Jump to content
Sign in to follow this  
_escu

Matiz Se / 2004

Recommended Posts

Culmea, si la mine, nu s-a auzit din prima. Am mers cam jumate de an fara nici un suierat. Apoi dintr-o data a inceput sa se auda, de la 80km/h in sus. La 130 nu se mai aude, e acoperit de alte sunete :P , dar pana acolo il aud clar. Nu intra pic de aer in masina, a incercat prietena mea, nu se simte nimic. Ciudat, foarte ciudat. De ce nu l-am auzit de cand am luat masina? Stilul de mers nu l-am schimbat, muzica tare nu ascultam si nu ascult nici acum.

 

P.S: Superba poza.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Stii ce ar zice unii? ...ca oricum la peste 120 km/h in Matiz suieratul respectiv ar trebui sa fie ultima noastra problema :D Poate au dreptate, desi mie imi place mai mult cum se comporta masina la 140 km/h decat la 120.

 

Si mie mi se pare ciudat ca nu am auzit suieratul pana acum, dar va trebui sa mai fac cateva drumuri extraurbane inainte sa ma pronunt. Adevarul e ca a batut vantul si la dus si la intors, dar nu-mi amintesc daca a fost vant la drumurile anterioare, cand nu suiera nimic.

Share this post


Link to post

Iar ati sarit din text: "cand bate vantul din fata", dintr-un anumit unghi, as completa, doar in camp deschis am auzit suieratul. Iar ca timp, am auzit sunetul din prima luna.

Share this post


Link to post

Oameni buni, maşina mea de serviciu este un Matiz-chel. Am facut cu el peste 14.000 km, 90% în oraş. Cînd mai ies din localitate, singur în maşină o mai forjez şi eu. Păi la viteză de peste 120 km/h şuieră din toate părţile indiferent de viteza vîntului şi alte fenomene naturale. Motorul face ca unul de polizor, de mă umflă şi rîsul cînd îl aud. Este o maşină de oraş şi nu vă înţeleg ce vă agitaţi aşa cînd auziţi vîjîieli, greieraşi etc. Sînt sunete specifice unei maşini low cost şi trebuie să ne obinuim cu ideea.

Share this post


Link to post

Vrei sa-ti arat una fara greierasi si care nu suiera din toate partile?

Share this post


Link to post

Pot sa-ti arat si eu una. Nu are greierasi si nici suierat din toate partile. Na, are doar un singur suierat undeva in dreapta... cand bate vantul din fata :D .

Share this post


Link to post

Iaca, a mai trecut o luna si am ajuns la 20500 km. Mai exact 20486 km. Nimic de reprosat masinii pana acum, in afara de mirosul instalatiei de aer conditionat care incepuse sa devina insuportabil, dar l-am rezolvat cu un spray de curatare.

 

Pentru ca s-a purtat frumos cu noi in cei 7000 de km de cand suntem impreuna, Matizul a fost premiat cu un odorizant cu aroma "sport" si ca spor de fidelitate a primit un GPS :)

 

Mare parte din cei aproape 2000 de km facuti in ultima luna se datoreaza traseului parcurs la sfarsitul saptamanii trecute: Bucuresti-Curtea de Arges-Transfagarasan-Cartisoara-Talmaciu-Brezoi-Sibiu-Paltinis-Sibiu-Brezoi-Ramnicu Valcea-Pitesti-Bucuresti, in total 810 km parcursi cu 45 litri de benzina. Am ramas masca dupa ce am facut calculele, ma asteptam la mult mai mult fata de cei 5.55 litri la suta de km avand in vedere dificultatea traseului.

 

Poze cu Transfagarasanul am pus in topicul dedicat, aici voi pune cateva de la Paltinis. Din pacate nu sunt cine stie ce peisaje din cauza ca am prins o ploaie sacaitoare care nu s-a oprit pe tot traseul Sibiu-Paltinis-Sibiu. In plus pe drumul spre Paltinis am intalnit cea mai deasa ceata care poate exista, la un moment dat nu am mai reusit sa vad vopseaua alba care marcheaza axul drumului si a trebuit sa ma opresc. Interesant este ca zonele cu ceata deasa alternau cu zone in care ceata lipsea cu desavarsire... ieseam brusc din ceata si dupa 100 de metri ne loveam iar de ea ca de un perete din lapte. A fost o experienta interesanta, desi imi pare rau nu am putut admira intreaga frumusete a zonei. Ba pe langa asta am mai dardait si de frig in masina din cauza ca singura modalitate eficienta de dezaburire a geamurilor a fost pornirea aerului conditionat.

A urcat biata masinuta pante de 11% cu ac-ul + faruri + proiectoare + avarii + stergatoare + dezaburitor luneta + casetofon pornit... practic toti consumatorii posibili si nu am avut niciun fel de problema. Ba chiar la coborare am folosit fara jena treapta a treia in frana de motor, viteza mentinandu-se constanta undeva pe la 50 km/h. Pacat ca nu mi-a venit ideea sa pornesc ac-ul si pe Transfagarasan, unde m-au disperat manevrele treapta 3-treapta 2-frana, la coborarea de la Balea Lac spre Balea Cascada nereusind sa mentin viteza constanta nici macar in treapta 2 pe unele portiuni de drum. Zau ca mi se pare mult mai usor sa urc cu masina asta decat sa cobor...

 

Trebuie sa mentionez si un aspect negativ al parcurgerii cu Matizul a unei distante lungi pe un traseu dificil. Dupa vreo 4 ore am inceput sa am o durere sacaitoare in tibia piciorului drept datorita pozitiei incomode de apasare a pedalei de acceleratie. In scaun stau foarte bine dar daca afurisita aia de pedala ar fi fost cu 5 cm mai in fata ar fi fost perfect, nu ar mai fi fost nevoie sa stau tot timpul cu talpa piciorului foarte ridicata.

Tot negativ ar fi si faptul ca e extrem de dificil de patrat o viteza constanta cu Matizul. Oricat am incercat pe autostrada sa merg cu 120 km/h, dupa un minut de relaxare cand ma uitam la ceas vedeam ca am ori 110 ori 130. Chiar ma enerveaza pedala de acceleratie... e incomod plasata, moale si sensibila. Bine, la cat e de incomoda cred ca ar fi fost si mai rau daca era si tare.

 

La intoarcere am testat iar viteza maxima: 155 km/h pe bord, 148 km/h pe GPS. E a nu stiu cata oara cand o fac, mai mult de 155 Km/h nu pot prinde (rezervor jumatate plin + aproximativ 200 kg pasageri si bagaje). Oricum nu am de ce sa ma plang, e mai mult decat a indicat constructorul ca viteza maxima si nici nu intentionez sa merg in mod constant cu viteze de peste 140 km/h.

 

Inca ceva. Anul asta e tarziu, dar la anul... nu stiu... asa ma bate un gand sa o iau pe Transalpina... :-?

 

Uitati si pozele:

post-9355-1220385051_thumb.jpg

post-9355-1220385068_thumb.jpg

post-9355-1220385084_thumb.jpg

post-9355-1220385096_thumb.jpg

post-9355-1220385107_thumb.jpg

post-9355-1220385119_thumb.jpg

post-9355-1220385147_thumb.jpg

post-9355-1220385175_thumb.jpg

post-9355-1220385190_thumb.jpg

post-9355-1220385201_thumb.jpg

post-9355-1220385211_thumb.jpg

post-9355-1220385227_thumb.jpg

post-9355-1220385238_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Dute pe Transalpina! am fost eu cu matizul anul asta si pot sa zic ca am avut parte de niste peisaje de...nici nu-ti imaginezi , in special pe portiunea dintre ranca si dn 7A. Dar sa fi pregatit - roata de rezerva neeaparat, 2-3 sparyuri de reparat rotile - eu am taiat un cauciuc si neavand cum sa il schimb am mers cu el asa 2/3 din traseu bagand spray din acela de reparat pene; pe de alta parte a fost si ok asa ca am avut mai multa aderenta cu roata lasata. Si inca o chestie, dupa ce termini traseul sa ai grija sa iti indrepti scutul cu un levier - la mine era lipit de cutie si ce mai e pe acolo... :) dar a meritat! se uitau lung la mine aia cu jipane modificate :) ) + peisajele!

Share this post


Link to post

Eu sincer nu mi-as baga masina pe acolo. Nu pentru asta a fost facut matizul si nu are rost sa-mi bat joc de el.

Share this post


Link to post

Daca bagi masina pe acolo nu-i mai rau decat daca o bagi intr-un service, la revizie.

Share this post


Link to post
Nu pentru asta a fost facut matizul si nu are rost sa-mi bat joc de el.

N-are nici pe naiba :) Eu consider că îmi bat joc de maşină atunci când nu o întreţin corespunzător, nicidecum atunci când "trag" de ea :)

Share this post


Link to post

transalpina... un vis mai vechi de-al meu...

tot caut amatori - sa nu merg singur - nu de alta, e mai fain daca ai companie, ca sa nu mai vorbesc in caz de probleme tehnice

sunt sigur ca o sa razbesc ... daca la Babele a urcat Cielo, urca si pe acolo

 

ontopic: frumoase pozele!

iar matizul, daca ii respecti limitele (care nu sunt atat de jos cum zic unii carcotasi) nu te dezamageste niciodata. eu imi aduc aminte cu mare placere de jumatatea de an in care am avut pe mana o buburuza d-asta :)

Share this post


Link to post

Nu e dracul chiar asa de negru. Pe Transalpina la o viteza de maxim 10km/h (si multa atentie, desigur) cred ca ii produc masinutei mai putine daune decat in 500 de km parcursi prin Bucuresti. Sau cum spune Tolin, cu siguranta poti iesi mai sifonat dintr-o revizie in unul din serviceurile Daewoo.

 

Matizul este avantajat de ampatamentul si ecartamentul mici si garda la sol mare. Nu spun ca a fost facut pentru astfel de drumuri, dar se descurca pe ele mai bine ca multe alte masini.

 

Oricum nu cred ca reusesc sa imi conving sotia sa mergem pe acolo desi de doua ori pe luna sunt in zona... M-a pus dracu sa ii arat pozele de pe Softpedia si cand a vazut lespezile de la Muntinu m-a anuntat sa-mi iau gandul :D

 

le: madkat, acum vad ca am postat practic in acelasi timp. Poate ne mobilizam si anul viitor mergem impreuna...sau cine stie, poate mai gasim si alti amatori pe forum. Cei de pe forumul citroen au facut ceva de genul asta, unele dintre Citroenurile care au participat fiind fabricate peste 20 de ani in urma. Noi de ce n-am face-o?

Edited by _escu

Share this post


Link to post

De curand s-a implinit un an de cand am masinuta. Tragand linie si socotind, in 12 luni am facut 8500 de km fara niciun fel de problema sau eveniment neplacut. Ma rog, a fost o pana de cauciuc, dar asta se intampla si pe la case mai mari.

Pe zi ce trece Matizul imi place mai mult, piticul meu a uitat complet fosta masina rosie de care era indragostit, iar sotia... ei bine, sotia mi-a spus clar: "Nici sa nu te gandesti sa vinzi masina asta. Ramane in familie pana se rupe in doua". E pe numele ei, asa ca...

 

Ce as putea spune ca m-a deranjeaza in mod constant este slaba insonorizare a Matizului. Practic se aude orice zgomot din exterior... imi amintesc cum cu cateva luni in urma imi asteptam sotia gandindu-ma aiurea cand un caine a latrat brusc langa portiera din dreapta. Mi-a stat inima in loc, pentru o clipa am crezut ca dihania este pe scaunul pasagerului. Si aveam toate geamurile inchise.

Atunci mi-a venit ideea insonorizarii. Am citit cam tot ce se putea citi pe acest forum, apoi m-am distrat la culme citind pe daciaclub ce solutii ingenioase si pe alocuri ridicole au adoptat proprietarii de Logane si am ajuns la urmatoarea concluzie: pe usi, hayon si suprafetele verticale din portbagaj voi folosi ceva dedicat operatiunii de insonorizare, iar pe podea si pasajele rotilor voi folosi deja celebrul material de constructii numit aluband. Cum pretul insonorizantului special este realmente exorbitant, mi-am pus la lucru toate relatiile pe care le am si am avut un succes nesperat: 6 cutii a cate 0.75 mp de Teroderm SP 100 ALU (imaginea 1). Daca ar fi fost sa cumpar draciile astea as fi dat pe ele 2200 ron.

 

Avand materialul, azi m-am pus pe treaba si am inceput cu usile din fata. Nu m-am multumit sa fac o insonorizare clasica, adica doar pe fata interioara a panoului exterior de portiera, ci am izolat si panoul interior (suna aiurea, dar veti intelege din poze). Se pare ca asa ceva nu fac decat maniacii cu muzica... plus eu, care nu am urechea prea sensibila dar nu am dat bani pe materiale.

 

Despre operatiunea in sine: fetele de usa se scot super-usor (apropo, macaralele au iesit in 10 secunde folosind smecheria cu carpa din manualul de service). Masticul cu care este prinsa folia protectoare amarata si resemnata de sub panou este odios, cel putin 50% din el ramane pe fata de usa de unde se ia foarte greu (cu diluant), iar dupa ce se ia de pe usa se muta sub unghii. Si e negru :spumelagura: . Imaginea 2.

Dupa masticul respectiv, urmeaza ceara galbena din partea inferioara a portierei (imaginea 3). Si asta tot cu diluant se ia, dar se consuma cam 1 litru de diluant si vreo 14 milioane de lavete. La usa cu care am inceput nu a fost multa ceara... se pare ca olteanul care a dat cu pensula nu s-a simtit prea generos in ziua cand a spoit-o, sau poate pur si simplu era o zi de luni. Ceara era data intr-un un strat subtire si doar prin locurile prin care am putut ajunge cu usurinta sa sterg. Multumesc, zgarcitule :thumbl:

In schimb cel care a ceruit portiera din dreapta s-a intrecut pe sine. Frate, cred ca i-au spus aia ca poate sa plece acasa dupa ce termina un bidon de 20 kg de ceara si afurisitul l-a turnat pe tot in portiera mea. A trebuit sa razuiesc un strat cu spaclul, m-am taiat de nenumarate ori in muchiile de tabla (ce naiba, am in bucatarie cateva cutite care au taisul mai gros decat tabla de Matiz :-? ). Na, asta e, acum mainile mele arata de parca m-am batut cu ursul, mi-e si rusine sa ma duc maine la birou.

 

Insonorizantul in sine se aplica destul de usor, cu precizarea ca daca l-ai lipit gresit - adio. Se lipeste fratilor de trebuie razuit de pe tabla. Nu-mi dau seama ce drac de adeziv are, dar o simpla atingere de tabla a unui colt de material necesita un efort considerabil pentru desprindere. Pe termen lung este un lucru bun, dar montajul este stresant rau de tot. Si dureros... am impresia ca macaraua de geam are niste dinti de rechin. Zau, m-a muscat de cateva ori grav de tot. In fine. In imaginile 4 si 5 se vede cam ce-a iesit. Dungile negre sunt de la manerul surubelnitei, pe care l-am folosit ca mijloc de constrangere in locurile cu adancituri unde nu era suficienta forta degetelor pentru a lipi materialul.

 

Era sa uit. De departe cea mai grea operatiune a fost scoaterea mufei din difuzorul usii stangi. De fapt nu grea ci imposibila... dupa cateva trosnituri are suportului papucilor de pe difuzor m-am lasat pagubas.

 

Acum cateva impresii:

 

-usa e mai grea cu 3 kg, suna a lemn cand bati in ea si se inchide cu totul altfel decat inainte. Amuzant e ca atunci cand deschid cate o usa mi se pare ca masina tinde sa se incline in directia respectiva. La inchidere, bietul Matiz pare atat de surprins incat parca vrea sa se rastoarne pe partea cealalta si se clatina dezaprobator de cateva ori. In mod surprinzator, desi sunt doar cateva kg in plus, stalpul din mijloc nu pare sa reactioneze prea bine atunci cand usa e trantita ceva mai tare si se cam indoiaie spre interior. Mai mult, dupa indoirea stalpului usa din spate lasa impresia ca flambeaza si scoate un sunet caraghios... eee, cat de curand ii vine si ei randul, ca ma face de ras. In concluzie, daca usa e trantita, cele 3 kg suplimentare produc efectul unui usor impact lateral. Noroc ca nu mai e nevoie sa o trantesc, inertia o face sa se inchida doar la un mic impuls.

 

-dupa insonorizare trompetele din carton fabricate de Elcomp se intrec pe sine. Nici nu pot reproduce in cuvinte senzatia pe care am avut-o cand am pornit radioul, desi imbunatatirea auditiei a fost ultimul lucru pe care il doream atunci cand m-am apucat de treaba. S-ar pupa singuri cei de la fabrica de magneti cartonati supranumiti difuzoare daca ar auzi cum canta petardele lor. Dar tare mi-e ca odata cu disparitia Daewoo au dat si ei faliment :P .

 

-zgomotul in interior s-a redus simtitor. De exemplu, cainele meu a latrat de cateva ori cand eram in probe de auditie si nu m-am speriat :D . Am pornit motorul si parca suna altfel... nu stiu daca asta e placebo sau e efectul celor catorva fasii de material pe care le-am bagat in ranforsarile stanga/dreapta de sub bord, dar mie mi se pare ca e o diferenta. Din pacate nu am apucat sa fac un test in mers, la terminarea lucrarii fiind prea obosit pentru a mai avea chef de asa ceva. Am sa vad maine.

 

-toata povestea a durat cam 7 ore, lucrat singur cu mici pauze pentru fumat si autoadmiratie :D . Ca timp pierdut din viata pentru asa ceva, eu cred ca merita... dar daca ar fi fost vorba sa dau 2200 ron pe insonorizant zau ca m-as fi lasat pagubas, desi Matizului exact asta ii lipseste: insonorizarea si rigidizarea tablei aleia subtiri care falfaie in ritmul muzicii antrenand in balanganeala si oglinzile si geamurile si creierii celor aflati in habitaclu...

 

In caz ca vremea va fi frumoasa, saptamana viitoare voi face restul.

 

Scuze pentru postul lung, dar este un post aniversar :> .

 

Pozele:

post-9355-1224439609_thumb.jpg

post-9355-1224439625_thumb.jpg

post-9355-1224439634_thumb.jpg

post-9355-1224439652_thumb.jpg

post-9355-1224439878_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Asa DA !

Share this post


Link to post

Felicitari pentru munca depusa! Acelasi lucru ma gandesc si eu sa-l fac la a mea dar ma gandeam sa fac altfel: sa imbrac in ceva izolator fonic fata de usa, cea din plastic, pe fata interioara. De asemenea, mai mult decat zgomotul venit din usi simt zgomotul venit dinspre motor asa ca ma gandeam sa pun niste izolatie fonica sub bord, avand in vedere ca deasupra pedalelor(in spatele bordului) este tabla chioara, fara nici o izolatie, insa fara a da bordul jos. Ce zici, fac mare branza?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Super lucrare, interesant material. Succes la podele, eu zic ca o sa ma apuc de podea si portierele spate de vreo 6 luni si tot nu apuc :) ) .Te rog detaliaza putin sursa si costul :D .

Share this post


Link to post

@tolin:

Multumesc. Dar sa stii ca daca as fi pus si o poza cu felul in care arata mainile mele, cred ca m-as fi incadrat si la categoria "asa nu" :)

 

@closchkutza:

Nu e chiar tabla chioara deasupra pedalelor, cel putin la mine nu e. Este un burete de vreo 2 cm grosime acoperit la partea dinspre interiorul masinii cu un plastic cauciucat. Este ineficient pentru ca nu este lipit pe tabla permitandu-i acesteia sa vibreze. O eventuala izolare a zonei cu aluband sau alt material de genul celui folosit de mine nu poate fi decat benefica. Secretul e ca materialul sa adere perfect la toate cutele caroseriei.

Rezultate spectaculoase s-ar obtine daca s-ar face izolarea si dinspre compartimentul motor cu materiale insonorizante rezistente la caldura. La Fiat aveam o imbracaminte de vreo 2 cm grosime, la exterior fiind un soi de cauciuc perforat si in interior vata de sticla foarte densa. Foarte eficient, nu se auzea motorul decat la turatii mari si atunci nederanjant. Na, masina din 1980...

Nu te ajuta prea mult daca izolezi doar fata de usa, sa stii. Problema cea mai mare este tabla subtire care vibreaza.

 

@andreib:

Sursa este confidentiala (lucrez in domeniul pieselor auto si am niscaiva relatii), iar pretul a fost destul de spectaculos: 0 lei, gratis. Acum imi pare rau ca nu mi s-a cerut o suma modica, poate as fi avut curajul sa cer si eu inca 6 cutii cu care sa rigidizez toate fetele de usi , bordul si ornamentele interioare. Pe cutie spune ca este aderent atat pe tabla cat si pe plastic.

 

 

Dimineata am mers cu masina. Cu muzica oprita e altfel decat inainte, nu pot spune exact in ce sens pentru ca pana acum am mers mai tot timpul cu muzica pornita. In orice caz e mai confortabil din punct de vedere acustic.

Ieri spuneam ca motorul se aude mai incet. Gresit. Se aude la fel de tare, doar ca acum se aude doar din fata si parca are o voce mai placuta.

Am inceput sa aud zgomotele din spate, zgomote pe care inainte nu le deosebeam de restul galagiei din masina.

 

Cu muzica pornita e alta viata. La volum mediu si cu basul dat la maxim nu se mai aude nimic din exterior si chiar am putut discuta cu fi-miu fara sa tipam unul la altul. Desi muzica acopera zgomotele exterioare, nu pare sa deranjeze conversatiile din interior.

De-abia astept sa fac si restul masinii. Daca la 20% din suprafata totala este o diferenta atat de mare, trag sperante ca atunci cand totul va fi gata voi avea o masina foarte tacuta.

Share this post


Link to post

La mine deasupra pedalelor nu este nimic, este tabla goala in spatele bordului. De la pedale(locul unde sunt prinse acestea) in jos este mocheta+cauciuc gros de 2-3cm.

Share this post


Link to post

Adica in masina ta nu ai izolatia din imaginea de mai jos?

 

post-9355-1224528375_thumb.jpg

 

Ce naiba, al tau e SE Power... ar trebui sa fie cel putin la nivelul SE-ului meu la dotari interioare.

O fi posibil ca unele Matizuri sa aiba acea izolatie si altele nu? I-am auzit pe unii plangandu-se pe forum de zgomotul motorului si ma gandeam ca au urechi fine... acum ma intreb daca nu le lipseste cumva izolatia aia. Pe mine unul nu sunetul motorului ma deranjeaza (este la un nivel chiar redus, la relanti nu il aud deloc), in schimb ma irita restul zgomotelor din Matiz.

Share this post


Link to post
La mine deasupra pedalelor nu este nimic, este tabla goala in spatele bordului.

Si in spatele tablei ce ai ?

Share this post


Link to post

Ieri am Insonorizat si usile spate, hayonul si pasajele rotilor spate. Au fost cam 8 ore de munca, din care mai bine de doua ore am lucrat la hayon. Din cauza stergatorului de luneta gurile de vizitare sunt destul de mici si nici pozitia de lucru nu e tocmai comoda. In fine. M-am enervat atat de tare ca am uitat sa cumpar silicon pentru fixarea unei folii de parchet pe fata interioara (metalica) a usii, incat nu mi-a mai ars de facut poze. Bine ca am reusit sa dau jos foliile de plastic fara sa le rup si ca am reusit sa le montez la loc folosind masticul pus cu generozitate de fabricant. A mai ramas de facut podeaua, plafonul si (daca reusesc sa gasesc materialul adecvat) capota motorului.

 

Azi am testat rezultatul muncii de pana acum.. ca tot a fost frumos am iesit cu familionul in Herastrau - ei cu ideea sa se plimbe, eu cu gandul sa vad cum se comporta masina pe piatra cubica. Insonorizarea e neasteptat de eficienta, dar am descoperit cu neplacere ca am uitat sa rezolv problema butoanelor de blocare a usilor, care au joc in fata de usa si produc un zgomot insuportabil. Acelasi lucru se intampla si inainte dar zgomotul incuietorilor se pierdea prin multitudinea zgomotelor de rulare. Am incercat sa dau muzica mai tare ca sa acopar zdranganeala si am descoperit ca fata de plastic a masinii vibreaza foarte tare... deci e clar, pentru rezultate optime trebuie rigidizate si fetele de usi.

 

Deci am luat-o de la capat si am folosit pentru rigidizare toate bucatile de placi inonorizante ramase. Pe cutie scrie ca pentru eliminarea vibratiilor panourilor de plastic e necesar ca minim 505 din suprafata acestora trebuie sa fie acoperita cu material insonorizant. Eu cred ca am pus mai mult..

 

post-9355-1225044864_thumb.jpg

 

Motutile de plastic ale incuietorilor le-am rezolvat prin lipirea cate unei bucati de burete pe fata de usa, dupa cum se vede in imaginea de mai jos. Pentru lipire am folosit o rasina de la Bison pe care o aveam prin casa, dar se poate folosi cu succes silicon.

 

post-9355-1225044888_thumb.jpg

 

Acum pot urca volumul casetofonului la maxim fara sa am vibratii nedorite in usi, dar amplificatorul slab al unitatii si difuzoarele din carton provoaca distorsiuni nasoale la volum foarte mare. Oricum difuzoarele vor fi schimbate cat de curand si inca mai sper sa gasesc cativa posesori de Matiz cu care sa ma combin pentru a lua impreuna adaptoare pentru difuzoare de 16... altfel voi fi nevoit sa dau pe 4 seturi aproape 80 de ron incluzand taxa de transport si taxa de ramburs.

Share this post


Link to post

Iata ca peste vreo 200 de km Matizul va ajunge la 24000...

 

In cele cateva luni de cand nu am mai scris aici se pare ca ghinioanele s-au tinut lant atat de mine cat si de masina. Eu am descoperit ca am cateva defectiuni de care nu aveam habar, iar bietul matiz a avut parte in decursul a doar doua luni de mai multe evenimente nefericite. Intr-o zi am gasit bara din spate usor julita, in alta zi bara din fata, apoi am descoperit o mica infundatura pe usa din stanga fata, apoi pe dreapta fata (pe astea din urma presupun ca le-am capatat prin parcarile supermarketurilor). Nu ca ar fi mare lucru, dar dupa un an in care nu a patit absolut nimic rau ma cam invatasem cu ideea ca Matizul meu are un noroc mult peste medie. M-am inselat :)

Ca si cum nu a fost de ajuns, am bagat un plin de la Rompetrol si pur si simplu motorul a devenit brusc de nerecunoscut: tremura, se poticnea, parca nu avea putere... S-a rezolvat cu urmatorul plin de la Mol.

Punctul culminant al ghinioanelor a fost la sfarsitul lui decembrie, cand un autobuz a taiat o curba fara sa observe ca sunt in paralel cu el si ca rezultat m-am ales cu bara fata julita, aripa julita vreo 5 cm pe muchie (in continuarea barei) si capacul de roata spart. Cum tot raul e spre bine, impactul a fost slab, pagubele minore iar reparatia a fost rapida si calitativa. O bila alba pentru Omniasig (asiguratorul RATB) - civilizati si prompti in cazul meu.

Nasol e ca a trebuit sa renunt la capacul de roata si la emblema "SE" de pe aripa... capacul pentru ca asigurarea deconta un capac original, cu care nu aveam ce face (80 de ron) iar la inscrisul "SE" am renuntat pentru ca am ales sa revopsesc toata aripa si abia pe urma am constatat ca autocolant SE nu se mai gaseste.

 

Daca tot a fost in service i-am shimbat uleiul, filtrele si antigelul. Ma pregatisem si cu un set de placute de frana, dar n-a fost cazul.

 

Luna trecuta i-am montat si un set de difuzoare in usile fata (Pioneer 10 cm) si am imn plan sa le schimb si pe cele de pe spate cu asa ceva:

http://www.be-loud.ro/produse/Difuzoare_au...xiale/GZRF_46X/

Share this post


Link to post

Frumoasa masina! La cat mai multi km!

Se mai intampla si astfel de ghinioane... In cazul meu timp de 2 ani dupa ce mi-am luat permisul nici macar politia nu m-a oprit, iar intr-o zi am busit-o de doua ori, asa ca... Cel mai rau a fost ca era masina tatalui meu... :(

Share this post


Link to post

Multumesc Andrei pentru urari si incurajari.

Sa stii ca la mine a fost un pic mai nasol decat la tine... masina nu e a tatalui meu, e a sotiei. Iti dai seama... :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...