Jump to content
Sign in to follow this  
DonLorenzo

Probleme Cu Discurile De Frana

Recommended Posts

deci,am un Kalos din 2004,pana acum am facut 55.000 de km...in acesti km parcursi...am ajuns la cifra record,parerea mea,de 3 discuri de frana schimbate..si aici nu am pus faptul ca intr-o zi,la ultima verificare cei de la servici au schimbat 2 perechi...e foarte ciudata chestia,am mai avut masini coreene,dar schimbam discurile la 100 si ceva de mii...si nu am un stil de condus foarte sportiv si nici nu ma duc la curse...se pare ca pentru mine discurile au devenit consumabile...noroc ca masina e inca in garantie...ca altfel plateam de fiecare data 10 mil pe discuri...dar totusi nu e normal ce se intampla...a mai patit cineva la fel?sau imi poate da un sfat?pentru ca nici aia de la servici nu prea isi dau seama ce se intampla!!!

 

Dar ce ai cu noi, de ce ne iei "lumina ochilor", ti-am gresit cu ceva ?

Share this post


Link to post

Se pare ca este inca o problema generala la asceste masini. Si eu am mers cu un Kalos de imprumut. Avea aprox. 15k km, si daca franai putintel mai tare, la viteze mai mari de 60-70 km, huruia destul de tare, avand un puternic sentiment ca discurile de frana sunt "ovalizate", si cu un puternic tremurat al volanului.

Share this post


Link to post

2 cazuri si gata, problema generala? La altii se schimba discurile de frana la revizie, FYI.

Share this post


Link to post

In momentul in care am dat inapoi masina, au luat-o cei de la service, in prezenta directorului de vanzari, care m-a intrebat cum merge si daca am fost multumit. I-am spus de frane, si mi-au raspuns cei de la service, spunand ca e una din problemele cu care ei se intalnesc "prea" des, si fara a avea inca o explicatie la fenomen. Asta e.

Share this post


Link to post

Stiu ce zic cei din service. Intraba-i data viitoare da' la Opel cum e? :) )

Share this post


Link to post

Nush cum e la Opel. Cand o sa-mi cumpar o sa-i intreb. Eu spun ce am patit eu cu o masina care avea 15000 km.

Share this post


Link to post

Generalizarea moarte n-are. Mai bine ne-am intreba de ce scrie in manualul de utilizare sa nu franezi violent in primele sute de km. Cine stie ce "tratament" a avut masina aia in primii 15.000Km? Sunt utilizatori pe aici care au ajuns si ei la 50-60 mii de km si n-au schimbat nici placutele de frana. Service-ul prost si stilul de mers "sunt" problema nr.1 la frane. Daca nu le spuneam eu la revizie sa curete franele nici n-ar fi dat rotile jos.

Share this post


Link to post

Eu ma bucur ca in atata timp n-am vazut masina cu "discurile ovalizate". Si nu-i vorba de mine, ca eu nu prea franez, vorbeam de altii, care aveau motive serioase s-o faca si nici nu evitau vreo balta cu apa rece dupa, ca erau la contra-timp. Deci, pe mine sa nu ma intrebati care au fost cauzele, ca nu cunosc.

Share this post


Link to post

Adaug aici, ca sa nu mai deschid topic nou: am schimbat ieri discurile de frana, pe garantie, care erau "ovalizate", asa cum s-a constatat la revizia de 2 ani din august. Am facut teste de franare la viteze ceva mai mari si masinuta nu mai vibreaza; deocamdata pare in regula si vibratia a disparut. La intrebarea mea de ce s-a intamplat asta, am primit doar "ridicari de umeri", desi in vara mi s-a sugerat ca "socurile termice" repetate ar fi cauzat ovalizarea discurilor de frana (gen trecut prin balti..). Mentionez ca masinuta are doar 22.000 km...

Share this post


Link to post

Comfirm si eu faza cu discurile la Aveo. Acum 2 zile un amic care si-a luat masina odata cu Lacetti-ul meu s-a prezentat in service la revizia de 15.000 care l-a costat in jur de 900 RON. Printre altele a schimbat placutele de frana (uzate prematur la 15.000 de km din punctul meu de vedere) si discurile. Cand frana la viteze de pesite 120 la ora imi zicea ca ii vibreaza rau volanul inainte de revizie.

 

Oricum dupa faza cu directia la mine in 20.000 de km si discurile picate in 15.000 de km in cazul amicului meu, incep sa cred ca renumita fiabilitate coreeana a cam disparut. 2 masini noi cumparate in aceeasi zi, modele diferite, ambele cu probleme in primii 20.000 de km. Noroc ca nu tin mult masina, oricum la mine in mod cert urmatoarea masina nu va mai fi chevrolet. :rolleyes:

Ca o paranteza, din ce citesc pe aici probleme sunt doar la modele noi 2006-2007, cei cu masini mai vechi se pare ca nu se bucura de aceleasi facilitati legate de prezente dese prin service ca cei cu masini mai noi.

 

Dupa ce citesc si de problemele cu cutia de viteza la spark care agata default, deja cu a doua masina incep sa ma reorientez spre alceva, probabil o Aygo. Bafta!

 

LE: Ca sa arunc si mai rau paie pe foc... Oare de ce face Chevrolet discount-uri peste discount-uri de peste 1000 de euro de vreun an de zile? Nu cumva au redus putin la costurile de productie folosind materiale mai de kkt ca sa scoata niste masini mai ieftine si sa vanda ceva mai mult? Eu sincer nu am vazut la nicio alta marca perioada asa lunga de discount-uri. Ar fi cam greu sa explici publiculuii de ce vinzi masina mai ieftin ca ai redus costurile de productie ca ar aparea multe intrbari si atunci e mai simplu sa oferi cica discount. :)

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

mai am apox 2000 km si ajung la revizie, tare mi`e k or sa-mi schimbe astia si discurile, la viteze de genu 100-130 cand pun frana tremura volanu...o sa va tin la curent cu ce s-a intamplat la revizia de 15.000

 

p.s. masina e luata in februarie 2007

Edited by NNN

Share this post


Link to post

Daca aveti de gand sa tineti masinile mai mult timp, de ce nu va cumparati alte discuri de frana, facute de un producator renumit? Nu sunt chiar asa de scumpe si eu zic ca ar merita investitia.

Share this post


Link to post

Discurile de frina sint oricum "ovalizate" usor pe partea de contact cu placuta de frina . Ovalizarea usoara ajuta la retragerea/"dezlipirea" placutei imediat dupa frinare desi sistemul hidraulic retrage automat pistonasul . Deci discurile de frina nu au suprafele perfect plane ...

 

Motivele ovalizarii pronuntate , in general , ar putea fi :

 

-subdimensionarea discurilor si/sau a placutelor de frina .

-frinarea violenta si brusca impreuna cu neutilizarea frinei de motor , condusul haotic in general .

-lipsa canalelor de evacuare(ce sint taiate in placuta) a pulberii arse rezultate in urma frinarii .

Edited by iso

Share this post


Link to post
Comfirm si eu faza cu discurile la Aveo. Acum 2 zile un amic care si-a luat masina odata cu Lacetti-ul meu s-a prezentat in service la revizia de 15.000 care l-a costat in jur de 900 RON. Printre altele a schimbat placutele de frana (uzate prematur la 15.000 de km din punctul meu de vedere) si discurile. Cand frana la viteze de pesite 120 la ora imi zicea ca ii vibreaza rau volanul inainte de revizie.

 

Oricum dupa faza cu directia la mine in 20.000 de km si discurile picate in 15.000 de km in cazul amicului meu, incep sa cred ca renumita fiabilitate coreeana a cam disparut. 2 masini noi cumparate in aceeasi zi, modele diferite, ambele cu probleme in primii 20.000 de km.

Faptul ca au schimbat placutele la 15.000km imi spune unul din doua lucruri:

1. Ori este unul dintre multi soferi care tin piciorul pe frana non-stop

2. Ori a luat teapa in service si au schimbat astia (asta daca le-au schimbat) placutele de aiurea.

 

Daca este V1 asta explica si ovalizarea discurilor...

Placutele la lacetti/nubira tin lejer 45.000km, fara a iesi din parametrii de uzura dati de producator (7mm).

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Dupa ce citesc si de problemele cu cutia de viteza la spark care agata default, deja cu a doua masina incep sa ma reorientez spre alceva, probabil o Aygo. Bafta!

 

LE: Ca sa arunc si mai rau paie pe foc... Oare de ce face Chevrolet discount-uri peste discount-uri de peste 1000 de euro de vreun an de zile? Nu cumva au redus putin la costurile de productie folosind materiale mai de kkt ca sa scoata niste masini mai ieftine si sa vanda ceva mai mult? Eu sincer nu am vazut la nicio alta marca perioada asa lunga de discount-uri. Ar fi cam greu sa explici publiculuii de ce vinzi masina mai ieftin ca ai redus costurile de productie ca ar aparea multe intrbari si atunci e mai simplu sa oferi cica discount. :)

 

 

OFFTOPIC: din cate am vazut eu, exista o serie de probleme destul de des intalnite la Daewoo si Chevrolet, multe din ele fiind trecute de vederea de catre romani pt ca "la dacie era mult mai rau". Partea despre cutia de viteze de la Spark: din cate ziceau forumistii, cutia e mostenita de la matiz, unde exista aceleasi probleme, si situatia nu difera mult la kalos. In cazul Spark, eu ii inteleg ca au pastrat motorul de la matiz, care si-a dovedit fiabilitatea, insa nu pot sa inteleg cum poti scoate 3 generatii de masini, de oras, adresate in mare parte femeilor, si sa nu repari aceste "mici inconveniente", cum poti vinde la ora actuala, masini la care "agata" cutia de viteze?

Pretul nu il consider o scuza... la alte masini de acelasi pret nu exista pb din astea...

Share this post


Link to post
Pretul nu il consider o scuza... la alte masini de acelasi pret nu exista pb din astea...

Normal, la acelea nici nu sti in ce treapta ai bagat.

Share this post


Link to post
Normal, la acelea nici nu sti in ce treapta ai bagat.

 

Poate or sa ma acuze unii ca poluez forumul cu subiectul "logan", dar uite cum sta treaba: prea multe modele de masini nu am condus, prea multe despre masini nu stiu, insa am deschis topic-ul despre cutia de viteze de pe Spark, dupa ce am gasit pe Spark o serie de inconveniente pe care nu le-am gasit pe loganul familiei. Nu spun ca loganul este peste spark, spun doar ca, cutia de la logan este mult superioara celei de la Spark (masini cu pret foarte apropiat)..... si asta inseamna ca e loc de mai bine

Share this post


Link to post
Faptul ca au schimbat placutele la 15.000km imi spune unul din doua lucruri:

1. Ori este unul dintre multi soferi care tin piciorul pe frana non-stop

2. Ori a luat teapa in service si au schimbat astia (asta daca le-au schimbat) placutele de aiurea.

 

Daca este V1 asta explica si ovalizarea discurilor...

Placutele la lacetti/nubira tin lejer 45.000km, fara a iesi din parametrii de uzura dati de producator (7mm).

Ce e V1? :)

 

Deci, placutele erau uzate rau. A fost chemat in service si i-au fost aratate. Problema se pune din punctul meu de vedere daca nu cumva placutele s-au uzat prematur din motive de discuri ovalizate.

 

Daca mi se intampla mie, faza respectiva cu riscul de a lasa masina pe dreapta cateva zile, refuzam sa achit contravaloarea placutelor si ceream inlocuirea lor pe garantie ca o consecinta a discurilor uzate.

Daca era cazul dadeam mail la GM Southeast Europe si explicam problema.

Stiu ca sunt consumabile, dar daca discurile erau bune, placutele nu se uzau prematur. A fost doar o consecinta a unui defect din fabrica si in acest caz puteau fi acoperite de garantie. ;)

 

Mi se pare imposinil sa uzezi de 3 ori mai repede un set de placute de frana cat de prost ai fi ca sofer. Vorbim de o diferenta de cca 30.000 de km.

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Daca te uiti la ce fac cei din fata ta, la cati coboara pante intregi cu piciorul pe frana si la cati franeaza in fiecare curba, raportul de 3:1 mi se pare corect. Uzura este mai mare cand franezi usor si continuu, decat scurt si in reprize. In deplasarea dintre doua stopuri, eu vad multi care se deplaseaza cate 100 m cu piciorul pe frana.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

tolin, sper sa ai tu dreptate si sa fie de la sofer problema cu placutele de frana la amicul meu nu de la discuri, desi eu sunt foarte rezervat in acest moment cand vine vorba de fiabilitatea la chevy, nu de alta dar eu deja sunt patit si de asemenea sunt foarte rezervat in a mai recomanda chevy. Cel putin nu in urmatorii 25.000 de km pe care ii voi parcurge cu masina.

 

Daca pana la 45.000 nu mai pica nimic la masina mea o sa recunosc ca m-am inselat. Pana atunci tind sa cred, desi in cazul meu cu directia am si eu o vina mai mare sau mai mica ca fiabilitatea chevy nu e mai breaza ca fiabilitatea reno sau chiar by reno. :)

Share this post


Link to post

Eu nu m-am referit la cazul prietenului tau pentru ca nu-l cunosc si nici nu iau apararea producatorului pentru ca stiu ca scaderea preturilor se face in detrimentul fiabilitatii. Eu am auzit despre ovalizarea discurilor de frana doar pe forum si am postat observatiile mele in legatura cu comportamentul unora. Nu intamplator, ei fac parte din categoria celor fac aceste greseli din dorinta de-a proteja cat mai mult masina.

Share this post


Link to post

Care e diferenta intre "stopuri de frana aprinse" si "franare"?

Nu ca as fi carcotas, dar aprinderea stopurilor la mersul in "card la stop" nu are [de cele mai multe ]/[une]ori legatura cu frana, ci cu... previziunea :D

V-as sugera revederea unei secvente de film (un amic de pe aici sugera filmul "Lt. Bullit" cu John Wayne) ca sugestie de farse la amici cu "calcarea" franei in timp ce de fapt accelerezi :D

Share this post


Link to post

... vrei sa spui Steve McQueen, ala era pe masini, celalalt era pe cai. Altfel, distanta dintre disc si placute este mai mica decat apasarea pedalei pana la aprinderea stopurilor, iar uzura materialului este dependenta de temperatura. Cum inertia termica este mare, franarea in reprize este mai buna decat cea continua. Iar ca tacamul sa fie complet, dupa ce au incins bine placutele, cei cu grija mare de masina, tin frana de serviciu apasata, in continuare, pe toata durata stopului, pentru a tranfera toata caldura la disc, care, degeaba este ventilat, daca nu se invarte. Daca, dupa acest tratament termic, treci discurile prin apa, orice potcovar iti va spune ca procedura asta se cheama decalire, dupa care, poti modela fierul dupa cum evolueaza asfaltul.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Ia sa vedem... (cu filmul ala m-am lamurit, e clar ca n-o sa tin minte vreodata :) ) S-ar zice ca variatia energiei cinetice este egala cu lucrul mecanic al fortelor de franare/frecare, care se cam transforma aproape in totalitate in caldura. Presupunand ca timpul total de franare e acelasi in cazul ambelor tehnici si tinand cont de acea "inertie termica" se poate intui o oaresce diferenta intre "ciupeala" si "frecangeala". Numai ca azi, cand prins in "mrejele" unei melodii am "ciupit-o"... repetat, nevasta-mea a zis ca-mi da cu geanta-n cap daca mai fac asa (si jur ca era vorba de frana :D ).

Tolin, te invit pe traseul meu sa aplici stilul asta cu ciupeala si sa vezi cum dupa 2-3 zile o sa dai, nestimulat, din cap precum cateii de pe tablia din spate a masinilor de prin anii '80 :)

Evident, exista si alte... stiluri!

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

... cred ca melodia era ... neadecvata. Altfel, energia de franare este aceeasi, doar ca transferul de caldura se face altfel, ventilarea produsa de discul care se invarte un timp mai mare contribuie la o disipare mai buna la suprafata care nu favorizeaza acumularea.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...