Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Dacia Logan (fosta X90)

Recommended Posts

Domnilor, celor care nu cred ca airbagul se umfla si daca nu ai centura pusa, le pun o singura intrebare: de ce credeti ca majoritatea masinilor au prevazuta posibilitatea de a decupla airbagul pasagerului (de cele mai multe ori cu cheia de contact), atunci cind pe locul respectiv se pun cosul cu bebe ? Stiti desigur la ce ma refer. In situatia respectiva nu se prinde centura, deci ... de ce ar sari airbagul ? Si de ce ar mai fi prevazut cu posibilitatea de decuplare ?

 

Una peste alta, revenind la topic, din poza pe care am vazut-o, mie mi se pare ca impactul Loganului a fost destul de frontal ... nu cred ca ar fi avut nici un motiv sa nu sara airbagurile. Decit acela pe care toti il stim sau il intuim : FUNCTIONARE si PROBLEME specifice Dacia :(

Share this post


Link to post

Scaunul de copil se asigura cu centura, eu asa stiu...

Share this post


Link to post
Eu la el ma refeream, Osirus, senzor de decelerare are un unghi de actionare.

Eu am crezut ca nu despre el era vorba... :thumbl:

 

La Logan nu conteaza daca ai sau nu centura pusa,daca e sa sara air bag-ul sare si gata.Naspa cand te prinde fara centura,dar cum ea e obligatorie acum... :D

La GP am si senzor de impact si conditionarea punerii centurii ca sa se declanseze.Dar deja vorbim despre alte costuri de achizitionare a masinii. ;)

Share this post


Link to post

Lasa ca la A6 sar fara centura fara probleme.

Share this post


Link to post
Domnilor, celor care nu cred ca airbagul se umfla si daca nu ai centura pusa, le pun o singura intrebare: de ce credeti ca majoritatea masinilor au prevazuta posibilitatea de a decupla airbagul pasagerului (de cele mai multe ori cu cheia de contact), atunci cind pe locul respectiv se pun cosul cu bebe ? Stiti desigur la ce ma refer. In situatia respectiva nu se prinde centura, deci ... de ce ar sari airbagul ? Si de ce ar mai fi prevazut cu posibilitatea de decuplare ?

 

Una peste alta, revenind la topic, din poza pe care am vazut-o, mie mi se pare ca impactul Loganului a fost destul de frontal ... nu cred ca ar fi avut nici un motiv sa nu sara airbagurile. Decit acela pe care toti il stim sau il intuim : FUNCTIONARE si PROBLEME specifice Dacia :(

Lacetti nu are posibilitatea decuplarii airbag-ului pasager. Oare de ce? ;)

 

La dacia nu ma surprinde nimic. :P

Share this post


Link to post
La GP am si senzor de impact si conditionarea punerii centurii ca sa se declanseze.

La GP bipaie de te innebuneste daca mergi pana la coltul blocului fara centura. Noroc ca s-au inventat strap-urile :->

Share this post


Link to post
Domnilor, celor care nu cred ca airbagul se umfla si daca nu ai centura pusa, le pun o singura intrebare: de ce credeti ca majoritatea masinilor au prevazuta posibilitatea de a decupla airbagul pasagerului (de cele mai multe ori cu cheia de contact), atunci cind pe locul respectiv se pun cosul cu bebe ? Stiti desigur la ce ma refer. In situatia respectiva nu se prinde centura, deci ... de ce ar sari airbagul ? Si de ce ar mai fi prevazut cu posibilitatea de decuplare ?

 

Una peste alta, revenind la topic, din poza pe care am vazut-o, mie mi se pare ca impactul Loganului a fost destul de frontal ... nu cred ca ar fi avut nici un motiv sa nu sara airbagurile. Decit acela pe care toti il stim sau il intuim : FUNCTIONARE si PROBLEME specifice Dacia :(

 

eu stiu un singur lucru. daca nenea ala a iesit teafar din masina dupa accident, inseamna ca airbagurile nu trebuiau sa se declanseze. pot exista si defecte, insa cred ca calculatorul ala care se ocupa cu declansarea airbagurilor stie mai bine ca noi cand sa declanseze sau nu airbagul

Share this post


Link to post

Pai el stie cand sa-l umfle in functie de cei spun senzorii.

Daca aia sunt prost reglati, sau prost pusi...e normal sa se deschida (in cel mai fericit caz) decat la un impact la care nu-i mai ajuta nici mama lui de airbag.

Share this post


Link to post
eu stiu un singur lucru. daca nenea ala a iesit teafar din masina dupa accident, inseamna ca airbagurile nu trebuiau sa se declanseze. pot exista si defecte, insa cred ca calculatorul ala care se ocupa cu declansarea airbagurilor stie mai bine ca noi cand sa declanseze sau nu airbagul

Daca tu crezi ca masina aia arata ca dupa un impact cu un perete la viteza de cca 10km/h sau chiar mai putin ... atunci intr-adevar e posibil sa ai dreptate si faptul ca airbagurile nu au sarit ar fi justificat. Eu pot sa iti spun ca am lovit o data (singura data cind am lovit pe cineva) cu cca 5 km/h, airbagurile nu au sarit (normal, nu prea aveau de ce) insa nu am patit absolut nimic la masina, doar numarul a fost f. putin sifonat ... Dupa parerea mea, asa cum arata Loganul ala, viteza relativa la care s-a produs impactul a fost mai mare de 10 km/h - 15 km/h, pe directie cvasi-logitudinala deci ... cam toate conditiile ca airbagurile sa isi fi facut treaba. Mai departe, daca omul a scapat, asta a fost sansa lui, nicidecum un merit al airbagurilor ! Daca ai citit articolul, cred ca ai observat ca asta a fost si pozitia inginerior de la Dacia ... ca mai bine ca nu a sarit. Hai sa raminem oameni seriosi ... Venind din partea unui concern care se lauda cu 5 stele la aproape toate clasele de masini unde se baga, mie imi lasa un gust amar. Si mai neplacuta mi se pare ideea ca Dacia inca este perceputa strict ca masina romaneasca iar Renault nu-si incaseaza portia de papara !

Share this post


Link to post

http://www.protv.ro/filme/accident-grav-pe...ile=45326#45326

Soferul a fost unul din cei mai buni prieteni ai mei, purtau centurile de siguranta si totusi nu a sarit nici un airbag.E drept ca impactul a fost din lateral.(culmea soferul a decedat iar cel din dreapta a scapat, cu fracturi dar...e in viata)

Edited by KumKum

Share this post


Link to post

Vezi ca ai dat "paste" gresit la link.

Share this post


Link to post
Dupa parerea mea, asa cum arata Loganul ala, viteza relativa la care s-a produs impactul a fost mai mare de 10 km/h - 15 km/h, pe directie cvasi-logitudinala deci ... cam toate conditiile ca airbagurile sa isi fi facut treaba.

Arata-mi si mie de unde deduci tu ca viteza trebuie sa fie mai mare de 10km/h - 15km/h, sau 80km/h.

Pana acum am gasit toate limitele, doar alea de pe directia cvasi-logitudinala mai imi trebuiau. E super ca le am acum, dar as vrea sa am si o sursa de incredere. Poti sa imi zici unde sa citesc?

De unde stiti ca airbag-urile (de Logan sau nu) NU se declanseaza daca nu aveti centura?

Nu toate masinile sunt la fel. Unele spre exemplu monitorizeaza centurile ocupantilor, declanseaza airbagurile intotdeauna, insa pentru ocupantii care nu au centuri declanseaza la o viteza mult mai mare, pentru a preveni intalnirea nasului cu airbag-ul.

@KumKum: avea si airbag-uri laterale?

Edited by john

Share this post


Link to post

La un impact lateral centura nu mai face mare lucru. Airbag-ul lateral este folosit doar sa nu-ti spargi capul de geam/stalp/obiectul care a lovit masina...atat.

Iar cele cortina, doar sa nu-ti sara cioburi in ochi si sa nu taie pielea.

La tipul ala de impact, slabe sansele sa sara aibag-urile frontale.

Am vazut si masini cu pretentii carora nu le-au sarit aibag-urile din simplul motiv ca impactul nu era pe directia senzorilor.

Share this post


Link to post
Arata-mi si mie de unde deduci tu ca viteza trebuie sa fie mai mare de 10km/h - 15km/h, sau 80km/h.

Deci asa arata un logan dupa un impact de sub 15 km/h...Am inteles!

 

E vizibil, e evident ca masina aia a avut parte de un impact frontal la viteza de peste 15km/h, conditii in care airbagurile ar trebui sa sara. Restul e istorie.

Share this post


Link to post

Eu am vazut impact cu Logan frontal, viteza de impact ~20km/h si au sarit airbagurile. Am vazut accidentul la 30-50 de metri de unde ma aflam eu, practic am vazut exact cum s-au deschis airgaburile. Loganul a intrat intr-o supernova care mergea in acelasi sens. Avariile loganului se opreau pana la radiatorul de AC cred, erau foarte usoare. Pasagera din dreapta pe care a pocnit-o airbagul a coborat din masina si s-a asezat pe jos tinadu-si capul in maini, asa de tare a lovit-o airbagul.

Parerea mea despre locagul din linkul ala cu canadieni e ca si-a facut treaba cum trebuia, impactul nu a fost frontal.

Share this post


Link to post
Soferul a fost unul din cei mai buni prieteni ai mei, purtau centurile de siguranta si totusi nu a sarit nici un airbag.E drept ca impactul a fost din lateral.(culmea soferul a decedat iar cel din dreapta a scapat, cu fracturi dar...e in viata)

Trist evenimentul insa faptul ca airbagurile nu au sarit este oarecum justificat de directia impactului. Dispozitivul care comanda umflarea airbagurilor masoara deceleratia pe directia inainte-inapoi.

Cunosc si eu un caz apropiat la care nu au sarit airbagurile. Impactul a fost aproape frontal, la cca 50km/h iar masina, conicidenta sau nu, un Renault Clio Symbol.

 

 

Arata-mi si mie de unde deduci tu ca viteza trebuie sa fie mai mare de 10km/h - 15km/h, sau 80km/h.

Pana acum am gasit toate limitele, doar alea de pe directia cvasi-logitudinala mai imi trebuiau.

De unde stiti ca airbag-urile (de Logan sau nu) NU se declanseaza daca nu aveti centura?

1. Te rog sa citesti cu atentie ce am scris ieri, in special pariul pe care eram dispus sa il fac in legatura cu umflarea airbagurilor cu/fara centura.

2. Discutia teoretica depasese Loganul, dupa cum ati vazut parca Bosch este producatorul sistemului. Totusi, asta nu inseamna ca Loganul nu trebuie sa se supuna teoriei ;)

3. Este un fapt prea bine cunoscut ca airbagurile se umfla la o anumita deceleratie rezultata dint-un impact echivalent cu lovirea unui perete la o viteza de peste 10-15 km/h. Asta tocmai pentru a evita umflarea la lovituri usoare (vezi parcari) dar si pentru ca se considera ca la viteze asa de mici centura isi face treaba. Nu am dedus eu limitele minime, pur si simplu sint comunicate de producatori. La fel si faptul ca senzorii sint directionali si "interesati" de impacturile ce se produc pe axa longitudinala a masinii. Daca vrei mai multe detalii, sint sigur ca gasesti destule pe net

Share this post


Link to post

Pai si masina de ce arata asa?

post-5484-1207721120_thumb.jpg

 

Mie mi se pare cam foarte frontal.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

AM pus punctul de impact cu sageata rosie si directia de propagare a fortei cu verde, in opinia mea. Nu cunosc exact unghiurile la care ar trebui sa sara dar subiectiv, mi se pare unghiul prea mare cu axa longitudinala a masinii.

 

post-775-1207721382_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Linia verde, eu nu cred ca aceea a fost directia impactului. Parerea mea, tot subiectiva, e ca tamponarea a fost cit se poate de frontala. Nu stim cum arata camionul lovit, forma respectiva putea sa produca deformari inegale la botul Loganului.

 

Aveti in vedere faptul ca poza pe care o vedeti a fost facuta dupa ce oamenii de la asigurari au demontat masina, aspectul spoilerului poate sa nu spuna multe. Eu cel putin asa am retinut din articol, poate gresesc. Argumentul meu ca impactul a fost frontal se bazeaza pe modul de deformare al capotei, asta se poate vedea foarte bine si nici nu avea cum sa fie deteriorat de minute harnice.

 

LE: Aduceti-va aminte cum sint facute testele de impact... lovitura nu este niciodata complet frontala, se loveste un zid de beton cu jumatatea din stinga a partii frontale

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Da, dar nu se loveste pe colt, ci perpendicular, 50% din suprafata. Nici nu vad vreo piesa demontata de pe ea si urma obiectului in care a intrat se cunoaste clar pe capota. Ma rog, fiecare crede ce vrea, n-am chef de polemici aiurea.

Eu din toata treaba asta inteleg:

1. AM fost pus de o mie de ori in situatia respecitva si de obicei, daca ai cam 30kmh mai mult decat tirul ai timp sa franezi. Ce viteza avea omu asta fata de tir si ce spune asta despre el?

2. Masina le-a salvat pielea.

 

Pe langa asta, ca sa intelegeti ce forta are airbagul ala, vedeti:

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Partea frontala a loganului arata asa pentru ca s-a lovit de acea armatura de fier care se gaseste in spatele camioanelor si pe care sunt montate stopurile, sau chiar de partea din spate a sasiului acestuia.

 

Eu cred ca asa a aratat toata chestia, si atunci se justifica faptul ca loganul a intrat in plin in camion, dar fara a lovi perpendicular pe acesta. In acest caz trebuia sa se deschida airbagurile. Diferenta de viteza nu cred ca are cum sa fie mai mica de 20km/h, dupa cum arata loganul.

post-5484-1207723134_thumb.jpg

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Nu cunosc exact unghiurile la care ar trebui sa sara dar subiectiv, mi se pare unghiul prea mare cu axa longitudinala a masinii.

 

30 grade parca era.

Cine are un Logan ne poate lamuri uitandu-se in cartea masinii.

Share this post


Link to post

De un unghi de 30 de grade stiam si eu.

Share this post


Link to post

Dupa parerea mea desenul pus de closchkutza descrie excelent situatia "din teren"

 

Pe de alta parte, speculam, teoretizam, ne dam cu parerea ... ceea ce e bine, insa e cam tot ce putem face de la distanta. Pina una alta, ma rog sincer sa existe cit mai multi norocosi care se bazeaza pe diverse dispozitive de siguranta (nu numai airbag ci si ABS, ESP, etc) si scapa intregi chiar daca respectivele dispozitive au o zi proasta si nu functioneaza cum ar trebui. Un conector prost, un cablu intrerupt, niste noroi, umezeala, etc. sint niste chestii minore care pot "rapune" sisteme foarte complexe ...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...