Jump to content
Sign in to follow this  
gorbyka

Bec Ulei

Recommended Posts

Chiuloasa inteleg ca nu a fost planata., garnitura de chiuloasa nu o vad pe lista, inteleg ca la chiuloasa s-a umblat si s-au pus la loc piesele originale? Si te miri ca iti curge?

Eu nu inteleg cum poti merge cu ea cu becul aprins la ulei, deci clar fara presiune de ulei, lucru de la care se trage bataia respectiva cel mai probabil... Iar nu inteleg cum va duceti la diversi ageamii sa va faca astfel de lucrari...

 

garnitura de chiuloasa e schimbata. au zis ca nu e nevoie de planare. nivelul la ulei e bun.

 

daca as fi stiut crezi ca ma mai duceam?

Share this post


Link to post

daca as fi stiut crezi ca ma mai duceam?

La service e obligatoriu cu garantie. Dar in primul rand inginerul (daca este), mesterii si chiar tu, trebuia sa aveti in vedere pentru ce a fost adusa masina. Aia cu na-ti-o franta ca ti-am dres-o nu prea tine.

Share this post


Link to post

Faptul ca iti curge ulei pe la garnitura de chiuloasa arata ca trebuia planata...

Nu are legatura nivelul de ulei cu presiunea de ulei! Ti se aprinde martorul de presiune de ulei, ceea ce inseamnaca motorul are ungere insuficienta. daca inainte de "reparatie" nu aveai problema asta, sunt mai multe cauze posibile, cum ar fi infundarea sorbului pompei de ulei, montarea gresita a acesteia (nu stiu cum este antrenata la Tco, dar banuiesc ca de pinionul ax delco), infundarea canalelor de ungere (manopera gresita, necuratarea pieselor demontate etc)... Sfatul meu este sa mergi la un mecanic bun, nu neaparat service, care sa stie cu ce se mananca un motor, sa-l desfaca si sa vada ce e inauntru.

Share this post


Link to post

Eu tot ce am lucrat la masina am facut cu un mecanic care nu are treaba cu serviceurile si sunt foarte multumit. Spre deosebire de service imi spune exact de ce este nevoie fara alte ,,adaosuri" si lucreaza mult mai bine. Am ajuns undeva aproape de ce zici tu ( canalul de ungere chiuloasa era infundat) , dar la sfarsit rezultatul a fost altul.

 

P.S. Foarte bun sfatul lui MIrcea...dar cauta unul ceva mai priceput

Share this post


Link to post

multumesc pt raspunsuri. inainte nu aveam problema cu becul. mi au zis ca au faccut nu stiu ce pe la sorb..probabil de aia se aprinde. maine o duc la un mecanic cu renume prin zona si o sa va tin la curent,nu de alta, dar sa nu mai pateasca si altii..numai bine

Share this post


Link to post

Sa nu ai cumva pompa de ulei fisurata..., mai vazusem pe aici un caz.

Share this post


Link to post

Sa nu ai cumva pompa de ulei fisurata..., mai vazusem pe aici un caz.

 

o sa vad maine..insa ce ma ingrijoreaza el mai mult e acel tacanit la motor..unii zic a ar fi linia..altii piston..cind ma gindesc maine sa o iau de la capat cu milioanele imi vine sa...tacanitul e ca un zgomt de tachet si se aude in special cind accelerez.

Share this post


Link to post

Ref la bataie, acum depinde cat de habarnisti au fost mesterii. Poate fi bataie de bolt, poate din cauza cuzinetilor prosti/montati aiurea... sunt multe posibilitati.

Incearca sa scoti pe rand cate o fisa accelerand putin, poate iti dai seama care piston produce zgomotul.

Share this post


Link to post

...tacane zici ca e cinel...

Din descrierea pe care o faci rezulta ca nu ai schimbat si pistoanele cu cota urmatoare, deci pot deduce ca nu ai si alezat cilindrii, deci concluzionez ca probabil doar i-ai pus segmenti noi. In acest caz parerea mea este ca foarte posibil tembelii ti-au pus segmenti noi FARA SA NIVELEZE PRAGURILE LASATE IN CILINDRI DE CEI VECHI! Caz in care orice motor are o bataie continua, ascutita (segmentii lovesc in praguri).

Share this post


Link to post

Pistoane nu se gasesc decat cota unica, cam la toate masinile. De aici, nu se mai baga nimeni la alezat cilindri. Nu prea se mai practica RK-ul. Nu mai exista produse de folosinta indelungata.

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Pistoanele raman aceleasi in general, insa se alezeaza si honuiesc cilindri la cota urmatoare si se pun segmenti de R1, sau R2 dupa caz.

Eu as paria ca bataia e de linie, pun pariu ca au pus cuzineti noi pe un arbore nerectificat, probabil strangerile s-au facut la mana, nu cu cheie dinamometrica, diferente de frecare de la o biela la alta, posibil cuzinetii s-au rotit pe arbore, au blocat vreun canal de ungere si noapte buna. Sunt tare curios ce verdict va fi dupa desfacerea motorului, pentru ca mie unul mi-e clar ca nu scapa fara demontare...

Share this post


Link to post

multumesc mult pentru interes..la cum i-am vazut eu pe tembeli habar nu aveau ce au facut..sper sa nu fie de linie bataia..e un sunet ascutit asa ca de tachet..o sa va tin la curent,..

 

masina s a oprit din mers.. pistoane nu am schimbat, am luat segmenti si cuzineti biela si supape..au zis ca erau coxati segmentii vechi..minca ulei si scotea fum inainte insa mergea brici..

Edited by okiul

Share this post


Link to post

Pistoane nu se gasesc decat la cota unica...

Cel putin la motorul de pe Tico - Matiz te inseli. La alezare-honuire se schimba pistoanele. Am si vazut si facut personal (cu propriile mele manute) treaba asta. Pistoanele se fac cu cota unica doar la motoare gen Dacia 1300 de ex., la care se schimba si cilindrii. Si acuma pe bune, cum naiba sa largesti cilindrii si sa lasi tot pistoanele alea?

Edited by Tetea

Share this post


Link to post

:thumbl: Confirm, la trecere la cota R1,R2 se schimba si pistoanele.

Share this post


Link to post

salutare, am luat masina de la service de 2 zile, si m am gindit sa va spun ce concluzii s-au tras. tacanitul este de la arbore. ulei pierdea pe la semeringul distributie. cum un arbore costa peste 600 ron si m-au uscat de bani am renuntat la schimbarea lui. au schimbat cuzinetii palier si l-au strans asa. masinuta merge brici , insa are un tacanit. ( de la arbore). m-au asigurat ca nu i problema si cind fac rost de bani o sa il schimb. ulei numai pierde. au suflat carburatorul cu un compresor si sta bine la relanti acum. becul la ulei clipoceste cind e la relanti. ( tot de la arbore m-i s-a spus ). acum vin si va intreb: pot merge o perioada cu arborele asa? si stie cineva un pret mai mic de 600 ron? totusi imi pare exagerat... multumesc.

Share this post


Link to post

Pai daca tot ai avut motorul desfacut, de ce n-ai rectificat arborele si dupa aia sa-i pui cuzineti de reparatie? Ar fi fost ca nou...

Share this post


Link to post

pai m-i s-a spus ca nu se gasesc cuzineti de reparatie...si asa au zis cei de la magazinul de piese auto..in domeniul asta numai tilhari..

Edited by okiul

Share this post


Link to post

Cum dracu' sa nu se gaseasca??? Mancau rahat cu gura plina, crede-ma! Am vazut cu ochii mei motor de Tico desfacut la bucata, care a fost alezat, honuit, i s-a rectificat arborele, i s-au schimbat cuzinetii de biela si de palier cu cei de reparatie, pistoanele idem, simeringurile, garniturile si a fost facut ca nou. La magazin se cer cuzineti, segmenti, etc. de Matiz Euro 2. Totul a costat cam 800 RON (piesele, alezatul si rectificatul, ca manopera i-a apartinut proprietarului).

Edited by Tetea

Share this post


Link to post

mda..de la elctronica pe care o practic pina la mecanica..acum ma gindesc sa l desfac eu cind oi avea timp.cu manualul in fata..m am gandit eu ca e ceva necurat la mijloc..deci practic trebuie schimbatii cuzinetii de palier si rectificat arborele,nu? si garniturile normal..

Share this post


Link to post

..acum ma gindesc sa l desfac eu cind oi avea timp.cu manualul in fata..

 

Din pacate nu pot decat sa-ti recomand sa nu faci singur treaba asta. Sunt tot felul de smecherii pe care nu le stii si o sa iasa nasol. Gaseste un mecanic bun, cinstit si care a mai facut asa ceva (deh, specie rara in ziua de azi).

Share this post


Link to post

multumesc mult pt ajutor. o sa-ti urmez sfatul. mai pot insa merge cu masina cu tacanitul acela? la service mi au spus ca nu e problema ( pina mai imi revin financiar)

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa zic, nu am date sa ma pot pronunta; mai mergi si asa, tine-o mai turata ca sa aibe uleiul presiune si cu atentie daca tacanitul ala evolueaza. Risti sa ovalizezi fusurile arborelui peste limitele in care poate fi rectificat.

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa zic, nu am date sa ma pot pronunta; mai mergi si asa, tine-o mai turata ca sa aibe uleiul presiune si cu atentie daca tacanitul ala evolueaza. Risti sa ovalizezi fusurile arborelui peste limitele in care poate fi rectificat.

 

multumesc pentru ajutor. o seara buna.

Share this post


Link to post

Salut, foarte urat ce ti s-a intamplat, eu mi-am readus motorul la viata anul trecut si vreau sa iti spun ca se gasesc cuzineti de arbore la cota 2 si de biela tot la cota 2, eu i-am cumparat de la king de la eroii revolutiei, si daca tot faci asta schimba si pistoanele cu unele de cota 2m costa 45 de lei pistonul, merg cele de la matiz (sunt identice).

Mi se pare foarte mult 600 ron manopera, eu l-am facut personal intr-un garaj "imprumutat" cu o trusa de tubulare, un set de fixe, un set de inelare si o cheie dinamometrica astea tot imprumutate. nu m-a costat decat cateva sticle de suc.

Te poti apuca singur de operatie, cel mai greu este cand trebuie sa dai motorul jos atunci vei avea nevoie de 2 barbati puternici sa te ajute sau un scripete compus.

Ah si da neaparat nevoie sa printezi tot manualul de 300 si ceva de pagini.

Share this post


Link to post

sal imi spune si mie cineva unde se afla sonda de presiune la ulei k sa aprins becul la bord(espero 15 16v) ca eu nu am gasito. m.am bagat sub ea..m.am uitat pe langa filtru stanga dreapta si nik. are cineva vre-o poza ceva? merci mult

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...