Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

I-am dat niste efix si nu mai zice nimic de ceva timp si am mers si la bucuresti din nou cu ea.Oare sa fie buna benzina asta efix ocazional ptr. problemele noastre de MIL ? sa vedem , va anunt daca imi mai apare ceva , deocamdata a tacut.

Share this post


Link to post

Pai ,calm colega .Pana la urma o sa fi multumit de masina .Bafta si sa ne auzim fara probleme..

Share this post


Link to post

Colegi forumisti sunt foarte multumit de EFIX , nici macar 1 singura data nu mi s-a mai aprins becul ala si am observat ca a devenit foarte foarte silentioasa masina , aproape ca nu o aud cand opresc la stop.

Timp de vreo 7500 km am bagat numai benzina lukoil 98 si mi-a mers bine a tras bine dar si masina noua , de pe la 7000 am zis imi bag picioru daca in carte zice 95 atunci 95 ii dau si bineinteles ca e si mai ieftina benzina si timp de vreo 1000 km i-am dat 95 si supriza s-a aprins becul.

Dupa aia am incercat petrom , carrera 95 , carrera 100 si tot mi-a aparut beculetul chiar ultima data bagasem carrera 100 si tot mi s-a aprins becul.

In concluzie, pana acum , un aditiv de curatare sau o benzina cu aditivi cum am bagat eu poate rezolva problema de MIL care degeaba m-am impacientat eu ca este minora si usor de rezolvat si problemele astea de MIL cred ca se datoreaza si benzinei de la noi care cred ca e jegu jegurilor.

Am mai fost si prin alte tari si sarace si bogate si sa stiti ca la noi benzina e foarte ieftina comparativ cu preturile lor , bine unele tari au si salariul minim pe economie triplu sau quadruplu decat al nostru dar ptr. petrom, rompetrol , OMV , Lukoil ...etc. nu conteaza nu ii intereseaza si cred ca la noi din cauza pretului mult mai mic decat afara al benzinei nici nu primim ceva de calitate , de ce sa aduca la noi adevarata 95 sau 98 cand la noi o da cu 4,3-4,8 si afara o pot da cu echivalentul a 6-8 lei.

Imi dau si eu cu parerea nu stiu sigur.

Share this post


Link to post

Felicitari si tine`o tot asa (fara probleme ).Din curiozitate ai schimbat bujiile vreodata(cum aratau)??

Cati km ai in total?

Share this post


Link to post

Nu am schimbat bujiile niciodata puchi , o sa razi de mine dar nici nu stiu unde sunt bujiile stiu doar sa scot o chestie lunga sa vad nivelul uleiului si sa bag lichid de parbriz :) .

Share this post


Link to post

Nu trebuie sa cunosti ceva la masina, pentru asta s-au inventat service-urile. Fara vreo cunostiinta, cand auzi cuvantul misfire, primul gand te duce la "lipsa de aprindere".

Edited by tolin

Share this post


Link to post

La ce motoare apare de regula faza asta cu MIL?

 

Stau si ma intreb daca nu cumva e ceva in neregula cu motoarele respective din constructie.

Acelas jeg de benzina l-am bagat si eu in Lacetti si are 43.000 de km la bord fara niciun MIL aprins.

 

Eu zic ca daca ar fi de la benzina ar avea probleme toate motoarele, nu doar anumite motoare. ;)

Share this post


Link to post

Io stiu poate depinde si cum mergi (lasat pe liber , subturat ...etc.).

Din ce am vazut si eu prin emisiuni despre masini , reviste , top gear ...etc. am inteles ca missfire apare la orice masina cu cat se invecheste cu atat ai missfire mai mult si asa pierzi din putere din cai putere.

In situatia noastra cu chevy-urile se pare ca avem un computer sensibil care tipa la orice missfire in schimb ce alti producatori nu te alarmeaza cu orice eroare din asta si te lasa sa mergi cu gandul ca masina este OK chiar daca te trezesti ca nu mai trage la fel ca inainte(cica loganu nu spune nimic la missfire).

Asa am inteles eu din discutii cu unii si altii , cata dreptate au nu stiu.

Share this post


Link to post
La ce motoare apare de regula faza asta cu MIL?

 

Stau si ma intreb daca nu cumva e ceva in neregula cu motoarele respective din constructie.

Acelas jeg de benzina l-am bagat si eu in Lacetti si are 43.000 de km la bord fara niciun MIL aprins.

 

Eu zic ca daca ar fi de la benzina ar avea probleme toate motoarele, nu doar anumite motoare. ;)

 

După părerea mea problema nu este nici benzina, nici motoarele, ci maniera de exploatare a motoarelor. Fiind motoare cu benzină chiart trebuie respectată recomandarea de a fi atent la turaţii adică să nu mergi cu motorul subturat. Şi eu am păţit să mi se aprindă MIL, după ce înainte am condus Solenza-benzină şi Ocatavia diese,l datorită faptului că am mers cu motorul subturat. După ce m-am consultat cu cei din service, am mers odată cu turaţii mai mari, chiar am depăşit pentru cîteva momente 4500rot/min. , s-a stins becul şi de atunci fiind atent nu mai am problem asta, deşi alimentez doar Petrom 95. Concluzie: motor pe benzină cere să fie turat conform normelor.

Share this post


Link to post

Bre mircea eu am turat-o de a luat-o dracu si tot mi-a aparut.In oras ating 4000 de ture la ordinea zilei chiar 4500 si schimb vitezele cand nu am chef sa alerg cu ea ca nebunu pe la 3000 de ture ca sa cad intodeauna in cel putin 2000 de ture.

La drum lung cand ma duc la marfa o tin la 3000-3500 de ture si pe autostrada sta in a 5-a la 3500-3800 de ture timp de 1h si ceva sau cat o fi ca nu am conometrat oricum peste 1 h.

Mai mult de atat ce sa ii fac ? cel putin la drum lung motorul este forjat aproape de maxim avand in vedere ca in carte spune ca viteza maxima este 157 km/h si eu merg cu 120-130 , ce sa ii dau mai mult de atat ?

E si benzina un factor important la depunerea de calamina.

Lumea are impresia ca OMV,petrom,rompetrol ar fi niste organizatii complicate si ingenioase care isi dau sufletul ptr. o benzina normala care nimeni nu poate sa o rafineze ca ei sau cine stie ce crede lumea ca ce punem noi de la benzinarii sigur e buna daca e OMV sau daca dam 50 de mii pe litru dar in realitate niste tarani care conduc cisternele alea fura benzina si baga apa in loc si poate mai fura si pe la rafinarie si mai baga si aia apa si poate mai fura si la statia de benzina si mai pun si aia ceva in loc si tot asa , cine stie poate si OMV-ul pune ceva mai ieftin numa sa iasa mai multa benzina.

Scria undeva ca acum se fura la pompa , cica pompa face spuma si ti=o calculeaza si pe asta si unii destepti baga intr-un rezervor de 45 litri mai mult de genu 60 de litri si se mira cum de intra atat cand defapt au intrat 45 de litri sau cat e rezervorul defapt.

In concluzie sunt si ei oameni cei care ne fac si aduc benzina asta si din cauza ca sunt romani la mijloc si suntem o tara in curs de dezvoltare sunt sigur ca se fura si se strica produsul pe parcurs care oricum este in afara standardului de calitate de la inceput si pana la end user ajunge un jeg care ne murdareste motoarele.

Share this post


Link to post

Benzina nu se amesteca cu apa pentru a rezulta un produs calitativ mai rau, asa ca, benzinarii nu trebuie confundati cu carciumarii.

Share this post


Link to post

26k km si nici urma de MIL. In concediul asta i-am dat de i-au sarit beschetii motorului. Nimic de reprosat E-TECH-ului, s-a comportat excelent. Reset n-a mai vazut de 3 k km.

Share this post


Link to post

M-am uitat prin magazine sa iau un flacon de Gunk, dar pentru valve separat n-am gasit.Este acela care se utilizeaza si pentru injectoare?

Share this post


Link to post

Buna seara, oameni buni!

 

Cam devreme, dar mi-a venit si mie randul! Am un Aveo, 3 usi, are un an; 8k km la bord doar. Motor 1.2, evident, turez normal (2000-3000; in ultima vreme am ajuns si la ~130 km/h, deci ~4000 rpm). Mentionez ca obisnuiesc sa calc ambreiajul pana jos si apoi sa pun frana.

 

Am citit cat de cat ce s-a scris pana acum, insa as dori sa va prezint si situatia mea, poate aduc un plus de cunoastere (sau of!) si imi dati un sfat direct.

 

Am avut prima revizie tehnica acum 5 zile, insa fix 2 zile inainte de revizie a inceput sa "moara" motorul in mers; se aprindeau indicatoarele de bord, volanul nu mai misca (servo). Mi-a murit in oras de cateva ori, apoi la drum intins (Buzau-Bucuresti) - doar o data, la o oprire in semi-panta. In Bucuresti tot ca si in Buzau de cateva ori. Le-am zis la revizie si evident n-au gasit nimic. Cat am mai stat in Bucuresti, tot asa a facut si dupa ce am plecat de la service, ba chiar foarte nasol (10 ori cred din Baneasa in Militari).

 

Ultimele 2 plinuri le-am facut de la un Lukoil de langa Urziceni care m-a surprins cu pretul de 3.85/l (95) in timp ce restul Lukoilurilor (Bucuresti, Buzau etc.) sunt cu 3.91. Am gandit ca sigur a fost CEVA in benzina si am zis ca decat sa ma cert cu cei de service sa golesc frumos rezervorul si sa bag ceva OMV 100 si sa vad cum reactioneaza.

Spre surprinderea mea dupa drumul Bucuresti-Buzau, in care s-a mai intamplat doar o data, si dupa o zi de stat, la o iesire de max. 10 kilometri nu s-a mai intamplat. Insa azi, dupa ce am mers maxim alti 10 km. iar mi-a facut-o. Am mai mers aproximativ 15 km., am stationat vreo 3 ore, si apoi dupa ce am mers vreo 10 km. a inceput sa clipeasca intermitent MIL!!!

Dupa un minut n-a mai fost intermitent, a ramas aprins si gata!!!

 

Practic, cand ma lasa motorul, nu tuseste, nu face nimic, doar ca "moare" cand nu calc acceleratia adica, practic cand am viteza peste 60 km/h, cand o las sa se opreasca de la sine la un stop inainte sa pun ambreiaj+frana si cand calc ambreiajul sa bag in viteza.

 

Ce naiba sa fac?! E prima masina, prima experienta in genul asta. E riscant un drum pana la Bucuresti din Buzau acum? Am alternativa? Sa mai astept sau sa ma duc direct la service? Rezervorul e aproape gol, oricum ii bag o benzina de 100.

 

Imi vine sa-mi dau pumni gandindu-ma ca e de la Lukoil-ul ala tampit! Dar oare de la ala e?

 

 

Multumesc, am scris o groaza, dar mi-e groaza ca am deja probleme la 1 an.

 

...

Edited by darwi.odrade.atreides

Share this post


Link to post

Din cate inteleg totusi, motorul moare cand e pe liber (cand calci ambreiajul). Adevarat sau fals?

Share this post


Link to post

Nu cred (personal)ca este de la benzina .Eu merg cu LUkoil 95 de cand am cumparat masina .Schimba filtrul de benzina (vezi la masina mea).Verifica bujiile (eventual schimba-le).Scoate siguranta de la ECM sau borna -vreo 1/2 ora .Eventual scoate si baga inapoi toate sigurantele (si cele din interior)Daca ai acelasi defect fuga la alt service .

 

Pai tu lasi masina in viteza si astepti sa se opreasca fara sa calci ambreiajul ?Nu cumva se opreste de la stilul tau de mers ?Pe liber se opreste?

 

P.S ..Sti cumva ce ti-au facut baietii la revizie ?Ce au controlat ?

Edited by puchi

Share this post


Link to post

Salut!

 

Abram Burel, da, in unul din cazuri, moare cand sunt cu piciorul pe ambreiaj si schimb viteza.

 

puchi, avand in vedere ca tocmai au facut revizia, am filtru de benzina nou (la asta m-am gandit practic prima data, dar e schimbat!). Baietii au schimbat ulei, filtru ulei, filtru polen, filtru benzina, garnitura si ...clips conducta combustibil. Au pus testerul acela, le-am zis explicit ca moare motorul si nu au gasit NIMIC. Mentionez ca i-am rugat si sa verifice ambreiajul, pentru ca in marsarier existenta uneori cazuri cand nu intra pana la fund din prima (haraie si trebuie sa accelerez un pic ca sa intre de tot sau sa dau un pic cu fata si apoi sa bag in marsarier). Nici la marsarier n-au gasit NIMIC.

 

"Pai tu lasi masina in viteza si astepti sa se opreasca fara sa calci ambreiajul ?Nu cumva se opreste de la stilul tau de mers ?Pe liber se opreste?" Inteleg ce intrebi: in mod normal si in decursul acestui an in care n-a intervenit problema, folosesc evident ambreiajul. Insa am verificat si cu lasat in viteza sa mearga, sa vad ce face. Moare si asa. Moare si pe liber.

 

Practic, absolut de fiecare data cand a dat coltu' nu ii dadeam acceleratie. De cele mai multe ori, incercam doar sa schimb viteza.

Am observat ca uneori apareau (toti) martorii pentru o fractiune de secunda, dar salvam motorul ca din moarte clinica, dandu-i acceleratie. Se "cabra" o secunda si nu murea, martorii disparand.

 

Am citit pe undeva, pe softpedia, intr-o discutie similara, ca ar fi rau ca pun ambreiaj pana jos + frana, nu doar frana. Asta sa fie?

 

Multumesc.

 

PS: O sa incerc sa fac si chestia cu bujii, electrice, sper sa-mi reuseasca.

Share this post


Link to post

Pe topicul asta te-ai uitat: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=19749?

A fost deschis pentru fix aceasi problema.

1. Undeva spre sfarsit gasesti un post al lui tolin, care zice ceva de niste jucarii (IAC, EGR).

2. Pe tot topicul o sa vezi o groaza de sfaturi sa iti schimbi stilul de condus.

Rezolva primul punct si ocupa-te serios si sistematic de al doilea.

Share this post


Link to post

@AB > vezi ca userul, ca nu pot spune el sau ea, are MTIA pentru controlul aerului la ralanti. O procedura de Idle Learn este binevenita.

Share this post


Link to post

Va salut, cred ca sunt si eu unu din cazurile des intalnite pe aici, de ceva vreme pe bordul masinii mi-a aparut martorul " Engine Check " acel semnal portocaliu de langa ceas, am fost la dealer`ul si service`ul zonal ( kamsas ) si un baiat de acolo m-a sfatuit sa ii bag benzina mai buna si sa ii dau jar ( sfat de service .. ) zis si facut, martorul s-a stins dupa ce am alimentat insa a reaparut dupa doar doua zile. A cam fost in zadar incercarea mea de a repara defectiunea asa, am citit posturile de mai sus si am vazut ceva de un reset al ECM`ului care ar avea stricta legatura cu acel " Engine Check ", astazi cu putin inainte sa scriu postul asta, am fost cu masina am bagat top 99+ si am luat-o la plimbare urmand sfatul initial de la service, nu s-a stins, am oprit si am luat un set de sigurante si am inlocuit siguranta din pozitia F16, imediat dupa ce am repus contactul martorul s-a stins, insa am tinut-o cu contactul pus 5 secunde, si luat 5 secunde fara siguranta, am montat-o inapoi am pornit masina am lasat-o sa mearga singura am cuplat A/C 10 secunde dupa care l-am decuplat 10 secunde, temperatura a ajuns la 1/2 din scala ei ( cca. 80 grade banuiesc eu ) vazand ca aceasta operatie are efect, am scos masina la plimbare pe drum drept spre Aeroportul de la Kogalniceanu, pot sa zic ca este alta masina, se infige mai tare, motorul se aude tot mai putin, este cu totul alta insa.. pe drumul spre casa am dat tot turul orasului Constanta si mergand pe un drum care duce spre port ( fiind de piatra cubica si zdruncinaturi mai puternice probabil ) martorul s-a reaprins.. m-am intors acasa cel mai suparat.. :( unde am gresit in tot ce am facut, si cum sunt etapele resetarii generale? se face cu siguranta noua pusa sau scoasa, daca vrea cineva sa ma lamureasca si pe mine va sunt profund recunoscator, o seara buna tuturor, multumesc anticipat de raspunsuri. :thumbl:

Share this post


Link to post

Aia cu schimbatul sigurantei F16 e simpatica rau :) Zici ca merge mai bine cu siguranta noua? :D

Despre cum se face resetul si eventual idle learn este un topic special, fix pentru Kalos: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=11700

Despre MIL, asta-i alta poveste, citeste chiar pe aici :)

 

Ai masina din 2004 sau ai luat-o la mana a 2-a? Cati kilometri are?

Share this post


Link to post

Masina e din 2004 in octombrie termin leasingul la ea a iesit din garantie de un an de zile, iar mersul mai bine iti spun sigur.. se simte o diferenta nu sunt eu nebun dar in a4a o tineam la 80 spre constanta si cand am apasat foarte foarte putin a sarit in 115-120 intr-o clipa.. mersi de linkul de mai sus am sa citesc mai atent poate poate totusi ii dau de cap cert e ca am vrut sa fie bagata pe calculator sa-mi spuna exact ce are si nu au vrut sa-mi accepte ideea m-au refuzat practic mi-a zis cel de acolo ca ma cunoaste asta nu e masina alergata. Masina are 64.000 km.

 

In concluzie ce e de facut ca sa se stinga acel martor engine check ? sa stiu maine cu ce sa incep :D

In seara asta cand credeam ca am scapat imi arunc ochii pe ceas si cand am vazut check engine aprins am zis ca nu se poate asa ceva.. :spumelagura: :(

Share this post


Link to post

Poate vii la intalnire sambata viitoare (voi fi si eu pe acolo :) ).

Chestia cu mersul mai bine se voia o gluma la faptul ca ai schimbat siguranta cu una noua. Asta se face numai cand se arde :)

Banuiesc ca ai schimbat distributia la 60 de mii. Chestia cu piatra cubica mi se pare interesanta. Ma gandesc sa nu fie o eroare legata de variatiile de turatie ("senzorul" de soc). Interesant ca baietii de la Kamsas nu au vrut sa-ti puna analizorul pe ea (si cand te gandesti ca vineri dimineata trebuie sa-mi schimb la ei distributia). Ar fi fost interesant de stiut codul de eroare.

Share this post


Link to post

O sa vin sambata daca stiu unde se tine, o sa insist si pe la alte service-uri din Constanta ca am inteles ca se poate nu numai la kamsas (tu esti din constanta? ), distributia a fost schimbata, filtrele, lichidele, totul. Este o masina mult prea ingrijita singurul ei defect este acel bec aprins, care nu stiu cat de grav poate fii avand in vedere ca motorul merge lin si rotund.

Share this post


Link to post

Intai trebuie sa te duci la un service sa puna scanerul si sa vada codul de eroare.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...