Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Lacetti Diesel

Recommended Posts

Schimbă treptele mai sus (3000-3500rpm) a.î. în treapta superioară să "cazi" (cel puţin) la 2000rpm. Cu atât mai mult atunci când vrei să "ţâşneşti" (şi accelerezi "în scurt" -cum ai zis în postul 141-), nu trebuie să te afli sub această valoare.

Share this post


Link to post
@Mircea

Sa zicem ca merg in treapta a 2-a, la 1300rpm, apas pedala ca sa tasnesc un pic si urc turatia pana pe la 2000 si ceva (am sa fac maine testul mai cu atentie la acul turometrului :) ) si tremura pana cand turatia e constanta. La fel la o pornire de pe loc mai in forta.

I rest my case :) Accelerezi brutal cu masina sub turatia de cuplu maxim, se deschide EGR-ul iar in admisie iti ajunge mai multa motorina si mai putin aer (plus gazele recirculate de EGR. Acum, in treapta a 2 e cam greu, la 2000 ai undeva aproape de 40 kmh, dar pe celelalte trepte, e de preferat sa retrogradezi astfel incat turatia de la care pornesti accelerarea brutala sa fie de minim 2000 rpm. Daca aveai automata, facea singura chestia asta, chiar si pe treapta 2, retrograda si dus erai.

Share this post


Link to post
- Atentie, demarajul porneste la secunda 2. Interesant, nu?

Share this post


Link to post

Mircea, la 180 km/h si 4000 RPM s-a plafonat sau nu ai mai accelerat tu?

Share this post


Link to post

Nu eu am facut testul respectiv. Nu se plafoneaza la 180, ci la 2 mm peste dunga cu 200 kmh :D (asta am testat eu)

Share this post


Link to post

33000 km si inca o piesa ce trebuie schimbata pe garantie. In farul stanga intra apa...

Share this post


Link to post

Salut, aseara am observat un comportament ciudat al motorului. Chiar cald, la relanti statea aproape la 1000 rpm (acul turometrului aproape acoperea gradatia de la 1000). In mers parca in treapta a I-a si a II-a motorul nu era tocmai ok, dar poate asta e doar o impresie (am devenit ceva cam panicos la chestii de genul asta, de cand cu motorul pe benzina de la Renault care are multe toane). Inainte sa opresc motorul am vazut ca si electroventilatorul era pornit, lucru care pana acum nu l-am mai remarcat (mai ales ca afara nu era chiar cald). Posibil totusi pornirea elecroventilatorului sa se fi datorita si mersului mai 'forjat' ca sa imi dau seama daca e vreo problema cu motorul sau nu.Turatia de 1000 rpm la relanti e normala? Mentionez ca ultima alimentare am facut-o la Competrol; pana acum am alimentat numai de la OMV \ PetromV \ Petrom, si sper ca motrina sa fie de vina 22000000.gif

 

 

Aceeasi problema o am si eu de ceva vreme. Nu este de la motorina. Eu am fost chiar la momentul la care se maifesta asa in service si le-am cerut baietilor sa o bage pe diagnoza sa imi spuna ce anume are. Raspunsul a fost sec: asa face ea, nu are nimic si trebuie lasata in pace.

Pe de alta parte referitor la raspunsul primit cu regenerarea filtrului de particule, eu stiu ca el are un martor pe bord, care banuiesc ca ar trebui sa se aprinda in momentul in care isi face regenerarea. In aceasta situatie si mie mi s-a spus sa nu opresc motorul sa il las pana isi face "toaleta" pentru ca risc sa il pun pe butuci.

Edited by speedy82

Share this post


Link to post

Mi se pare jenant de inceata la viteza pt puterea pe care o are.

Share this post


Link to post

Aceeasi problema o am si eu de ceva vreme. Nu este de la motorina. Eu am fost chiar la momentul la care se maifesta asa in service si le-am cerut baietilor sa o bage pe diagnoza sa imi spuna ce anume are. Raspunsul a fost sec: asa face ea, nu are nimic si trebuie lasata in pace.

Pe de alta parte referitor la raspunsul primit cu regenerarea filtrului de particule, eu stiu ca el are un martor pe bord, care banuiesc ca ar trebui sa se aprinda in momentul in care isi face regenerarea. In aceasta situatie si mie mi s-a spus sa nu opresc motorul sa il las pana isi face "toaleta" pentru ca risc sa il pun pe butuci.

 

Daca am inteles bine... Cand comutatorul aer este pe pozitia dezaburire si caldura la maxim "este posibil" sa porneasca automat aerul conditionat. Asa scrie in manual... si cred ca acest lucru genereaza:

  1. pornire ventilator (iarna la -10)
  2. turatie de 1000 rpm cu usoare trepidatii
  3. consum mare de combustibil

Daca este asa este o prostie din partea chevrolet...in masina era un frig de numa numa da ventilatorul de racire functiona la maxim (radiator + furtune reci)

Rezolvarea ar fi sa selectezi o temperatura mai mica la aer si sa selectezi ca aerul sa fie dat catre fata si picioare...

 

In alta ordine de idei... in cat timp da caldura la voi sa zicem la -5, -10 grade si cum porneste la temperaturi f mici?

La mine da destul de greu (5-6 km) iar la -21 grade a pornit greu la a doua cheie...

 

Schimbă treptele mai sus (3000-3500rpm) a.î. în treapta superioară să "cazi" (cel puţin) la 2000rpm. Cu atât mai mult atunci când vrei să "ţâşneşti" (şi accelerezi "în scurt" -cum ai zis în postul 141-), nu trebuie să te afli sub această valoare.

 

La inceput schimbam si eu treptele la 3000-3500... asa zice netul... daca are DPF si cuplu mai sus trebuie sa o tii turata.

 

OARE NU GRESIM?

 

VW Golf 6 Motor 1.6 Diesel Common Rail cu DPF recomanda (conf. computer bord care indica treapta de viteza in care esti si treapta de viteza recomandata):

-schimbarea in trepta superioara de la 1600rpm ?! (drum drept acceleratie normala, pentru deal urca si la 1900rpm pana recomanda schimbarea in superioara)

-schimbarea in inferioara la 1200-1300 rpm

Testat acum 1 luna atat in oras cat si in exterior.

Este drept ca Golf 6 are cuplul maxim aproape constant intre 1500-2500...dar totusi VW recomanda schimbarea la 1600-2000 rpm iar noi (inteleptii in frunte cu mine :> ) ne gandim ca la chevy trebuie schimbat la 3000-3500(aproape dublu). Poate pentru un mers mai agresiv si cu viteza mare este recomandat...dar pentru consum si uzura nu cred... poate 2200-2500 e rezonabil in conditii normale. Am incercat sa conduc schimband ca la golf... merge... dar lipseste senzatia de putere si adrenalina ( si 1l mai putin la consum).

 

Nu vreau sa influentez pe nimeni in stilul de condus... doar ca unele afirmatii dau de gandit...

Edited by iulianc

Share this post


Link to post

@Akon, vezi ca modelul pe benzina de 1.8 are cu un cal mai mult si cu o secunda mai mult la demaraj ;) Viteza maxima este data de cutia de viteze, unde mai trebuia o treapta. Oricum, gandeste-te ca e o masina cu 1400 kg, tractiune fata si motor de 121 CP, 9.8 sec pe prima suta este mai mult decat OK. Daca nu ma insel, e cea mai rapida din gama chevy actuala, nu stiu cat face Cruze-ul de 150 CP pe prima suta.

 

@Iulianc - pornirea AC se face pe modulul auto cu scopul uscarii aerului si reducerii umiditatii. Daca tu vrei sa lasi in alta pozitie decat auto si sa pui aerul sa bata pe cald si spre picioare sau fata, in conditiile in care umiditatea aerului in masina este mare, n-ai decat, vei fi doar inca unul care merge cu geamurile aburite intr-o masina dupa 2000, dotata cu AC. Si toate astea doar pentru nitica motorina mai putin...

Referitor la schimbat, nu compara cutiile de vw cu cele chevy, nu compara motorul de golf care are cuplu maxim de la 1500 rpm, cu unul care il are de la 2000. Iti spun din experienta proprie, 35000 de km cu masina din semnatura, schimband si ruland asa cum am zis mai sus, nicio aprindere a martorului DPF! Mergi tu schimband la 2000 rpm si-ti garantez ca o sa ai parte de aprinderea lui cat mai curand. Tot spre stiinta ta, un DPF partial infundat nu face decat sa "tina" motorul, evacuarea se face mai greu, puterea scade, consumul, ai ghicit, creste! Iar un ciclu de curatare DPF la chevy arde ceva motorina, se vede pe ac.

Nu am avut nicio problema la pornire la nicio temperatura, inclusiv anul trecut, doar ca sta uneori ceva mai mult pe bujii, dar intotdeauna a plecat la sfert, motorina numai de petrom si rompetrol. Caldura baga, pe modul auto, setat permanent la 25 de grade,incepand cu circa 20-30 de secunde de la pornirea motorului, in masina se face cald dupa 1-2 km, pentru ca tot volumul de aer trebuie totusi incalzit.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

La inceput schimbam si eu treptele la 3000-3500... asa zice netul... daca are DPF si cuplu mai sus trebuie sa o tii turata.

 

OARE NU GRESIM?

 

VW Golf 6 Motor 1.6 Diesel Common Rail cu DPF recomanda (conf. computer bord care indica treapta de viteza in care esti si treapta de viteza recomandata):

-schimbarea in trepta superioara de la 1600rpm ?! (drum drept acceleratie normala, pentru deal urca si la 1900rpm pana recomanda schimbarea in superioara)

-schimbarea in inferioara la 1200-1300 rpm

Testat acum 1 luna atat in oras cat si in exterior.

Este drept ca Golf 6 are cuplul maxim aproape constant intre 1500-2500...dar totusi VW recomanda schimbarea la 1600-2000 rpm iar noi (inteleptii in frunte cu mine :> ) ne gandim ca la chevy trebuie schimbat la 3000-3500(aproape dublu). Poate pentru un mers mai agresiv si cu viteza mare este recomandat...dar pentru consum si uzura nu cred... poate 2200-2500 e rezonabil in conditii normale. Am incercat sa conduc schimband ca la golf... merge... dar lipseste senzatia de putere si adrenalina ( si 1l mai putin la consum).

 

Nu vreau sa influentez pe nimeni in stilul de condus... doar ca unele afirmatii dau de gandit...

 

Exact pe acelasi considerent as putea sa fac si eu urmatoarea afirmatie: la toyota auris indicatorul de schimbare in treapta superioara spune la 2100rpm in treapta 4 sa se treaca in treapta 5. Eu, ca prostul, "turez" masina din semnatura pana la 4000rpm cand as putea sa trec si eu in treapta superioara la 2100rpm si sa merg asa. Eu nu am incredere in nici un fel de indicator din asta minune, facut cu scopul de a reduce consumul. Am vazut cat de greu si de chinuitor pentru masina este sa mergi la consum(participat la Honda Eco Challenge, unde ca sa tin consumul instant sub 5l/100km cat mai mult timp si cel mediu la sub 4l/100km eram la 70km/h in treapta 5 la 1400-1500rpm si schimbam la maxim 1800rpm) insa si tipul care ma insotea din partea dealerului a recunoscut ca mergand asa iti bati joc de motor in ultimul hal. Dupa ce am terminat proba de traseu(50km/h) m-a intrebat daca nu ma deranjeaza sa ii dau o "forja" pana la dealer, sa se mai curete toate cele.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

 

@Iulianc - pornirea AC se face pe modulul auto cu scopul uscarii aerului si reducerii umiditatii. Daca tu vrei sa lasi in alta pozitie decat auto si sa pui aerul sa bata pe cald si spre picioare sau fata, in conditiile in care umiditatea aerului in masina este mare, n-ai decat, vei fi doar inca unul care merge cu geamurile aburite intr-o masina dupa 2000, dotata cu AC. Si toate astea doar pentru nitica motorina mai putin...

 

 

Nu am AC AUTOMAT

Era vorba de AC cu comanda manuala care, conform manualului, ar putea porni automat cand directionezi aerul catre parbriz si ai caldura data la max. (si/sau dezaburire luneta)

Share this post


Link to post

Eh, asta nu mai stiu, dar la nubira pe care am avut-o inainte nu facea asa ceva. Oricum, corect, ca sa dezaburesti repede, este sa lasi pe cald, directionezi pe dezaburire si cuplezi AC. Metoda garantata.

Share this post


Link to post

Vreau sa va intreb daca ati avut careva probleme cu frana de mana la Lacetti in sezonul rece . Ramane martorul aprins in bord , de fapt cu el am treaba , si se stinge numai cand plec de pe loc nu si cand las jos frana de mana . Apoi se reaprinde cand pun frana . Nu simt ca ar frana rotile din spate , ma gandesc ca ar putea fi martorul defect sau se franeaza rotile in continuare ? Daca de exemplu nu trag frana de mana cand o parchez , dimineata martorul nu este aprins (cum este si normal) dar in schimb cand pun frana se aprinde iar .

Share this post


Link to post

Ai verificat nivelul lichidului de frana ?

Share this post


Link to post

Si placutele uzate as zice eu. Verifica placutele fata inainte de a completa cu lichid de frana, lichidul de frana din borcan scade direct proportional cu uzura placutelor.

Share this post


Link to post

Atentie, ca la motorizarea diesel ambreiajul este hidraulic, iar lichidul de frana este acelasi cu cel pentru ambreiaj. Deci verifica daca nu ai cumva pierderi de lichid. Iti spun asta din proprie experienta ca om ramas in mijlocul intersectiei de la antena 1, fara ambreiaj headbang2.gif

Edited by speedy82

Share this post


Link to post

Cum dracu??? De fapt, nu stiu de ce ma mira... Am de schimbat un far in care intra apa, am de rezolvat acea pierdere de ulei pe la conducta turbinei si mai nou clantane ambreiajul, nu-mi dau seama ce dracu face asa, ori rulment de presiune, ori placa, ori volanta... Cand lucrez cu pedala de ambreiaj imi face asa un masaj la talpa... :wallbanger:

Share this post


Link to post

Pai nu stiu cat de uzate sa fie placutele de frana ca nu se aude nici un zgomot la franare , si frana prinde chiar bine . Imediat fac 30.000 km si am sa ma duc la revizie . Ma duc sa verific si lichidul de frana , sper sa nu fie ala problema . Daca cumva trebuie completat pot sa completez eu sau numai in service ? Si ce lichid de frana ? Scuzati intarzierea in reply'uri dar momentan sunt stresat cu sesiune , proiecte , si nu prea am timp . Inca o chestie as vrea sa va intreb , aveti "greierasi" la bord sau la plastice inauntru ? Multumesc pentru rapsunsurile prompte !

Share this post


Link to post

Scrie pe capacul rezervorului DOT 4. Daca insa este foarte scazut, atunci e posibil sa ai placutele uzate.

Nu am greierasi in bord sau usi, insa panourile de usi sunt foarte subtiri si flambeaza cand trag de maner. Astept vara sa le dau jos sa le aplic ceva aluband pe verso.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Azi am avut chef de experimente.

0-100 kmh - 10 sec

0-120 kmh - 15 sec

Totul in tr. 3

Repriza in treapta 5 de la 60 kmh la 120 kmh - 11 sec

Repriza in treapta 4 de la 60 kmh la 100 kmh - 5 sec

Acceleratie 70-160 km/h din treapta 2 in treapta 4 - 26 sec.

Si un filmulet de cateva minute pe centura bucurestiului

 

Masina cu o singura persoana la bord, rezervorul jumatate si incaltata cu anvelopele de iarna, asfalt uscat, 3-4 grade temperatura exterioara, un usor vant din fata.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Se mişcă bine, îmi place... după remapare înseamnă că va deveni "pericol" :)

Primăvara asta, după ce trec la gumele de vară, schimb ulei/filtre, e musai să fac şi eu nişte teste (eventual cu tractorină Mol Evo sau Alto55). Şi acum regret că singurele "dovezi" de dinainte de remapare mi-au rămas pe un filmuleţ făcut în cu totul şi cu totul alt scop, de pe care am "extras" nişte pasaje total neconcludente -practic sunt nişte depăşiri normale- ( tr.3 60-100 / tr. 4 ) - gume de iarnă, motorină mai puţin bună -să zic aşa- , trafic...

Share this post


Link to post

Am verificat uleiul* de frana si intr-adevar nivelul este scazut . Pe capac scrie DOT 3 . Pot sa pun orice ulei de frana DOT 3 sau trebuie sa il cumpar din service autorizat ? Pot sa il completez eu sau trebuie sa ma duc la o reprezentanta sau service neaparat ? Multumesc !

Edited by toby

Share this post


Link to post

DOT 3? Uite de curiozitate ma uit si eu maine sa vad ce scrie. Poti completa cu orice lichid de frana compatibil. Poti pune dot 4 compatibil dot 3 sau dot 5.1 compatibil dot 3, dot 4. Pune o marca buna de lichid de frana.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...