Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

GPL pe Tico si/sau Matiz?

Recommended Posts

Asta asa ca sa vezi ca se poate...era tot pe A2...am mers asa cam 50 Km dupa care am vazut ca nu renteaza la consum :D si am lasat-o la 120...

Share this post


Link to post

Estimez eroarea vitezometrului la 10%, al meu maxim a ajuns undeva la 160 pe bord, deci 160-16 = 144. Verifica-ti talonul la rubrica viteza maxima.

Share this post


Link to post

@Vivaldi, daca rasfoiai tot topicul gaseai pozele mele, cat si explicatii despre ce e cu RAR-ul.

 

Multumesc pentru poze, dar tot nu imi dau seama: butelia este prinsa pe lateralul din dreapta portbagajului sau se monteza odata cu butelia si un supot pentru ea un cadru ceva si acesta este prins de portbagaj?

Ai acces usor la roata de rezerva?

 

In privinta topicului credema ca urmaresc subiectul asta de un an de zile si sigur in timpul asta am citit cel putin ultima jumatate din el, dar sincer nu imi amintesc sa fi expicat cineva exact ceea ce am intrebat eu: daca inspectia RAR pt. noxe poate tine loc si de ITP ?

Share this post


Link to post

Nu tine loc si de ITP sub nici o forma. E doar un test de noxe care se face inainte de a trece instalatia de GPL in cartea de identitate a masinii. Dealtfel in cazul meu nici nu s-au interesat de nimic altceva decat instalatia de GPL cand m-am dus la RAR. Bine, daca masina are probleme vizibile, gen parbriz crapat mult sau altele, nu stiu ce s-ar intampla. Incearca sa cauti si topicul despre inspectii ITP, posibil sa fi postat pe acolo ceva, din ce stiu eu am scris pe undeva pe aici exact cum a fost la RAR dar nu mai stiu unde. Si acum nu imi mai amintesc chiar detaliat.

 

Accesul la roata de rezerva ramane fara probleme desi suportul buteliei este intr-adevar sub butelie. Maine o sa incerc sa fac niste poze in portbagaj sa vezi mai exact despre ce e vorba. Sa vedem daca iese ceva concludent. O problema ar fi ca daca ai ceva tavita de portbagaj nu o sa ti se mai potriveasca.

Share this post


Link to post

Pozele promise, cu mica intarziere:

 

post-4428-046150400 1300190957_thumb.jpg

 

post-4428-069122000 1300190979_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am pus si eu gpl pe Ticolos instalatie Tomasato butelie clasica de 28L cu 1100Ron. Plinul l-am facut la Petrom Baneasa au intrat 27L, dar desii nu stiam sa alimentez am fost obligat de situatie sa o fac. Pana acum am facut 220Km pe gaz si am ramas cu impresia ca are mai mult cuplu. Cand dau drumu la A/C pe benzina se simte lipsa de putere mai mult de cat pe gaz. Dar eu totusi am inpresia ca ar fi devina aprinderea deoarece fisele au izolatia frecata pe alocuri, iar bujiile... nu stiu in ce stare sunt.

Dupa acesti km s-a aprins ledul avertizor de pe buton, iar indicatorul de pe butelie arata ca mai ar fi putin sub jumatate din butelie. Asta nu stiu daca e de bine sau nu. Maine dimineata am de facut un drum de 60~70 Km si vreau sa vad daca ledul are dreptate, dar sper ca sa nu.

Share this post


Link to post

:drinkers: Spor! Sa ne tii la curent!

Share this post


Link to post

Am facut consumul dupa metoda plin, mers 100km si plin in aceeas zi la aceelas mol, consum de 7.3 in bucuresti, mers economic, pe benzina aveam 6.5 aceelas traseu, eu zic ca este bine:d

Share this post


Link to post

Am pus si eu gpl pe Ticolos instalatie Tomasato butelie clasica de 28L cu 1100Ron. Plinul l-am facut la Petrom Baneasa au intrat 27L, dar desii nu stiam sa alimentez am fost obligat de situatie sa o fac. Pana acum am facut 220Km pe gaz si am ramas cu impresia ca are mai mult cuplu. Cand dau drumu la A/C pe benzina se simte lipsa de putere mai mult de cat pe gaz. Dar eu totusi am inpresia ca ar fi devina aprinderea deoarece fisele au izolatia frecata pe alocuri, iar bujiile... nu stiu in ce stare sunt.

Dupa acesti km s-a aprins ledul avertizor de pe buton, iar indicatorul de pe butelie arata ca mai ar fi putin sub jumatate din butelie. Asta nu stiu daca e de bine sau nu. Maine dimineata am de facut un drum de 60~70 Km si vreau sa vad daca ledul are dreptate, dar sper ca sa nu.

Poti sa-mi spui si mie unde ti-ai montat GPL-ul? la ce firma ? Eu am sunat ieri la unii si mi-au zis ca ar costa 2100 ron pentru un Matiz euro3 (foarte scump)cu butelie clasica (nu toroidala) de 28Ll.

Daca crezi ca faci reclama (desi eu zic ca ne e cazul) te rog trimite-mi un PM

Edited by Vivaldi

Share this post


Link to post

tie iti trebuie secventiala, e mai scumpa oriunde, la Tico trebuie instalatie simpla, cea mai ieftina, gen Dacia 1300, fiind carburator.

Share this post


Link to post

@Vivaldi: argon are dreptate. Tu ai nevoie de o instalatie secventiala, care este ceva mai scumpa. Eu am dat cand am pus instalatia in jur de 1900 ron parca, acum cativa ani. Pretul suna destul de corect.

Share this post


Link to post

Am terminat azi primul plin de gaz dupa 345Km. Cand sa se termine a inceput motorul sa nu mai stea la relantiu si sa traga greu.

La plin a intrat 25,5L gaz deci un prim consum de 7,4L/100km. Doua drumuri extra urbal pe dn1 in suma de ~120km (80Km/h in localitate si 100Km/h in afara) iar restul prin Bucuresti. 4 porniri pe benzina sa vad cum se face schimbarea in rest talpa grea.

Share this post


Link to post

Am facut ieri revizia de 1000Km la instalatia de gaz, adica reglaj instalatie pe bancul de noxe cu specificatia "Are euro 2?" Nu, e doar made in Korea. :thumbl:

Si am mai constatat faptul ca in Constanta gazul este mai scump dar nu se fura la pompa asa de mult. Am facut plinul la Petromul de la intrarea in Constanta cu 62Ron si au intrat doar 21,5L pe cand in Bucuresti plin sub 25L cu 70 Ron nu am vazut.

 

 

Scuze pt postul dublu, dar a trecut ceva timp de la postul precedent.

Share this post


Link to post

Am auzit ca depinde si cu ce presiune alimenteaza. Daca e presiunea mai mare, intra mai mult gaz

Share this post


Link to post

Am facut si eu plinul la o statie independenta de pe marginea drumului .. mai exact .. intre piata alba iulia si mec'ul de la dristor, am bagat 28l si eu stiu sigur ca mai aveam minim 5l :) deci se fura in draci .. si mi-a iesit consumul pana la mare de 6.8% la 110km/h :( am facut plin si apoi iar plin, iar motorul a fost rece constant .. abia trecea de prima linie .. pe autostrada (noaptea) de ce face asa ? in oras mi-a consumat 7.3 ... specific .. in oras era soare iar motorul era cald mereu, iar pe autostrada mereu rece .. oare cand este motorul rece ii trimite mai mult gaz ca sa se incalzeasca mai mult motorul ?

Share this post


Link to post

io nam vazut un tico la care acu ala de apa sa stea in oras undeva si pe drumuri afara tot acolo.Mereu sta mai jos cand mergi la drum lung,fie gpl ,benzina.

Daca ai si AC si e pornit atunci sta unpic mai sus pe drumurile pe afara.

Si in oras nu face fata Ac ticosenie ,vreau sa zic in bucuresti vara,la ore de varf coloana.Se ridica acu ala la apa de sare de jumate,io sunt patit.,da prima oara nu stiam ce dracu are de tot creste apa.si cand am oprit Ac a inceput incet incet sa-si scada.

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

O posibilă cauză ar putea fi și termostatul care uneori iți poate rămâne deschis și motorul nu mai reuseste sa se incalzeasca suficient. Intradevar, cand motorul este rece, consumul de gaz este mai mare dar nu cu mult, max 1,5 l, asa am constatat eu în iarna asta.

Share this post


Link to post

6,6 % Gaz de la Lukoil .

 

Am montata o supapa de sens la delcou sa ii lungesc avansul la vacum. Sa vedem ce zice...

Share this post


Link to post

6,6 % Gaz de la Lukoil .

 

Am montata o supapa de sens la delcou sa ii lungesc avansul la vacum. Sa vedem ce zice...

 

 

Nu-i văd rolul, dar mă rog, poate știi tu ceva ce nu au gandit încă coreenii. Principiul de funcționare general valabil la tico, in opinia mea, e depresiunea si nu presiunea, deci supapa unisens doar poate incurca sau sa nu facă nimic altceva. Banuiesc ca ai demontat delcoul macar o singura data sa vezi cum funcționeaza. Apropo de GPL, eu tot de la Lukoil alimentez insa acum nu sare de 5,2%, cand a fost rece afară aveam consum de maxim 6,8%.

Share this post


Link to post

Citesc o urma mare de ironie. Nu-i bai, fiecare cu ale lui.

Share this post


Link to post

Pe bune, nu am vrut sa fie o ironie, doar m-am gandit că punând acea supapă unisens, doar faci ca delcoul sa-ti intarzie putin darea scanteii. Te-ai gandit ca e posibil sa-i faci mai mult rau decat bine, adica sa ai ardere incompletă ? ducand in cele din urma la un consum mai ridicat ?

Share this post


Link to post

In fine, suntem offtopic dar spun gandirea: Am luat ideea de la delcoul de D 1300 caruia i-am facut acelasi lucru in urma unor supozitii fondate pe observatiile altor colegi mai curiosi din fire. Supapa lungeste perioada cu avans marit generat de depresiune, NU o scurteaza. Masina are mai mult zvanc si raspunde mult mai bine la accelerare.

 

Cine vrea sa experimenteze sau sa o implementeze sa o faca pe raspunderea lui. Eu asa am facut si ma declar multumit.

Edited by autom

Share this post


Link to post

Ai dreptate, asa ar trebui sa se intample, sa lungească perioada cu avans marit generat de depresiune, insă intreb eu altceva, dacă doresti un avans mărit, de ce nu rotești tu un pic de delcou si îi măresti putin avansul la aprindere? astfel obtii acelasi efect, adică motorul putin mai turat fata de normal 950+-50?. La dacie e altceva. Gata, ma opresc aici cu discutia, numai de bine.

Share this post


Link to post

Salutari!

Am Matiz cu GPL din fabrica...

Daca cineva a mai avut probleme cu senzorul de presiune din rampa centrala de la instalatia de gaz, sa stiti ca se poate rezolva inlocuindu-l cu un potentiometru. Eu asa am facu, dupa ce l-am schimbat de 2 ori...Merge foarte bine dupa ce am facut smecheria, si am scutit 270 ron.

Cine stie electronica...puntea wheatstone...tensiunea de intrare in senzor=>tensiunea de iesire din senzor...

Am folosit un potentiometru de la un radioceas.

Edited by DarkAngeL

Share this post


Link to post

4,45 % media aproape in totalitate extraurban , la un parcurs de 900 km. Gpl din divese statii cu preturi de la 2,78 pana la 3,25.

Edited by autom

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...