Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Alte erori din clasa 4 sunt legate de functionarea EGR si a canistrei de vapori. Avand in vedere ca s-a aprins dupa o coborare accentuata, m-am gandit la P0462.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu prea am avut timp liber asa ca va spun acum !

 

Dupa doar vreo 2 plinuri cu efix ,la indicatia dealerului masina mea a vazut numai MOL 95.

Saptamana trcuta insa ...din motive de timp ,si ca martorul de benzina mi se aprinsese ,am bagat OMV de 95 undeva la 200m langa locuinta mea (sos.Giurgiului).Toate bune si frumoase ,ajung la munca (Fundeni).Cand dau sa plec ,dupa vreo 10 metri beculetul a inceput sa palpaie ,ca dupa vreo 10 minute sa ramana complet aprins :wallbanger: .

 

A doua zi am fost la di-bas exact langa locul de munca .Am fost bagat imediat in service unde i-am spus lu' nenea mecanicu parerea mea. Iarasi din motive de timp le-am spus sa se grabeasca ,am dat 35 de lei pe un spray cu care a dat pe acolo pe la motor ca nu eram atent ,a pus-o pe stand , a turato si beculetul s-a stins. Profitand de ocazie le-am cerut sa o bage si pe "tester" sa nu am vreo surpriza.

Totul a iesit ireprosabil ..fara nici o eroare.Surprinzator nu am platit nimic pentru aceasta operatie.

Verdictul dat de mecani a fost : "Nu mai schimbati benzina ,mergeti pe MOL 95 si nu o sa aveti probleme si mergeti un pic mai turat cu ea ,sa incercati sa nu cada sub 2600."

 

MASINA : AVEO PLUS 1.2 4dr

Share this post


Link to post

Parerea mea e ca pana "o dat cu spray-ul pe la motor" o facut un reset de ECM, de aceea pe tester nu ai avut nici o eroare... si s-a stins si MIL...

Share this post


Link to post
am dat 35 de lei pe un spray cu care a dat pe acolo pe la motor

...

Totul a iesit ireprosabil ..fara nici o eroare.Surprinzator nu am platit nimic pentru aceasta operatie.

Pana la urma ai platit sau nu? Si ce scria pe spray?

Share this post


Link to post

@wwillym

Nu stiu exact pt. ca nu am stat langa ei. Am lasa masina i-am explicat cum/despre ce e vorba si am plecat la o cafeluta :D .

 

@vmlinuz

"Nu am platit nimic pentru aceasta operatie" adica pt. test.

Sprayul...nu m-am uitat sa vad ce era.. :(

 

Oricum sunt multumit de cum s-au descurcat baietii si masina se "misca" un pic mai bine.(masina a stat in service 25-30 minute)

Share this post


Link to post

pe 05 aprilie am programare la service pt a vedea care e faza cu noile supape. Oricum demersul e necesar pt ca masina mea a luat din nou MIL, desi la ultimele 3 plinuri a vazut GUNK valve cleaner, iar tremuratul violent face parte din cotidian...genul de neplacere asociata cu oprirea motorului la oprirea la semafor...voi fi cat mai intrebator si va dau de stire

Share this post


Link to post

Am fost cat se poate de insistent cu guru de la service, respectiv specialistul lor in motoare si explicatia a fost urmatoarea: sefii de la fabrica din Korea stiu de problema cu supapele dar o cam trec cu vederea, pentru ca defectiunea e semnalata doar in romania si ucraina, asa ca nu au de gand sa schimbe linia de montaj ci prefera sa munceasca cu cei care se plang. Pana acum s-au schimbat supapele cu acelasi model de supape iar de la inceputul lui ianuarie au introdus pt Romania un nou model de supapa, despre care se crede ca va fi ok. In esenta si supapele vechi sunt ok dar depunerile de calamina ce se produc inevitabil in timp le impiedica sa functioneze corect, asa ca noile supape au cica alta amprenta pe chiulasa si alt unghi de inchidere si se spera sa fie in regula.

La Tg Mures au zis ca ei nu fac decat sa demonteze chiulasa si supapele si le trimit in Ungaria unde specialistii de la GM fac rectificarea chiulasei pt noile supapei. Operatiunea dureaza trei zile. In alta ordine facut reset, despre care guru mi-a zis ca nu ma tine mai mult de 3-4 zile si facut programare pt schimbat supape. Oricum problema a fost cauzata de cifra octanica inferioara CO 95 combinata cu volativitate necorepunzatoare si aditivare incorecta.

Pana una alta Octane Booster de la Gunk e recomandat pentru cei ce nu au probleme si e pe raft la 8 lei in magazinele selgros..prietenii stiu de ce, nu? Tot guru mi-a zis ca desi MIL se vindeca cu diferiti aditivi si solutii de prin magazine, masina e super predispusa la problema de mai sus si depozitele rebele de pe supape sunt in mare parte o chestiune de timp...daca CO real este sub 95...iar odata produsa prima depunere vindecarea totala se face numai prin operatie, asa ca cei ce mai au garantie e bine sa profite.

Deci le facem scrisoare le GM Romania?

Share this post


Link to post

Din pacate, nu cred ca exista GM Romania :)

 

Pana la urma tot n-am inteles: e defect de proiectare, e vina benzinei, sau combinatia celor doua ?

Share this post


Link to post

mi sa spus ca nu e chiar o problema de proiectare dar asta cred ca e din cauza ca nu vor ei probleme atata timp cat sefii se dau loviti: fenomenul se produce in principal din cauza benzinei proaste pe fondul unei vulnerabilitati date de proiectare si solutia e un alt model de supape...deci concluzia mea e ca daca nu vreti sa cocolositi mereu masinuta cu benzina de 98 sau mai sus- cel putin ca pret- si daca nu vreti sa deveniti dependenti de aditivi sa optati pt supape noi. Ma cam doare ca trebuie sa desfaca motorul dar asta e...banuiesc ca pana iese din garantie nu mai apare problema...eventual poate crapa altceva!

Share this post


Link to post

Daca scot bujiile si ma uit la aspectul lor, acestea imi pot da o oarecare imformatie despre cantitatea de depuneri? Sau depunerile se concentreaza strict pe supapele de evacuare?

Share this post


Link to post

Ok- da' cum scoatem bujiile? Am desfacut capacul ala negru, iar fisele intra in niste mansoane. Cum procedam- tragem de mansoane? Poate ne spune cineva.

Share this post


Link to post

Daca se vad depuneri pe bujii, atunci asta e semn clar de mers subturat, si probabil scaunele bujiilor sunt la fel de incarcate de depuneri.

 

Pentru scos bujiile: tragi de mansoane (sunt pe baza de tras/impins), dupa care cu o cheie de bujii desfaci usor bujia din locul ei. Eventual sufli un pic cu aer comprimat in jurul ei, ca sa nu cada ceva praf in cilindru. Atentie sa nu ii strici filetul cand o montezi la loc, fixeaz-o cu mana pe filet si invarte cu mana pana cand nu mai merge de mana, apoi strangi cu cheia inca 3 sferturi de tura.

 

Uite aici un ghid bun pentru citirea bujiilor: http://www.dansmc.com/spark_plugs/Spark_Plugs_catalog.html

 

Bujia la un motor cu care s-a mers uniform si pe toate plajele de turatie (adica exploatat corect) tre' sa arate cam in zona 14-16 (si da, am vazut masini care au mers cu benzina romaneasca, si aveau bujiile curate, deci tine de exploatare si nu doar de benzina).

Share this post


Link to post

La mine la serviciu avem un parc auto ce contine in jur de 200 de Aveo Hatch, cu motoare de 1.2l, imprastiate in toata tara. Discutand cu seful parcului auto, am aflat ca peste 80% din ele au avut probleme cu MIL-ul (inclusiv a mea). In general, problemele s-au rezolvat cu o resetare. Doar la una singura s-au schimbat supapele.

 

Noi alimentam numai de la OMV, Carrera 95, cu exceptia localitatilor care nu au OMV.

Share this post


Link to post

Din cate stiu problemele mai mari au fost la aveo 1,4 16V si nu la 1,2. Mai multe voi vedea dupa ce mi se vor schimba supapele...adica pe 20

Share this post


Link to post
... Oricum problema a fost cauzata de cifra octanica inferioara CO 95 combinata cu volativitate necorepunzatoare si aditivare incorecta ...

 

Depunerile n-au nicio legatura cu cifra octanica a benzinei. Citeste ce insemna cifra octanica, cand afecteaza ea functionarea unui motor (turatii inalte, temperaturi mari in camera de ardere), informeaza-te cand nu apare fenomenul de autocuratarea (turatii mici, temperaturi mici in cilindru) si vei intelege gogomania pe care o propagi. Cea mai buna dovada este faptul ca ai pus 3 rezervoare de aditiv de curatare si n-ai scapat de depuneri. La fel va fi cu orice noua supapa.

 

Doar o noua remapare a avansului din ECM pe domeniul turatiilor mici si in perioada rece rezolva problema, iar faptul ca, cei de la GMDAT refuza sa reomologheze un nou model, doar, pentru Romania si Ucraina, spune totul despre procentul de utilizatori afectati si despre motivul exterior motorului.

Share this post


Link to post

Depunerile n-au nicio legatura cu cifra octanica a benzinei.

 

Gogomania sau nu ...in mare parte am reprodus ce mi-a spus cel pe care eu l-am numit "guru" din service. Desigur ca pozitia mea a fost de Toma necredinciosul si replica "daca ati vedea noile supape veti vedea ca e un model nou si diferit" m-a lasat fara reactie. Si cum am avut probleme cu supape "de fabrica" nu am nici o garantie ca noile supape posibil experimentale sau in orice caz de serie limitata vor rezolva definitiv problema.

Oricum cei din service nu fac decat sa constante problema, o incadreaza in directiva celor de sus, demonteaza supapele, trimit chiulasa in Ungaria, o primesc, o monteaza cu noile supape si gata.

Crezi ca pot face ei remapare? Abia daca in service aveau un tester...ma asteptam sa vad un laptop conectat la masinuta mea si nu o cutiuta cu un display de palm. In fine, faptul ca numarul celor afectati este redus este cred direct proportional cu numarul de masini 1,4 16v vandute la noi... din care doar x% isi fac probleme si oricum mult mai putini sunt forumisti.

Daca mie mi-ar pune acelasi tip de supapa as actiona preventiv din prima zi si mai cu spor, desi nu am sa imi reprosez ca in multe zile cu masina mea s-a mers pe distante scurte pe frig si atat. Ce sa fac stiind ca noile supape sunt diferite? Sa cer o noua configurare a aprinderii? Pai daca sunt noi, sa existe un nou soft? sau astea elimina doar efectele si nu cauza?

Share this post


Link to post

Dupa 100 de pagini vad ca nici macar nu ai inteles care-i cauza si care-i efectul, in niciuna nu-i vorba despre supape. Cauza este combustia proasta generalizata (misfire), iar efectul il reprezinta depunerile de carbon pe diverse componente vitale ale cilindrului. Acumularea de carbon si intarirea lui in zona de etansare a supapelor este ultima faza in care se afla motorul tau, cand nu-l mai poti folosi. Faptul ca ai ajuns aici este ca ai tai cilindri nu ajung suficient timp la o temperatura mai mare de 450'C, limita de jos a temperaturii de auto-curatare. Alte supape te vor ajuta sa iesi din starea actuala, daca nici cu 3 rezervoare de aditiv de curatare n-ai reusit, dar nu te vor ajuta sa nu repeti figura in sezonul rece urmator.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

 

Pai sa o luam pas cu pas pornind de la ideea ca nu am inteles nimic, umarind un model problema-solutie din care toata lumea sa inteleaga ce se intampla.

MIL persistent este etapa finala a degradarii unui motor. Se ajunge aici prin acumulari de carbon pe anumite parti ale motorului.

Acumurarile de carbon sunt produse de gazele rezultate in urma arderii, atunci cand motorul functioneaza cu o temperatura in interiorul cilindrilor de sub 450 C.

Evitarea depunerilor se face folosind bujii adecvate, care sa optimizeze atingerea temperaturii de autocuratare, utilizand benzina buna si eventual adaugand un aditiv in benzina, dar si utilizand motorul la turatii de peste 2000 RPM si evitand deci subturarea.

Eliminarea depunerilor se realizeaza automat, atunci cand motorul ajunge la temperatura de autocuratare, respectiv la turatii mari si utilizand aditivi speciali pentru cutarea injectoarelor si supapelor.

Problema ar fi in sezonul rece intrucat atingerea temperaturii de autocutarare este dificila mai ales atunci cand se circula pe distante mici. Reiese ca pentru aceasta solutia o reprezinta o remapare a avansului din ECM pe domeniul turatiilor mici si in perioada rece si ajutat prin rescrierea softului aprinderii.

Corect pana aici?

Daca cum sa alimentam, si cum sa ne conducem masinile este destul de evident, ce putem face pentru partea de soft? Exista aceasta optiune in Romania?

 

[Alte supape te vor ajuta sa iesi din starea actuala, daca nici cu 3 rezervoare de aditiv de curatare n-ai reusit, dar nu te vor ajuta sa nu repeti figura in sezonul rece urmator]

 

Sunt de acord cu asta, e un cerc vicios, in care nu elimin cauza ci doar efectul. Problema e ca cei de Opel- Chevy au zis ca noile supape sunt un model imbunatatit, diferit de cel actual si optimizat tocmai pentru a evita depunerile in zona lor. Ce schimba insa noile supape din acest cerc vicios? Ce se intampla insa cu depunerile de pe alte componente ale motorului? Continuam cu aditivi si alte chestii? Se schimba si softul aprinderii odata cu supapele? Vom vedea!

Share this post


Link to post

De ce nu incerci sa elimini cat mai mult depunerile ( printr'un alt stil de condus ) ? ...

Share this post


Link to post
De ce nu incerci sa elimini cat mai mult depunerile ( printr'un alt stil de condus ) ? ...

 

Pai daca eu merg iarna 3,5 km pana la servici si 3,5 inapoi, cu un stil de condus ok, pe un traseu in care stau la 2 semafoare, oricat de turat as merge tot cu motorul aproape rece ajung la destinatie.

Vrei sa spui ca trebuie sa dau 3 ture de oras inainte sa ma opresc, ca sa se roduca autocutarea? Sau ce crezi ca poate fi rau in stilul de condus daca schimb la 3000-3200 si nu cobor sub 2000 niciodata desi de cele mai multe ori ma situez cel putin la 2400.

Sau cum altfel as putea elimina depunerile?

Tolin spunea ceva de remapare ECU...

Share this post


Link to post

Iesi la o saptamana-doua si fa un 30-50 km inafara orasului, mers barbateste. Vad ca esti din Roman, eu as merge macar pina acolo la intersectia cu iasul si suceava la o saptamana.

Share this post


Link to post
Iesi la o saptamana-doua si fa un 30-50 km inafara orasului, mers barbateste. .

Stiu despre ce vb...si la 3 saptamani fac un drum de 600 km dupa care e adevarat ca se stinge MIL...dar noi vb de cazuri normale. Ce fac daca merg numai in oras, zi de zi, fara a avea timp de alte iesiri mai lungi si fara a pune nici o solutie de curatare in benzina? Imi iau alta masina pt oras?

Share this post


Link to post
... MIL persistent este etapa finala a degradarii unui motor ...

Fals. ECM nu se ocupa de diagnosticarea functionarii motorului. MIL aprins semnalizeaza o eroare permanenta depistata de catre ECM in sistemul de informare.

 

Nu este suficient sa nu mergi subturat la un motor euro4, este foarte important sa treci cat mai repede de zona de turatie in care avansul si EGR-ul lucreaza pentru micsorarea poluarii si in defavoarea motorului. Deci, e foarte important, mai ales la pornirile in sezonul rece, sa urci in treapta a I-a cat mai repede la peste 20 km/h. Daca traficul iti permite schimbi a doua si urci repede la 40 km/h si bagi a treia. Daca nu reusesti sa mentii aceasta viteza retrogradezi. In plus, foarte important, nu se ruleaza cu motorul decuplat de cutie ! Apasarea pedalei de ambreiaj si decuplarea motorului de cutie se face doar cand viteza de deplasare a ajuns sub 5 km/h si oprirea este obligatorie.

 

Pentru oras iti iei alta benzina si alt stil de mers. Si schimba bujiile acelea, daca ai trecut de 20k km.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Recomandarile de mai sus corespund fidel modului meu de a conduce, cu specificatia ca accelerarea la pornire nu o fac nic loganistic si nici cu pedala la podea...ci aplic o accelerare sustinuta si atat. Oricum de ceva timp pun octane booster de la Gunk iar masina mea are 17.000...si totusi s-a intamplat dupa ce mi-am schimbat locul de munca si am trecut la distante mai mici iarna. A fost suficient.

Revenind la abordarea problema solutie cum se poate face remaparea ECU? ..nu uita ca masina e inca in garantie.

Si ce crezi ca pot schimba noile supape, in acceptul ca sunt un alt model. Crezi ca imi vor actualiza si softul aprinderii?

Share this post


Link to post

Cu ce sa remapezi ? GMDAT n-are o harta pentru benzina romaneasca.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...