Jump to content
Sign in to follow this  
_escu

Matiz Se / 2004

Recommended Posts

Sunt membru al acestui forum de aproape un an si m-am gandit ca ar cam fi timpul sa va spun cate ceva despre masina mea (daca ma gandesc mai bine este de fapt masina sotiei :D ).

 

Am cumparat Matizul in octombrie 2007, exact in ziua in care se implineau 3 ani de la prima lui inmatriculare. Primul proprietar - sotia actualului antrenor al lotului national de box - a folosit masina pentru delasari scurte pana la servici si pentru a isi duce copilul la scoala/antrenament. In 3 ani facuse doar 13550 km si singura iesire in afara bucurestiului de care a avut parte masinuta a fost deplasarea de la fabrica din Craiova pana la dealerul bucurestean City Center.

Am fost impresionat de felul in care fostul proprietar ne-a predat masina... dupa ce ca a lasat 400 de euro din pretul cerut initial, am avut si surpriza sa constat ca i-a facut si revizia de 3 ani, itp-ul, a spalat-o (inclusiv motorul), a polishat-o si i-a curatat/siliconat interiorul. Nu i-am cerut sa faca asa ceva, mai ales ca imi placuse cum arata si necosmetizata iar itp-ul era oricum valabil inca un an.

 

Desi masina are carte de service cu tot ce trebuie in ea, ma intrebam cum naiba este posibil ca cineva sa faca doar 13550 de km in 3 ani. Ei bine, azi am constatat ca in 6 luni nu am facut decat 2400 de km, desi masina nu a stat in parcare mai mult de 10 zile in respectivele 6 luni. Recuperez la vara... :D

 

Pana acum nu am avut probleme cu ea, in afara de micile sicane pe care toate Matizurile le fac proprietarilor lor. Am vorbit despre asta in topicul legat de probleme la Matiz, nu voi insista pentru ca nu a fost nimic grav.

Ce i-am facut pana acum: i-am pus un set nou de covorase, cotiera, husa de volan din piele, becuri Philips H4 X-treme Power + W5W Blue Vision si un stergator AeroTwin (doar la sofer, de proba - nu m-a incantat in mod special). In rest masina va ramane asa cum e, urmand doar sa ii schimb husele de scaun care nu imi plac si eventual sa vad cum ma descurc de niste geamuri electrice.

 

Ce nu imi place/ce imi lipseste la ea:

 

1 - imi lipseste ABS-ul. Nu ma impac de loc cu felul in care franeaza, rotile se blocheaza prea usor. Sau poate am eu piciorul prea greu... :-?

 

2 - imi lipseste servodirectia. Nu pentru ca volanul ar fi greu de manevrat (desi nici prea usor nu e la manevre de parcare), ci pentru ca neavand servodirectie are un raport de demultiplicare mai mare si volanul trebuie invartit de mai multe ori pentru a vira, comparativ cu volanul unei masini cu servodirectie. Si inca ceva, volanul se invarte suficient de usor cat sa-l poata manevra fara sa se planga pana si sotia mea, dar suficient de greu cat sa patineze husa pe el atunci cand viteza de deplasare e mica. Enervant.

 

3 - imi lipsesc geamurile electrice - inca mai caut din reflex butoanele pe care le aveam la fosta masina. Trebuie neaparat sa fac ceva in privinta asta.

 

4 - in Bucuresti nu as mai conduce niciodata alta masina, dar sunt sigur ca atunci cand voi iesi prima data din oras imi vor lipsi cei 122 cp si 175 Nm ai fostei. Vara asta voi avea de facut multe drumuri in afara si parca vad ca le voi face cu lacrimi de ciuda in ochi... adio viteza, adio depasiri fulminante, adio viraje in forta... Asta e, Matizul e totusi o masina de oras :lavolan:

5 - se incalzeste in draci. Cand afara e soare, lipsa geamurilor atermice se simte la greu.

 

6 - lipsa filtrului de polen si mai ales lipsa oricarei posibilitati de a face o improvizatie decenta, care sa nu afecteze fluxul de aer intrat in masina. Ma refer la adaptarea unui filtru de polen adevarat, nu a filtrelor de hota sau a ciorapilor de dama.

 

Pun si cateva poze. Nu e mare lucru de vazut, masina este ca noua si atat de nemodificata incat este la fel de banala ca o dimineata de luni.

Scuze pentru calitate, dar e o adevarata aventura sa pozezi o masina argintie intr-o zi insorita cu un aparat care in general scoate poze decente, dar are un "dynamic range" de tot rahatul...

post-9355-1209071333_thumb.jpg

post-9355-1209071350_thumb.jpg

post-9355-1209071384_thumb.jpg

post-9355-1209071407_thumb.jpg

post-9355-1209071429_thumb.jpg

post-9355-1209071501_thumb.jpg

post-9355-1209071530_thumb.jpg

post-9355-1209072164_thumb.jpg

Edited by _escu

Share this post


Link to post

Sa o stapanesti sanatos. Arata super. Cat a costat? Schimbai husele si eventual da si husa de pe volan jos.

Share this post


Link to post

1 - nu blocheaza, nu franezi probabil corect :D daca vrei frane blocante, condu Renault. Altfel, franele de Daewoo mi se par foarte echilibrate din punct de vedere al "raspunsului la pedala".

 

2 - schimba volanul si pune unul mai mic. Poate ma insel, dar raportul de demultiplicare nu are legatura cu faptul ca masina are servo sau nu; servodirectia ajuta doar la reducerea efortului de rotire.

 

3 - se pot pune ulterior.

 

5 - folie.

 

6 - ciorap de dama :)

 

 

 

Sa te poarte sanatos!

Share this post


Link to post

1. Schimba cauciucurile. Daca nu asta e cauza, atunci chiar ai talpa grea :)

 

ps: frumoasa prezentare ;)

Share this post


Link to post

sa te poarte multi km fara probleme!

am avut pe mana un matiz cam jumatate de an - timp in care am mers si urban si extra - si daca ajungi s aii intelegi limitele, si sa ii folosesti resursele cum trebuie, nu te dezamageste

Share this post


Link to post
Poate ma insel, dar raportul de demultiplicare nu are legatura cu faptul ca masina are servo sau nu; servodirectia ajuta doar la reducerea efortului de rotire.

 

Se pare ca are legatura ...

post-1976-1209105029_thumb.jpg

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

Felicitari pentru achizitie.E foarte frumoasa masina :)

Daca patineaza husa de volan, da-o jos, si asta cat mai repede.Nu de alta dar ar putea deveni periculoasa treaba.Si sa vezi dupa cat de enervant va fi.

Share this post


Link to post
Se pare ca are legatura ...

 

Interesant, nu banuiam. Multam' de informatie.

Share this post


Link to post

S-o stapanesti santos si fara probleme!

Mi-a placut prezentarea :)

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru comentarii. Nu ma asteptam sa fie atat de multe pentru o masinuta atat de comuna :)

 

Hai sa raspund la cateva intrebari. A costat 4500 euro in octombrie 2007, adica fix 15000 ron.

 

Cauciucurile le-as schimba, dar e pacat de ele ca sunt Continentalurile cu care vine echipata din fabrica. Dat fiind faptul ca s-a circulat numai in oras nu au niciun fel de urma de uzura (comparat cu roata de rezerva, care nu a fost folosita niciodata). Probabil apas eu prea tare pedala, vad ca sotia nu s-a plans de blocarea rotilor.

 

Am prins ideea cu folia pentru geamuri. Totul e sa imi conving sotia sa accepte modificari de genul asta, mai ales ca pe ea nu o deranjeaza caldura cat timp are ac. Si nici pretul n-o va incanta... La ea calculele se fac in felul urmator: " de banii pe care ii dai pe cutare chestie, merg x luni cu masina" @-)

 

La husa de volan n-as renunta pentru ca e din piele naturala, da o senzatie foarte placuta la atingere si se potriveste la fix cu interiorul. Cred ca am sa o cos in dreptul celor doua spite si voi scapa de probleme (nu se invarte rau, dar cateodata scapa cate 1 cm si e enervant. A intrat foarte greu pe volan si pare foarte stransa)

 

Din pacate e adevarata chestia cu raportul de demultiplicare. Am condus Matiz cu servodirectie si stiu cat trebuia sa sucesc de volan ca sa iau o curba la 90 de grade. Era mult mai comod :(

Share this post


Link to post

Poti imbraca volanul in piele si iese si bine si nici nu se mai misca :) Continentalurile alea sunt foarte proaste. Mergi in spatele masinii tale si roaga pe cineva sa o conduca facand viraje bruste. Cand ai sa vezi cat de mult fandeaza talonul anvelopei, vei cumpara altele. In plus, maxim 30k km e durata lor de viata.

Share this post


Link to post

Sa o stapaniti sanatosi ! :)

 

 

P.S. - Cat a costat cotiera si de unde?

Share this post


Link to post
dar e pacat de ele ca sunt Continentalurile cu care vine echipata din fabrica.

 

Nu este nici un pacat, abia astept sa le schimb la toamna, atunci as avea cu ele aproape 40k. Asta iarna patinam cu ele in Bucuresti cand a nins si au "dezapezit" strazile si nu aveam cu ele decat 25k.

Cand le-am schimbat de pe fata pe spate si invers, cele care au fost pe rotile tractoare erau ciupite pe margini. Oare ce s-o fi intamplat prin curba cu ele.

 

 

Masina este frumoasa, si chiar daca ti se pare "comuna", fiecare isi are propria personalitate :lavolan: .

Sa o stapaniti sanatosi si sa va poarte mult si bine pe drumurile tarii :thumbl: .

Share this post


Link to post

@Axel7 - cotiera am primit-o cadou, in mod normal costa undeva pe la 230 ron. Cea pe care o am eu este speciala de Logan (este singurul sistem de prindere care se poate adapta la Matiz cu ajutorul unui flex :> ). In mod normal se gaseste doar in reteaua Dacia, care se pare ca a primit exclusivitate de la importator. Pentru alte masini gasesti aici (importatorul):

 

http://www.auto-accesorii.ro/

 

Sau la unul din dealerii de pe site...

 

@Mircea si SmartTony

Cu Continentalurile voi mai face o iarna, n-am de ales din cauza bugetului. Nah, deja am investit banii de anvelope in concediul pe 2008. Anul viitor voi dezbate in familie subiectul Michelin, GoodYear, Bridgestone, Dunlop sau Pirelli... si sper sa fiu convingator :D .

Share this post


Link to post

Bine ai iesit la lumina (prezentarea masini tale ,si implicit persoana ta ).Frumoasa masina .Cati mai multi kilometri.P.S Matizul este o masina buna .

Share this post


Link to post

S-o stapanesti sanatos _escule, fara probleme si fara batai de cap! Foarte frumusia si ingrijita masinuta! :thumbl:

Share this post


Link to post

Hai ca s-au facut 2 luni de cand nu am mai intrat pe aici. Va multumesc tuturari pentru sfaturi si urari.

 

Intre timp masinuta a mai facut o mie si ceva de km fara probleme, ne-a insotit in concediu si a descoperit cu ocazia asta ca exista drumuri si in afara Bucurestiului... ba mai mult si in afara tarii, in Bulgaria. Va amintiti ca biata de ea nu parasise saraca orasul in cei aproape 5 ani de viata.

 

La drum lung s-a comportat surprinzator de bine, incarcata fiind la maxim s-a dovedit a fi destul de stabila si nu s-a opus mersului constant cu 130-140 km/h. Zgomotul din habitaclu la astfel de viteze este destul de rezonabil, fiind acoperit cu succes de muzica la un volum nu foarte mare. Piticul meu a dormit fara probleme mare parte din drum.

 

Aerul conditionat face fata, dar din cauza geamurilor mari cat vitrinele magazinelor de moda simti cum te incinge soarele, chiar daca in masina este frig de-a binelea. problema in spate am rezolvat-o partial prin montarea pe luneta si pe geamurile laterale a unor parasolare din acelea care se prind cu ventuze. Din pacate in fata n-am ce sa-i fac.

 

Sunt in continuare dezamagit de anvelopele Continental... nu este posibil sa inceapa sa scartaie la fiecare frana mai energica. Am sa va urmez sfatul si urmatoarea investitie va fi in anvelope, mai ales ca am talpa grea si contrar asteptarilor mele Matizul imi creaza probleme mai mari la franare decat la accelerare.

 

Maine sotia va pleca cu masina pe valea Oltului - Valea Lotrului pana aproape de Voineasa. Sper sa nu am nimic rau de raportat aici cand se va intoarce...

Share this post


Link to post

Pai ,raporteaza colega .Dar numai de bine :thumbl:

Share this post


Link to post

Din experienta mea cu Continentalurile, ele scartaie la frane puternice, dar nu pierd aderenta, pe asfalt uscat. Sincer, dezavantajul faptului ca sunt moi constituie un avantaj la franare, unde rotile din fata, practic, trebuie sa opreasca masina.

Share this post


Link to post

De la ultima postare am mai facut inca 1000 si ceva de km, marea majoritate extraurban. Am ajuns la 18600 km.

 

Ei bine, se pare ca au inceput si ghinioanele... Mai intai un istet de la o vulcanizare a uitat sa stranga valva dupa ce a facut presiunea la roti, apoi sotia nu si-a dat seama ca roata dreapta fata este desumflata complet si a mers (nu stie cat) pe janta. Rezultat: anvelopa uzata langa talon pana la primul strat de panza.

 

In aceeasi zi am plecat afara din localitate, eu la volan. Nu numai ca m-a mancat undeva sa depasesc pe linia continua, dar am intrat pe contrasens in asemenea hal incat era sa dau peste un agent de circulatie care statea plictisit pe marginea drumului pandindu-i pe cei care veneau dinspre Valcea. De fapt pe cei care nu veneau, ca minute bune nu a trecut nicio masina din sens opus. In fine. Bla-bla-bla, 8 puncte de penalizare, 400 ron amenda, permis suspendat 30 de zile... Dupa faza cu cauciucul si dupa ce am asteptat o ora si 10 minute sa trec de Bascov, cand am auzit ce ma asteapta am facut o mutra atat de jalnica incat politistul s-a inmuiat si m-a invitat sa discutam in postul de politie. Vreo 10 minute i-am tinut companie vorbind despre unde lucrez, unde lucreaza sotia, de cand am permis, daca am mai avut permisul suspendat... apoi mi-a dat actele si mi-a spus sa conduc cu atentie, fara ca eu sa ii fi sugerat ca am sa ma recompensez in vreun fel. E adevarat ca dupa ce mi-a dat actele i-am lasat pe birou ceva... adica 11 ron, toti banii pe care ii aveam prin buzunare :>

 

Hai sa va spun si despre masina... nu a ridicat niciun fel de probleme, merge ca atunci cand am luat-o cu o mica exceptie: la viteze de peste 80-90 de km/h se aude un suierat , ca si cum ar intra aer pe undeva prin bord undeva inspre grila de aerisire din dreapta. Am zis ca e antena, am culcat-o pe plafon - nimic, am pliat oglinda din dreapta - degeaba, am pornit/oprit aeroterma, am dat pe recirculare, am pus-o pe sotie sa inchida/deschida geamul de zeci de ori, am pus-o sa asculte in toate locurile din care ar putea veni suieratul ala... in zadar. Chederul e bun, nici vorba sa intre aer pe acolo. Asta e, cred ca va trebui sa ma invat cu zgomotul respectiv, nu am cum sa-l investighez cu masina parcata in curte. Bine macar ca nu am greierasi...

 

Era sa uit: dupa ce la dus am patit toate fazele de mai sus, la intoarcere am trecut putin mai tare peste o denivelare de-aia pusa special pentru limitat viteza inainte de trecerile de pieoni, imediat au inceput sa semnalizeze luminile de avarie... si Calimanesti pana in Bucuresti am venit cu avariile pornite din cauza unui afurisit de fir de la martorul de deschidere a hayonului care a binevoit sa sara de la locul lui. Nu stiu ce isi imaginau cei de pe autostrada pe langa care trecea cu 130-140 km/h un Matiz cu avariile pornite :D .

 

Ma rog, masina merge perfect si nu are rost sa ma plang de micile probleme pe care le-am avut, mai ales ca nici macar una nu a fost din cauza ei.

Am sa postez de acasa si o poza cu Matizul facuta in ultima excursie. De la birou vad ca nu reusesc.

Share this post


Link to post

Faza aia cu suieratul de la 80-90km/h in sus o am si eu si o mai au vreo 2-3 pe forum. Nimeni nu si-a dat seama pe unde mama tuturor dracilor suiera. Si la mine, chederul e bun, nu baga apa nici macar la spalatorie, dar totusi suiera.

In rest, multi-multi km fara probleme!

Share this post


Link to post

Cum asa, dar e postat demult ! Am uitat, nu se mai citeste, toata lumea a trecut pe write-only.

Deci, din categoria "Daca nu v-am spus-o, v-o repet":

- la Matiz, doar cand bate vantul din fata, la o anumita viteza,suiera grila prizei de aer pentru habitaclu. N-ai cum scoate suieratul acela, decat schimband viteza de deplasare sau sensul de deplasare, sunetul este generat de curbura pronuntata a grilei.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

La mine se aude un suierat la usa dreapta spate. Si parca se simte usor usor aer ca intra. Dar apa nici gand...nici la spalatorie , nici acasa cu furtunul, pe loc nu imi dau seama ce poate fi si pe unde poate intra. In schimb in mers ma dispera vajaitul :D

Edited by tolin
Offtopic

Share this post


Link to post

Multumesc Closchkutza si Tolin. Credeti-ma ca nu sunt genul write-only, ieri am dat pe forum dupa "suierat", "fluierat", "fasait" "vajait' si singura postare a unei probleme asemanatoare cu a mea a fost cea a lui... Closchkutza. E adevarat ca nu am stat sa citesc prin toare rezultatele cautarii, foarte multe de altfel si majoritatea fara legatura cu problema mea.

 

Ceea ce spune Tolin are sens. Asa se explica faptul ca pana acum nu am sesizat suieratul acela cu toate ca mai facusem cateva sute bune de km cu viteza de peste 80-90 km/h. Datorita faptului ca se aude din dreapta incepusem sa cred ca nu a mai ramas ca suspect decat stergatorul, nu ma gandisem la grila de sub parbriz. Ma rog, bine ca am descoperit problema si rau ca problema nu are rezolvare. Cel putin pentru mine mersul cu 80 km/h nu e o rezolvare acceptabila, nu pot sa merg afara cu viteza aia si pace... deci trebuie sa ma invat cu efectele secundare de genul consum de peste 6 sau chiar 7 la suta in extraurban sau suieratul grilei de admisie :D

Cam nasol, pentru ca si pe mine ma cam dispera vajaitul ca si pe Banzay si in plus nici nu suport muzica tare in masina.

 

Uitati si poza de care spuneam. Este facuta sambata pe malul Lotrului, la vreo 10 km de locul in care acesta se varsa in Olt. Superba zona...

post-9355-1217357605_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...