Jump to content
Sign in to follow this  
florinbad

Achizitie Matiz N O U

Recommended Posts

Felicitari pentru masina... Cele mai potrivite culori sunt rosu si verdele "cyber". As opta pentru a doua varianta; am vazut multe femei conducand buburuze verzi si se potrivesc de minune.

Toate cele bune! Bafta in trafic... :lavolan:

Share this post


Link to post

O intrebare pentru ce-i ce si-au achizitionat de curand matiz E/AC, am auzit ca s-au apucat sa puna pe matizul E/AC panouri de usi performante, ca cele de pe SE. Este adevarat sau doar unii dealeri au oferta asta? Si inca o intrebare, e bine atunci cand cumperi sa mai ceri ceva? De exemplu, o alarma, o inchidere centralizata. Mersi!!!

Share this post


Link to post

Matijii E cu AC, au panouri de usi, difuzoare si antena. In privinta eventualelor "cadouri", depinde de dealer, pui o intrebare, la fiecare - am gasit si rima! :)

Share this post


Link to post
...e bine atunci cand cumperi sa mai ceri ceva? De exemplu, o alarma, o inchidere centralizata. Mersi!!!

Depinde de dealer, de modelul achizitionat si de modalitatea de plata. Eu spre exemplu am luat Matizul SE AC luna trecuta si am primit alarma + inchidere, covorase de kko (gestul conteaza) si antifurturi pt. capace. Daca luam un model mai scump mai puteam primi ceva in plus (asa a spus dealerul).

Share this post


Link to post

Mersi pentru raspunsuri. Am inteles, merita sa cer ceva, ca-mi pune o alarma amarata tot scutesc niste bani.

Share this post


Link to post

Si eu am incercat altceva, dar variantele erau: un plin de benzina sau a 2-a revizie(inclusiv consumabilele) gratis.Oricum, daca nu ceri, ei nu-ti dau nimic!

Share this post


Link to post

Interesant, cum le ceri? Cum ii cer sau ce ii cer ca sa-mi dea si sa nu par nesimtit?

Share this post


Link to post

Afrodita cea mai buna vopsea este cea rosie,albul si gri -ul au avantajul rezistentei mai bune la praful omniprezent.Tu alegi.

Share this post


Link to post

Eu, de exemplu, dupa ce am discutat detaliile despre masina si termenul de aducere, le-am spus, citand chiar forumul, ca este o practica a dealerilor auto sa ofere bonusuri la achizitionare. Cu o voce moale, domnisoara respectiva mi-a spus ca se poate si la ei si mi-a prezentat variantele :)

Nu se pune problema sa te considere nesimtit, pune intrebari, totul e sa nu ai o atitudine pasiva fata de dealer.

Share this post


Link to post
O intrebare pentru ce-i ce si-au achizitionat de curand matiz E/AC, am auzit ca s-au apucat sa puna pe matizul E/AC panouri de usi performante, ca cele de pe SE. ...

 

Acum aceste chestii sint in oferta standard (le gasesti si pe site). Fata de ce ai enumerat se adauga si reglajul manual al oglinzilor din interior. Practic, masina are cam tot ce ii trebuie pentru un confort si ergonomie minime, mai putin temporizator la stergatoare. In rest eu nu simt lipsa la nimic.

Share this post


Link to post

Am depus actele pentru Matiz E/AC cobalt blue, prin programul de reinnoire auto. Intrebarea mea este: Matiz E/AC are sau nu tablia aia la portbagaj? Pe site la daewoo e trecut ca nu ar avea, dar un amic ce si-a luat tot E/AC cand cu reducerile parca prin 2004, are asa ceva. Stie cineva cum o fi?

 

Thanks.

Share this post


Link to post

Are, are. Cred ca odata cu introducerea Euro 3 au inceput sa puna si polita aia...

Sa-l stapanesti sanatos!

Share this post


Link to post

Multumesc pentru informatie si urari. As mai avea o nedumerire. Pe daewoo.ro scrie asa:

"Contravaloarea autoturismelor se achita in lei, la cursul de referinta al BNR pentru ultima zi lucratoare a saptamanii anterioare platii. "

 

Eu nu prea inteleg: Cursul este cel stabilit pentru ziua de vineri (adica joi) sau este cel stabilit vineri pentru lunea urmatoare? Ce parere aveti?

Share this post


Link to post

Cursul stabilit în ziua de vineri este valabil pentru TOATA saptamâna urmatoare (pâna vinerea urmatoare, inclusiv). Nu este cursul la zi BNR; este un curs mediu, adica cele 5 cursuri valutare adunate (luni+marti+miercuri+joi+vineri) împartite la 5.

Deci, daca vrei sa te misti repede cu actele masinii, trebuie sa începi în ziua de luni (si nu miercuri sau joi, de exemplu)!

Edited by florinbad

Share this post


Link to post

Deci inteleg ca nu este cursul de vineri al bnr de aici http://www.bnro.ro/Ro/Info/ ci este un curs stabilit prim media cursurilor BNR ale saptamanii si este valabil pentru intreaga saptamana urmatoare la daewoo. Pentru a putea fi sigur ca se cumpara cu acel curs, este bine sa se inceapa demersurile la inceputul saptamanii.

 

Multumiri.

Share this post


Link to post

Fata are pentru voi cateva povete referitoare la inmatricularea masinutei cele noi...ca sa nu pierdeti mai mult timp decat e necesar... asta pana cand se vor gasi oameni destepti care sa simplifice procedura...

 

 

 

1. Se incepe prin a cumpara masina. Ma tem ca asta nu poate fi evitat...Din momentul in care ridicati masina aveti 30 de zile sa o inmatriculati si sa o inscrieti la fisc. Daca nu inmatriculati si expira termenul, nu mai puteti circula cu masina; daca nu inscrieti masina pe rol la fisc, se lasa cu amenzi...O saptamana sau doua dureaza pana cand dealerul primeste cartea de identitate a masinii.

 

2. Odata capatata cartea de identate, urmatorul pas este folia securizata de la RAR. Se obtine de la sediul din Grivitei 391 A (intre statiile de metrou Grivita si 1Mai) Aveti nevoie de cartea de identitate si o copie xerox a acesteia pe care ar trebui sa o faceti dinainte. Poti sa dai cu tunul pana gasesti un xerox pe acolo. Exista in incinta un birou numit FOLII SECURIZATE. Veti completa datele pe copia xerox (conform modelului afisat) si apoi veti fi trimisi la caserie sa platiti o taxa de 106.000 lei vechi. Odata ce ati platit primiti cartea de identitate, cu folie cu tot si ati scapat de o prima etapa.

Program RAR: luni – joi 8.00 – 16.00

Vineri - 8.00 – 13.30

 

3. Urmatorul pas este sa mergeti cu cartea de identitate si buletinul la o firma specializata in dactilografierea actelor pentru inmatriculare (sunt o multime pe langa sectia de politie Udriste) si completati o cerere de inmatriculare si o fisa de inmatriculare. Chestia asta va va costa cam 50 000 lei vechi.

 

4. Apoi pe cai si...la fisc. La administratia financiara trebuie sa inscrieti masina pe rol, sa platiti impozitul si sa obtineti stampila pe fisa de inbmatriculare. Atentie: daca aveti restante la impozite sau amenzi neplatite, va trebui sa le platiti si pe acelea.

Documente necesare:

- copie dupa buletin,

- copie dupa cartea de identitate,

- copie dupa factura masinii,

- copie dupa autorizatia provizorie

- o cerere tip pe care o obtineti si o completati acolo pe loc.

Vor trebui si 30 de mii de lei vechi taxa de timbru.

 

5. Odata aceasta etapa terminata...inapoi la Udriste! Acum vine greul: inmatricularea. Acte necesare: CI (copie si original), cererea tip si fisa de inmatriculare completate anterior, copia politei RCA, copia actului de proprietate asupra vehiculului (factura), dovada de plata a taxei de inmatriculare (la CEC sau la trezorerie) si a contravalorii certificatului de inmatriculare (tot la CEC), in total aprox 800 mii lei. La caserie la Udriste se va plati contravaloarea placilor de inmatriculare si taxa de numar: preferential – 49 RON; nepreferential – 24 RON. Cu toate aceste acte - la coada la unul din ghiseele inmatriculari si radieri. Dupa orele de coada – victorie!! Veti primi noile numere in cca 2-3 zile. Daca optati pentru numere preferentiale, pregatiti 2, 3 variante pentru cazul in care prima alegere este indisponibila.

 

6. De preferat sa va duceti sa ridicati numarul la o zi-doua dupa termenul indicat daca nu vreti sa faceti drumul degeaba. Inarmati cu acea chitanta pe care ati primit-o pentru achitarea numarului si cu buletinul va asezati la coada la unul din ghiseele de eliberari. Cu putin noroc in jumatate de ora primiti placutele, cartea de identitate si talonul masinii. Daca aduceti numerele provizorii in termen de 2 saptamani la politie la Udriste, primiti jumatate din valoarea lor, adica o suta si ceva de mii. Eu personal nu m-am mai obosit...

 

Puse una peste alta cam astea sunt etapele . Bafta si sa stapaniti sanantosi masina!!!

Share this post


Link to post

Fratilor, l-am luat!

 

Matiz SE Power R/SP

 

Cheltuieli:

 

- Masina in sine - 259 mil

- CASCO - 13 mil

- RCA - 2 mil

- numere rosii - 1 mil

- presuri - 1 mil

- alarma - moca

 

Cheltuieli anexe:

 

- 50 ron pentru ca m-a asteptat pana la 6 juma' sa iau masina (nu am putut pleca de la serviciu)

- 10 ron baiatului care a montat alarma pentru ca e vecin de bloc cu soacra-mea

 

Pareri:

 

- mi se pare un pic cam lenesa, dar cred ca merg cu motorul subturat, invatat fiind cu dacia berlina;

- franele mi se par OK, dar nu de laudat (merg destul de des cu un megane 2 si ala are frane.punct.);

- servodirectia este bunicica, dar nu misti volanu' cu un deget;

- trebuie sa gasesc o solutie sa-mi aranjez fierataniile alea prin portbagaj, pentru ca m-au zapacit (aseara am crezut ca mi s-a rupt toba...era cricul, care dansa rumba prin portbagaj);

- placut surprins de aerul conditionat;

- placut suprins de sunetul pe care-l scoate cas-ul ala ( ma asteptam sa-mi paraie ceva in usi);

- am ocolit o groapa in ultimul moment pe la 90/ora si m-am redresat destul de repede (traiasca amortizoarele noi!)

- farurile "bat" binisor;

- loc in spate de doua persoane este, chiat si fara genunchi la gura (eu am 1.90);

- foarte util mi se pare stergatorul spate;

- am rugat pe un prieten sa o conduca sa vad si io cum e in spate (recunosc, pe Serban Voda am sismtit toata piatra aia cubica in dorsal); e rigida.

 

 

Deocamdata..atat.

 

Sper sa fi furniat destule date pentru a va face o parere.

Share this post


Link to post
- mi se pare un pic cam lenesa, dar cred ca merg cu motorul subturat, invatat fiind cu dacia berlina;

- franele mi se par OK, dar nu de laudat (merg destul de des cu un megane 2 si ala are frane.punct.);

...

- am rugat pe un prieten sa o conduca sa vad si io cum e in spate (recunosc, pe Serban Voda am sismtit toata piatra aia cubica in dorsal); e rigida.

Felicitari !

Cu masina asta sa uiti ce stii tu de la Dacie si de la Renault, in general.

- motorul are doar 800cc, asa ca nu trebuie dus subturat niciodata, adica sub 2500 rpm. In lipsa turometrului foloseste vitezometrul si schimba la minim 25 / 40 / 55/ 70km/h;

- frana este progresiva, pentru urgenta apesi pedala mai mult;

- verifica presiunea in pneuri, astia uita s-o coboare de la cat se baga la transport (maxim suportat de pneu), la 30 psi, cat ar trebui sa ai in ele.

Share this post


Link to post
Fratilor, l-am luat!

...

Pareri:

 

- mi se pare un pic cam lenesa, dar cred ca merg cu motorul subturat, invatat fiind cu dacia berlina;

...

 

 

Felicitari!

 

Iar daca acum ti se pare doar un pic cam lenesa, inseamna ca dupa 1000-2000km ti se va parea raketa! :D

 

Mie la inceput mi se parea cumplit de lenesa, iar acum mi se pare suficient!

Edited by Zetics

Share this post


Link to post
Iar daca acum ti se pare doar un pic cam lenesa, inseamna ca dupa 1000-2000km ti se va parea raketa! :D

Cred ca exagerezi putin :D A mea are 1800 km si este la fel de lenesa ca in prima zi. :grumpy:

Share this post


Link to post

Depinde cum folosesti treapta 4 sau 5.

Share this post


Link to post
Cred ca exagerezi putin :D A mea are 1800 km si este la fel de lenesa ca in prima zi. :grumpy:

 

 

Hmmm, a mea are 2500km, dar diferenta este enorma intre cum merge acum si cum mergea la inceput! Cam dupa 1000km a inceput sa se simta serios diferenta. Vezi sa ii dai in gura ca la forum, vitezele specificate mi se par ideale: 20-25, 40, 55-60!

Share this post


Link to post

Iar a mea, are aproape 12 000 km, si de vreo 1000 km incoace, parca e alta masina, mult mai vioaie! :D

Share this post


Link to post

In weekend am facut cu masina cam 350km (cam 150 prin Bucuresti, restul afara).

Recunosc, unele dintre observatiile de aici isi au locul la subiectul probleme tehnice, dar masina are 3 zile si, pentru linistea mea, doresc sa le numesc imperfectiuni si nu probleme.

 

- pe Bucuresti-Ploiesti s-a comportat bine, a 3-a si a 4-a mi se par ok, chiar si a 5-a, desi nu am mers cu mai mult de 100 km/ora si contrar celor citite pe forum eu m-am simti FOARTE sigur. E ascultatoare si nu se pierde controlul asa de repede (depinde si de cum o conduci). Poti ocoli gropi cu ea chiar si la 100km/ora, fara sa faci slalom inca 500 m dupa groapa.

 

BELELE:

- imediat ce am dat muzica mai incet am observat ca fata de usa de la sofer are un tacanit enervant de discret. Am pus mana pe tamburusul de la inchidere si nu e de la ala. In schimb, daca presez putin fata de usa nu se mai aude.

 

- o problema mai GRAVA:

 

Cand am ajuns la Ploiesti am luat pe bancheta din spate un prieten la vreo 80 kg, cu care am mers pana la salina, la Slanic Prahova; pe drum drept, fara denivelari, nu s-a auzit nimic, dar la intrarea in Slanic a inceput sa se auda la gropi un bocanit in spate-dreapa, asa cum auzeam la dacie cand nu era toba prinsa bine. Ba mai mult, in Ploiesti, la semafor, am observat ca la ralanti se aude la fel de tare. Apas frana, nu se mai aude. Iau piciorul de pe frana...incepe iar. Am strans totul din portbagaj, le-am aranjat...tot se aude. Mi-am lasat prietenul in Ploiesti si nu s-a mai auzit nimic. In Bucuresti, mi-am luat cumnatii in numar de 2 de la gara, tot pe locurile din spate. S-a auzit tot drumul pana acasa, de mi-era rusine ca am masina noua.

 

Concluzia: se aude numai cand e greutate pe locurile din spate.

 

Am miscat si hatanat toate alea prin spate...nu se aude nimic.

 

Cred ca e ceva pe dedesubt...are cineva o idee?

 

Oricum, mai am putin si fac mia si ma duc la astia la Radacini sa rezolve...dar tare mi-as dori sa pot rezolva eu.

 

Multumesc frumos!

Share this post


Link to post

Pentru a nu induce si pe altii in eroare legat de cursul valutar considerat de Daewoo, acuma, dupa ce am cumparat masina, pot sa va spun exact: Pentru saptamana in care se achizitioneaza, cursul este cel stabilit de BNR de joia trecuta pentru vinerea trecuta. Astfel, pentru saptamana asta, este valabil cursul stabilit in data de 13 iulie pentru data de 14 iulie, adica 1 eur este 35887 lei.

 

Primele impresii:

Bune: Trage destul de bine si am loc la volan (am 192 cm inaltime). Am mai incercat mai demult un alt Matiz si nu mergea scaunul atata de in spate. Deocamdata nu zdrangane nimica (eu sunt obisnuit cu Dacia Supernova mea care la 50 kkm scartaie din toate incheieturile).

Mai putin bune: AC nu este la fel de eficient ca la DSN. Motorul tacane si trepideaza, ma voi obisnui cu ideea.

 

Urmeaza sa ii fac consumul, ca asta e ce ma intereseaza foarte tare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...