Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

S-a mai scris: "octane performance booster" de la Gunk.

Share this post


Link to post
Am fost la un test de drum cu un potential client. Ghici ce regim de schimbare a vitezei avea?

La 30Km/h era in viteza a 3-a deja ...

 

Vorba poetului: de esti tu acela, nu-ti sunt... client potential eu :)

Sa vezi cum e un demaraj in care rulezi in a 3-a de la 20 kmph :D

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post
Sa vezi cum e un demaraj in care rulezi in a 3-a de la 20 kmph :D

Scoti fum negru ca un tractor? :P

Share this post


Link to post
In stilul asta la masinile noastre trebuie sa facem mereu plinul si pe langa cei 45 de litri de benzina trebuie sa adaugam aditiv pentru scos apa si curatat injectoare, aditiv pentru crescut cifra octanica si aditiv pentru curatat supapele...plus ca trebuie sa mergem numai cu motorul turat...

Eu zic ca ajunge doar sa mergi turat. La Kalos de 27k km nu s-a aprins MIL. Lacettiul are 7200 km, fara bec aprins pana acum.

 

Scoti fum negru ca un tractor?

Mai porneste si aerul conditionat, sa fie mai interesant :D

Edited by vmlinuz

Share this post


Link to post

Mergeti turat, dar nu faceti din asta un scop in sine pentru ca si consumul creste pe masura. E suficient sa turati si sa schimbati repede vitezele atat cat sa ajungeti cat mai urgent la o turatie de regim de cca 2500-2800 rpm. Plecatul usor de la stop, fara a se continua cu o schimbare in a doua la 3500..4000 rpm, ci cu una in stil taxi la 2000rpm, este No.1 in topul celor cu MIL aprins. Concluzia asta mi s-a cristalizat de la primele raspunsuri ale lui @tolin si am aplicat-o de cand masina avea nici 3000Km. Acum am 30.000, dupa trei sezoane reci, si n-am avut nici cea mai mica problema de tremurici la motor. Chiar daca marturisirea mea suna ca reclama la pasta de dinti Sensodyne, recomand tuturor acelasi stil de mers.

Share this post


Link to post

Trebuie precizat, doar ca, ajunsul acesta la o turatie mai mare nu trebuie facut prin pedala la podea, cum am inteles eu ca fac unii, nici prin accelerare usoara. Eu as numi-o accelerare sustinuta pentru ca atunci simti cum masina se accelereaza la cea mai mica apasare a pedalei.

Share this post


Link to post

[Plecatul usor de la stop, fara a se continua cu o schimbare in a doua la 3500..4000 rpm, ci cu una in stil taxi la 2000rpm, este No.1 in topul celor cu MIL aprins.]

Eu unul nu pot spune ca obisnuiesc sa conduc agresiv caci merg undeva in plaja 2500-3500 si foarte rar ajung pana spre 2000, cand ma pregatesc sa schimb in treapta inferioara...si in acelasi sezon rece, pastrand marca de benzina dar schimband orasul si distantele de deplasare zilnica am devenit un client fidel al MIL ...reiese ca motorul-cel putin cel de 1,4 16 V -are o predispozitie constructiva la MIL, accentuata in primul rand de calitatea slaba a benzinei, calitate ce are efecte negative tocmai prin stilul de condus. In cazul meu consider ca MIL fost determinat in primul rand de conducerea pe distante scurte, de 3-4 km, dimineata, deci la temperaturi scazute, fara a-i da practic posibilitatea motorului sa ajunga la temperatura in care sa se produca autocuratarea...chiar daca masina functiona pana atunci la turatii de 2500-3000. Eu unul sper ca solutia de schimbare a supapelor cu noul model, aparent imbunatatit, sa functioneze...aditivii si condusul pe distante lungi, cand evident motorul lucreaza la regimul termic normal, sunt depasite clar de condusul lent de oras, si de pauzele la semafor, cand acumularile de calamina de dinainte de atingerea temperaturii de regim, nu mai fac obiectul autocuratarii si apare acel efect de bulgare de zapada, cand totul ne duce spre MIL...si daca mai adaugam aeroterma care face incalzirea mai greoaie in drumul de acasa la servici, VOILA!!

Sa fie asta solutia catedrei?

Share this post


Link to post
... Eu unul sper ca solutia de schimbare a supapelor cu noul model, aparent imbunatatit, sa functioneze...

Exista un model nou de supape ?

Share this post


Link to post

[Exista un model nou de supape ?]

Aparent da...cel putin asa mi sa spus mie, oarecum voalat, la Chevrolet Victoria Tirgu Mures. Ca au un nou model de supape pentru Aveo...nu au recunoscut ca ar fi o problema pentru care sa se schimbe pe scara larga aceste supape...dar dupa ce mi-au sters acum cateva saptamani MIL-ul mi-au zis ca daca mai apare atunci sa vin sa imi schimbe supapele. I-am sunat zilele trecute pe motiv de MIL si fara alte intrebari mi-au facut imediat programare pe 14 aprilie, motivand ca deja au foarte multe Aveo la care schimba supapele...si reactia mea a fost sa sar la ei ca pentru orice beculet ei schimba deja chiar si motorul iar neoficial mi-au spus ca la noul model de supape spera sa nu se mai produca acest neajuns...sper sa nu fie doar PR.

Share this post


Link to post

Deci eu inteleg din evolutia asta a lucrurilor ca faimosul "Kalos 2004 - serie limitata" a fost mic copil in problema supapelor :)

Sau poate ca au facut prea multe supape atunci si le folosesc acum? :D

Share this post


Link to post

Astia scot cate un model de supapa pe an. Face-lift dupa face-lift

Share this post


Link to post

Eu as paria salariul pe o luna ca daca va duceti la un mecanic de la un service chevrolet cu o supapa de kalos 2004, una de kalos 2005, una de aveo si una de logan, nu stie sa spuna care de la ce provine.

Sincer, voi chiar credeti in basme. Ei atat au invatat, aia fac. Si habar n-au cum s-o faca, de multe ori o fac prost.

La mine la munca avem 2 lacetti cu motor 1,4. Ambele cu MIL aprins, problema clasica de bad user, unul din ei pana la 60 la oar deja era cu V, celalalt un pic mai bine, dar cand vedea placa de iesire din localitate, la fel, baga a V-a si dai, nu conta viteza. Pana sa vin eu in firma, una din masini a fost dusa la Radacini si i s-au inlocuit supapele. La cealalta, am luat userul, am bagat un flacon de aditiv si i-am aratat cum sa mearga cu ea. Apoi i-am resetat ECM si i-am zis ca 2 plinuri sa-i tot bage aditiv. Asa a facut si n-a mai mers pe DN1 cu 70-80 kmh cu tr. V ci cu 4, n-a mai schimbat sub 2500 etc.

Nu s-a mai aprins martorul (sunt 3 luni de atunci), in schimb ieri, cel cu supapele schimbate imi spunea ca iar ii palpaie becul...

Concluzia o trageti voi!

Apropos, ambele masini utilizeaza aceiasi benzina, Rompetrol 95 efix.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca tu ai facut experimentul intentionat. Avem 2 bad useri. Ai luat un bad user, l-ai instruit si i-ai dat drumul. Pe celalalt nu l-ai antrenat. Ai asteptat rezultatul.

Share this post


Link to post

Aproximativ. Un bad user era usor de antrenat, fiind tanar si lucrand in acelasi loc ca si mine, un birou langa. Celalalt, om la vreo 50 de ani, director de zona, nu-mi pica in mana decat o data pe luna, la sedinte, cand nu stam de masini. Experimentul nu s-a vrut voit, cel mai in varsta primind aceleasi sfaturi, nu si demonstratia. Fain a fost ca asta tanar, e cand i-am aratat cum sa traga de masina, a venit cu 2 radare :) )

Share this post


Link to post

Este relevant "experimentul" si concluzia este tocmai in sensul celor discutate aici, insa cineva zicea mai sus

de o "predispozitie" si tind sa ii dau dreptate pt ca facand abstractie de aprinderea efectiva a becului nu multe

masini dau in balbaieli si se opresc la semafor daca schimbi la 2500.

Share this post


Link to post

Un pic off-topic:

 

Masina mea are deja un pic peste 20k km.Cel putin 15k a fost condusa de nevasta-mea.In oras.Bucuresti.

Nu numai ca nu s-a aprins MIL-ul vreodata, dar nu are nici un cod de eroare.

Verificat cu scanerul la Tolin , la Brasov.

Benzina bagat cam la nimereala , de pe unde am apucat.Inclusiv mult hulita Agip.

Filtrele de aer si polen schimbate la maxim 6000-7000km.

Am invatat-o cum sa meaga si gata.Oricum , are practica si de pe Matiz.

Aveo HB 5usi, 1.2l

 

Deci , daca nevasta-mea poate, ar trebui sa puteti si voi. :P

Edited by zapacitu

Share this post


Link to post
Este relevant "experimentul" si concluzia este tocmai in sensul celor discutate aici, insa cineva zicea mai sus

de o "predispozitie" si tind sa ii dau dreptate pt ca facand abstractie de aprinderea efectiva a becului nu multe

masini dau in balbaieli si se opresc la semafor daca schimbi la 2500.

Trebuie sa mai retii ceva si anume faptul ca chevrolete este una din putinele masini la care aprinderea MIL se face pentru misfire! Multe nu aprind MIL-ul pentru asa ceva, ignorand aceasta eroare.

Share this post


Link to post

[Masina mea are deja un pic peste 20k km.Cel putin 15k a fost condusa de nevasta-mea.In oras.Bucuresti.

Nu numai ca nu s-a aprins MIL-ul vreodata, dar nu are nici un cod de eroare.]

Care este distanta uzuala pe care te deplasezi intr-un ciclu pornire - oprire al motorului? Motorul atinge temperatura de regim cel putin la jumatatea acestei distante? Intreb asta pentru ca de regula depunerile care incep acest bulgare de zapada se acumuleaza pentru ca nu are loc autocuratarea. Si in absenta aditivilor si in prezenta unei benzine de calitate indoielnica eu cred ca daca mergi de exemplu iarna la -15 grade cate 3 kilometri...la 8 dimineata si iarasi 3 inapoi la 15...eu zic ca nu ai cum sa ratezi MIL in cel mult 2 luni de regim de acest tip.

Eu unul am ajuns la concluzia ca in perioada rece masina trebuie ajutata cu aditivi de curatare supape...si asta inseamna cam din octombrie in martie. In rest merge orice benzina si oricum sa se evite subturarea.

Share this post


Link to post

Traseul nostu zilnic arata cam asa:

 

Teiul Doamnei-sos.Petricani-Fabrica de Glucoza-Floreasca-Arcul de Triumf-Mihalache si retur.

Sint cam 8km la dus si 8km la intors.

Dimineata pornesc motorul si astept cam 1-2 min pina scade relantiul sub 1000rot/min.

Cind ajung pe la Mobexpert deja temperatura motorului e unde trebuie.

 

Acu citeva luni aveam traseul pe Lacul Tei-Barbu Vacarescu-Floreasca-televiziune-Mihalache dar am renuntat din motive de sina de tramvai. :)

 

De-a lungul acestui traseu nu prea am timp sa dau a-IV-a.In general merg cu viteza a-III-a, 50-60km/h cam la 3000 ture.

Daca vad tarlaua libera dau si a-IV-a, dar fara sa scada turatia sub 2000.

Share this post


Link to post

Da, dar trebuie tinut cont ca tu ai motorul de 1.2, motor "ferit" de probleme de genul.

Share this post


Link to post

Confirm cele spuse mai sus - de multe ori check-ul se aprinde din cauza de detonatie aiurea - computerul o retine ca si pe o eroare si o semanlizeaza prin aprinderea becului galben.

 

Am patit-o si eu a doua oara - in exact aceleasi conditii ca si acu' doua saptamani.

Mers la Cluj, coborat Feleacul in frana de motor - MIL aprins.

Nici un alt simptom - adica tremurici la motor, etc.

 

Am fost de dimineata la service sa-mi stinga becul si de data asta le-am cerut codul de eroare - daca am retinut bine ceva de genul P 412 (pentru ultimele doua cifre nu bag mana-n foc in orice caz ceva de genul P 4xx).

Explicatia aceeasi, din cauza calitatii benzinei - in special a cifrei octanice mai mici decat cea afisata - apar detonatii cand nu ar trebui.

 

Cum la mine nu se pune problema de mers subturat tind sa le dau dreptate.

In plus, cred ca - cel putin in cazul meu - a fost un cumul de factori: benzina necorespunzatoare (OMV 95) + schimbarea brusca de regim de turatie - de la mers in 4-5000 ture la frana de motor.

Spun asta, deoarece atunci cand am alimentat inaite de plecare cu alta benzina - fie MOL 95/98, fie OMV 100, fie Top Premium 99+ de la Petrom - nu am avut probleme.

 

Ca si soncluzie, azi am facut plinul cu OMV 100 - la ~0,5 lei/litru inseamna la un plin cca. 15 lei; daca ma scuteste de timp pierdut cu drumuri la service pentru stins becuri, merita 50 - 100 de lei in plus pe luna.

Share this post


Link to post
Da, dar trebuie tinut cont ca tu ai motorul de 1.2, motor "ferit" de probleme de genul.

 

Am avut MIL aprins la Kalos 1.2, ce-i drept o singura data cand a condus un prieten de familie pana la mare si inapoi, deci banuiesc ca de la subturare  :)

Share this post


Link to post
Am avut MIL aprins la Kalos 1.2, ce-i drept o singura data cand a condus un prieten de familie pana la mare si inapoi, deci banuiesc ca de la subturare  :)

 

Putea sa se aprinda si de la o groapa. :thumbl:

Share this post


Link to post
... Am fost de dimineata la service sa-mi stinga becul si de data asta le-am cerut codul de eroare - daca am retinut bine ceva de genul P 412 (pentru ultimele doua cifre nu bag mana-n foc in orice caz ceva de genul P 4xx).

Explicatia aceeasi, din cauza calitatii benzinei - in special a cifrei octanice mai mici decat cea afisata - apar detonatii cand nu ar trebui ...

Intr-adevar, eroarea era de la benzina, P0462 - Fuel Level Low Voltage. =)) P0412 nu exista la masina ta. Asa ca, nu mai bagati benzina proasta, bagati benzina mai multa. =))

 

Sfat: lasati teoria detonatiilor pentru motoarele din '60, ca nu e cazul la Kalos/Aveo, ECM are senzor de knock si adapteaza avansul dupa CO al benzinei.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu am motive sa te contrazic.

Prima data, intr-adevar eram aproape pe rosu.

De data asta insa, aveam cam 1/2 rezervor.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...