Jump to content
Sign in to follow this  
Salex

Un Mos ... Coreean

Recommended Posts

Incet, incet o faci fata mare!15000000.gif Spor la mesterit si sa te duca mult si bine!

Share this post


Link to post

Injectoarele de pe a mea stau de 5 (cinci ani) la murat intr-un borcan cu benzina, De cand i-am pus gaz am montat niste injectoare de pe un Espero 2.0 adus din .de cu 80 k km la bord. Le-am pus pt. ca au cate o singura diuza si evit astfel infundarea lor din cauza mersului preponderent pe GPL.

Share this post


Link to post

Ha ha, asta e de la Ovi_jer citire :)

Share this post


Link to post

N-are nici o treaba, eu mi-am pus gaz inaintea lui... Ce-i drept, i-am ppovestit si lui despre asta. :D

Share this post


Link to post

Proiect mai vechi finalizat in urma cu 10 minute. Comandat si platit Vineri noaptea, sosit astazi in cutia postala. Singura neplacere a fost ca am gasit coletul (plicul) ... dezlipit ! Traiasca Posta Romana.

 

V1.jpg V2.jpg

Share this post


Link to post

... sa vedem obiectul instalat...

... si mai am o rugaminte: pune te rog o poza doua cu filtrul de pe circuitul de racire - inca nu m-am lamurit cum ai facut, si tare ma tenteza chestia... multam!

Share this post


Link to post

Tocmai ce am primit jucaria asta pentru MOS:

 

Bosal_1.jpg

Share this post


Link to post

Ne-am intersectat ieri la un speed bump in Ploiesti,am recunoscut imediat nr :)

Share this post


Link to post

@Saint666: N-am avut nici o intentie de a lua catalizator sport, mai ales dupa experienta pe care am avut-o cu un MagnaFlow, tot sport si cu care nu ieseau noxele la verificare nici de-ale naibii. M-am mirat si eu cind l-am primit, dispunerea elementelor "filtrante" nu este transversala ci in forma de "V". Mai mult (sau mai rau), nu prea par ceramice :mda: . Deci ... cam pare sport. Sper sa ma insel !

 

@AmunDei: Salutari ! Ieri am umblat, ca niciodata, cam prin tot Ploiestiul. Ca urmare, am trecut peste multe saritori, nu stiu cind s-a produs intilnirea :) . In plus, numarul tau e dat la "secret" :mrgreen:

 

@noris: nu e nici o filosofie, nu stiu ce poza as putea pune sa te lamuresti mai bine. Pe scurt: am taiat furtunul care intra in calorifer (cel din spatele bobinei). In sectiune am introdus un filtru "Y" (de instalatii sanitare) de 1/2".

Edited by Salex

Share this post


Link to post

A pai nu e secret se vede in poze. Eu asa tin minte numerele de la alte masini, nu din profile. :)

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Data viitoare cind ma vezi, da un semn, de preferat fa cu mina pentru ca la claxoane si flashuri nejustificate (de trafic) nu ma sesizez :) .

 

Cit despre weekendul care a trecut, am incercat sa il exploatez la maxim. Printre diverse activitati agricole (cules rosii, gogonele, scos telina, etc) m-am ocupat putin si de MOS. In special am finalizat operatiunea de refacere a izolatiei fonice si termice a podelei. Cei 13 ani si-au spus cuvintul, stratul de izolatie bituminoasa de pe podea s-a transformat intr-un fel de ebonita. Nici vorba sa mai aiba vreun efect de reducere a vibratiilor. Salteaua de burete se prezenta inca bina insa tot am procedat ca in cazul usilor si portbagajului. Rezultatul a depasit orice asteptare ! Trecerea prin balti si zgomotul de rulare, in general, au devenit cvasi-inexistente. Este de-a dreptul spectaculos sa intri intr-o balta, sa ridici o perdea de apa de 2-3 metri si, cu toate astea, la interior sa nu se auda nimic. Testul l-am facut pe cimp, sa nu va vina idei ...

 

Totusi, izolatia asta extrema a avut si un efect secundar nu tocmai placut. Astuparea (aproape integrala) a orificiilor din praguri si stilpi a dus la aparitia fenomenului de condens. Intr-una din diminete, la plecarea din parcare, am avut surpriza sa vad ca, din minerul pasagerului (din tavan) au curs citeva picaturi de apa. WTF :shock: ?!!?!?? In weekend am desfacut citeva din gauri. Cu frigul de afara, daca nu am remediat problema, zilele urmatoare o sa imi ploua din nou ... din minere :mrgreen: .

 

Tot in weekend am reusit sa fac revizia suflantei, lucru pe care nu l-am mai facut din 2004. O groaza de praf si citeva frunze, semn al mersului vreme de 2 luni fara filtru de polen. Cu un spray de curatat frine am facut boboc atit rotorul cit si statorul. La ultima revizie am pus niste carbuni mai moi decit aia OEM motiv pentru care coletorul nu prezinta nici un fel de uzura ! Putina vaselina la bucse si totul e ca nou. Desi nu aveam probleme nici inainte, se simt ceva efecte ale curateniei, la fiecare treapta de ventilatie debitul de aer a crescut, semn ca turbina se misca mai usor.

 

In conditiile in care prognozele meteo se adeveresc si un coleg de forum si prieten reuseste sa faca niste scamatorii, sezonul de mesterit la auto se va incheia cu montarea catalizatorului proaspat achizitionat si a unei detente cit mai apropiate de cea OEM. Prietenii stiu la ce ma refer ;) .

Share this post


Link to post

Desi a fost o zi nasoala pentru MOS (a se vedea topicul de Accidente ...) am inregistrat si niste realizari. Dupa aproape o luna de la achizitionare am reusit sa montez catalizatorul. Cu toate emotiile (nu-mi doream inca un catalizator sport !) ma declar multumit de achizitie. Nu am apucat sa ii fac un test de noxe insa, dupa mirosul gazelor de esapament, indeplineste fara probleme EUR2. Deci, OK :thumbl: !

 

Tot astazi am reusit o premiera. Un mare merit il are colegul nostru Mike1, caruia ii multumesc si pe aceasta cale, e mai capos decit subsemnatul ! In clar, am montat o detenta OEM, chestie pe care MOS-ul nu a mai vazut-o din 2001 sau 2002. Detente OEM (profil trapez) nu am gasit pina acum decit in afara. Oricum, indiferent de costuri, eram decis sa imi aduc asa ceva. Walkerul pe care l-am avut pina acum si-a facut treaba, nimic de reprosat, insa ambitia de a aduce MOSul la o stare cit mai apropiata de momentul iesirii din fabrica m-a facut sa cumpar si aceasta "piesa". Deja mi-am calcat pe inima si am decis sa renunt la toba finala Bosal care nu are mai mult de 2000km si sa achizitionez o finala OEM. Nu mai e mult ... pina departe ;)

 

Rezultatul schimbarii nu este spectaculos insa place ! Sunetul motorului este mult mai curat, am scapat de niste vibratii datorate fie catalizatorului, fie detentei. In plus, am schimbat si toti suportii de cauciuc ai sistemului de evacuare ceea ce a dus la disparitia vibratiilor din zona pedalierului. Culmea, foarte afectati au fost suportii saxofonului, cei ai catalizatorului fiind inca relativ OK.

 

Mai sint foarte putine de facut dintre care foarte putine realizabile anul asta in special datorita vremii infecte :( .

 

Se pare ca lenea si comoditatea incep sa isi spuna cuvintul :( . Am facut o chestie pe care cu greu mi-as fi imaginat vreodata ca o voi face. Mai exact, in loc sa demontez si sa renovez trapa ... am luat o alta trapa. Ploaia de afara si timpul limitat nu mi-au permis sa ma ocup de ea weekendul incheiat ieri insa sper sa prind un sfirsit de saptamina cu soare pentru a finaliza si treaba asta. Om trai si om vredea ...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Azi MOSul a avut parte de o revizie neprogramata. Pentru ca nu am reusit sa rezolv cu asigurarile si deja ziua era sacrificata am intrat intr-un service Daewoo pentru o verificare la singe.

 

Verdict si rezolvari:

- bucse mari bascule usor uzate - schimbate pe loc, intimplator aveam in protbagaj asa ceva

- toate celelalte articulatii in stare perfecta

- arc stinga fata RUPT :shock: !!! E drept ca in urma cu vreo 10 zile am auzit un mare POC insa, la o inspectie vizuala sumara, nu am observat nimic. Nu intrebati cum a fost posibil, situatia a fost ceva mai complexa, in urma cu fix 6 ani am schimbat arcurile si, cu ocazia respectiva, am tras cca 1 metru de furtun armat pe arc. Tocmai furtunul ala a tinut arcul :D

- restul suspensiei, OK

- frinele, foarte OK !

 

De motor oamenii au ramas foarte impresionati. Mers rotund, fara zgomote ciudate, raspuns instant la accelerari bruste. Cum toate matele i-au trecut prin miinile mele, evident ca m-am simtit foarte bine :P . Cind au auzit ca am Aral in motor au cam facut ochii mari ba chiar m-au "asigurat" ca o sa am probleme. Am trecut de 5000km parcusi cu Aral-ul, intr-una din zilele urmatoare o sa revin la Mobil pentru ca toata lumea sa fie fericita.

 

Scannerul a confirmat intr-o buna masura impresia vizuala/auditiva. Sonda Lambda schimbata in urma cu vreo 2 luni functioneaza foarte bine. Termostatul, vechi de 13 ani (nu mai am termostatul de Opel de 92*C) deschide la 85*C ceea ce e foarte OK. La fix 92*C ventilatoarele au pornit pe viteza mica. Stam f. bine cu tensiunea si cu A/Cul, nimic spectaculos. IAC-ul isi face si el treaba foarte bine (ma mir, stiind la ce l-am supus > :) ) iar ralanti-ul sta cuminte in jurul valorii de 850RPM. O mica problema tot exista insa ma asteptam la ea. Am si povestit cum m-am luptat cu Check-ul pe A2. Banuiala mea s-a confirmat, TPS-ul "da" semnal cam mic, 0.26V. O sa il minaresc in weekend :)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Zi-mi cum il manaresti ca si a mea parca vrea operatiunea asta :)

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Exista 2 situatii:

1. SIGUR NU s-a umblat la surubul de "reglaj" al clapetei : in cazul asta eu curat la singe corpul clapetei, sa nu ramina nici un pic de mizerie pe corp sau pe clapeta. Verific etanseitatea cu niste benzina, la mine nu curge. Dupa asta slabesc suruburile TPSului si il invirt in sens invers sensului de invirtire a clapetei.

2. S-A UMBLAT la surubul de reglaj : si in cazul asta se face procedura de curatare de mai sus. Inainte de "prelucrarea" TPSului, se regleaza clapeta. Eu procedez astfel: desfac surubul de reglat, bruschez usor clapeta (ca si cind ai da un sprit din pedala). Intr-o prima faza clapeta se va bloca putin in corp. String putin cite din surub pina cind se deblocheaza clapeta. Repet procedura pina obtin etansare buna si clapeta nu se mai blocheaza deloc in corp. Apoi vine rindul TPSului si cam gata.

Share this post


Link to post

Deci ... cam pare sport. Sper sa ma insel !

 

Cu toate emotiile (nu-mi doream inca un catalizator sport !) ma declar multumit de achizitie.

....

Rezultatul schimbarii nu este spectaculos insa place ! Sunetul motorului este mult mai curat, am scapat de niste vibratii datorate fie catalizatorului, fie detentei. I

 

Ghinion, nu m-am inselat, catalizatorul este sport ! Chestie absolut curioasa intrucit este singurul reper aflat in catalogul BOSAL pentru Leganza, Nubira si Lanos. Concluzia fireasca pe care am tras-o de aici e ca BOSAL este orientat spre esapamente de performanta chiar cu pretul incalcarii specificatiilor producatorului masinii. Pina in 3000 RPM comportamentul este pasnic, combinatia catalizator+detenta noua nu tradeaza ceva anormal. La accelerarile bruste intre 3000-4000 sau in frina de motor de la 4000 in jos, lucrurile se schimba. Din pacate exact plaja 3000-4000 RPM ma intereseaza cel mai mult si, desi sunetul motorului in 4000->6500 este "priceless" clar trebuia sa fac ceva.

 

Recunosc faptul ca motorul merge mai degajat, trage mai bine, probabil consumul este mai bun insa, exact acolo unde nu trebuie, sunetul are o nota sportiva cam pronuntata pentru pretentiile de limuzina ale MOSului. Intrucit NU asta a fost obiectivul meu, ieri am incercat sa ma conving ca tocmai catalizatorul este vinovat pentru asta. Cum schimbasem "la pachet" catalizatorul si detenta, din start am avut doar 2 suspecti :) . Am inlocuit catalizatorul cu ala vechi, OEMul si efectele s-au simtit imediat, masina "s-a imblinzit" pe loc. Mare parte a zgomotului a disparut efect insotit si de "puturosirea" motorului. Nu e ceva serios, probabil nu mai scot sub 10s la 100m, asta e, ma multumesc si cu 10,1s :P .

 

M-am bucurat mult de faptul ca toba mediana isi face treaba foarte bine, sper sa fie si fiabila. Intre catalizator si detenta, desi primul a fost ceva mai scump, preferam de "n" ori ca detenta sa fie cea OK. Catalizatoare se mai gasesc, tobe de genul asta NU ! Cind o sa am timp si chef poate ii si catalizatorului vreun proprietar. Sfintu' Asteapta scrie pe el :) )

 

Daca tot mi-am dat verdictul asupra BOSAL m-am decis sa inlocuiesc si toba finala. Din pacate Mike m-a instiintat ca nu-mi poate face rost de toba originala deci ... revenim la cautari si incertitudini :( . Cel mai probabil o sa caut un MAFEX intrucit, comparativ cu esapamentul original (si super silentios) al masinii, a oferit performante foarte bune.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Cauta si ceva de la Borla. Eu am finala silentioasa de la ei, singurul moment in care se cunoaste ca e toba sport este la ralanti, cand scoate un pufait infundat. In sarcina este complet silentioasa. Daca s-a gasit pentru Matiz poate se gaseste si pentru Leganza.

Share this post


Link to post

" Cind o sa am timp si chef poate ii si catalizatorului vreun proprietar. "

 

Cat sa fie un pret?...

Share this post


Link to post

Evacuarea la Espero fara catalizator din fabrica este foarte silentioasa la orice turatie, nici urma de cel mai mic sunet sportiv, deci nu prea inteleg cum catalizatorul sa-ti dea sunetul. In rest si eu am traseu Bosal cap coada, dar in loc de catalizator e o teava chioara.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Cauta si ceva de la Borla. Eu am finala silentioasa de la ei ...

Multam de idee, o sa ma documentez :) .

 

 

" Cind o sa am timp si chef poate ii si catalizatorului vreun proprietar. "

Cat sa fie un pret?...

Nu vreau sa transform topicul intr-unul comercial, discutam pe PM

 

Evacuarea la Espero fara catalizator din fabrica este foarte silentioasa la orice turatie, nici urma de cel mai mic sunet sportiv, deci nu prea inteleg cum catalizatorul sa-ti dea sunetul.

Lucrurile sint destul de simple :) . In detenta se "sparge" zgomotul. Pentru a atenua un sunet (nu putem vorbi de inlaturare totala, desi dpdv tehnic este posibil si acest lucru - cu costuri mari, evident) detenta este construita in asa fel incit sunetul (care este o unda) se ciocneste de pereti si se intoarce spre sursa. Bun, lucrurile nu sint general valabile, functionarea motorului genereaza o plaja destul de mare de frecvente din acest motiv tobele se dimensioneaza pentru a atenua zgomotele/sunetele cu anumite frecvente (mai exact plaja de frecvente). Si acum, bomboana de pe ... coliva ! La dimensionarea tobei se ia in calcul iesirea din catalizator. In momentul in care aceasta iesire este alterata (cum ziceam, catalizatorul sport este mai permisiv) evident ca toate socotelile se duc pe Dimbovita. N-am nici o pregatire in domeniu si nu stiu cit de bine s-a inteles ce am povestit. Daca avem vreun specialist printre noi, il rugam sa intervina si sa dea mai multe detalii.

Share this post


Link to post

Cred ca am inteles..ideea e ca la Espero detenta si finala sunt construite in ideea ca nu exista catalizator, si de aia e foarta silentioasa comparatic cu o masina cu catalizator din fabrica, dar scos sau sport?!

Share this post


Link to post

In linii mari cam da. Ideea e ca la tine nu ai cum sa generezi un debit de aer (gaze de esapament) peste ceea ce oricum iti "furnizeaza" motorul. Catalizatorul reprezinta o piedica, o "gituire" daca pot sa spun asa, in calea gazelor de esapament. Din cauza asta se si simt mai bine motoarele la care catalizatorul a fost curatat pe interior (sint citiva colegi care stiu la ce ma refer :P ) sau cele la care catalizatorul a fost inlocuit cu teava. Evident ca nu mai indeplinesc norma de poluare insa masina devine ceva mai vioaie. In unele cazuri diferenta e notabila, chestie pe care am simtit-o personal intr-o depasire efectuata imediat ce am renuntat la catalizatorul MagnaFlow.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Astazi mi-a sosit folia pentru faruri. Intrucit tipul de la care am luat-o mi-a trimis ceva mai mult decit am cerut mi-am zis sa "imi fac mina" si sa vad cum se aplica. Am avut la dispozitie lampile de semnalizare pe care le matuisem zilele trecute cu intentia de a le da cu lac incolor. Rezultatele, dupa cum urmeaza:

 

img_1.jpg img_2.jpg

 

Din pacate nu mi-a iesit asa cum am dorit motiv pentru care am si demontat-o. Am lasat pe jumatatea lampii doar asa pentru niste poze "before-after".

Share this post


Link to post

Pai si ce nu e bine ?

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...