Jump to content
Sign in to follow this  
tzuku

Achizitionarea Masina

Recommended Posts

Si eu faceam cam 17-18k pe an, insa consumuri de 7 nu faceam decat iarna, din cauza navetei f scurte si a drumului de kko.

Eu n-am zis ca matizul se transforma prin rabatarea banchetei intr-o limuzina, masina sport sau utilitara. Doar ca, fiind doar doua persoane la bord, spatiul din spate e nefolosit. Din partea mea, omul poa' sa-si ia si leganza (un exemplu) pentru oras si sa-i sudeze usile spate. Pot spune ca in cei 10 ani de sofereala am invatat cate ceva din tainele condusului conservei pe 4 roti. Omul nu are nevoie de spatiul lui peşte, vrea ceva economic. Iar matizul asta ii ofera: economie. Vorba lui Tolin: de ce sa consumi 5 litri (sau mai putin), cand poti consuma 7 (sau peste).

Pot sa fac pariu ca omul isi va lua un matiz (poate va fi chiar alb). Ce il sfatuiesc- sa aiba masinuta acel amarat de AC, macar.

 

 

BTW: cum adica :"matizul e masina pentru o persoana"? Sincer, masina aia are 5 locuri (hai, 4 pentru ocupantii mai voluminosi). Am mers 4 persoane la B si n-am avut nici pe dracu. O asina perfecta pentru o familie mica (maxim 3 membri, hai 4, de sunt 2 kinderi). Sergiu, sincer acum: de unde le mai scoti? Te stiu om de treaba.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Lucian tie iti ia 7% Kalosul afara?

Pana acum era pe aici oameni care sustineau ca daca schimbi treptele la CUPLU MAXIM recte 3400 rpm scoti consum bun la Kalos...Acum numai e asa?

Matizul are un consum mare pentru ce ofera...

 

Lucian am tot respectul pentru tine si parerile tale , dar la randul meu am avut si eu Matiz pe care l-am condus 100.000 de km...

Ca si familist depinde ce pretentii ai , dar din punctul meu de vedere in masina aia nu ai prea mult loc...

Daca plecam in concediu trebuia sa pun bagajele pe bancheta din spate ...s.a.m.d.

Daca ai fi calcat Matizul la 130-140 ai vedea ca scoti cam acelasi consum ca la Kalos...la drum intins...

Avand in vedere ca tot se face o investitie , eu unul nu as opta pentru Matiz...

Sa nu mai amintim cat de frumos este cu Matizul iarna...

Edited by sergiuhusca

Share this post


Link to post

da, eu vreau o masina ECONOMICA, care sa fie ieftina la intretinere, cat mai noua. Cat consuma un Matiz ? Si cat consuma un Cielo?

 

 

Eu cu Dacia mea scot consum de 8 % in oras, si 6 % in afara. Merg max cu 120-125 km/h. ( aprindere electronica fara platina, bobina, rotor, capac delcou : doduco, fise Urziceni si bujii champion )

 

Lucian tie iti ia 7% Kalosul afara?

Pana acum era pe aici oameni care sustineau ca daca schimbi treptele la CUPLU MAXIM recte 3400 rpm scoti consum bun la Kalos...Acum numai e asa?

Matizul are un consum mare pentru ce ofera...

 

Lucian am tot respectul pentru tine si parerile tale , dar la randul meu am avut si eu Matiz pe care l-am condus 100.000 de km...

Ca si familist depinde ce pretentii ai , dar din punctul meu de vedere in masina aia nu ai prea mult loc...

Daca plecam in concediu trebuia sa pun bagajele pe bancheta din spate ...s.a.m.d.

Daca ai fi calcat Matizul la 130-140 ai vedea ca scoti cam acelasi consum ca la Kalos...la drum intins...

Avand in vedere ca tot se face o investitie , eu unul nu as opta pentru Matiz...

Sa nu mai amintim cat de frumos este cu Matizul iarna...

 

 

asta nu inteleg ? Nu e stabil iarna ? Eu vreao Daewoo pt ca nu permit vw, skoda, opel etc cu mai putin de 10-12 ani la banii astea. Aveam oferta sa cumpar un vw PASSAT din 1994 ( dacia + 1800 euro ) inmatriculat. Dar sincer, prefer un cielo din 99-2000 sau un matiz din 2002-2005.

 

Iar ca spatiu, am mai zis, foarte rar deschid portierele din spate la dacia, cand merg la drum lung, portbagajul tot timpul era suficient.

Share this post


Link to post

Kalosu' scoate peste 6 la drum intins, ca am si eu 42 la talpa si uneori talpa aia e grea. In general cred ca ia undeva pana in 7. Eu schimb treptele niciodata sub 3400 (doar cand e rece motorul undeva pe la 3000-3200). Am luat motor cu 16v ca sa-l fugaresc- stiam de la inceput ca fugareala nu inseamna economie.

Tukule- ia, frate, masina care ti-o doresti, tinerica, cu ceva dotari. De la daewoo- din ecuatia asta iese un singur castigator: matiz. Taxele mici, asigurare mica, consum mic, intretinere ieftina. Masina perfecta pentru nevoile tale pane peste 3 ani.

 

 

LE: matizu' n-are nici pe dracu iarna daca-l incalti cu sosoni de sezon. Trust me!

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Masina vreau sa-mi iau pt min 3 , max 4 ani. Daca termin casa si o sa am de carat 3-4 km, pot sa-mi iau o ragalie de dacia de 30 ani, cu 6-700 lei.

Share this post


Link to post

Deci...La 120-125-130 nu o sa scoti mai putin de 6% cu Matizul...

Eu nu am scos...Dar poate nu stiu eu sa conduc...

Cielo nu stiu cat consuma...Dar si daca are un consum putin mai mare se poate amortiza cu o instalatie GPL...dar ai in vedere ca vorbim despre o alta clasa de masini...Cielo e peste Matiz...

 

Daca vrei masina economica...si depinde ce intelegi prin economica...iti cumperi altceva...

 

P.S.Eu nu vreau sa pic in postura celor de pe Logan Club unde la Topicul Logan vs Kalos/Aveo spuneau despre Kalos respectiv Aveo ca este o masina care consuma enorm comparativ cu Loganul , iar pe topicul referitor la consumul Loganului postau valori foarte apropiate de ale noastre

Share this post


Link to post

sincer daca vroiam Logan, Solenza, sau SuperNova, cautam pe daciaclub, unde sunt membru de 2 ani. Dar sunt lamurit de calitate DACIA, si nu prea mai incanta idea sa-mi iau una. De marci mai buna si sub 10 ani nu permit, asa ca ramane Daewoo. Ramane de vazut care : cielo sau matiz.

Share this post


Link to post
De curiozitate de ce sa nu fie alba?
La alea e riscul mare sa fi fost masini de firma, cu kilometri multi.

 

@tzuku Masina vreau sa-mi iau pt min 3 , max 4 ani. Daca termin casa si o sa am de carat 3-4 km, pot sa-mi iau o ragalie de dacia de 30 ani, cu 6-700 lei

Eu am carat mai multe cu matizul: am carat masina de spalat, combina frigorifica, mobilier-kit, ~520 kg grau in spate, cu bancheta rabatata. Parerea mea e ca nu vei avea nevoie de alta masina pentru carat. Cu putina imaginatie, matizul devine utila, mai utila decat alte masini mult mai mari.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post
... Sa nu mai amintim cat de frumos este cu Matizul iarna...

Intr-adevar, n-am vazut un Matiz ramas in zapada. Tin minte o intalnire de iarna a clubului la munte, Matizurile erau in frunte.

Share this post


Link to post

Omul a zis 70% oras, si cand e de mers pe afara oricum sunt doar 2 persoane. Matiz ii recomand si eu, desi eu il folosesc fix invers de cum vrea omul si uite ca nu sughite nici la 50 la ora nici la 120 cu 3 pasageri.

Share this post


Link to post

Eu zic asa: ia-ti ce doresti si ce te incanta pe tine, nu pe altii. Sunt banii tai, da-i pe ce vrei, poti sa si-i arzi din partea mea, dar sunt uimit de faptul ca, extrapoland si exagerand, bineinteles, devotamentul multora fata de un model MIC, dintr-o clasa MICA, ce-i drept FOARTE fiabil ( ca orice model Daewoo, dealtfel) ii face sa nu realizeze ca o masina MARE ramane o masina MARE si care este de preferat ORICAND unei masini MICI, macar din ratiuni de siguranta daca nu din altele. Daca ai merge doar in oras, exclusiv, atunci as fi primul care te-ar indemna spre Matiz, dar eu unul nu as face drumuri de mii de km cu micutul fara sa am un oarecare morcov inspre dinapoi, indiferent de frecventa acestor drumuri. Nu le poti avea pe toate fara sa scoti si din buzunar macar o suma decenta. Iar daca si Cielo te frige la buzunar...ce sa mai zic, atunci ramai la Dacie, mai ales daca e problema unui litru-doi de benzina in plus.

Aici nu e vorba sa ne demonstram unul altuia care model e mai tare si mai `gros`, ( dar si in cazul asta, micutul ar pierde in fata Cielo-ului) e vorba de dat un sfat util, care intr-adevar sa-i foloseasca omului.

 

Imi aduc aminte prin forumul acesta de titlurile unor baeti de cart`er, titluri la vremea lor hulite si defaimate si nu pot zice si eu, precum ar zice 90% dintre participantii la discutie, decat un lucru : ` Matiz, frateeeeeee!!!!` sau ` Cielo sucks` =)) \

Asa, sper ca toata lumea sa fie multumita si sa nu-mi pun pe nimeni in cap.

Share this post


Link to post

am inteles , si multumesc pt ajutor, nefiind in tema orice info e bine venit. Cum ma gandeam la inceput, pareriile se imparte. Nu este vorba ca ma arde 2 litri de benzina ( dar daca vb 2000 de km, si 2l/100 de km in plus = 40 litri = 142 ron, si asta chiar inseamna ceva, mai mult la 25mii km pe ani, 1,5 L in plus la 100 de km conteaza destul de mult, este vb de 375 de litri de benzina anula, care reprezinta 1331 ron. Si in plus, poluare mai mare ce nu este de neglijat. ), deci nu pot sa zic ca ma " arde " 320 de euro pe an, in plus pt benzina, dar vreau o masina buna, cu acre sa nu am bataie de cap in urmatoarele 4 ani. pe Dacia mea am luat cu 63 de mil acum 3 ani, si am bagat pe putin 40 mil . Asta numai vreau !!!. Si in plus, Cielo e o maina frumoasa, dar gasesc eu la 3000 de euro sub 100mii la bord, macar din 2001? Eh, la Matiz e altceva, gasesc si la 2500 euro cu ceva dotari chiar din 2004. Un Cielo are o colega din Oradea, din 2005, full cu 32mii de bord. Buba e numai pretl de 5500 euro, ce nu permit.

 

 

off: Rog pe cineva sa-mi spuna un consum real al Matiz in oras si in afara ( max 120 km/h ) si la un Cielo.

 

Multumesc tare mult.

Edited by tzuku

Share this post


Link to post

Consumul este cat scrie la carte, daca nu-l conduci ca pe o dacie.

Share this post


Link to post

Pai niciuna dintre cele 2 nu-ti vor da batai de cap daca le intretii cum se cuvine, asta e clar. Eu inca stau sa ma intreb daca tu esti pregatit pentru saltul asta, de la Dacie 1300 la ...altceva.. Altceva-ul asta reprezinta revizii ceva mai serioase, distributii schimbate cu niste milioane bune ( pe la 50.000 km), uleiuri care sar bine de suta de mii litrul, etc... Vad ca faci mult prea multe calcule, de aia incept sa am niste dubii...Sa fii convins ca reviziile nu se prea fac in curtea blocului, nici la Matiz, nici la Cielo.

Ambele sunt la fel de fiabile, dar masina mai serioasa decat Dacia 1300, fara sa bagi bani in ea, nu prea exista...

Un Cielo de 100.000 de km nu e terminat deloc , asa cum o Dacie ar cam fi, deci daca gasesti unul cu km astia nu e mare tragedie, motorul ala mai are muuulte de spus, fii convins de asta, iar lucrul asta ti-l poate confirma oricine de pe forum, indiferent daca e fan Matiz sau Cielo. Pana la 300.000, cu intretinere CORECTA, nu ai probleme. Idem la Matiz.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Iti va fi greu sa te decizi. Eu prefer Cielo pentru ca este mult mai spatioasa. Si eu am dat o tura cu Spark si Panda, atunci cand nu eram hotarat ce masina sa cumpar, dar...

Share this post


Link to post

Cielo e mai masina ca matizu orice s-a spune. Dar la banii aia mergi pe matiz.

Share this post


Link to post
Pai niciuna dintre cele 2 nu-ti vor da batai de cap daca le intretii cum se cuvine, asta e clar. Eu inca stau sa ma intreb daca tu esti pregatit pentru saltul asta, de la Dacie 1300 la ...altceva.. Altceva-ul asta reprezinta revizii ceva mai serioase, distributii schimbate cu niste milioane bune ( pe la 50.000 km), uleiuri care sar bine de suta de mii litrul, etc... Vad ca faci mult prea multe calcule, de aia incept sa am niste dubii...Sa fii convins ca reviziile nu se prea fac in curtea blocului, nici la Matiz, nici la Cielo.

Ambele sunt la fel de fiabile, dar masina mai serioasa decat Dacia 1300, fara sa bagi bani in ea, nu prea exista...

Un Cielo de 100.000 de km nu e terminat deloc , asa cum o Dacie ar cam fi, deci daca gasesti unul cu km astia nu e mare tragedie, motorul ala mai are muuulte de spus, fii convins de asta, iar lucrul asta ti-l poate confirma oricine de pe forum, indiferent daca e fan Matiz sau Cielo. Pana la 300.000, cu intretinere CORECTA, nu ai probleme. Idem la Matiz.

 

 

 

sunt total convins ca o sa fie revizii mai stricte, ce te afce sa crez ca eu repar masina in fata blocului ? ce te face sa crez ca in Dacia nu bag bani cu caruta ?

Share this post


Link to post

Senzatia asta o lasi cand calculezi 2 litri de benzina in plus anual...pe care ii poti amortiza cu GPL...

La fel ca tine am facut eu...cand mi-am luat Tico...m-am gandit la consum...Mare greseala am facut...

Mai gandeste-te la un aspect 40 CP comparat cu 90...

Share this post


Link to post

Matizul are 51 de cai, varianta cu euro II, asa retin. Si are vreo 850 de kile. Cielo are ceva mai multi cai, insa si o greutate mai mare. Imi plac ambele masini, eram chitit la un moment dat pe un cielo nou, insa nu mi-a placut ca... nu era HB :D . Oricum, iei, ca varsta, un matiz mai bine intretinut la banii de cielo calarit.

Share this post


Link to post

Citeşte ce ţi-am zis eu în postul #3 şi ce zice Tommy

Dar la banii aia mergi pe matiz.

E de preferat, după părerea mea, o maşină ceva mai nouă uneia mai vechi. La fel, un Cielo decent presupune să investeşti intreaga ta sumă disponibilă în achiziţionare, ceea ce e riscant :)

Share this post


Link to post

Eu m-am obisnuit cu masini mari. Daca dam la o parte diferenta de consum, nu o sa ma convinga nimeni si niciodata de avantajul decisiv al unei masini mici. Pina in momentul asta, consumul nu m-a interesat niciodata decit ca o simpla statistica. Nu mi-am schimbat nici stilul de mers si nici nu am abandonat masina in favoarea metroului decti atunci cind TIMPUL a reprezentat o resursa f. importanta. Cind am mers ca pasager in Matiz m-am ingrozit de senzatiile avute la trecerea pe linga autobuze, in oras, la cel mult 60 km/h. Puteti sa spuneti ca ati mers IN SIGURANTA cu Matizul si la 180 km/h, eu mi-am jurat ca NU o sa ies vreodata din oras la bordul unui Matiz. Ideea de masina mica la mers exclusiv inter-urban nu-mi displace, as accepta si chiar si Matiz, daca am fi in pozitia de a ne permite masina de oras, masina de vacanta, off-road pentru pescuit si munte ... Dar atit !!! Pentru drumuri de 900km in tara sau pe autostrazi in afara nu as merge pe Matiz nici daca ar fi gratis. Espero iese din discutie, asa cum s-a discutat mai devreme. Intre Cielo si Matiz as alege fara ezitare Cielo chiar daca ar trebui sa renunt o perioada la diverse chestii.

Share this post


Link to post
Cind am mers ca pasager in Matiz m-am ingrozit de senzatiile avute la trecerea pe linga autobuze, in oras, la cel mult 60 km/h.

Colega, hai sa nu exageram, te rog eu mult.

Share this post


Link to post

Salex,

Curios ce spui tu, inteleg ca nu ai condus de fapt, deja ma mir cum de nu fac infarct atatia soferi sau pasageri in matiz :)

Dar eu zic sa mergi sa vezi daca e chiar asa act kamikaze, tu si de arcuri scurte spuneai multe fara sa le incerci :)

Eu am mers afara cu matizu 120-140 si nu m-a mai supt curentul. Altfel stiu care au facut turul europei in matiz si nu le-a mai picat greu la stomac. Fara doar si poate nu as fi dat cielo pe matiz (inca mai au ai mei unul), insa pentru cineva care merge mai mult la oras si are bani putini, nu vad nici un motiv pentru caratul unui porcbagaj inutil, mai ales ca omul a sustinut clar ca nu are nevoie de carat.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Exact hai sa nu exageram sunt masini mult mai proaste decat Matizul...totusi ai primit toate informatiile pe care le ai cerut,ramane sa te decizi tu pana la urma ce masina sa iti cumperi,parerea mea e ca faci o prostie,ai ales 2 modele Matiz si Cielo...axeaza-te pe una si dute si vezi mai multe masini...

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...