Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Dar ai forjat motorul acela ?

Share this post


Link to post

De ce sa-l tureze? Ca face zgomoooot. Ce frumos face motorasul la 5-6k rpm... Dar dauneaza rau depunerilor de calamina.

Atentie: turatiile mari dauneaza calaminei! :) )

Share this post


Link to post
Dar ai forjat motorul acela ?

 

Eu pariez ca da! Am prins 300 km in afara, plus o portiune de munte cu serpentine, cu depasiri de tir-uri la 4000 rpm in treapta 3...super! Mi s-a parut ciudat ca azi, desi rece afara si desi s-a stins becul dimineata, au ramas tremuraturile. De fapt am plecat hotarat din parcare, si dupa aprox 300 m a urmat inevitabil oprirea la stop...in fine niste pietoni rataciti. Cand am calcat ambreiajul pt a scoate pe liber a urmat show-ul cu tremuraturi si desigur oprirea motorului...prima cheie a consemnat un refuz de pornire..la a doua a pornit (am asteptat sa se stinga toti martorii, fara graba) dar la demaraj simteam ca trag un tren in spate plus ca tremura... In fine, am tras pe dreapta, am scos pe liber, am calcat putin acceleratia cand am vazut ca da din nou sa moara, si am asteptat cam 30 de secunde, timp in care relatiul s-a stabilizat si tremuraturile au disparut. Am pornit, au mai urmat 2 semafoare, dar fara nici o figura, de parca totul ar fi fost perfect...si am mai bagat 100 km in 52 de minute pana la service. Curios care e adevarul? Azi guru de service din Mures era liber...

 

si ca sa iau putin offtopic, bucuros ca a mers bine, am intrebat cat ma costa o alarma la ei, si am plecat blocat la raspunsul 1000 lei plus 100 montajul. In Iasi la Gold Platin mi-au zis 670 all inclusive...eu vreau doar sa descui masina din telecomanda in conditii de garantie! Un pont bun?

 

Ce frumos face motorasul la 5-6k rpm...

Mie imi place sunetul de la 4000 in 3 sau 4. In 5 deja am 150 si se aude prea tare trenul de rulare pe asfaltul de 2 lei.

De altfel asta e si semnul meu de intrebare. Inainte de a-mi lua aveo am intrat pe forumul vostru si stiam cum trebuie condusa inainte de a o cumpara. Si m-am invatat sa conduc relativ turat, cu schimbat viteze la cel putin 3000-3200 etc...anterior avut Matiz CE. (Sunetul e oricum fain la un asemenea motor, si chiar imi place cum suna ). Un coleg de serviciu are un aveo 1,4 16 V cu o iarna inaintea mea- al meu iulie 2007, al lui dec 2006, conduce cat se poate de loganistic- oricum m-a privit ciudat cand ii spuneam ca trebuie sa schimbe la x rpm -asta atunci cand mi-am luat-o eu pe a mea- alimenteaza de unde il prinde becul rosu de benzina mai vioi si nu are probleme cu ea...si in plus ca o foloseste preponderent pentru a merge la lucru, 6 km tur plus 6 retur si are abia 13.000 pana acum, preponderent urban.

Curios care e adevarul?

Share this post


Link to post
... a urmat inevitabil stoprirea la op...in fine niste pietoni rataciti. Cand am calcat ambreiajul pt a scoate pe liber a urmat show-ul cu tremuraturi si desigur oprirea motorului...prima cheie a consemnat un refuz de pornire..la a doua a pornit (am asteptat sa se stinga toti martorii, fara graba) dar la demaraj simteam ca trag un tren in spate plus ca tremura... In fine, am tras pe dreapta, am scos pe liber, am calcat putin acceleratia cand am vazut ca da din nou sa moara, si am asteptat cam 30 de secunde, timp in care relatiul s-a stabilizat si tremuraturile au disparut. Am pornit, au mai urmat 2 semafoare, dar fara nici o figura, de parca totul ar fi fost perfect...si am mai bagat 100 km in 52 de minute pana la service. Curios care e adevarul? ...

Din ce povestesti aici pare ca ai, defapt, o problema de reglaj (defect) la senzorul TPS (valoarea minima, la cald, cand ai clapeta inchisa). ECM-ul nu stie cand motorul este la ralanti, nu-l mentine si de aici incepe misfire-ul si trepidatiile.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Din ce povestesti aici pare ca ai, defapt, o problema de reglaj (defect) la senzorul TPS (valoarea minima, la cald, cand ai clapeta inchisa). ECM-ul nu stie cand motorul este la ralanti, nu-l mentine si de aici incepe misfire-ul si trepidatiile.

Interesant ce spui. Oricum trepidatiile apar la rece...de fapt imediat dupa prima pornire. Daca plec de pe loc intins si nu trebuie sa opresc, schimband la 3000 si mentinand undeva 2700 in treapta 3, motorul se incalzeste acum in cam 5 km, moment la care orice tremurat dispare..sau mai bine zis nu apare. Cu alte cuvinte cu cat e mai rece motorul, tremuratul apare cand trec pe liber sau schimb vitezele inferior, iar la urcarea in turatie dupa repriza de tremurat exista initial senzatia de lipsa de putere. MIL stins...inca... Adica schimb supapele degeaba? Dupa ce guru mi-a facut reclama ca noile supape sunt un modle revolutionar care nu mai face probleme. etc etc

Share this post


Link to post

Supapele poti sa le schimbi, daca-i din partea casei, dar sa ceri sa-ti verifice valorile date de senzorul TPS (pozitie clapeta) si sa-ti verifice IAC-ul. Mai este posibil sa fie ceva, o informatie gresita de la senzorul de temperatura, ECM-ul sa nu stie ca motorul este rece !

Share this post


Link to post

In ultimul timp tot aud de schimbarea modului de aprindere. De supape nu am mai auzit.

Si simptomele sunt exact cele descrise mai sus "uneori, cand revine la relanti, moare" + "tremurat".

Share this post


Link to post

Care-i modulul acela ? Intre ECM si bujie este, doar, traful (bobina, in termenii vulgului).

Share this post


Link to post

Ala :)

Share this post


Link to post

Au bagat electronica si in ala ?

Share this post


Link to post

Nu stiu, n-am avut placerea de a inspecta vreunul.

Share this post


Link to post

Salut baieti.

Am o problema cu statul in relanti a motorului atunci cand este pornit la rece.De fapt problema este ca indiferent de cate ori fac Idle Learn motorul refuza cu incapatinare sa sa nu se opreasca atunci cand este pornit la rece.Trebuie sa-l turez cateva secunde ca sa-si revina si sa nu ''moara''.Nu stiu ce sa-i mai fac.Am curatat IAC-ul, resetat calculator, facut Idle Learn de nenumarate ori si...nimic.Are cineva idee ce se intampla?Ce sa-i fac?Am fost la service Chevrolet, au pus testerul si...nici o problema.Totul pare normal.

Doresc sa mentionez ca aceasta problema dispare cand este motorul cald.

 

MULTUMESC

Share this post


Link to post

Eu nu cred ca intri in procedura de Idle Learn, n-o faci la rece sau ca ai IAC-ul stricat. Apeleaza la cineva care poate sa-ti rezolve problema, exista o grupare puternica DaewooClub la Iasi.

Share this post


Link to post
Eu nu cred ca intri in procedura de Idle Learn, n-o faci la rece sau ca ai IAC-ul stricat. Apeleaza la cineva care poate sa-ti rezolve problema, exista o grupare puternica DaewooClub la Iasi.

Nu poate fi tot senzorul TPS (pozitie clapeta) sau senzorul de temperatura? se manifesta ca si la mine!

Share this post


Link to post

Pe mine cei din service continua sa ma uimeasca. Cum sa zici ca masina e ok cand ea crapa daca nu e incalzita manual(cu piciorul).

Nu inteleg cu pot sa-si dea ok pe ceva ce nu e ok. Sa schimbe frate tester-ul. :spumelagura:

Sa ma fereasca D-zeu de prostii din service.

Share this post


Link to post

Corect.

De aceeasi parere sunt si eu.

Consider ca nu-ti trebuie cine stie ce scoala sa faci Idle Learn corect.Am facut procedura in toate modurile posibile si...nimic.Probabil ca o sa vb. cu cineva de pe forum(din Bucuresti) si o sa ma deplasez pana la el ca sa o pun la punct.

Multumesc tuturor celor de pe forum care mi-au dat sfaturi pana acum.Promiteam ca nu o sa va mai deranjez cu intrebari (probleme) dar... . Daca as rezolva si aceasta problema...

 

O zi buna tuturor.

 

CIP

Share this post


Link to post

Ai putea sa incerci sa vii la intalnire cu masina si sa vedem cum face.

La fel si tu, magnet. Am eu scaner.

Share this post


Link to post
Ai putea sa incerci sa vii la intalnire cu masina si sa vedem cum face.

La fel si tu, magnet. Am eu scaner.

 

 

Unde?Cand? :->

Lucrez la penitenciar asa ca timpul liber este limitat.Doresc sa vin intr-un weekend cand sunt liber.Spune-mi cand se poate si o sa vin(in functie de program 12/24 ; 12/48).

 

MULTUMESC

Share this post


Link to post

Sato eu nu am probleme, pur si simplu imi manifestam indignarea vis-a-vis de nepasarea service-urilor.

Dar vin cu placere joia asta, doar sa aduci un set de suporti si un stiker :)

Edited by magnet

Share this post


Link to post

Mai, da, nu stiu ce sa zic... si eu pun scannerul pe o masina care are evident probleme dar nu gasesc nici o eroare. Diferentele sunt ca, unu, mie imi pasa, doi, ei te taxeaza.

Iti aduc cu cea mai mare placere.

Share this post


Link to post
Eu nu cred ca intri in procedura de Idle Learn, n-o faci la rece sau ca ai IAC-ul stricat. Apeleaza la cineva care poate sa-ti rezolve problema, exista o grupare puternica DaewooClub la Iasi.

O fi, dar el e din Slobozia.

Ciprian, daca ajung prin Slobozia discutam. Nu stiu cat de curand ajung, probabil prin luna mai.

Tu bujii recomandate ai pus? Ca stiu ca aveai niste ciudatenii...

Share this post


Link to post

Salut .Urmarind dezbaterile ,m-am hotarat sa pun poze cu comutatorul (jumperul ,benzina )la aveo sedan 1,2 l .Si pentru colega >Tolin<,poza cu siguranta E.C.M .Cu intrebarea ,si rugamintea este aceasta siguranta respectiva .Multumesc.

post-8104-1208183237_thumb.jpg

post-8104-1208183251_thumb.jpg

post-8104-1208183264_thumb.jpg

post-8104-1208183279_thumb.jpg

post-8104-1208183388_thumb.jpg

Share this post


Link to post

DA.

Am facut tot ceea ce tinea de mine sau de cei de la service(atat cat au putut sau stiut).Am pus bujiile care mi le-ai recomandat respectiv NGK.Am scimbat toate filtrele, curatat IAC, facut reset, Idle Learn, nu mai stiu ce sa mai fac;de aceea apelez la cunostintele voastre in acest domeniu.

 

Multumesc si astept.

Share this post


Link to post

curioasa chestie si cu jumperul asta .Intrarea in el din cablajul masinii este cu trei fire .jumperul proriu zis are punte facuta intre centru si dreapta .Dar nu ai posibilitatea de-al schimba(mufa ) pe stanga .A incercat cineva si alta posibilitate ,in afara de lasat mufa fara jumper ?.Vorbesc la Aveo sedan ,la kalos nu cunosc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...