Jump to content
Sign in to follow this  
Esperatul

Espero - înainte şi după 100.000km

Recommended Posts

Atentie ferodourile originale la Espero  tin lejer 200.000 de km . Mi-au spus la service dupa ce le-au inspectat .

 

daca mie imi spuneau cei de la service aberatia asta retrageam imediat masina de la ei. ferodourile tin 200000 de km daca nu functioneaza (franeaza numai fata).

 

explica si tu putin, lista aia e cu consumabilele schimbate in viata masinii sau in ultimul an?

Share this post


Link to post

Bag seama ca te cam roade pizma =)) cand ai vazut scorurile de mai sus; se intelege ca-i vorba de 170.000 km nu de ultimul an... :thumbl:

Share this post


Link to post

deci pana in 2004 nu s-a schimbat nimik... :-?

 

pai si daca zice ca ferodourile tin 200k km isi pierde credibilitatea...

Share this post


Link to post

Poate franeaza el mai rar. ;) Apropo, a scris si in paranteze datele cand a facut schimbarile. :thumbl:

Share this post


Link to post

expero, masina o ai de noua? sau din 2004 aprilie cand ai inceput sa bagi bani in ea...?

Share this post


Link to post

Masina mea e facuta in 96 iar prima inmatriculare a fost in 98 . Am luat-o in 2001 cu pana in 100.000 km.( 80 ? cred) . In 2003 i-am pus gpl . Aveam 130.000 . Intr-un an juma , adica pana acu' , i-am mai facut fix 40.700 km.

In tot cazul masina are 3 sferturi din km.facuti in afara .

De pus frana sa stii ca pun , avand in vedere ca media e 130 in afara .

Pana in aprilie 2004 n-am schimbat nimic la ea in afara de:

2placute,2 distributii, filtre , ulei, 1 duralube ,bujii , o curatare injectoare si in 2003 pompa de benzina+ toate tobele dupa cum am mai spus . In rest nici macar un pivot .Mai fac precizarea ca nici macar rolele de la distributie si AC n-au fost schimbate pana la 150. , respectiv 170.000!!

Acu' merg eu cu 140 dar de avut grija la gropi am si inca f.mult . In concluzie masina a mers 140.000 km. fara probleme , in afara de injectoare colmatate si pompa de benzina infundata cu nisip ! de la Petrom...De atunci merg numai pe Mol . Si tobele care-s proaste .

Banii aia multi i-am bagat din 2004 , in doua transe , cand a picat de la amortizoare , cap de bara pana la fise si rulmenti .

Insa fisele au fost din fabrica , placutele au tinut cam 60.000 , ferodourile sunt din fabrica asa cum spun si baieytii de la service . Acu' interesati-va si voi la un mecanic care cunoaste bine espero ca chiar sunt curios .

Oricum si amortizoare tinute 145.000 mi se pare o p[erformanta buna.

 

Observatia mea este ca au fost fiabile masinile daewoo . Si cea mai buna afacere este sa o tii 120.000 si apoi sa o vinzi . Sa-l lasi pe fraierul urmator sa schimbe la ea :D

Un alt " caz" este Leganzaro care are 101.000 km si a schimbat un set de tobe . Atat. Sunt sigur ca nici in doi ani n-o sa-i pice nimic semnificativ insa dupa aia...

In tot cazul daca o tii din scurt o masina cu 170.000 km. va arata mult mai bine decat una cu 90.000 ( eventual si de pe autovit ;) ) . dealtfel , dupa cum am mai spus intr-un alt topic , patronul targului vitan a declarat ca kilometrii unei masini nu sunt un criteriu important ci cartea de service !! Carte care s-ar putea sa lipseasca la aia cu 90.000 :)

Oricum avand in vedere ca e un topic despre Espero , m-am convins ca e o masina solida . Pt.drumurile noastree comporta f.fiabil cu toate ca nu este ea vreo masina cu performante si demaraje.

Edited by expero 16V

Share this post


Link to post

alx@ Noi stim ca te roade invidia cand e vorba de cielo sau espero dar pastreaza-ti comentariile pentru firma care e ''pe drumul cel bun'' dar nu ajunge la destinatie.

La daewoo un set placute de frina trebuie sa tina 50k km iar unul de saboti 200k km.

Share this post


Link to post
Postez si eu revizie Espero la 150.000 km.Precizez ca nu s-a schimbat nimic altceva decat consumabile in 150 si ca la ora actuala ,dupa ce am schimbat toate astea , masina e in starea care era cand a iesit pe poarta fabricii  :D :

 

-actuator inchidere centralizata ala principalul ( apr.2004) - 400.000

-2 (doua) role AC ( una in apr.alta in noiembrie cu tot kitul) - 360.000/ 500.000

-8 bucsulite antiruliu - 15.000 * 8

-amortizoare fata + spate - 2* 950.000 + 2*900.000 ( apr.2004)

-4 bujii Champion - 350.000 lei (apr.2004)

-3 rulmenti fata ( unul a fost prost) - 800.000 *2 + 650.000 lei

-cap de bara fata ( apr.2004) - 450.000 lei

-fise ( apr.2004) - 750.000 lei

-2(doua) filtre de aer - Champion ( iun.2003) 300.000 + coreean ( ian.2005) 90.000 lei. Precizez ca ala Champion am dat o carca de bani pe el dar l-am tinut 30.000 km.

-pmpa de benzina de la America - 3.000.000 lei (august 2003)

-rulment spate ( iun.2004) - 300.000 lei

-antena - 1.100.000 lei

-rulment de presiune - 450.000 lei ( nov.2004)

-kit distributie (tot in nov.2004) - 3500.000 lei

-Maner exterior usa sofer - 250.000 (ian.2005 ) - a inghetat nemernicu si am tras de el pana l-am rezolvat

-Vas expansiune antigel ( ian.2005) - 125.000 lei

-furtun insertie capac termostat - 150.000 lei ( dec.2004)

-Garnitura baie de ulei - 150.000 lei

-Toate tobele de sus pana jos - ian.2003 Nu mai stiu pretul dar m-a durut f.tare.

-8 cauciucuri de iarna / vara - 6 Continental + 2 debica - 17.000.000 lei

 

La un calcul s-au facut 33.000.000 fara tobe( ca nu le mai stiu pretul) .Ma intreb de unde draq am avut banii astia??!! :D

 

Aventura continua :

-pompa de apa Espero 1.5 - 700.000 lei

-boltzuri la usi ( 8 buc) - vreo 200 si ceva de mii

 

E bine ca nu-s scumpe nu?

Share this post


Link to post

stimati prieteni,

adaug si eu o informatie proaspata (29 aprilie 2005):

Am un ESPERO cu 87.000 km si am schimbat la alternator puntea redresoare şi un rulment mic - 1.945.000 lei la service-ul din şoseaua Giurgiului al celor de la Radacini (este un service nou).

Simptome: s-a aprins ledul indicator de la baterie, ceea ce inseamna ca:

ori e bateria slaba dar trebuie sa se stinga ledul indicator dupa ce porneste motorul ori sunt probleme de genul acesta care costa cam atat cat am spus.

Asta e! :lavolan:

Share this post


Link to post

Nu stiu daca are sens sa-ti mai spun, insa aceeasi problema am avut-o si eu, insa am rezolvat-o mult mai ieftin, vreo 700.000 lei la un electrician auto, care-i specializat pe alternatoare. E bine sa-ti arunci un ochi pe forumul asta ca s-ar putea sa economisesti ceva banuti.

Succes!

Share this post


Link to post

Buna.

Tocmai am cumparat si eu un espero cu 93mii KM.

Merge bine.. dar cand invart de volan se aude un mic pacanit, dar numai cand invart in loc, la pornire.. are cineva vreo idee ce ar putea fi ?

Se aude de pe la volan pe undeva..

A si poate sa-mi zica si mie careva cam cum pot afla cu urechea de o planetara defecta.

 

PS. nu ma pricep decat sa conduc masina.. in rest.. is varza :)

 

Ma gandesc sa schimb uleiul de la servo. ca parca se invarte cam greu volanul. am patit faza cu uleiul la o Fabia.. pana a intepenit volanul :) ) I'am pus apoi ulei si gaga :P

 

A si o alta problema ar fi antena.. nu reusesc sa o fac sa urce :) ).. ii aud motorasul cand dau contact.. dar nu se ridica :(

Edited by JuStAdsor

Share this post


Link to post

O planetara pe duca o auzi mai intai ca "bate" cind iei curbe strinse cu volanul la maxim. Mai ales daca si accelerezi in timp ce iei curba.

Cu timpul o vei auzi din ce in ce mai des, la curbe din ce in ce mai putin strinse. Cind e sa te lase o vei auzi batand chiar si cind urci un deal!

Iti spun din proprie experienta, cu Oltcitul am "tras" de planetare pina "au cazut" si n-am putut sa mai urnesc masina!

Share this post


Link to post
A si o alta problema ar fi antena.. nu reusesc sa o fac sa urce :) ).. ii aud motorasul cand dau contact.. dar nu se ridica

 

Vezi Probleme antena Cielo. E la fel.

Share this post


Link to post
Insa fisele au fost din fabrica , placutele au tinut cam 60.000 , ferodourile sunt din fabrica asa cum spun si baieytii de la service . Acu' interesati-va si voi la un mecanic care cunoaste bine espero ca chiar sunt curios .

Oricum si amortizoare tinute 145.000 mi se pare o p[erformanta buna.

 

 

Hi all !

 

Ideea generala e ca masina se tine bine daca stii sa o ingrijesti(revizii al timp).

Am aproape 185 000 cu un espero 1,8 luat nou nout (27 de km la bord).

 

Am schimbat amortizoare la ~175 000 km, ferodourile inca sunt originale, motor neumblat, acu 2 sapt am schimbat prima data garnitura de la culbutori si in curnad o sa urmeze si prima schimbare pentru cea de la baie.

 

Dintre userii de pe forum, ati avut masini second sau majoritatea cumparate noi?

 

Ar avea ceva relevanta daca sunt multe second, pt ca atunci nr de km sunt o enigma...

 

Va doresc viteze mari si fara radare... :thumbl:

Share this post


Link to post

Cred ca majoritatea celor cu Espero au SH. Pentru ca de nou costa o mica avere(cumparai 2 apartamente :P ), iar eu pe al meu dupa 4 ani si 100.000km, am dat cam un sfert din valoarea initiala.

Referitor la cat de rezistente sunt unele piese, depinde foarte mult si unde si cine a facut acei kilometrii. Nu este tot una sa-i faci pe drumuri europene bune sau pe drumuri comunale si judetene pline de gropi. Deasemenea uzura este mult mai mare in cazul efectuarii unui numar mare de km in ciclu urban. Eu am vazut un Espero de firma care 90% din km ii facuse in afara orasului si avea 400.000km fara sa se umble la motor ( a folosit doar ulei Castrol).

Share this post


Link to post

Salut

Am facut si eu prima revizie de cind am cumparat masina(05.09.2004),la 90.000Km.M-am dus la reprezentanta Daewoo din Bistrita putin cam spariat de preturile care am auzi ca le au baietii de acolo,dar la final am ramas cu o impresie foarte buna despre acest service(lucrat ingrijit,bine si cu simt de raspundere).

 

PRETURI:

1.Filtru benzina-19,00(cumparat de la alt magazin)

2.Filtru ulei-8,50(cumparat de la alt magazin)

3.Ulei Mobil 10w40 4l(recomandat de service)-102,00(cumparat de la service)

4.Bujii champion 4buc.32,00(cumparat de la alt magazin)

5.Rulmenti spate 18,00+16,00(cumparat de la alt magazin)

6.filtru de aer 17,00(cumparat de la service)

 

Cam asta am schimbat la masina,am mai palatit 66.00lei+tva manopera, un spray de curatat frinele 25,00lei si vaselina 2,00lei.

 

Am scapat nesperat de ieftin.

 

P.S.Mi-au pus si testerul si au zis ca totul este OK :lavolan:

Share this post


Link to post

Am facut si eu revizia de 110.000 km

1. Am schimbat distributia, nu mai stiu exact pretul la kit, l-am luat mai demult.

2. Am schimbat uleiul la Cutia de viteze, cei de la Radacini imi lasase-ra doar 1 litru de ulei, si ala prost, desi am insistat sa-l completeze data trecuta.

Deci 3 litri ulei Mobil 1 de cutie - 670 de mii

3. Schimbat termostat - 800 de mii

4. Echilibrat si indreptat roti.

5. 4 litri antigel - 100 de mii

6. Verificare frane, rulmenti, etc.

 

Total manopera: 2 milioane , am scapat f ieftin. Am fost la serviceul indicat de Mecmar si am ramas placut impresionat. Msina merge extraordinar acum, cutia e mult mai misto.

 

Voi pune si o lista cu ce am schimbat de cand am luat masina in total.

Share this post


Link to post

Revizie de 113.222 km , fortata de imprejurari.

 

1. Pompa de apa: 105 RON

2. bielete stanga dreapta - 90RON

3. Curea distributie (again!) 57RON

4. Filtru aer 12RON

5. Filtru ulei Bosch ~10RON

6. Ulei Aral Tronic 5w40 - 145RON

_____________________

Piese total ~425 RON

Manopera 200 RON

 

Uleiul l-am schimbat la 9200 km, fostul fiind Castrol Magnatec 10w40 GTX. Foarte bun uleiul repectiv, a iesit f curat, nu a papat gram.

Share this post


Link to post
3. Curea distributie (again!) 57RON

Asa ieftina?

ce firma?

Share this post


Link to post

Gates. Dar cat vroiai sa fie? Majoritatea pieselor sunt luate de la nicubarbu.

Cel mai scump lucru la distributie e rola, care e vreo 1.5 mil. Cureaua am scos-o aproape noua, are 3.000 km .

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Eu stiu ca am dat ceva la 900.000 si mecanicul a zis ca nici nu e excelenta...

a fost cumparata de la fabrica Daewoo, deci cumva orig Daewoo.

Edited by tuf5075

Share this post


Link to post

Pai ori te-a facut pe fata, ori habar n-avea. Si alea bosch tot pe la 500 de mii se invart, pacat ca nu se gasesc exact de espero. Pe aia dinainte am dat vreo 400 de mii .

Share this post


Link to post

Alea de uzina sant tot gates dar au si firma daewoo pe ele si ceva adaos comercial :D

Share this post


Link to post
Am facut si eu revizia de 110.000 km : 4 litri antigel - 100 de mii

De 10 lei ai bagat, de 10 lei o sa ai. Un lichid adevarat e de 2,5-4x mai scump. Daca ai schimbat si termostatul, atunci ti-au spalat motorul si toata instalatia de racire ?

Share this post


Link to post

Da, stiu cat costa antigelul calumea, dar la momentul respectiv il cam manca, si destul de repede. Sa vezi ce fain e cand abia ai schimbat antigelul cu unul de ala 4x cum zici tu si se rupe un teu de GPL si ajunge in canalizare. Mai ales ca in Espero intra 8 litri de lichid de racire. Instalatia de racire am spalat-o de 2 ori, si antigelul l-am schimbat de 4 ori in mai putin de un an de cand am masina. Cand am schimbat termostatul nu am spalat instalatia, ci un pic inainte. Si dupa 3.000 de km again(adica azi).

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...