Jump to content
Sign in to follow this  
Esperatul

Espero - înainte şi după 100.000km

Recommended Posts

Salut,

 

Am devenit de f curand un membru al acestui forum pe care il apreciez f mult inca dinainte de a fi posesor de espero, chiar pot spune ca m-a ajutat foarte mult in a decizia de a cumpara espero SH. Acum 2 saptamani mi-am luat un espero 1.8 din '97 cu GPL si 97.000km.

Cum se apropie 100.000km, as vrea sa-i fac o revizie cat mai amanuntita, nu numai datorita cifrei rotunde, ci si ca sa fiu sigur de cea ce conduc. Deocamdata am facut doar o verificare a motorului la Radacini care a dus la o imbunatatire vizibila.

 

As vrea sa ma sfatuiti si pe mine cam ce tre sa pun baietii de la service sa verifice, ce tre sa schimb, astfel incat sa-mi fac o parere si de cat tre sa scot pentru piese si service.

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Eu iti spun ce pica la 140.000 ca tu sa stii sa le verifici:

-amortizoarele la 100

- vreun cap de bara sigur e muci

-geamurile daca nu s-a intervenit la ele is terminate si alea

-fise verificat si bujii.Schimba-le direct

-rulmentii daca-s originali sa te astepti sa pice

-verifica curelele bineanteles cum am descris prntr-un topic pe aici ca nu se stie cu ala de-a avut masina

-curata IAC

-verifica antigelul si spala circuitul.Din cauza antigelului prost si neschimbat se duce radiatorul cat si capacul la termostat la 1.5

-verifica freonul si instalatia de AC

-schimba lichidul de frana .Ala de servo nu stiu ca nu l-am schimbat pana acu'

Cam astea ar fi eventualele probleme ce ar putea aparea.

Share this post


Link to post

Uite-aici:

 

ov_jer: khhamsin nu nevoie sa postezi de 2 ori ca sa pui 2 poze.

post-207-1108107251_thumb.jpg

post-178-1108111779_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Thanks for the tips.

Ce misto era sa am si eu cartile alea de folosire. Nici cartea de service nu cred ca-mi strica, cand m-au intrebat aia de la Radacini de ea, am dat din umeri, astea sunt unice pentru o masina? Cand l-am intrebat pe vanzator de ea a zis: - De, pai e masina second frate..., mda

Curelele cred ca le schimb in mare parte daca nu toate, m-au speriat multi ca fac praf motoru daca se rupe una in mers.

Bujiile si fisele sunt noi.

In lista de reparatii am deja o planetara de schimbat si inchiderea centraliza daca nu-si revine, ca a crapat dupa ce a venit zapada.

Daca mai adaug parbrizu si oglinda dreapta la eveniment, sunt sigur ca ma duce in 20 de milioane treaba asta :banana: .

 

Am trecut in lista deja tot ce ati spus,

thanks a lot

Share this post


Link to post

o fi mers omu' cu burduful rupt mult timp, nu trebuie neaparat sa aiba km multi

iar cu parbrizul, poate gasesti second la vreo 2 mil (ca mine) sau nou cu vreo 5

oglinda e destul de scumpa...

o sa te prinzi in ce stare e motorul dupa ce mergi mai mult si vezi cat ulei consuma...oricum sa te uiti des la ulei ca nu se stie...

iar inchiderea asa ingheata cand este frig si umezeala, daca nu-ti merge cand e cald, atunci sa-ti faci probleme

nici garantia la GPL nu ti-a dat-o?

ca vezi de acolo cati km avea cand a fost montata si te prinzi

daca nu o ai nici pe asta...este posibil sa fie manarita...

 

 

 

PS: lichidul de frana chiar trebuie schimbat? ca eu nu am auzit pe nimeni, cum il scoti pe tot? ca ramane pe conducte

Edited by cata73

Share this post


Link to post

Capu de planetara tre sa-l schimb, nu toata... ar fi fost chiar nasol.

Kilometri i-am verificat cu meroda "jocul usii" :dizzy:

Parbrizu e 5 mil numa la Daewoo, la Radacini au zis ca e 3.1 mil, second unde gasesc ?

oglinda am gasit cu 2.7 mil in general, dar si cu 1.8 mil completa(incalzita si reglabila). Eu am oglinda veche la care carcasa e distrusa si geamul deasemenea, deci o sa le schimb numa pe astea(500 de mii)

Veste buna: inchiderea centralizata sia revenit azi :thumbl:

Veste prosta: cred ca imi curge radiatoru :scarpin:

Am actele de la GPL, e supergas, dar a fost pus in 2003, i s-a cam dus garantia... oricum pe act nu scrie numaru de km. :(

 

O sa va tin la curent.

 

Thx

Share this post


Link to post

deci...pe cartea de garantie la GPL sunt trecuti km la montare si apoi la revizii care sunt obligatorii, ca altfel pierzi garantia - astfel vezi cati km avea masina in 2003 de exemplu

...ca daca avea 95.000 km atunci...inseamna ca...

deci nu factura ci CARTEA DE GARANTIE (unde se trec defectele remediate)

daca nu o ai cauta-l pe ala si spune-i ca ai probleme cu gazul, sa-ti dea cartea

daca spune ca nu o mai are...cu parere de rau te anunt ca ...aproape sigur sunt dati km inapoi, dar nu neaparat cu 100.000

 

 

si mai vezi pe cartea de identitare cat timp a tinut fostul proprietar masina, adica daca a revandut-o repede..

Edited by cata73

Share this post


Link to post
PS: lichidul de frana chiar trebuie schimbat? ca eu nu am auzit pe nimeni, cum il scoti pe tot? ca ramane pe conducte

 

 

Pai nu il scoti de tot, se pune cel nou peste... trebe trei insi... unu la volan sa dea pedale... al doilea la motor, sa toarne lichide de frina in vas... al treilea alearga de la o roata la cealalta, deschide robinetul, spune celui de la volan sa dea pedale, stringe lichidul de frina care tisneste intr-un recipient mai vechi (ca sa stii cit ai scos), inchide robinetul, fuga la alta roata, repeta procedeul... si tot asa, pina scoate o cantitate de lichid egala cu ce baga ala pe la motor!

 

Asa, cel putin, mi l-au schimbat mie. Se pare ca ordinea rotilor nu are mare importantza, ca am intrebat vreo 3 insi si fiecare mi-a dat raspunsuri diferite, unu ca se incepe cu roata pina la care traseul e cel mai lung, al doilea invers, iar al treilea, ca de fapt nu conteaza, ca fiecare face cum vrea!

Share this post


Link to post

mda..dar e ceva relativ...se poate amesteca totusi cu cel vechi...

in plus daca dintr-o gresala ramane pompa pe gol si dai la pedala...bulesti garniturile si...schimbi pompa cu totul ca sunt smecheri, nu se gasesc numai garniturile

Edited by cata73

Share this post


Link to post

Se desfac toate aerisitoarele si se lasa sa curga liber monitorizand nivelul din pahar cand se apropie se golire se completeaza.Daca in timpul operatiunii pe la unul din aerisitoare nu curge lichid sau curge foarte greu se face golirea prin pedala(gen aerisire) dupa ce sau strins celelalte 3.La golire aersitoarele de pe fata se slabesc foarte putin pentru a curge la fel ca pe spate.Este nevoie de 0,5 L lichid de frina(de preferat castrol DOT3 sau 4) daca acesta sa schimbat periodic iar daca nu a fost schimbat de mult timp se foloseste 1L pentru o buna curatare a instalatiei.

Share this post


Link to post
Eu iti spun ce pica la 140.000 ca tu sa stii sa le verifici:

 

Nu e relevantă cifra pentru amortizoare, ci cum a fost folosită maşina.

Cap de bară - da, de-acord.

Geamuri - depinde iarăşi ... la mine merg beton 3 din 4.

Fişe, bujii - de-acord.

Rulmenţii - irelevant, depinde.

Curelele - DA, neapărat (aia de distribuţie mai ales, dar fă-le şi pe celelalte că nu-s aşa scumpe).

IAC, antigel şi spălare circuit - da, foarte recomandat.

Freon şi instalaţie AC - da.

Lichidul de frână - schimbat; cel de servo se completează, nu se schimbă.

 

Aş adăuga, ce mi s-a întâmplat mie... pompa de benzină la fix 100.000 km, iar sonda lambda trebuie şi ea schimbată se pare.

 

Cand l-am intrebat pe vanzator de ea a zis: - De, pai e masina second frate

 

Irelevant, şi eu am maşina 2-nd şi mi-a dat carte la ea. Depinde de cine o vinde.

Share this post


Link to post
...in plus daca dintr-o gresala ramane pompa pe gol si dai la pedala...bulesti garniturile si...

Pai d-aia sta ala la motor cu sticlutza... sa completeze si sa aibe grija sa nu ia aer!

 

La urma urmei, d-aia n-am facut-o eu in fata blocului... ca nu ma pricep. M-am dus la service. Asa au facut aia, asa am povestit. Chiar i-am intrebat ca sa am ce povesti.

Share this post


Link to post

De acord cu Vaxxi si mie la 100.000 mi-a picat pompa de benzina.

Cata si eu am instalatie GPL si nu scrie in cartea ei km.la care s-a montat ci data.Si asta pt.ca n-am vrut garantie 30.000 km ci am vrut 18 luni.Deci nu e neaparata treaba care o spui tu.Iar reviziile nu se fac toate ci numai prima la 1000 de km.cel putin asa au facut idiotii la care am montato eu.Bine ca in 18 luni orice interventie la ea a fost gratis, inclusiv reglajele.

Mie chestiile astea nu mi-au picat la 140 dar nici nu vreau sa astept pana atunci..

@Wchecoder?!? Piese sh gasesti in Voluntari la Rompetrol pt.ca nu vad de ce dai bani pe o oglinda noua cu carcasa cu tot cand o poti lua de acolo si la culoare pe deasupra. La fel chestia cu parbrizul.

Share this post


Link to post
ov_jer: khhamsin nu nevoie sa postezi de 2 ori ca sa pui 2 poze.

 

Nu m-a lasat site-ul sa pun 2 poze, vorbesc serios.

Share this post


Link to post
@Wchecoder?!? Piese sh gasesti in Voluntari la Rompetrol pt.ca nu vad de ce dai bani pe o oglinda noua cu carcasa cu tot cand o poti lua de acolo si la culoare pe deasupra. La fel chestia cu parbrizul.

 

Oglinda completa e in general 2.7 mil, o sa trec pe acolo sa vad daca gasesc la culoare si doar piesele care am nevoie. Mai mult o sa trec pentru planetara, care e 3 mil noua, nici aici nu stiu ce sa fac, second cred ca e 1 mil, dar daca ma tine 30.000km doar si mai tre sa schimb odata ma nenoroceste manopera, sunt inca in dubii ce sa fac.

 

PS. Te deranjeaza nickul meu ?!?

Share this post


Link to post

Nu ma deranjeaza nick-ul tau dar nu l-am retinut si mi-am pus intrebarea daca l-am scris bine.E cam greu de retinut :>

Share this post


Link to post

Am facut-o. E gata! (Revizia la 85k km, 85 de mii pt ca la 75 de mii a schimbat ultima data uleiul, ma rog....)

Am facut-o la Radacini Plevnei.

 

Preturi:

Ulei Castrol TXT Softec plus 5W40 1l+4l = 2 510 000

Antigel Glicoshell 1l = 240 000

Filtru ulei CieloEsperoNubiraLeganza = 78 000

Filtru benzina CieloEspero = 235 000

Filtru aer CieloEspero = 200 000

 

Manopera:

Schimbare ulei: 119k

Schimbare filtru de aer + filtru de ulei + filtru de benzina: 90k+90k+148k

Strans rulmenti spate (ambii) : 120 k

Operatii aferente reviziei: 476 k

Verificari electrice aferente reviziei: 120k

Reparat cablaj electric spate: 238k

 

Vreau sa zic ca strangerea rulmentilor e ca o briza de aer proaspat pentru masina mea. Acu' cand trec peste gropi simt si eu ca am masina straineza si nu Dacie. Bine nici inainte nu ma stresa prea mult ca zdronganea pt ca avusesem Oltcit si acolo scartaia destul de mult hayonul ( nu ca la SRN, dar scartaia). Acum parca-i alta viata, alta masina. Si nici nu e prea complicat de efectuat, dar am impresia ca iti trebuie elevator :D .

 

PS: au uitat aia sa imi insurubeze busonul de la ulei si pe la Ateneu a trebuit sa opresc in parcare ca nu mai puteam sa respir in masina. Cred ca am pierdut vreo juma de litru de ulei care a intrat majoritatea sub forma de fum in cabina. :mda:

Share this post


Link to post

Mama, ce bun ma simt ca mi s-a stickuit topicu... :mrgreen:

 

Da de ce e atat de scump uleiul ala 5w40, ca (,) Castrol TXT Softec 10W40 era aprox 1350 in carrfur (daca nu m-am uitat aiurea), 2 mil era 10w60 Racing...

 

EU inca nu am facut revizia completa dar:

- am scimbat placutele de frana, cumparate de la daewoo muncii cu 700 de mii, sunt koreene dar nu daewoo. Le-am montat la radacini Vitan, aia mi-au zis ca alea originale erau peste 2 mil !?!

- am schimbat o planetara si burdufele la Reco Planet, de reconditionat nu reconditioneaza decat de dacie, pt espero au capete noi de Opel Corsa care se potrivesc si schimba axul ala care intra pe disc prin sudare. A durat 3 ore sudarea, juma de ora manopera si a costa 2.6 mil cu totu. Foarte profesionali mi s-au parut baietii aia. La Radacini Vitan , baietii care mi-au facut motoru erau giugiuc, astia care mi-au schimbat placutele erau niste macelari... :(

- Schimbat filtru de aer , 200 de mii GM Daewoo (l-am montat io)

- am facut inchiderea la Radacini Vitan

 

Acu ma pregatesc de ce mai e + capete de bara + oglinda (1.200 cea mai ieftina gasita incalzita si reglabila la Rompetrol Colentina) + parbriz, 2.600 mil cu parasolar sau cum ii zice si 700 manopera.

 

Problema: cum si cu ce vopsesc oglinda?

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post
Da de ce e atat de scump uleiul ala 5w40, ca (,) Castrol TXT Softec 10W40 era aprox 1350 in carrfur (daca nu m-am uitat aiurea), 2 mil era 10w60 Racing...

 

 

Sunt preturi de consumabile de la magazinul serviceului. Sunt mai mari, asta e clar. Desi acu daca vad, diferenta 1 mil, parca...

Share this post


Link to post

Postez si eu revizie Espero la 150.000 km.Precizez ca nu s-a schimbat nimic altceva decat consumabile in 150 si ca la ora actuala ,dupa ce am schimbat toate astea , masina e in starea care era cand a iesit pe poarta fabricii :D :

 

-actuator inchidere centralizata ala principalul ( apr.2004) - 400.000

-2 (doua) role AC ( una in apr.alta in noiembrie cu tot kitul) - 360.000/ 500.000

-8 bucsulite antiruliu - 15.000 * 8

-amortizoare fata + spate - 2* 950.000 + 2*900.000 ( apr.2004)

-4 bujii Champion - 350.000 lei (apr.2004)

-3 rulmenti fata ( unul a fost prost) - 800.000 *2 + 650.000 lei

-cap de bara fata ( apr.2004) - 450.000 lei

-fise ( apr.2004) - 750.000 lei

-2(doua) filtre de aer - Champion ( iun.2003) 300.000 + coreean ( ian.2005) 90.000 lei. Precizez ca ala Champion am dat o carca de bani pe el dar l-am tinut 30.000 km.

-pmpa de benzina de la America - 3.000.000 lei (august 2003)

-rulment spate ( iun.2004) - 300.000 lei

-antena - 1.100.000 lei

-rulment de presiune - 450.000 lei ( nov.2004)

-kit distributie (tot in nov.2004) - 3500.000 lei

-Maner exterior usa sofer - 250.000 (ian.2005 ) - a inghetat nemernicu si am tras de el pana l-am rezolvat

-Vas expansiune antigel ( ian.2005) - 125.000 lei

-furtun insertie capac termostat - 150.000 lei ( dec.2004)

-Garnitura baie de ulei - 150.000 lei

-Toate tobele de sus pana jos - ian.2003 Nu mai stiu pretul dar m-a durut f.tare.

-8 cauciucuri de iarna / vara - 6 Continental + 2 debica - 17.000.000 lei

 

Nu va speriati!Le-am schimbat pe toate pt.ca nu-s sanatos la cap si pt.ca-s maniac in privinta masinii.

 

La un calcul s-au facut 33.000.000 fara tobe( ca nu le mai stiu pretul) .Ma intreb de unde draq am avut banii astia??!! :D

Share this post


Link to post

sa bag 33000000 milioane in masina?????????

nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu merita [-X

Share this post


Link to post

33.000.000 in 170.000 de km?? Nu cred ca-s multi . Bine de fapt cred ca au fost cu inca un set de cauciucuri vreo 40 . dar oricum nu-s multi .

Unii nu fac toata viata km.astia :D

 

Adica 230 de lei pe km. cost de exploatare la Espero .

Hai sa punem 250 pt.ca n-am bagat uleiurile , filtrele , aditivele si alte nebunii . Eu zic ca nu-i mult

Share this post


Link to post

mie mi se pare rezonabil, foarte rezonabil. cred ca am dat mai mult la dacie si aia are 80kkmei.

Share this post


Link to post

Lista pieselor continua : Saptamana asta placute de frana coreene - 550.000 lei

Atentie ferodourile originale la Espero tin lejer 200.000 de km . Mi-au spus la service dupa ce le-au inspectat .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...