Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Dacia Logan (fosta X90)

Recommended Posts

Scuze daca nu am voie sa dau linkuri catre alte forumuri dar nu prea stiu cum altfel sa o fac

Unde ai vazut tu scris asta ?

Eu nu-s inscris pe DaciaClub, asa ca link-ul nu ma duce la poze. Asta am scris.

Share this post


Link to post

Ba poti sa vezi filmele chiar daca nu ai cont pe daciaclub

Share this post


Link to post

1. Credeam ca ne arati imagini din fabrica. Are si Dacia un robot - monteaza parbrize. Atat. Daca ar fi avut mai multi as fi avut si eu Logan acum ca si asa il sustin din impozite. Macar stiam pentru ce. Eram in dubiu la un moment dat dar am avut ocazia sa vizitez uzina si am preferat altceva, dupa cum se vede.

 

2. Fabrica de la Craiova e automatizata cam de nivelul inceputurilor anilor 90, oricum peste ce e la Mioveni.

 

3. Testele Euroncap in cazul Loganului se aplica exclusiv la exemplarul testat pentru ca statistic exista o probabilitate mult prea mare ca fiecare exemplar sa fie unic deci baza pentru un test standardizat sa fie compromisa.

Share this post


Link to post

@Zmeul cel rau,

Daca tu spui ca uzina de la craiova este cu tehnologia de anii 90 si este peste cea a daciei inseamna ca cea de la mioveni este undeva prin anii 80? Si la craiova tot romani lucreaza. Aceleasi greseli se pot face si acolo. Iar ca roboti nu au doar pe cel care monteaza parbrize. Asta ai vazut tu din linkul dat de mine ca doar acel robot se vede. O intrebare pt voi: De cand si-a inceput activitatea uzina de la craiova?

Edited by mad_voly

Share this post


Link to post

Nu, asta stiu de cand am fost acolo. Lucrez in domeniul automatizarilor. ;)

Share this post


Link to post

Nu pot decat sa ma indoiesc de acest lucru ;)

Share this post


Link to post

Multumesc, dar chiar nu e nevoie. Nu pot sa iti arat foaia de deplasare cu stampila de la uzina ca e undeva la arhiva, cred. Poate o copie dupa legitimatia de serviciu. :D

 

Recunosc, am fost mai mult in calitate de observator atunci dar totusi am fost. ;)

Share this post


Link to post

Si inseamna ca ai fost si la uzina de la craiova?

Share this post


Link to post
@tolin, imi vine greu sa cred ca boss-ul renoului a declarat asa ceva. Mi-ai dat tu o data un link dintr-un ziar , dar daca chiar era adevarat auzeam demult de lucrul acesta. Orice ziar poate sa scrie toate tampeniile posibile...

Chiar asta este politica reno-ului, aceea de a reduce luna de luna cheltuielile, de asta s-a ajuns ca pe o portiera spate sa fie scrumiera, pe alta nu, desi ar fi fost un cost infim sa puna doua sau la Solenza un singur stropitor dublu de parbriz. Sau puteau sa puna mecanism electric de reglare a farurilor, cum au toate masinile moderne, nu sistemul ala arhaic cu sarma copiat de la Oltcit acu peste 20 de ani. Ma rog, am zis ca a mai facut unu si pe la noi asta, numai ca a murit acum 17 ani pe la Targoviste.

 

Eu ma intreb un singur lucru: cum un motor de 1,4L si raport de compresie 9,5:1 are 75 CP si unul de 1150 cc si 9,3:1 are 72 CP ? Cum motorul de LGN n-are EGR, explicatia sta doar intr-un regim de avans "intarziat", sub punctul optim pentru a pastra presiunea si implicit temperatura jos in cilindru (noxele sunt direct proportionale cu temperatura din cilindru in momentul arderii). Atunci cum poti spune ca un astfel de motor urca mai repede in turatie si consuma mai putin decat celalalt ? Nonsensul e la el acasa.

Pai motorul de 1.4 are 8 supape pe cilindru iar cel de Kalos are 16, nu? Probabil de asta. Oricum motorul de 1.4/1.6 (diferenta este doar la biele si la arborele cotit, sunt ceva mai mari) este un motor extrem de vechi, in primele versiuni era echipat cu carburator.

Si mai stiu ca, cel putin la Clio, avansul era de vreo 12 grade, dupa testerul lui Ovi_jer.

Share this post


Link to post

Nu scrie clar pe care motoare le-am comparat ? Nici cand citati, nu cititi ?

 

PS si comparatiile nu se fac intre mere si pere.

Share this post


Link to post

Acolo nu am fost eu. Au fost altii, dar am incredere in respectivii.

 

Oricum, cand au venit coreenii la Craiova, au vandut toate utilajele deja existente la fier vechi si au adus altele noi. Cand au venit francezii la Pitesti au reorganizat fluxul de productie si au introdus standarde noi pentru furnizori, nu au innoit utilajele. In directia asta e o mare imbunatatire dar avea si unde sa se imbunatateasca. Ah, si au adus unele instalatii dezafectate de prin Spania, in special pe partea de vopsitorie si au introdus scule mai noi, dar tot pentru utilizarea de catre muncitori.

 

Acum Craiova e cam in stagnare, sunt prinsi in timp si poate se lauda cam mult cu o tehnolgie invechita dar pana sa ii ajunga din urma Dacia mai trebuie sa investeasca in ceva tehnologii.

Share this post


Link to post

Oameni buni, eu am vazut mai demult niste prezentari la TV prin care se arata interiorul fabricii de la craiova. Sudura era realizata de roboti. Am vazut insa si la dacia- se suda cu un fel de brat cam de 70-80 cm, legat cu niste cabluri, la unul din capete era un nene in halat si manevra "bratul" si chipurile suda. Ori, dupa capul meu, nenea ala putea sa nu fi baut alcool in viata lui si sa fi avut mana supersigura, daca era ofticat ca are salariul mic, il durea in paispe de calitatea sudurii. Ori, pe robotul de la craiova nu il doare in paispe (poate doar in curent). Iar daca vine unul si-mi spune ca nea Caisa sudeaza mai bine ca robotul, ii ridic statuie lu' nea' ala de la dacia! Oricum, diferenta mare intre cele doua fabrici.

Share this post


Link to post

Sper sa nu-mi iau warn dar î-mi permit sa postez un articol interesant dintr-un ziar central:

In revista L'Automobile Magazine, editia din februarie 2007, modelul Logan a fost plasat pe locul intai la calitate si fiablitate, clasa "Compacta". Ghidul oficial Calitate / Fiabiliate 2007, publicat de revista franceza, analizeaza peste 120 de modele a

31 de marci diferite.

 

Directorul de Calitate al Renault, Yann Vincent, a declarat: Rezultatele prezentate de L'Automobile Magazine sunt foarte bune si ne plaseaza printre cei mai buni constructori in ceea ce priveste calitatea: aceasta este pozitia reala pe care o avem in fata concurentei. Renault este pe locul intai la trei segmente: categoria "Mini", cu Twingo; categoria "Compacta", cu Logan; categoria "Ludospace", cu "Kangoo".

 

linkul spre revista nu-mi permit a-l posta... e usor de gasit.

Edited by RamboX

Share this post


Link to post

Ieftina e apa rece =))

Share this post


Link to post

Offtopic la offtopic:

... Sper sa nu-mi iau warn dar î-mi permit sa postez un articol interesant dintr-un ziar central ...

Sugerezi cumva, subtil, ca ti-ai luat un warn pentru asa ceva ? Terminati cu dezinformarile astea si cu placerea de-a va victimiza inutil. In mod explicit si in particular, tu ai luat warn pentru atac la persoana. Daca mai dezinformezi ai toate sansele sa mai primesti unul.

 

PS dezinformare legata de regimul warn-urilor si nu cea legata de Dacia Logan, cum iar s-a interpretat. Parca nu se scrie romaneste aici !

Share this post


Link to post
Oameni buni, eu am vazut mai demult niste prezentari la TV prin care se arata interiorul fabricii de la craiova. Sudura era realizata de roboti.

 

Cand am fost la dealerul din Cluj sa iau matizul aveau acolo un dvd cu ce se intampla prin fabrica. Si da, sudurile erau facute de roboti.

Share this post


Link to post

"Ne pare rău...

 

Documentul solicitat nu există sau nu poate fi accesat."

 

 

 

 

#Later edit: nu merge linkul de dacia.ro.

pina sa ma chinui eu sa vad ce se intimpla acolo , s-a racit subiectul, nu mai pot sa modific.. :(

Edited by zapacitu

Share this post


Link to post

Minunea dacia logan in picaj liber, stire la Antena 3 acum 1 minut.

In ianuarie 2007 s-au vandut cu 50% mai putine dacii decat in decembrie 2006 si cu 30% mai putine decat in ianuarie 2006.

 

De vina cica ar fi taxa de prima inmatriculare, desi e in avantajul lor :) )

 

La restul de producatori cica nu au fost scaderi in vanzari.

post-556-1172053830_thumb.png

Share this post


Link to post

Normal, principala concurenta sunt sh-urile.

Oricum, la cat exporta, nu-i vad in vreo criza financiara.

In uichend am fost in Bulgaria si erau destul de multe si pe acolo, in special pe taxiuri. Si Bulgarija nu are taxa de prima inmatriculare sau vreo restrictie.

Share this post


Link to post

Eu am vazut Aveo HB taxi in Bucuresti, acum vreo 2-3 zile. Sa fie vreun semn? :D

Share this post


Link to post

Am asa o banuiala ca s-a cam terminat cu vanzarile record la Dacia Logan.

Sau numarul celor dispusi sa de 7-9 mii euro pe Logan e nelimitat?

La fel parca s-a intamplat si cu Cielo la vremea lui, a vandut bine iar dupa o vreme vanzarile aproape au cazut fiindca se saturase piata: persoane fizice, institutii, firme.

Daca mai amintim si faptul ca Loganul s-a vandut bine pe credit (ceea ce la Cielo nu prea mergea asa usor prin '95-'98), iaca explicatia.

Logic ar fi ca cei de la Dacia sa mai lase la pret, sub o forma sau alta.

Share this post


Link to post

Probabil ca o sa scoata Dacia de 5000 de euro sub numele Logan 1310. Cu motor, cutie de viteze, portbagaj dublu fata de loganul actual si scaun de bucatarie pentru sofer. Restul de optionale pentru alti 4000 de euro :D

Share this post


Link to post

Orice produs comercializat are o traiectorie ascendenta si descendenta. Mentinerea lui in top se face prin schimbare de denumiri, accesorii, variante, etc. Rar se umbla la preturi si daca se face si asta e doar smecherie, iti dau pachetul x gratis sau la pret special. Cele mai bune exemple sunt detergentii.

 

Reducere majora de pret la Logan atata timp cat este cea mai bine vanduta masina nu o sa vedeti. Poate dupa ce o incepe sa existe pe stoc la dealeri si sa nu mai existe timpi de asteptare.

 

PS: Sato, erau si Aveo taxi.

Share this post


Link to post

Nu in Bucuresti, eu nu mai vazusem.

Share this post


Link to post

Si listele acestea de asteptare sunt o strategie de marketing, brevetata pe vremea comunismului. Atunci, daca aveai dolari, plateai jumate din valoarea masinii in lei, jumate in dolari, si brusc erai in capul listei si luai masina imediat.

Acum? Cu toate ca Dacia anunta scaderi de vanzare, timpul de asteptare ramane acelasi.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...