Jump to content
 

Sign in to follow this  
sarbocul

Captiva - Impresii, Probleme

Recommended Posts

Bujiile ( atit la benzinare cit si la diesel) se rup din "N" motive : montate de cind bunica si cocsate ; fierte in chuloasa ; strinse prosteste ca nu-i asa, de ce s-ar obosi careva sa folosesca o cheie dinamometrica iar in cazul in care nu detinem asa ceva strinse cu simt de raspundere ca n-o sa cada de pe pozizie nici in afara nici in motor. Stiu unii a stringe bujii/suruburi de-ti dau lacrimile, zici ca acu-acu ceva crapa ! Stiu eu pe unu ce nu se poate abtine sa nu intrebe : ce faci bre cu tubulara de 1/2 la strins pe un surub de 6 mm ? Ii vii tu de hac, ha ? Da' stii matale oare faptul ca, cu cit inclini catre o cheie mai mare (1/2 in loc de 3/8 ) creste si forta ? N-o simti la mina da' ii prezenta ! Ia ciuleste matale urechile si memoreaza ca ... stii tu, de n-ai un "batrin"- sa-l cumperi, iar de-l ai sa-i porti respectu' ! Cheia adegvata pe pe masura surubului si mai putini muschi unde nu e cazul ! Uita de ditai mai flexu', ranga, teava la metru, baros si alte neavenite cauzatoare de pagube !

Acuma, intorcindu-ne la oile noastre, ca eu rup bujia ori cel din service diferenta e doar una, ca am poe cine da vina. Asta se poate intimpla oricui, nimanui nu-i suride sa-si faca de lucru in plus da' asta e, mai apar si neplacute. Cu o tubulara buna, motorul cald (nu fierinte, nu rece, ci CALD) si WD40 suflat la fiecare bujie in parte dupa ce au fost indepartate posibile impuritati din zona, tragi la cheie FOARTE FOARTE incet si drept . De cum simti ca s-a pus in miscare, mai ajuti filetul cu WD40 si continui activitatea. Inaite de a monta noile bujii, verifici ochiometric filetele sa nu fie deteriorate de bujiile anterioare ori caz in care noua bujie se infileteaza greu la mina ( in unele cazuri nu le poti apropia de stringere fara tras la cheie ce nu e OK) se rectifica filetele cu tarod pe masura. Simplu. Chiar nu stiu, da' parca a accetpta si m-as impaca mai usor cu ideia ca un anume surub l-am rupt eu si nu altcineva imi facu boacana .

Bateria pare a fi destul de OK, datele inregistrate primei porniri la rece e importanta din punctul meu de vedere. Cu multimetru pe bujii m-as juca cel mult din curiozitate, reteta de verificare old style ar prima.

Apropo, NU recomand gresarea filetelor bujiilor de orice natura nici macar cu WD40  Pe uscat infiletate, frumos strinse si atit !

Edited by Viktor
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Multam de indicatii, cand mai da caldura incerc sa desfac una ca sa vad daca sunt in stare 🙂 . La service le-au schimbat si nu au rupt niciuna, de aceea m-as duce tot la ei...

Azi la 6:00 dimineata am pus contactul de 3 ori si dupa ce am dat a cheie a pornit relativ usor. Eu tot tind sa cred ca un injector ramane deschis si peste noapte dezamorseaza pompa de inalte. Cand mai da nitel caldura fac si testul cu sticla pe injectoare si incerc sa scot si bujiile incadenscente.

Share this post


Link to post

Orice ii posibil, lista probabilitatilor (cauzelor) ii lunga in ce priveste pornire greoaie. Step by step. Fiecare in parte verificata si eliminata din lista de se constata a nu fi problematica. Alta solutie nu prea e, cel putin eu nu cunosc .

 

 

Share this post


Link to post

Haideti ca i-am dat de cap. Era un injector probabil ramas blocat usor pe deschis care dezamorsa pompa, ceea ce am banuit dupa simptome si testare. Am cumparat 2 injector cleaner de la STP (asta aveau in supermarket 🙂 ). Am pus unul peste cei 10l de motorina pe care ii mai aveam in rezervor si i-am dat blana pana la Cernica si inapoi. Am facut plinul si am pus si al doilea injector cleaner. A doua zi pe la 14:00 a pornit din prima, duminica am pornit pe la 11:00 dimineata si azi de dimineata la 6:00 (erau -2 grade) a luat-o din nou imediat, deci s-a rezolvat.

Mai cumpar 1 injector cleaner si il pun cand termin rezervorul de benzina ca sa mai fac o curatare "intensa". Cand am timp iau si interfata ca sa vad cum s-au schimbat corectiile de la injectie. Ma astept sa le vad mai echilibrate.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Bravos ! Sa recunoastem ca ai intuit bine !

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Multumesc de ajutor Viktor, ma ajuta foarte mult experienta ta si a celorlalti de pe forum, de multe ori e greu cand te lovesti prima data de lucruri de genul asta.

Asta este frumusetea forumurilor, sunt multi pasionati auto care daca isi pun mintea reusesc sa gaseasca solutii la aproape orice problema.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Sigur ca da, comunicarea cheia succesului ! Schimb de idei, experienta ...

O buna cunostinta, patronu' unui service (pe unde mai legam ploile in tinerete) avea o vorba : bah, cine spune ca-i destept ala minte ! Asta graia cind cite un tragaci ii dadea de furca, si avea omu' la temelie vreo ... trei'j de ani sau mai bine de mecanica.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Am facut inca un test la injectoare cu interfata de diagnoza, cu motorul rece, dupa ce am mers 2 plinuri cu injector cleaner. Asa cum am scris si mai sus am pus la inceput 2 STP de 200ml (unul cu rezervorul gol + mers goarna si unul dupa ce am facut plinul) si apoi la urmatorul plin am mai pus un diesel injector cleaner de la Liqui Moly de 500ml pe care l-am gasit in debara 😄 .

  Se vede o clara imbunatatire fata de ce am postat anterior (Link to old post). Prima poza este facuta la relanti (~750rpm), iar a doua poza este facuta la 2000 rpm (si as zice ca este neconcludenta daca injectoarele nu sunt groaznic de infundate).

20230225_161629.thumb.jpg.bcc546140ae1f1531a8ea899a62ee1d0.jpg

20230225_161642.thumb.jpg.7422fefe757c692414bacc46f92ee461.jpg

De adaugat ca masina merge bine, si se simte ca motorul la relanti se simte ca merge mai rotund, nu se mai zguduie masina atat de rau ca inainte.

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

O singura obiectie 😄

On 2/6/2023 at 7:39 AM, ches said:

... Am pus unul peste cei 10l de motorina pe care ii mai aveam in rezervor ...

Mai cumpar 1 injector cleaner si il pun cand termin rezervorul de benzina ...

Nu te supara, nu m-am putut abtine 😈

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...