche! SI OBLIGATORIU jantele mult mai late decat caucicurile, ca arata mai ciment asa!

Share this post


Link to post

a) Daca esti sarac mergi la entry level: debica sh si spinnere. Capace cu spinnere...

 

Daaa, multumesc de completare, am vazut un Matiz tunat cu spinnere si e bestial, zici ca i-au iesit rulmentii de la roata si se invart in gol... Ca numa la spinnere de 10-11" nu te duce capu' ca sunt.

Si fiind sh, sunt si de plastic si ciobite prin borduri, e unice :D

Share this post


Link to post

Pardon! Asa au masinile de F1, rotile mai late pe spate :)

Aia cu 4 tipuri de pneuri la 4 roti intra tot aici?

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

Da cineva te-a suparat rau in dimineata asta...esti...ciment! :drinkers:

 

 

p.s. Si daca e vorba de gume...pai sa fie unele luate din germania si "putin rulate".

Edited by atyqsound

Share this post


Link to post

Ati uitat de ledurile de pe faruri "ca la Audi", sigle de masini "benga", cruciulitele de la oglinda, placuta din concediu cu "Vasile on board".

De neoane pe sub masina si becuri mov la nr de inmatriculare s-a zis?

  • Like 2

Share this post


Link to post

Au inceput sa apara si la noi personajele care cum apare o masina prezentata la sectiunea Masina mea ,,da pe cand xenonu'?". Si circuland suficient de mult noaptea injur de mare zor pe toti bazaristii xenonistii smecheri care orbesc tot din contrasens si oricum nu vad nici un rahat cu becurile lor 10000k.

 

LE: Aia cu zece cruci si 5 icoane pe parbriz sunt oameni credinciosi! Au 2 motive:

1. Conduc un cazan de trebuie multe rugaciuni inante si in timpul deplasarii pentru a ajunge la destinatie fara sa crape daradaica sau sa ii opreasca militia...

2. Conduc atat de prost incat le trebuie credinta ca ajung la destinatie intregi, cu masina intreaga si fara sa-i impuste vreun partener de trafic.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Cu putina indulgenta cred ca ar merge si prinderea capotei in stilul masinilor de raliu ;) . Daca piesele nu sint din inox si ruginesc dupa 2-3 saptamini, cu atit mai bine. Aspectul siroaielor de rugina, in special pe culori deschise este ... priceless

Share this post


Link to post

La proiectoarele de ceata prinse cu sirma-reglate la peretele blocului- si obligatoriu aprinse tot timpul s-a gindit cineva sa le puna pe lista?

Valabil si pt Loganari care 90% le au puse la gramada cu faza scurta sau pozitiile.

Andrei da' vad ca esti pornit tare...oricum topicul promite mult41000000.gif

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Toba e optionala. Nu trebuie neaparat sa fie 'aftermarket' ci poate fi si stock, ruginita cu gauri in ea, sau poate fi gaurita intentionata cu cuiul/surubelnita. Cazuri in care se va evita mersul pe langa cimitir...sa nu cumva sa scoale mortii...

 

Geamurile cum zicea si un coleg mai sus, cat mai negre, daca se poate chiar pus autocolant opac pe luneta, in totalitate, sau cat se se vada prin geam, printr-o 'fasie mica'. Stopurile se inegresc, dar efectul e maxim daca nu iti merge nici un stop pe frana.

 

Nu trebuie sa lipseasca 'clean lookul'. Scos toate emblemele de pe masina si pus in locul lor embleme cu boss, gigel, tuNNing etc. CROMATE neaparat! Sa se asorteze cu capace cromate (eventual spinnere cromate) de la roti.

 

Pe usa din fata trebuie neaparat lista cu ce NU ai pe masina. Macar sa creada vecinul cocalar de vis-a-vis ca ai asa ceva si sa crape de ciuda. Neaparat sa ai stickere cu 2 firme de jante (BBS, ENKEI, O.Z etc) chiar daca ai table. Ai scaune de dacie, dar pe masina va scrie Recaro si Sparco. Si tot asa...

 

Nu ai un 'vinil jmecher'? Pai inseamna ca ala nu e tuNNing!!! Trage repede 2 dungi groase pe masina din fata pana in spate, un dragon, un tigru, un leu (aia cu inima de piatra, inima de leu) sa vezi ce te invidiaza vecinii...

 

Ca sa se uite lumea dupa masina ta (toba nu e de ajuns) trebuie sa mergi intr-un scartait continuu de roti (si alea SH si roase pana la sarma). Tai fata la lume, ca tu ai prioritate, esti smecher. Ai masina tuNNata!!! Cine mai e ca tine?

 

EDIT: Ado, asa e... Eloronul nu poate lipsi!!! dar, nu e de ajuns unul singur... Trebuie vreo 2-3. Mai ales pe Hatchback!!! Tragi unul deala cu prindere pe mijloc in 2 puncte, ca la dacie... esti VIS! Daca nu, pui unul deala de evo pe o masina patratoasa...

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Ati uitat de zarurile de la oglinda si de mileurile de artizanat? Sau de husele cu "power gel"?!

Share this post


Link to post

Cateva exemple...

Share this post


Link to post

Cele 3 şiruri de cruci şi mătănii care atârnă de parbriz nu aduc şi ele ceva căluţi?

Share this post


Link to post

Chiar asa ... cum de am uitat de tobele de esapament false. Ma rog, eventual doar sub forma de teava infipta in sopiler (sau prinsa cu sirma :D )

Share this post


Link to post

Mai puneti si capacele de roti care imita jentile de aliaj ,bleah !!!

Share this post


Link to post

Dar de discuri de frana false din tabla de conserva pe puntea spate ce parere aveti?Frana pe disc fara etrier, ultima tehnologie in materie de frane.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...