Jump to content
Sign in to follow this  
djuac

Unde gasesc,si ce tip de ulei imi recomandati pentru Tico?

Recommended Posts

Eu am pus in Tico ulei aral 5w40.Are ceva?

sa va spun sincer nici nu stiu cand am facut ultimul schimb de ulei.am avut multe tipuri de uleiuri in ea fara sa l schimb.oricum am o problema la baie ca imi cam picura cateva picaturi dupa ce opresc motoru.Masina se comporta super bine.consuma cam mult e adevarat dar de 11 ani nu am umblat niciodata la motor.doar apa benzina etc.Doar completat.Imi ia cam 7 in oras.

 

Prietene ajuta ma si pe mine ca nu stiu unde sa scriu la ce topic si astea! zi si mie ceva la mesajul meu.

Te rog frumos.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Aralul nu e recomandat in general motoarelor daewoo. 5w40 iar nu cred ca se potriveste pe Tico, daca nu ma inseala memoria 10w40 e corect, dar citeste topicul prezent ca sa-ti faci o idee proprie.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare .20W50 TXI sport de la Elf nu e bun????pt tico???

Share this post


Link to post
Am si eu o intrebare .20W50 TXI sport de la Elf nu e bun????pt tico???

 

Nu ! Inseamna ca nu ai citit nimic de aici !

Share this post


Link to post

Eu am folosit elf dar 10w40 (elf sompetition semisintetic).

Share this post


Link to post

Am aflat ca fostul proprietar folosea la Tico un ulei Daewoo care din cate stiu eu se foloseste la Matiz (15w40 parca). De ce, nu stiu. Pot fi probleme?

Eu am folosit pana acum la primul schimb o petarda de ulei si la a doua Daewoo 10w30, cum scrie in carte. La urmatorul schimb cred ca o sa trec la Castrol. Filtre GM.

Share this post


Link to post

Se apropie schimbul de ulei...cine imi spune si mie unde gasesc in Craiova Castrol 10w30?

Share this post


Link to post

Peste drum de Oblemenco, pe V. Alexandri, la AutoDaewoo...

Share this post


Link to post

Era cineva pe forum,care spunea ca foloseste 15w-40,si are 350.000 de km cu masinuta aia!Tot tico era!

Share this post


Link to post
Nu ! Inseamna ca nu ai citit nimic de aici !

Cum trebuie sa alegem uleiul?

Principalii producători de uleiuri, inclusiv Compania Petroliera "LUKOIL", clasifica si marchează produsele in conformitate cu standardele internaţionale SAE si API, ceea ce uşurează aprecierea nivelului calităţii acestora.

 

Dealerul, cu ocazia lansării comenzii de uleiuri pentru vnzare, sau cumpărătorul, cu ocazia alegerii uleiului pentru o anumita maşina trebuie sa rezolve următoarea problema "ce ulei trebuie sa aleg"?

 

In practica internaţionala funcţionează regulile generale de alegere a uleiurilor de motoare.

 

Pornind de la cerinţele motorului maşinii dumneavoastră si cele de temperatura ale mediului nconjurător, uleiul de motor se alege pe baza a 2 criterii principale:

 

- vscozitate conform clasificării SAE;

- nivelul caracteristicilor de exploatare API sau ACEA.

 

Vscozitatea si dependenta acesteia de temperatura intr-un interval larg (de la temperatura mediului nconjurător la momentul pornirii la rece in timpul iernii pana la temperatura uleiului in cazul sarcinii maxime a motorului in timpul verii) sunt unele din principalele caracteristici ale uleiului de motor.

 

Pentru motoarele a căror construcţie este diferita, intervalele de temperatura care asigura capacitatea de acţiune a uleiului din aceasta clasa conform SAE se deosebesc substanţial. Acestea depind de puterea demarorului si mulţi alţi factori de construcţie, tehnologici si de exploatare.

 

In cazul parcurgerii de ctre maşina pana la 25% din durata proiectata de exploatare a motorului (motor nou) trebuie folosite uleiuri din clasa SAE 10W-30 sau 5W-30 (multigrad).

 

Intervalele tipice ale capacităţii de

funcţionare a uleiurilor, cele mai des

utilizate, de iarna, vara si multigrad

 

In cazul parcurgerii de către maşina a 25-75% din durata proiectata de exploatare a motorului (motor in stare tehnica buna de funcţionare) este oportuna folosirea uleiurilor din clasa SAE 10W-40, 15W-40 - vara, SAE 5W-30 si 10W-30 - iarna sau SAE 5W-40 (multigrad).

 

Pentru parcurgerea de către maşina a peste 75% din durata proiectata de exploatare a motorului (motor vechi) trebuie folosite uleiuri din clasa SAE 15W-40 si 20W-50 - vara, SAE 5W-40 si 10W-40 - iarna sau SAE 5W-50 (multigrad).

 

Se produc uleiuri sintetice de motor din clasele de vscozitate SAE 0W-30 si SAE 10W-60 pentru folosirea la temperaturi sub -400? si, respectiv, peste +500?.

 

Spre deosebire de clasificarea API, oricare membru ????, in completare la cerinţele unitare ale clasificării uleiului poate sa propună cerinţele sale specifice prin introducerea de testări suplimentare pe motorul de construcţie proprie sau testări speciale pentru determinarea compatibilităţii cu piesele tehnice din cauciuc, sau testări pentru determinarea perioadei de schimb a uleiului, etc. Astfel de cerinţe suplimentare se expun in specificaţiile firmelor pentru uleiurile de motor. Cea mai mare răspndire a căpătat-o specificaţia pentru uleiurile de motor ale firmei Daimler Chrysler (de ce). Concordanta uleiurilor cu un anumit nivel al cernitelor conform API, ACEA, specificaţiei "Mercedes-Benz" (MB) sau "Volkswagen" (VW) permite evaluarea in mod obiectiv a calităţii uleiurilor de motor finite, oferite de diferiţi producători autohtoni si străini.

 

 

Raman cu semne de intrebare... eu ma incadrez cu motorul la peste 75% din durata de exploatare, deci o sa incerc 20W50!?

Edited by Gabriel M

Share this post


Link to post

20W50 este deja prea gros ,cel mult poti incerca un 15 W40 ! Apropo cati km ai ? Cum poti aprecia gradul de uzura al motorului ?

Share this post


Link to post

Am aproape 200 000. Durata de viata a motorului nu stiu care este! La 10000 km cu 5w30 (elf) in motor, cu pierderile pe care le are( nu mari) mai gaseam un litru in motor la schimb. Iar din cauza pierderilor dupa un drum de peste 250 km se facea o pata sub ea de aproximativ 10cm, in rest nu ramaneau urme sub masina. Am incercat 10w40, 15w40 acum urmatorul. De fiecare data completez 2 litri intre schimburi. Acum vreau sa merg maxim 6000km.

Daca am catalizator nu ar trebui totusi sa scoata fum?

Edited by Gabriel M

Share this post


Link to post

Durata de viata este relativa ,de la caz la caz am vazut motoare cu acelasi rulaj si cu uzuri diferite din cauza exploatarii necorespunzatoare ! In cazul tau 200.000 km sunt ceva dar se putea mai bine ,oricum nivelul trebuie tinit constant in limite nu sa -l lasi de la schimb la schimb (6.000km ?) si sa mai dai jos un litru ! Nu faci decat sa agravezi problemele care le ai !

In primul rand remediaza pierderile de ulei si dupa aceea mai urmareste consumul ,dar cred ca in cazul tau motorul necesita RK !

PS Incearca sa schimbi simeringurile de la supape !

Share this post


Link to post

Un pic peste 1000 de km, nivelul constant si important nu mai am pierderi (fara sa remediez ceva) pe unde era ulei pe motor, acum este uscat!

Se pare ca cu cat e mai uzat motorul, trebui schimbat uleiul folosit.

Share this post


Link to post

F lung si interesant topic =D>

Pana acum am folosit 10W 30 Daewoo si nu am vut nici o problema... dar cu caldurile astea nebune cred ca urmatorul este Liqui Moly 10W40 sper sa fie ok.

Edited by tolin
Semnatura interzisa

Share this post


Link to post

Pe tico-ul care l-am luat acum 3 zile, ii voi face schimbul cu ulei din acesta:

15W-40 ESSO Uniflo

 

Am 3 bidoane de 4 litri pline.Ar fi pacat sa nu il folosesc.

Pe net am vazut ca pretul ar fi de 75ron pe bidon de 4 litri ca acesta.

 

img0062ti6.jpg

Edited by crystygye

Share this post


Link to post

Mai bine-l vinzi decat sa-l pui la Tico si sa-ti para rau mai tarziu...

Share this post


Link to post

V-am ascultat si am zis ca nu are rost sa stric masina.Si am luat din magazinul auto de langa mine acest ulei (recomandat de doamna):

img00645430957xb2.jpg

 

Schimb si filtru de ulei cu acesta achizionat tot astazi:

img00665440218ne4.jpg

 

Si aceste bujii Champion:

img00675451373hz5.jpg

 

Toate m-au dus la 123 ron

Edited by crystygye

Share this post


Link to post

Off Topic

Bujii cred ca erau mai bune NGK

Pe viitor pune niste poze mai mici.

Share this post


Link to post

Stiu ca erau.Dar si bani erau multi.Le vazusem la 30 ron bucata parca.

Scuze pentru poze.Nu prea realizez dimensiunea care o vedeti voi ca am monitor de 22".

Am redimensionat pozele la 640x480

Edited by crystygye

Share this post


Link to post

uleiul pe care il folosesc este Q8 formula excel 5w40 si sunt foarte multumit de el si costa 23ron nu este contrafacut si e importat din suedia.La schimb dupa 10000km are o culoare maronie de la reprezentanta zice ca duce 15000km dar eu il schimb la 10000km. http://q8oil.ro/

Share this post


Link to post

Eu am bagat Valvoline MaxLife 10W40

big_27_1.jpg

L-am luat de la magazinul de la muncii cu 27ron litrul

Share this post


Link to post

Am facut si eu schimbul azi cu gm 5w30 si filtru ulei mann.

Share this post


Link to post

eu am acelasi ulei in ea de 2 ani fix

unul Gm semisintetic, am dat destul de mult pe el, am 6000 in 2 ani cu acest

ulei ar trebuischimbat

varul meu are si el un tico cu vreo 100 000 km si a gasit mal in motor mecanicul, si s-a speriat cica e de la ulei , de obicei el schimba uleiul la timp

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...