Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 1.5 Dohc Bej

Recommended Posts

Si...a trecut ceva timp de cand nu am mai intrat pe aici.

 

Intre timp masina rugineste sub prelata lui Velican pe la Rosiori. De ceva timp am achizitionat un "inlocuitor" si momentan am de bagat bani in asta noua :) .

 

Ultimul drum cu Espero a fost pe ninsoarea aia de acu 2 week-end-uri (parca) pana la caracal-craiova si inapoi si cu ocazia asta am redescoperit ce imi place la masina asta :) . Daca nu era asa ruginita probabil puneam un sfi pe ea de distractie, asa, nu mai merita investitia am alte planuri pentru masina de "distractie" :D .

 

PS "Inlocuitorul" este un bmw e46 320d facelift care desi e mai "masina" din multe puncte de vedere totusi nu poate face cateva chestii pe care le facea asta (deh, diesel nu e benzina printre altele)

 

Cam atat, momentan, daca se mai intampla ceva cu espero intre timp o sa mai postez, chestii de genul "s-a vandut/dezmembrat/dat la remat" daca imi iese planul cu masina de distractie.

 

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce DJ-ule,insa arata a R.I.P acest post.Sper sa nu.

In rest inlocuitoarea e Masina,in sensul cuvantului.

Share this post


Link to post

Si, sa mai inviem putin topicul. Sambata am inceput sa readuc Espero la viata.

Am in plan vara asta sa-i fac asigurare si sa il mai aduc prin Bucuresti pe la cateva intalniri sa va arat cum trebuie sa mearga un espero :) fiindca desi eu consider ca a ajuns o caruta, motorul ala inca merge de rupe.

Si nu in ultimul rand mi-e dor de ea sa ii rup cocoasa putin :)

Deci s-a schibat elecromotorul (cel vechi area probleme cu bentix-ul) s-a refacut firul de masa dintre baterie si caroserie, am dat jos instalatia de xenon de pe faza scurta,(uitasem cat de frumos se vad becurile originale in faruri bune :) ) si s-a schimbat uleiul.

La ulei am mers pe GM 10w40, cu 5w30 cam scotea putin fum la peste 4000 de ture si temperatura de regim. Acum nu stiu sigur daca era neaparat de la tipul uleiului sau faptul ca avea peste 2 ani in motor, vom vedea cum se comporta cu asta.

 

LE Ma uitam prin urma sa vad cand am schimbat uleiul, in iunie 2013 :) ). I-o fi ajuns si lui.

 

In ceea ce privete masina de distractie, am luat un e36 318 ieftin cu putini km care asteapta cuminte langa espero sa-i vina randul la modificat :) , am facut un singur topic pentru ambele bmw-uri la "masina mea" in care tin jurnale.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si,masina e in Bucuresti, a fost joi la intalnire si cel mai probabil va fi si peste 2 saptamani ;) S-a facut asigurare si ITP insa statul pe dreapta isi spune cuvantul, va trebui sa ma uit putin pe la ea, e mai "varza" decat credeam eu :)

Oricum, nu cred ca exista alta masina cu care sa merg si dupa care sa nu ma mai urc cu placere in asta.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si..a cedat pompa de apa, faptul ca nu a fost schimbata la ultima distributie isi spune cuvantul acum.

Oricum nu conteaza, o mai tin aici 2 saptamani timp in care ma tin cu apa dupa ea dupa care intra iar la garaj, a primit in sfarsit si ultima piesa pe care mi-am dorit-o intotdeauna si pentru care o pregatisem, insa nu am avut niciodata bani sa o cumpar. Nu dau mai multe detalii, doar ca va fi un proces indelungat de montare.

O sa ma reapuc usor de ea sa o aduc pe linia de plutire, parca acum dupa ce am mers cu ea mi-a revenit cheful :) .

Share this post


Link to post

Turbina :-/

Share this post


Link to post

Ma gandesc ca vrea alt motor direct, atata timp cat nu vad intentie sa schimbe pompa de apa. Chiar m-ai facut curios. A ajuns la tine sfi-u de pe ZUU?

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Da, e la mine, cel mai probabil va si desfacut si facut :)

Masina a reintrat in garaj pe termen nedefinit, cand o sa am timp si chef o sa ma apuc sa o demontez. Voi incepe cu dat jos motorul si toata partea din fata fiindca in scurta perioada de timp am mai observat si alte probleme (gen joaca pivotii in suruburile de jos de pe brate, joc in caseta de directie...zgomote pe spate de rulare, frana de mana blocata, pe la electrica niste mici probleme...etc).

Va fi un proiect de durata, cel mai probabil toamna viitoare va fi gata, va fi pregatita temeininc inainte de upgrade.

Intre timp mi-am luat iar tractorasul la plimbare.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu mai bine lasi sfi-ul la mine sa il urc pe cielo si intr-un an de zile ai timp sa-ti iei altul? :D

Share this post


Link to post

:D , nunu, sta bine acolo unde e acum

Update, saptamana trecuta am facut o deplasare cu Mirceajo la Rosiori unde se odihneste espero si am efectuat urmatoarea operatiune:

post-2698-0-48786000-1473754893_thumb.jpgpost-2698-0-75350500-1473754905_thumb.jpgpost-2698-0-19592200-1473754918_thumb.jpg

Dupa care in urmatoarea sesiune m-am apucat singurel de treaba

Am desfacut carcasa aerotermei, un lucru pe care am vrut sa il fac dintotdeauna dar nu puteam din cauza admisiei si am gasit pamant cat cuprinde in partea de jos iar frunzele uscate erau la ele acasa, cam pana la jumatatea radiatorului fara exagerare. Am atasat o poza cu el dupa curatare

post-2698-0-34062800-1473755197_thumb.jpgpost-2698-0-45893900-1473755227_thumb.jpg

Partile mai gri erau acoperite cu un fel de mazga prin care nu mai trecea nimic

Data viitoare o sa desfac consola centrala si o sa suflu cu ceva in sens invers fiindca desi am curatat bine partea exterioara se vad diverse pietricele, gunoaie..etc, printre ramificatii.

Totodata am construit o adaptare la evacuare, cea pe care am primit-o la motor nu avea racord flexibil, drept urmare:

post-2698-0-59708200-1473755436_thumb.jpgpost-2698-0-37031200-1473755448_thumb.jpg

Sudura se va efectua la final direct pe masina sa nu sudez aiurea si sa vad ca nu se potriveste

Am mai desfacut bieletele de directie de pe caseta, urmeaza a fi inlocuite fiindca bucsele sunt praf, iar bucsa aia de teflon de sub ele nu arata iar bine, are joc, poate gasesc una mai capabila, daca nu, ma gandesc sa fac o adaptare la strung in locul ei.

O alta operatiune pe care vreau sa o fac, sa dau bratele de suspensie jos, sa verific pivotii, bucsele si suruburile groase care le prind de caroserie fiindca unu pare putin stramb, poate e doar o impresie insa vreau sa fiu sigur.

Din pacate pivotii au joc in suruburile de prindere, drept urmare cel mai probabil ii voi suda direct de brate iar data viitoare se vor schimba cu totul, m-m saturat sa tot trozneasca la frane urmate de accelerari de zici ca se rupe masina, dar, toate la timpul lor.

Cam atat momentan, revenim.

 

 

 

Share this post


Link to post

Nu prea e vreme de plictiseala, bag seama .

 

Apropo, se vinde ?

 

:mrgreen:

Share this post


Link to post

:) nope, va fi racheta mea de buzunar :P

Stai sa vezi ce planuri am cu ala rosu cand i-o veni vremea. Acolo e mult de munca, trebuie inlocuit tot, frane, suspensii, roti, motor, probabil cutie si diferential, vom vedea daca merita la vremea lui, daca nu, il dezmembrez si gata.

La espero de bine de rau aveam "baza".

Share this post


Link to post

Evident ca da !

Share this post


Link to post

E foarte ok. Intrebam doar ...

Share this post


Link to post

@Viktor: esti dintre cei pentru care pasiunea (de a surubari, repara, inventa etc.) este mare. DJul este la fel :) . Din cate il stiu, este in stare sa bage bani economisiti mult timp pentru o zi (sau o ora ?!) de satisfactie. Unii poate nu vor intelege momentul respectiv insa, pana la urma, nu asta este ceea ce ne reuneste aici pe multi dintre noi ?

Share this post


Link to post

Haidi bre, nenea Salex ...

 

Nu fu deloc o intrebare cu tenta de Gica contra, pur si simplu l-am intrebat pe Dj-u de se merita ori ba, atita tot. Nu tin eu evidenta nimanui, fiecare dupa cum crede , fiecare cu ale sale ... Ce-i drept, nici pe mine nu ma inteleg multi, cum imi impac job-ul cu piticii (surubareala s.a.m.d). De doreste raspunde, de nu ... nu, dam pagina si cam atit. In fine, n-o mai lungesc pe tema asta.

 

 

Share this post


Link to post

Normal ca rational vorbind nu se merita, masina aia a ajuns un cazan, dar stii cum e, trebuie sa te mai si distrezi, altfel pentru ce muncesti? Oricum la tinichigerie nu o sa-i fac mare lucru insa la mecanica trebuie sa o scot cat de cat la lumina altfel o rupe in 2 motorul ala.

 

Sa spun acum dupa ce am bagat-o din nou la garaj problemele constatate in cele 2 saptamani ce trebuiesc remediate:

Anvelopele de pe ea sunt din 2006

Frana de mana nu tine pe o roata deloc (cablul blocat pe camasa)

Sonda lambda era deconectata total, rezultand noxe de 3 ori peste limita de non euro,

Zdrangane placutele de frana pe spate de zici ca e ultima troaca (nu mai au lamelele antizgomot),

Pivotul dreapta se misca din suruburi (gaurile din brat s-au marit, cel mai probabil se vor da cateva puncte de sudura de fixare)

Bieletele de directie au bucsile pe jumatate iesite (se vor schimba cu totul)

Mai am o bataie nedetectata pe fata (vre-o bieleta antiruliu probabil, de verificat cand ajung la suspensia fata)

Scartaie o bucsa pe spate

Un surub care prinde bascula de lonjeron pare indoit (o sa incerc sa adaptez o bara aia de rigidizare intre capetele lor, nu mai stiu cum se numeste, venea la pachet cu strut bar-ul intre oale sus)

Caseta de directie are un pic de joc, o sa adaptez ceva in locul bucsei aia ochelar (probabil facut ceva la strung)

 

Momentan atat am descoperit, dupa ce se rezolva astea reverificam

Dupa calculele mele cam in jur de 1500 RON toata afacerea, sa vedem cu anvelopele fiindca alea sunt cele mai scumpe, restul cred ca nu sar de 500 RON

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Update, ieri am demontat bordul complet, urmeaza tot modulul de climatizare. Am un suport de la un actuator rupt, aparent clapeta actionata nu face toata cursa dintr-un motiv necunoscut si actuatorul s-a fortat pana a rupt suportul.

S-a demontat coloana de directie cu tot cu volan, urmand a fi inlocuita cu una reglabila pe inaltime si cu ocazia asta voi monta si volanul cu airbag + instalatia aferenta care zace de vre-o 2 ani prin garaj. E si pacat, e plug and play, pe instalatia bordului exista deja mufa pentru asa ceva.

Poze data viitoare :)

Share this post


Link to post

Hai sa traiesti prietene.Ma bucur ca inca mai ai planuri cu LIN ul si nu l ai abandonat.

Suna interesant.

Share this post


Link to post

Nu aveai volan reglabil pe inaltime? Am avut impresia ca toate espero au venit cu asa ceva din fabrica

Share this post


Link to post

Ooo domnu Costi, dar ce mai faceti? :)

@tunning 4 life nope, nu aveam, am prin garaj tot ansamblul luat demult (coloana+volan+airbag+calculator) insa nu am apucat sa il montez. Acum am descoperit coloana sparta exact la reglaj, drept urmare voi lua alta de la dezmembrari, am gasit la 100 RON daca o mai fi.

 

In alta ordine de idei, update:

Ieri am vrut sa dau jos tot ansamblul de la clima insa nu am reusit sa desfac una din conductele aerului conditionat, (cea mare din pozele de mai jos) drept urmare am abandonat ideea, in schimb am desfacut cat s-a putut de mult din ea pe masina, am scos caloriferul de caldura (care printre altele curgea in draci aparent, e albastru si corodat tot pe partea cu tevile) si o sa incerc sa suflu cu ceva in sens invers sa scot mizeria care se mai vede printre celulele celui de aer. In ceea ce il priveste pe asta de caldura mai am 2 prin garaj, unul infundat si unul care curge, sa vad care e cel mai "salvageable" dintre cele 3 fiindca nu o sa arunc banii pe unul nou.

Totodata am demontat si caseta de directie care este irecuperabila, intr-un mod destul de ciudat (sau nu) s-a cascat fanta unde culiseaza bucsa ochelar suficient de mult incat a capatat un joc destul de mare. Explicatia ar fi, din cauza suspensiei "sport" (-4) caseta a coborat si ea odata cu restul masinii :) , jambele ramanand pe loc, rezulta faptul ca bieletele de directie nu mai stau perfect orizontale ci fac un usor V spre jos, iar socurile forteaza caseta. Sper ca s-a inteles ca nu vreau sa desenez :P

Oricum, mai am 2 casete prin garaj care nu au aceasta problema, o voi folosi pe cea cu istoric cunoscut (Geo_ZGA stie :D a fost a lui), e si cea mai noua si pare ca are si cel mai putin joc, la care se va inlocui bucsa ochelar, burduful si simeringul de la arborele de intrare, sper sa mai gasesc.

Si acum surpriza. Sub caseta de directie in partea dreapta am descoperit un furtun de drenaj de care nu stiam si care cel mai probabil nu fusese desfacut de cand e masina, atasez niste poze destul de elocvente

post-2698-0-85761900-1474784023_thumb.jpgpost-2698-0-18055600-1474784034_thumb.jpgpost-2698-0-77729600-1474784050_thumb.jpg

Cauza initiala, o moneda de 50 de bani cazuta in el de cand lumea

post-2698-0-10946000-1474784573_thumb.jpg

Cam atat momentan, data viitoare se vor demonta cel mai probabil bratele si vazut ce si cum acolo.

 

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si am mai prins cateva ore de munca duminica, timp in care am remontat clima pe pozitie (fiindca nu am putut desface conducta aia am renuntat sa mai dau clima jos) si m-am ocupat putin de caloriferul de caldura, adica am decapsat laterala pe unde curgea, am curatat bine, am aplicat niste gasket dupa care l-am recapsat.

La decapsat s-a folosit o combinatie de surubelnita subtire + una mai sanatoasa, iar la recapsare patent mare + cleste cu blocaj (sau cleste prost cum ii mai zice lumea). Nu am facut si proba cu apa insa am suflat prin el si pare ca nu iese pe nicaieri, vom vedea.

Cam atat, vad ca vine frigul si cred ca incetez cu activitatile. Sapt viitoare tre sa fac o revizie de inceput de iarna la bmw-ul gri sa nu mai am treaba pana in primavara.

O poza cu vinovatul + cu interiorul cum arata in momentul de fata.

post-2698-0-71655600-1475493863_thumb.jpgpost-2698-0-02227600-1475493882_thumb.jpg

 

Share this post


Link to post

Update, nu am mai apucat sa fac mare lucru, doar am reusit sa desfund caloriferul original, insa se aude ca zornaie ceva in el, cel mai probabil bucati de rugina ajunse cine stie de unde si cand.

Oricum operatia a fost un succes, s-a folosit apa sub presiune si produsul din poza, s-a facut si test de scurgeri, rezultatul fiind negativ.

Il prefer pe asta pe masina, celalalt datorita constructiei nu incalzeste cum ar trebui (suprafata tevilor alea este prea mica in comparatie cu celulele celui original)

post-2698-0-95572300-1475992543_thumb.jpg

S-au mai achizitionat, burduf caseta directie, bucsa ochelar si kit de reparatie (simeringul de la axul de intrare) urmand ca data viitoare sa fac "boboc" una din cele 3 casete de directie care zac prin garaj si sa o montez pe masina.

S-a mai achizitionat si o coloana de directie cu reglaj, cea pe care o am deja e fisurata, asta are o problema la arcul de sub volan, cel mai probabil s-a scos volanul de pe ea taraneste cu ciocanul, din amandoua o sa fac una buna si la fel, se va monta in viitor.

In rest, m-am ocupat de bmw-ul gri, detalii in topicul dedicat

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si..va incepe marea remontare daca vremea tine cu mine.

Vineri am rezolvat problema coloanei de directie (arcul buclucas), am scos contactul mecanic de la cea veche si l-am inecat in wd 40 pentru spalate (contactul are o problema, nu mai sare cand scot cheia)

S-a spalat putin circuitul casetei de directie bagand ulei ATF si dand "cap-cap" pentru a curata toate impuritatile, s-a montat bucsa si burduful, mai ramane simeringul de pe arborele de intrare.

Data viitoare se executa si asta si se va monta pe masina, probabil se va monta si coloana, caloriferul original proaspat desfundat si se va "inchide" modulul de climatizare, daca mai am timp montez si coaja bordului.

Am uitat, mai trebuie montat si modulul de airbag pe tunelul central.

Ar mai fi si conductele de inalta si radiatorul de A/C, una este proaspat sudata (a frecat in lonjeron pana ajunsese o foita subtire) , cealalta are supapa de inalta presiune proaspat schimbata (cea veche pierdea) si sita aia de expansiune noua. De toate A/C releated s-a ocupat colegul Alex Karavan caruia ii foarte multumesc, pacat ca nu mai posteaza pe aici, tocmai a scos un cielo cum rar mai vezi pe strada.

Si..mai era ceva..am uitat... :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...