Jump to content
Sign in to follow this  
florinbad

Reinventarea Filtrului De Aer

Recommended Posts

Argon, din curiozitate si fara subintelesuri ai cumva si vreo dovada? Mi-ar placea sa fie demascat daca e asa cum zici tu

Share this post


Link to post

in ce sens dovada? am vazut filtrele am vazut diplomele, si i-am auzit si pe cei ce au 'folosit', nici macar nu sunt convingatori...mai degraba zice individul am pus la cutare si cutare sunt foarte multumiti, ori un vecin plictisit ca la teleshoping, ' de cand am tigaia magica am slabit 30 de kile'.

Share this post


Link to post

Cred ca daca ma apuc acum si studiez scot un filtru de aer si mai bun ca el :D El a avut norocul sa fie mediatizat de unii care nu prea au treaba cu domeniul.

Share this post


Link to post

Asta e un fel de filtru de aer cu intercooler sau inteleg eu prost?

Share this post


Link to post
Una dintre calitatile reactiei negative prin EGR este racirea cilindrilor. Nu vreau sa-mi mai aduc aminte cum fierbeau daciile in aglomeratia din B. Intre timp, parcul auto a crescut exponential, asa ca nu vad bine eliminarea EGR-ului in traficul urban de acum sau din viitor.

Sigur ca nu te poti juca cu ,virgula, calitatea filtrarii si ca debitul fie chiar si nefiltrat prin absurd nu poate influenta decisiv performanta si consumul masinii atata timp cat este urmarita , electronic, realizarea raportului stoechiometric corect.

Dar... totusi... gazele de evacuare recirculate racesc cilindrii?Este dovedit stiintific?Daciile nu aveau nici un sistem prin care recirculau gazele de evacuare(mai empiric,asa, la nivelul lor)?De aceea se supraincalzeau?Toate "fierbeau"?

Turbodieselul consuma "la fel" ca "benzinarul"?In ce conditii?Ce similaritati sunt indeplinite?Cu randamentul cum ramane?

 

Cele bune!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post
... debitul fie chiar si nefiltrat prin absurd nu poate influenta decisiv performanta si consumul masinii atata timp cat este urmarita , electronic, realizarea raportului stoechiometric corect ...

Raportul stoechiometric se refera la mase (greutate). Masa aerului depinde de volum (debit) si densitate (temperatura). Performanta si consumul sunt direct proportionale cu masa de combustibil. Deci, un volum mai mare si o temperatura mai mica a aerului, creste performanta. Randamentul unui motor termic creste prin cresterea eficientei volumetrice, cresterea gradului de umplere (ocupare) a cilindrului. Cresterea randamentului, adica scaderea energiei consumate prin frecarea pistonului in interiorul cilindrului, se realizeaza prin micsorarea suprafetei de frecare. Deci, un motor turbo-aspirat, de cilindree mai mica, care genereaza aceeasi putere cu unul aspirat natural, dar de cilindree mai mare, are un randament mai mare si implicit, un consum mai mic. Pe langa argumentele stiintifice, tendinta reducerii consumului prin aspiratia fortata pe o cilindree mai mica este realizarea din ultimii ani a producatorilor de motoare termice. Daca acum 20 de ani se produceau, de ex., motoare de 1,9L non-turbo, astazi se produc motoare turbo mai performante la doar 1,3L. O reducere cu 32% a capacitatii cilindrice a dus la o scadere cu cel putin 25% a consumului.

 

Gazele arse intoarse in cilindru in amestec cu aerul si combustibilul scad temperatura arderii asa cum norii impiedica Soarele sa incalzeasca Pamantul. Nu s-a demonstrat "stiintific", dar s-a constatat pe pielea noastra.

Share this post


Link to post
Raportul stoechiometric se refera la mase (greutate). Masa aerului depinde de volum (debit) si densitate (temperatura). Performanta si consumul sunt direct proportionale cu masa de combustibil. Deci, un volum mai mare si o temperatura mai mica a aerului, creste performanta. Randamentul unui motor termic creste prin cresterea eficientei volumetrice, cresterea gradului de umplere (ocupare) a cilindrului.

N-am sustinut altceva.In schimb exista un post mai inainte unde se afirma:

"Consum mic la rulajul in traficul urban, bara la bara, n-are nevoie de aer mai mult sau mai rece, din contra."

Cresterea randamentului, adica scaderea energiei consumate prin frecarea pistonului in interiorul cilindrului, se realizeaza prin micsorarea suprafetei de frecare
.

Aceea-i doar o componenta a randamentului mecanic.Randamentul complet adica cel care ne arata cat carburant introducem pentru a realiza un anume lucru mecanic este mult mai complex, si este un sumum de multe componente unde cel enuntat de tine are un rol absolut secundar.

 

Gazele arse intoarse in cilindru in amestec cu aerul si combustibilul scad temperatura arderii asa cum norii impiedica Soarele sa incalzeasca Pamantul. Nu s-a demonstrat "stiintific", dar s-a constatat pe pielea noastra

 

"Nestiintific" dar... poetic!Si totusi pot gazele fierbinti sa raceasca ceva?"That's the question"?

Si, nu mi-ai raspuns :D acia "isi"recircula gazele de evacuare?

 

Multa bafta!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post
Si totusi pot gazele fierbinti sa raceasca ceva?"That's the question"?

Si, nu mi-ai raspuns :D acia "isi"recircula gazele de evacuare?

- cand strici calitatea amestecului de aer/carburant, combustia scade, deci, scade si temperatura din camera de ardere;

- Dacia era masina ?

Share this post


Link to post

Dar daca scade combustia, banuiesc ca scade si energia degajata si, in consecinta, cea utila/consumata.

Luand-o invers, daca combustia e mai buna...

Nu stiu daca fenomenele sunt liniare, dar logic vorbind, daca arzi mai putin, dar mai bine, pentru acelasi efect energetic util, adica randamentul e mai bun, atunci si energia pierduta (aka termica) ar trebui sa fie mai mica.

Nu vreau sa par atins de scenarita, dar chestia asta cu noxe mai putine si motor mai rece mi se pare cam prea... partinica.

Evident, ma refer la EGR si jur ca n-am umblat la el si nici n-o voi face :)

Share this post


Link to post
Nu vreau sa-mi mai aduc aminte cum fierbeau daciile in aglomeratia din B

 

Este prima referire la Dacii pe acest topic, si folosirea lor ca exemplu , ma indeamna sa cred ca faci vorbire despre ele, folosindu-le ca argument in demonstratia ta, considerandu-le masini.

In fine...Sa zicem ca sunt numai trotinete cu motor si acel motor este unul cu ardere interna.Este functionarea sa guvernata de alte legi decat cele ale fizicii?Fiindca demonstrand ca ele nu aveau sistem de recirculare a gazelor, putem face o legatura logica intre faptul ca el le lipsea motoarelor acelor trotinete, si acela ca se supraincalzeau("fierbeau"), in trafic aglomerat.Altfel demonstratia nu are "nici cap" si "nici coada".

Deci intrebarii:"Dacia era masina?" nu-i vad relevanta.

Pe de alta parte, da , ai dreptate,EGR-ul face oficiul de a reduce temperatura introducand gaze care "nu mai ard", in piston, in timpul admisiei.Un control strict al fluxului de gaze de evacuare recirculat aduce numai beneficii.Cat se poate de "stiintific" demonstrat...

Cele bune!

Share this post


Link to post

Masinile Dacia mai vechi cam fierbeau in oras ptr.ca aveau ventilator pe curea si nu era prea eficient la turatii mici.

Daca scade combustia si sistemul electronic nu face nimic cu debitul la injectoare, atunci santem noi obligati sa dam pedala, ca sa nu incepem sa ne taram in trafic.

Share this post


Link to post

Ca sa inchid offtopic-ul, atrag atentia ca nu toate Daciile fierbeau ci doar cele vechi si prost intretinute, adica cu apa chioara in loc de distilata si cu depuneri de piatra cat cuprinde, mai ales in radiator. La acestea se mai adauga avansul si carburatia dereglate.

 

Revenind la subiect, astept cu interes sa mai apara un "geniu" care sa readuca in folosinta filtrele de aer cu filtrare prin ulei, care pentru Romania ar fi mai indicate, mai andurante. Filtrele de hartie sunt cam firave intr-un aer asa prafuit ca la noi :D

Share this post


Link to post

Da' filtrare prin apa ca la aspiratoare ?

E naspa ca tre' sa o schimbi mai des eventual sa completezi :)

Share this post


Link to post
Masinile Dacia mai vechi cam fierbeau in oras ptr.ca aveau ventilator pe curea si nu era prea eficient la turatii mici.

Daca scade combustia si sistemul electronic nu face nimic cu debitul la injectoare, atunci santem noi obligati sa dam pedala, ca sa nu incepem sa ne taram in trafic.

 

Da ,dar mergea continuu,si nu in "reprize", determinate de impulsul termocuplului, ceea ce tinea motorul mai rece.Daca mai are vreun sens acum , iti spun ca motorul de Dacie, cu motoventilator mergea mai rece decat cel cu electroventilator.

Sistemul electronic face "ceva" la injectoare.Si anume. modifica, harta aprinderii in "plus"(marind avansul, adica)fiind ferit de detonatii de introducerea in cilindri intr-un anume procent(prestabilit) a gazelor neinflamabile din evacuare.Cam asa functioneaza sistemul.Stiintific! :)

 

Stima!

Share this post


Link to post
Da ,dar mergea continuu,si nu in "reprize", determinate de impulsul termocuplului, ceea ce tinea motorul mai rece.Daca mai are vreun sens acum , iti spun ca motorul de Dacie, cu motoventilator mergea mai rece decat cel cu electroventilator ...

Fals. Diferenta era la temperatura de deschidere a termostatului, vreo +8'C in plus, deci, un alt regim termic de functionare.

Share this post


Link to post

Ramineti si voi la filtrele de aer, n-au nici o treaba cu flotoarele de WC si nici cu termostatele :)

Share this post


Link to post
Fals. Diferenta era la temperatura de deschidere a termostatului, vreo +8'C in plus, deci, un alt regim termic de functionare

 

Fals?!?!

Ai mers vreodata cu "trotineta" Dacia, prevazuta cu termometru al lichidului de racire?Eu,da.

Cu motoventilator sta la 81 de grade, fix.Cu electroventilator, sta, la drum intins, la 88-90 de grade (Celsius),iar in aglomeratie, cand porneste des, intre 90 de grade (cand termocuplul ii comanda sa "plece") si circa 87 de grade cand se opreste.

Deci are, asa cum spui si tu, "un alt regim termic de functionare" care tine lichidul de racire cu 8-10 grade Celsius mai cald, deci, "vreo +8'C in plus",se poate spune.

Faci afirmatii pe care ti le contrazici singur?!?!

Ce e "fals"?!?!

 

Edit moderator: Ai fost deja nominalizat la Caposii forumului, am inteles ca esti ambitios si combativ, acum revino la FILTRE DE AER.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

adevarul ca daca o sa tineti un filtru facut de corneliu in mana,o sa vedeti ca nu are multe chestii adaugate,ceva comun la toate filtrele,elementul de filtrare,site si mai are ceva piese strungarite care modifica "geometria" intrarii aerului in filtru,mai multe,daca un cielo are vreo 1,5 m de teava si o cutie a filtrului care e si ea marisoara,el eliminand acel traseu,imbunatatind geometria filtrului care permite o mai buna aspiratie a aerului si un traseu mai scurt,care nu mai permite preincalzirea aerului ,deoarece plasticele preiau si mentin caldura,o sa se simta o diferenta. Asa cum spunea si el,nu la viteza se cunoaste randamentul,ci la trepte inferioare care ajuta masina sa ajunga la turatia de schimbare a vitezei mai repede decat la conditii normale unde ,nechinuind atat masina,si avand o cantitate de aer mai mare ,o sa se cunoasca diferenta. Dar ete,pana nu incerci e un "escroc",un "sarlatan".

SI injectia se bazeaza si pe anumite harti care sunt "infipte" in calculatorul masinii.

de ce rescrierea unui soft duce de obicei,daca e bine facut,la parametrii mai buni,doar o fi aia din fabrica mai prosti,sau sa aiba o diversitate mai mare a motoarelor?

si unghiurile drepte la filtre,oare nu e ca si la evacuare unde nu exista unghiuri drepte ce ar creea un circuit al aerului mai prost,oare asta sa nu influenteze. eu cred ca da.

scuze de post tip "povestire",sper ca nu am plictisit

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

de ce rescrierea unui soft duce de obicei,daca e bine facut,la parametrii mai buni,doar o fi aia din fabrica mai prosti,sau sa aiba o diversitate mai mare a motoarelor?

Explicatia este extrem de simpla: criteriul de optimizare la un bun de folosinta indelungata este fiabilitatea, consumul, nivelul de noxe si stabilitatea in functionare. Optimizarea pe alte criterii scoate acel produs din categoria autoturismelor de strada.

Lasati stiinta proiectantilor de autoturisme, pe langa calificare si atestate, ei mai au si proprietatea notiunilor utilizate, adica au scoala in domeniu.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

totul adevarat,dar intreb: cei ce proiecteaza masini,oar ei nu au "nivelul de noxe si stabilitatea in functionare"?

sau sunt unii care vad ca ei au dedus din mers ceva mult mai bun. Ori oare ei nu studiaza un timp indelungat ceva ce implementeaza pe masini?

ai auzit ca masinile pentru est masinile au alta compozitie,cea cu piese fabricate in est?

turcia,cablaje ibn romania,etc?

oare ei nu comanda filtre simple ce ii pot ajuta in simplificare?

oare costul a catorva sute de grame in plus nu e ous si pe seama siglei wv,sau audi,sau altor marci care nu dau ceea ce ar putea imbunatatii ceva doar pentru ca e un simplu om car le-a luat-o inainte?

sa nu uitam exemplul microsoft ,care apple i-a luat-o inainte cu i-podul,care microsoft i-a pus la dispozitie softul,deoarece ii aducea si lui randament.

am citit aici ca cei ce i-au dat medaliile nu cunosc :o are sunt atat de prosti cei din centrele de premiere a inventicii incat nu se documenteaza?

ei dau premiisi medalii asa,ca suntem nmoi romani si l-i se pare ca ar fi ceva ce e folositor?

oare suntem noi mai destepti ca ei,care suntem zi de zi cu romania asta?

sa incercam sa gandim ca noi cumparam ceva nike sau adidas dsoar ca este marca si ceva interesant,nu ca ar tine doi ani

deoarece si patrol tine mult,sa nu mai vorbesc de wilson.

DE ce difera?

reclama e sufletul comertului. omul nu are bani de investit,si e chiar cu pasiune la masini,are "stuii" practioce in atelierul lui,cu fum,ca si la aerodinamica.

e greu sa crezi ca e unul mai rasarit ca noi

asculta-l doar si o sa vezi ca nu e unul ce vinde tigari de contrabanda

sorry,dar aici cred ca aduci argumente false

 

tot respectl mr tolin,am mai urmarit posturile anterioare si in alte cazuri si am observat ca esti printre seniori,dar hai sa nu omoram deja din fasa ceva ce nu a testat multa lume.

majoritatea cu care am vorbit sunt foarte incantati.sa nu uitam ca romanii au descoperit laserul,insulina,avionul,motorul cu reactie,ba mai era unul cu motorul cu apa,deci hai sa vedem intradevar ce au de spus cei care l-au folosit,posesorii de filtre,care nu sunt chiar multi,ca deh ,nu e neamt sau american,ca noi suntem prosti,ei sunt destepti...

Edited by EM!L
NU mai cita integral mesajul anterior. Foloseşte AddReply sau FastReply

Share this post


Link to post

Filtrele acelea nu sunt o inventie, ele inglobeaza trickuri descoperite de catre altii, demult. O perioada insemnata de timp competitiile auto s-au bazat pe astfel de trickuri. Cand s-a trecut la studiul simulat si la teste de laborator, toate acestea au disparut. Dovada: daca era altfel, constructori consacrati de filtre le-ar fi utilizat la motoarele de strada. Si inca ceva, daca noi eram mai destepti ca ei, azi cumparau ei de la noi si nu invers, iar leu ar fi fost moneda de referinta. Eu incurajez pe oricine doreste sa scoata un produs care, fie se poate impune in topul 5 mondial, fie este realizat pentru hobby. Altfel, consider ca intre aceste doua categorii trebuie sa se gaseasca un vid sanatos.

Pentru amatorii de efecte placebo, atunci cand pui un filtru nou pe un motor, acesta se comporta vizibil mai bine decat cu cel vechi. La fel este si la bujii si la ulei. Altfel, imbunatatirile aduse unui motor se vad pe standuri de proba si se demonstreaza cu diagrame eliberate de catre aparate de masura ale firmelor consacrate in materie. Restul este frumos, tocmai, pentru ca este poezie. Din pacate sau din fericire, avem prea multi poeti anonimi.

  • Like 1

Share this post


Link to post

in curand o sa vina si mai multe rezultate de pe mai multe masini diferite care au fost pe dyno.

Rezultate se pot afla si asa,ca fara computer de bord,e adevarat ca nu iti poti da seama de consum.Insa luni o sa fiu si eu posesorul unui filtru de-al sau,si o sa vad. sincer,nu am treaba cu placebo,nu ma uimeste o stare de moment.si atunci am sa mentin,sau o sa plec capul.si sa nu uitam ca suntem o piata de desfacere nu una de productie,s-au mai facut chestii pe care nu am putut sa le producem pe baza ca sunt prea tari sau nu am avut drept de a le face...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...