Jump to content
Sign in to follow this  
madkat

Al Meu Cielo :)

Recommended Posts

In sfarsit am prins si eu un drum in Weekend pe asfalt uscat. Si am "testat" cu adevarat suspensia spate, dupa ultima schimbare de arcuri. Concluzia - masina sta excelent pe viraje (chiar cu gume de iarna) - se "inclina" destul de putin, nu mai exista acea senzatie de saltare a spatelui. Nu dau exemple ce viraje cunoscute la ce viteze le-am luat ca nu e "frumos" :thumbl:

 

Cred ca mai bine de atat fara coborarea garzii la sol nu se poate - dar pentru un user normal (sau oleaca anormal ca mine) este perfecta.

 

Cutia n-a mai facut nici un zgomot de cand am completat uleiul si la viteza mare este mult mai silentioasa masina - a disparut un "uruit" pe care il banuiam din alta sursa. Iar un zgomot pe care il facea doar in jurul vitezei de 100kmh in tr5 a disparut complet. De garnitura nu m-am ocupat - era inca zapada in curte la tara :)

Share this post


Link to post

Si au trecut sarbatorile de Paste. Am profitat de zilele libere si am facut cu niscai priteni un "road trip" de vreo 3 zile si ceva.

 

Bucuresti - Pitesti - Curtea de Arges - Ramnicu Valcea - Brezoi (Valea oltului la intrare) - Voineasa - Lacul Vidra - Obarsia Lotrului - Petrosani - Hunedoara - astea in prima zi. Drumuri faine, peisaje extraordinare, iar drumul Brezoi- Petrosani merita facut. Noi, datorita iernii tarzii, am prins zapada dupa Obarsia Lotrului (cam la un km de intersectia cu Transalpina) drumul fiind si teoretic inchis. Erau undeva la 4 grade, burnita, ceata si sleauri, pe unele zone prea adanci chiar si pentru Cielo, insa gumele de iarna si-au facut treaba cu brio, doar cuplul prea mic si prea sus mi-a dat de furca pe unele rampe.

 

A doua zi - Evident vizitat castelul Huniazilor, apoi in continuare spre Densus, Rau de Mori (un sat fainut la poalele Retezatului - nu departe de Sarmisegetusa), Petrosani, Targu-Jiu (prin Valea jiului evident), Baia de Arama, Herculane.

Despre etapa asta ar fi ceva de zis - pe ultima portiune a Vaii Jiului drumul este infernal, ca dupa bombardament, la fel si pe Godeanu (intre Baia de arama si Herculane) - serpentine superbe (noi am ajuns noaptea, dar tot faine erau) insa pline de gropi si bolovani cazuti din munte. Apoi la Herculane sunt ceva cazari decene - dar in pensiunile noi (am stat undeva inainte de intrarea in statiune - intr-o pensiune in padure) - zona "cunoscuta" a statiunii fiind intr-o decrepitudine incredibila... La Rau de Mori se gaseste o bisericuta de piatra de prin secolul al XIV-lea si cetatea Colt - sau mai bine zis ruinele ei. Despre Densus n-are sens sa mai zic - o cunoaste cam toata lumea cred...

 

A treia zi - Herculane - Orsova - Cazanele Dunarii - Drobeta Turnu Severin - Craiova - Slatina - Bucuresti.

De mult voiam sa ajung la Cazane, si la Portile de fier - si intr-adevar merita drumul pana acolo. Ne-a ajutat si vremea, a fost soare si cald :) . Drumurile au fost cele mai ok ca si asfalt - cu exceptia bucatii dintre Orsova si Drobeta - unde se lucreaza la poduri si sunt undeva spre 10 semafoare...

 

Per total o excursie superba, destul de lunga - 1200 si ceva de km in 3 zile, cat se poate de variata, de la soare pana la zapada...

Masina s-a descurcat excelent, extraordinar de comoda la condus, indiferent de drumurile pe care le aveam de parcurs. Nici o problema tehnica (aerisit ambreiajul preventiv inainte de Obarsia Lotrului doar). Si nici o problema de a ma "integra" intre celelalte doua masini (chiar daca alfa care apare in poze are fix dublul puterii si cuplului pe care le are Cielo)

post-1317-127080522387_thumb.jpg

post-1317-127080523304_thumb.jpg

post-1317-127080523942_thumb.jpg

post-1317-127080524935_thumb.jpg

post-1317-127080525598_thumb.jpg

post-1317-127080526242_thumb.jpg

post-1317-127080527675_thumb.jpg

post-1317-127080528375_thumb.jpg

post-1317-127080529026_thumb.jpg

post-1317-12708052981_thumb.jpg

post-1317-127080531098_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Madkat frate,or fi cielou-rile noastre batrane,dar adevarul e ca atunci cand pleci la drum ilung iti vine sa nu te mai dai jos din ea,cel putin asa sant eu.

Ma simt excelent la volanul ei.

Felicitari pt escapada si pt faptul ca esti,la fel ca si mine,la fel de fascinat de aceasta masinuta.Bravos.

Share this post


Link to post

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=64521 -> superba poza asta... unde e facuta? :)

 

Cielo intradevar si mie mi se pare destul de comoda la condus la drum intins, fata de matiz, unde orice drum ceva mai lung, era cam obositor...

 

Felicitari pt frumoasa 'minivacanta'! :)

Share this post


Link to post

Daca nu ma insel pe la cazane...

Share this post


Link to post

Fix pe la cazane - alea mici mai exact :)

 

Da Costi, asta e senzatia, ca poti merge o zi intreaga fara oprire... doar sa mai alimentezi sau cu "trebi" :)

 

Apropo - pe tot drumul asta consumul a oscilat intre 6,8 si 7,3 (maximul pe etapa care a cuprins urcusul pe zapada) - destul de ok, in conditiile in care am tinut pasul cu un un dci de 120cp si un jts de 165cp...

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Da, recunosc imi place sa ma plimb - si in special muntele, cu masina sau mai bine cu piciorul.

De-aia in traseul asta am ales varianta cu Obarsia Lotrului decat cea "plictisitoare" cu Sibiu-Sebes-Deva

Share this post


Link to post

In sfarsit am reusit sa schimb nenorocirea aia de cilindru de ambreiaj. Am imprumutat niste imbusi capabili - de pus in tubulara mare - si cu o teava ca si parghie au cedat.

La sohc este loc la limita de desfacut suruburile fara a da jos delcoul, doar fisele, pentru a nu le strangula.

 

E mai ferm ambreiajul si am control cam pe toata cursa pedalei.

 

Trebuia facuta si asta - avand in vedere ca de saptamana viitoare masina asta o sa "vada" oras la greu - 30-40km cel putin - pe zi...

Share this post


Link to post

In sfarsit am reusit sa schimb nenorocirea aia de cilindru de ambreiaj. Am imprumutat niste imbusi capabili - de pus in tubulara mare - si cu o teava ca si parghie au cedat.

La sohc este loc la limita de desfacut suruburile fara a da jos delcoul, doar fisele, pentru a nu le strangula.

 

E mai ferm ambreiajul si am control cam pe toata cursa pedalei.

 

Trebuia facuta si asta - avand in vedere ca de saptamana viitoare masina asta o sa "vada" oras la greu - 30-40km cel putin - pe zi...

 

Peste 2-3 zile mai tragei o aerisire,la mine au mai iesit niscai bule.30000000.gif

Share this post


Link to post

ii tragem o aerisire joi la intalnire :)

oricum - s-a autoaresit aproape - doar am lasat aerisitorul deschis pana a inceput sa iasa lichid si a fost ok.

Share this post


Link to post

Si de bine ce ma bucuram cum merge masina... a inceput sa faca fite etrierul de pe dreapta...

mi se paruse mie ca e un pic infranata - cand opream usor, dupa ce luam piciorul de pe frana masina ramanea "teapana" - nu se mai misca de loc. Iar roata este mult mai calda decat stanga. Nu este atat de grav incat sa nu se poata "impinge" insa.

 

Acum am si fost sa verific exact ce si cum - roata dreapta se poate misca cu mana, dar destul de greu in timp ce stanga merge liber. Am impins pistonasul, dar dupa cateva frane a revenit... Din pacate e duminica si nu am unde sa gasesc garnituri... :(

Si in cursul saptamanii am un program suficient de incarcat incat sa nu prind magazine de piese deschise... :(

Share this post


Link to post

Scrie aici ce ai nevoie si o sa intreb eu maine ca sunt mai liber.

Share this post


Link to post

Daca pistonasele etrierilor sant cei originali,ceea ce cred,verifica-i si pe acestia.La mine,cand am patin ceva de genu la roata st fata,se gripase pistonasul.Mai concret se exfoliase imbracaminte de nichel de pe acesta si a ruginit,fiin nevoit sa cumpar nou.30000000.gif

Share this post


Link to post

Intai iau garniturile si apoi desfac - daca o sa fie nevoie (nu exclus sa fie si la mine exfoliat) il schimb. Asta apropo de ce ziceam joi - ca incepe sa isi arate varsta masina asta...

 

@sorin - s-ar putea sa fi rezolvat cu procurarea pieselor (da fapt garniturilor pentru inceput) Multumesc.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Back on za road.

Velican si Dj_dark stiu povestea ca pe ei i-am stresat cu "cum sa"-uri :) multumesc.

 

Ce problema avea - ganitura antijeg a pistonului de la etrier era desprinsa de marginea metalica (cine a demontat etrier de cielo stie ce zic) - si noroiul si apa l-au facut sa rugineasca si sa se gripeze. Asta a fost bine, penntru ca doar asta a fost problema, garnitura si pistonul erau in interior in regula.

Glisierele sunt in regula, isi fac treaba, asa ca le-am lasat in pace. Am schimbat ambele garnituri, curatat pistonul si remontat.

Am intampinat probleme doar la remontarea garniturii antijeg (cu acea margine metalica)

 

Aerisit frana, si dupa primele teste de drum tine chiar mai bine decat inainte, si nu mai ramane infranata roata. Urmeaza cand am drum pe la tara o aerisire si a rotii stanga spate (legata pe aceeasi "jumatate"de pompa cu dreapta fata.

 

Si "preventiv"o sa fac si la stanga fata operatiunea.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Update ... de fapt un post ca sa rad de prostia mea...

 

Ies ieri cu masina intai sa ii incerc frana si apoi sa imi fac niste treburi - si ajung si pe o portiune unde am putut ii dau peste 100. Dupa 80 incepe sa huruie roata dreapta de ziceam ca imi scuipa rulmentul sau tripoda... Ma oftic, ajung acasa si incep sa imi bat capul... Ma gandesc la cele mai ciudate variante si cobor pornit sa desfac tot sa vad ce are... Insa cand dau sa desfac primul prezon, se desface la mana, le verific si pe alelalte, idem. Le strang pe toate ca lumea, o scot la o tura, si nema zgomot.

Verificat si in dimineata asta pana la munca - frana excelenta, zgomot nema pana la 120...

Share this post


Link to post

Cred ca pot sa afirm ca ai scapat ieftin. Desprinderea unei roti se soldeaza de cele mai multe ori cu situatii dramatice :( . Ca veni vorba, nu s-a indoit nimic pe acolo pe la roata? :scarpin:

Share this post


Link to post

Da, stiu putea sa iasa nasol... de obicei verific, dar dupa cat lucrasem la etrier omisesem... Oricum, era stransa, nu se misca la mana, doar prezoanele se desfaceam fara a forta deloc in coarba. De indoit nu avea cred ce, am mers cred undeva spre 10-15 km doar, si nici nu am luat vreo groapa majora in timpul asta.

Share this post


Link to post

Pfff, periculos traiesti! O sa razi, dar acum 2 zile si eu am facut acelasi lucru...Am mers vreo 20 km cu prezoanele nestranse, schimbasem amortizoarele pe fata si uitasem din neglijenta si graba sa le strang dupa ce am lasat masina jos de pe cric!

Nici nu ma gandesc ce se putea intampla! Atentie sporita pe viitor :) !

Share this post


Link to post

Eu am patit-o mai rau. La mine cand m-am prins de unde era "uruitul" prezoanele erau desfacute deja bine, juca roata cand apasam cu piciorul in ea. Initial am zis ca a patit ceva rulmentul si am mers usurel pana la destinatie. Acolo m-am prins ce se intamplase.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Da, si eu tot rulmentul il banuiam. Si tot usurel m-am intors spre casa - asa se intampla dupa ce te ocupi de chestii mai complicate, lasi uitarii lucruri simple, evidente.

Share this post


Link to post

In afara sa ovalizezi gaurile jantei nu produci mari pagube :) Asta daca te prinzi pana sa te depaseasca roata...

Share this post


Link to post

Si sa belesti filetul prezoanelor.10000001.gif

 

Am un prieten care acum ceva ani,cu o Dacie rosie in drum spre tara i-a sarit roata dreapta fata depasindu-l si intrand in lanul porumb.Nu a patit nimic,a intrat cu botul putin in sant insa nu vreau sa ma gandesc ce se putea intampla daca sarea roata stanga fata si intra pe contrasens.13000000.gif

A cautat roata in lanul de porumb vreo 3 ore,abea a gasit-o.21000000.gif

 

Oricum nu e de ras,trebuie sa verificam bine.

Share this post


Link to post

Si trecura 500km de la remedierea franei - totul perfect, franeaza mai bine ca inainte (aerisirea i-a priit), si am reusit si performanta de a scoate 10l/100km in oras in aglomeratie medie spre mare (30km pe zi - Iancului - DN1 soseaua de centura). Consum facut la aceeasi pompa.

 

In weekend incins bine de tot ambreiajul - pe Cheia, unde la cele 3 treceri de cale ferata de pe langa Valenii de munte, toti loganistii cu table mergeau parca aveau bemveu cu jante pe nouashpe... si se forma coloana... Apoi nitel offroad pana la Muntele Rosu... Tot drumul ambreiajul 100% ok, a disparut si zgomotul (probabil intrase ceva lichid de frana la schimbarea cilindrului).

Insa trebuie sa trec pe gume de vara - la intoarcere pe Timis, si pe serpentinele de pana in Sacele, fluierau bine gumele de iarna, bine ca isi facea suspensia treaba :)

post-1317-127288094923_thumb.jpg

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...