Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Lacetti Diesel

Recommended Posts

Ok deci am sa iau , daca stii voi ceva bun , astept si sunt recunoscator pentru sugestii . La mine poate e DOT 3 deoarece masina e fabricata in 2007 , eu am luat-o in 2008 .

Share this post


Link to post

Eu am pus dot 5.1 la o masina fabricata in 2006 si de conceptie `98 si nu a existat nici o problema, dimpotriva.

Share this post


Link to post

Am fost azi la reprezentanta Chevy . Le-am spus care e situatia , si ei mi-au spus ca daca tot mi se apropie revizia , sa nu pun ulei pentru ca in principiu nu prea are rost , cel mai probabil placutele fiind de vina , fiind uzate . De scapat nu cred ca are cum sa scape , sa curga sau sa piarda pe undeva , pentru ca banuiesc ca era gol deja tot rezervorul . Multumesc pentru raspunsuri .

Share this post


Link to post

Salut! Nu stiu daca am postat bine..sper sa fi nimerit..

Am o mica problema cu Lacetii hatchback 2.0 diesel si anume sta martorul de la motor aprins galben. Ieri am incercat sa pornesc motorul dar erau -25 grade afara si am crezut ca o fi inghetat motorina in ea. Azi am incercat din nou..a pornit..am stat cu ea asa pornitacam 5-6 minute , dar nu se mai stinge martorul de la motor... Nu se aude rau motorul sau alte zgomote suspecte.

Trebuie mers la service sau doar o fi inghetat sezorul respectiv si da aiurea eroare?

Share this post


Link to post

Care senzor este aprins, cel de check engine? Sau cel de dpf ori apa in motorina? Toti 3 sunt galbeni. Daca e cel de check engine si nu se stinge dupa 5 porniri consecutive, mergi la service.

Share this post


Link to post

Sta aprins martorul de la check engine...Dar avand in vedere ca la Vaslui nu e service autorizat Chevrolet trebuie sa merg pana la Iasi (~ 80 km). Ma tem sa nu se strice pe drum. O sa sun maine la reprezentata la Iasi sa vad ce zic. Merci Mircea de raspuns.post-26451-126469399641_thumb.jpg

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Dupa ce-am mai citit parerile voastre pe forum si ce-au mai patit altii cu ...combustibilii de la Petrom m-am gandit sa incerc cu Efix de la Rompetrol. Am mai citit ca trebuie sa merg cu masina peste 50km/h timp de 15 minute (asa scrie in manual..daca apare martorul aprins de la "check engine" si daca tot nu se stinge sa merg la service. In fine am alimentat cu motorina Efix ~ 20 litri si am iesit afara din oras schimband vitezele aproape de 3000 rot/min. M-am dus pana la prima localitate de Vaslui aprox 10 Km . Am oprit motorul .. l-am pornit din nou...al naibii martorul nu se stingea. Inapoi in oras i-am dat talpica si mai tare . tot nimic. Ma opresc in fata unui magazin imi iau o cafea ..fumez o tigara si sun la Iasi la reprezentanta le explic problema si ma programeaza tot azi la service la 14.30. Termin cafeaua , dau cheie cu gand sa trec pe acasa sa iau toate actele masinii ca era deja trecut de 12.30 si 10 m se stinge martorul. MAi merg asa 1-2 km si ma gandesc ce sa fac sa ma mai duc la Iasi sau nu. Sun iar la service si-mi zice tipa cu care am vb mai devreme ca doar daca mai face asa s-o aduc .daca nu e ok. Am mai iesit iar in afara localitatii si am calcat-o un pik si vad ca totu e ok acum.

Deci eu cred ca a fost si din cauza frigului, dar si din cauzamotorinei proaste de la Petrom(de cand am masina..numai de la Petrom am alimentat). Asa e cand esti zgarcit...puneam din aia cea mai ieftina. Dar m-am invatat minte.

Numai bine!

Share this post


Link to post

Pai ti-am zis ca daca nu se stinge la 5 porniri consecutive, sa mergi la service. S-a stins la a cata?

Share this post


Link to post

La a 8-a pornire. :lavolan:

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

 

Am patit-o si eu (de fapt sotia) cu indicatorul "18. Lampă indicatoare defecţiuni" - galben, este pentru a treia oara in ultimele 40 zile; primele doua dati am fost la service DiBas si nu au fost in stare sa descopere cauza; sincer ma intreb daca nu este vreo defectiune mai serioasa, ieri s-a aprins iar becul indicator. Sa incerc cu schimbarea motorinei si ceva drum mai lung, poate scap de belea. Asta daca nu are cineva vreo idee mai buna

Share this post


Link to post

OK

Cati km are masina?

In ce conditii se aprinde?

Ce cod de eroare ti-au spus cei de la service?

Cand se aprinde martorul, se schimba mersul masinii?

Ce motorina folosesti?

La ce turatie schimbi treptele?

La ce turatie obisnuiesti sa rulezi?

Share this post


Link to post

vreo 36000 km

 

iarna, dar nu am putut sa-mi dau seama de alte conditii care concura la eveniment

cod eroare la service- sa intreb azi, sunt foarte tacuti cei de la service, nu mi-au spus codul pana acuma

mersul nu se schimba

motorina cea mai buna, acuma Nordic diesel

schimbat treptele in jur de 3000... 3500, rulat obisnuit in jur de 2200... 2600

Share this post


Link to post

Daca numai iarna apare, eu as verifica debitmetrul in locul lor. Motorul presupun ca ajunge la temperatura de regim, nu?

Share this post


Link to post

Temperatura motorului e in limite; s-a facut cursa cu motorul turat, nici un rezultat, drum la service azi sau maine

Share this post


Link to post

Salutare ! Am o problema ! cand franez in situatii de urgenta ,simt de parca asi aluneca pe pietris !ceva de genul discurilor de frana optate ! ce parere aveti ?deci toate astea se intampla dupa ce depasesc 70 km/h si incerc sa reduc brusc !e posibil sa fie aceasta problema ?

Share this post


Link to post

mers la service, concluzia: contact electric imperfect la cupla senzorului de temperatura dupa catalizator. sa speram ca este doar asta :wallbanger:

Edited by Mihaita

Share this post


Link to post

Posibil, vezi daca mai apare.

In alta ordine de idei:

:D

Share this post


Link to post

Eu nu am reusit nici cum sa ating 200 km /h . La 185 a ramas blocat si turometrul si vitezometrul , pe autostrada .

Share this post


Link to post

Eu i-am dat 200 de vreo 3 ori. O data cu motorina de petrom si de 2 ori cu motorina de rompetrol.

 

De fiecare data turometrul era aproape de rosu, insa m-am dus pe fiecare treapta cu acceleratia aproape de rosu.

Share this post


Link to post

O noua problema aparuta si la tractorasul meu cel drag: se aprinde matorul de servodirectie. Partea interesanta este ca nu are nici un alt simptom (pierdere de lichid, ingreunarea directiei, zgomote ciudate, batai, etc.). La "minunatul" service de la Gold&Platin (pe care il recomand cu caldura sa fie evitat) mi s-a spus ca s-a inlaturat aceasta problema si ca de vina ar fi fost un contact imperfect. Surpriza! Nu s-a remediat. In acelasi timp, nici nu pot spun ca exista un moment anume cand apare, pentru ca nu are o regula. Se aprinde cand vrea el. Se stinge daca opresc motorul si il pornesc iarasi. Mai are cineva astfel de probleme?

Edited by speedy82

Share this post


Link to post

Nu am servodirectie variabila pe masina. Se modifica cu ceva comportamentul masinii?

PS: Ce naiba cauti la GP??

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Masina nu este facuta pentru 200 km/h. In germania am incercat sa tin viteza de 190 km/h (conform vitezometru - 183 km/h conform gps) ~ 20 km de mers si pot sa spun ca nu ma simteam deloc sigur. Motorul este prea turat, masina usor instabila datorita directiei supraasistate, zgomotul aerodinamic foarte puternic. Cursa revers a stergatoarelor la viteze de peste 160km /h era foarte inceata. Consumul mediu de motorina la viteze medii de peste 140 km/h era de 8-9%.

Pot sa spun ca un VW Sharan (19tdi 110 cp, 6 trepe viteza) se comporta mult mai bine in aceste conditii (7000 km condus in Germania si Austria).

Nu trebuie sa uitam ca motorul este SOHC chiar daca are 16 supape - recunoscut pentru preferinta de turatii joase (eficienta buna la turatii scazute). Merge si la 4000 rpm dar nu se simte in largul lui (deja la 3800 rpm intra pe panta descendenta a puterii - conform prezentare GM)

 

In alta ordine de idei - Schimbat careva distributia la diesel? (nu este cazul la mine deocamdata...)

In manual nu reusec sa gasesc exact la cati kkm se inlocuieste kit-ul de distributie... Daca motorul e 2.0d scrie ca la 300 kkm ?! daca e 2.0dsl atunci la 160kkm sau 60 kkm conditii dure.

La voi ce scrie? Cei care au facut : la cati kkm?

Share this post


Link to post

Distributia se schimba la 60.000 km.

Puterea maxima a motorului se obtine la 4200 rpm, scrie si in talon, nu stiu la ce anume grafica GM te referi!

In ceea ce priveste stabilitatea, masina mea este sedan, si stock, nu are (inca nicio modificare) si totusi nu am sesizat ceea ce spui tu referitor la instabilitate sau la directie supra-asistata. Chestia cu mersul la viteze mari este o chestiune de obisnuinta. Evident ca este un risc sa mergi cu 200 km h cu o masina care este echipata cu anvelope de 190 daca nu ma inseala memoria.

Cand am zis ca i-am dat de mai multe ori 200 kmh inseamna ca am ajuns la acea viteza si ca am mentinut-o o oarecare perioada, nu ca am facut croaziera cu 200 kmh, ca nu avem unde in Ro. Insa masina mea merge frecvent cu viteze de peste 140 kmh si nu pot spune ca este instabila. La un drum de autostrada, asfalt uscat, ziua, conditii bune de trafic etc (pentru ca nu-s sinucigas, drogat etc), viteza variaza intre 150 si 180. Iar referitor la turatii, nu schimb treapta superioara niciodata sub 3500 rpm, iar daca situatia o impune, n-am niciun gret sa imping motorul la 4200 rpm pe fiecare treapta de viteza. Masina este creata sa functioneze astfel, trebuie sa functioneze astfel, altfel o limitau la 3500 rpm nu la 4600 rpm. Nu stiu cum ai calculat tu consumul mediu de motorina, mie la un drum Buftea -Pitesti facut in stilul de mai sus nu mi-a luat mai mult de 20 l motorina (280 km parcursi, 80 km in regim de centura, restul autostrada).

Lascarica, ambreiajul inca nu a fost desfacut, iar cand va fi desfacut voi posta rezultatul aici, si cu fotografii ale pieselor daca o sa pot, asa cum de altfel am facut pana acum cu tot ce am schimbat la ea. My 50 cent se duc insa pe rulmentul de presiune pe care-l banuiesc ca a cedat din cauza mersului mult prin oras.

Share this post


Link to post

@Mircea: Dupa cum am zis, eu nu am detectat nici o modificare in comportamentul masinii. Dupa ce am postat aici, am vazut ca mai era un topic initiat de un coleg cu un hatch benzinar cu aceeasi problema rezolvata cu inlocuirea unui senzor aflat pe coloana volanului si care se ocupa de modificarea gradului de asistare in fucntie de viteza de deplasare. Oricum ma voi duce si la un alt service sa am si o alta parere.

Si putin :o fftopic: : de ce m-am dus la G&P? Pentru ca de acolo mi-a luat masina si este cel mai aproape de mine. Dar am ajuns la concluzia ca sunt niste dobitoci iresponsabili, care se plang ca le scad vanzarile de masini, din cauza service-ului, dar nu fac nimic sa imbunatateasca situatia. Cam atat despre problemele mele cu ei. Daca vreti mai multe patanii, cu mare placere vi le pot povesti, numai sa imi spuneti, va rog, unde sa postez.

Share this post


Link to post

Distributia se schimba la 60.000 km.

Puterea maxima a motorului se obtine la 4200 rpm, scrie si in talon, nu stiu la ce anume grafica GM te referi!

In ceea ce priveste stabilitatea, masina mea este sedan, si stock, nu are (inca nicio modificare) si totusi nu am sesizat ceea ce spui tu referitor la instabilitate sau la directie supra-asistata. Chestia cu mersul la viteze mari este o chestiune de obisnuinta. Evident ca este un risc sa mergi cu 200 km h cu o masina care este echipata cu anvelope de 190 daca nu ma inseala memoria.

Cand am zis ca i-am dat de mai multe ori 200 kmh inseamna ca am ajuns la acea viteza si ca am mentinut-o o oarecare perioada, nu ca am facut croaziera cu 200 kmh, ca nu avem unde in Ro. Insa masina mea merge frecvent cu viteze de peste 140 kmh si nu pot spune ca este instabila. La un drum de autostrada, asfalt uscat, ziua, conditii bune de trafic etc (pentru ca nu-s sinucigas, drogat etc), viteza variaza intre 150 si 180. Iar referitor la turatii, nu schimb treapta superioara niciodata sub 3500 rpm, iar daca situatia o impune, n-am niciun gret sa imping motorul la 4200 rpm pe fiecare treapta de viteza. Masina este creata sa functioneze astfel, trebuie sa functioneze astfel, altfel o limitau la 3500 rpm nu la 4600 rpm. Nu stiu cum ai calculat tu consumul mediu de motorina, mie la un drum Buftea -Pitesti facut in stilul de mai sus nu mi-a luat mai mult de 20 l motorina (280 km parcursi, 80 km in regim de centura, restul autostrada).

Lascarica, ambreiajul inca nu a fost desfacut, iar cand va fi desfacut voi posta rezultatul aici, si cu fotografii ale pieselor daca o sa pot, asa cum de altfel am facut pana acum cu tot ce am schimbat la ea. My 50 cent se duc insa pe rulmentul de presiune pe care-l banuiesc ca a cedat din cauza mersului mult prin oras.

 

60000 KM SCRIE IN CARTE SAU E O PARERE PERSONALA?

 

Puterea maxima la 4200 ?! citeste putin pe aici : http://www.chevrolet.ro/images/pdf/lacetti-5d.pdf sau oriunde pe site chevrolet sau in Manual utilizare ghid service etc... sau poate avem masini diferite... (Euro4 - Euro3) sau alta evolutie a motorului

Motor (2,0SOHC diesel)

Putere maximă (kw/rpm)89/3,800

Cuplu maxim (Nm/rpm)280/2,000

Sistem dealimentare cucombustibil

Injecţie "common rail"

Referitor la grafica GM... Daca mai ai brosura de la achizitie (sau o poti solicita de pe site prin posta) vei vedea curbele de cuplu si putere pentru toate motoarele disponibile pe Lacetti. Printre care si 2.0 D. Sper sa o scanez in seara asta... Intre 3800-4200 practic esti in regres la capitolul putere iar la cuplu esti in regres incepand cu 2500 rpm (1900-2500 ~280nm, 3000 ~ 260nm, 3500 ~240nm).

 

Iar referitor la turatii, nu schimb treapta superioara niciodata sub 3500 rpm, iar daca situatia o impune, n-am niciun gret sa imping motorul la 4200 rpm pe fiecare treapta de viteza.

 

Chiar schimbi intodeauna la 3500+? Pana si la BMW M5 (unul dintre motoarele de top ale lumii auto) recomandarea este de schimbare pana in 5000 rpm daca temperatura uleiului este sub cea optima (80gr). Practic la M5 zona rosie este 8250 rpm pentru temperatura optima a uleiului si 5000 rpm pentru temperatura scazuta (cand pornesti motorul, lcd cu turatia indica zona rosie la 5000 si creste progresiv pana la 8250). Variable tachometer warning zone. Pioneered on the previous M5 engine and now found on the 5, 6 and 7 Series and M3s tachometers as well, this feature reminds drivers that a cold engine should be treated with care. Displaying a yellow caution segment and a red limit segment, this zone moves from a minimum point with a cold engine to the full 8250 rpm redline as the engine oil warms up.

Chiar as curios de mersul tau obisnuit prin Bucuresti...mergi vreo data cu treapta a 3-a? Poti sa filmezi vreo jumatate de ora de Bucuresti in conditiile de mai sus?

Condusul tau (NU VREAU SA ZIC CA AR FI GRESIT) este mai mult de SDI sau de benzinar fara turbina... Desi evolutia motoarelor diesel a dus la cresterea puterii si turatiei (inclusiv cel de pe lacetti) nu trebuie sa uitam ca turbina e gandita sa mearga eficient pe o anumita plaja de turatie - destul de ingusta (turbina cu geometrie fixa). Daca turbina ar fi fost cu geometrie variabila plaja de turatie era mult mai mare. Curba de cuplu ar indica ca plaja optima de exploatare - maxim de cuplu - pentru acest model este intre 1900-2500 (exploatare, nu schimbarea treptelor, care poate fi facuta mai sus). Dar... daca schimbi la 3500+ inseamna ca accepti sa mergi caa 1000 rpm (intre 2500-3500rpm) intr-o zona cu eficienta mai scazuta...

 

La una din masinile din familie - diesel, stilul mai relaxat de condus a facut ca pana la 280 kkm sa nu am nici o problema cu motorul.

INTODEAUNA IAU IN CALCUL SI FAPTUL CA AS PUTEA GRESI...

NU SPUN CA MOTORUL AR TREBUI EXPLOATAT IN REGIMUL DE MAI SUS; DOAR CA DATELE CAM ASTA INDICA PANA ACUM...

DACA AVETI INFORMATII SUPLIMENTARE (DOCUMENTATE) VA ROG SA ADAUGATI

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...