Jump to content
Sign in to follow this  
DonLorenzo

Probleme Cu Discurile De Frana

Recommended Posts

Este cel putin ciudat sa ai placutele uzate 85% dupa 11 kkm. Testul de frana nu testeaza uzura placutelor, ci doar capacitatea de a frana. Poti sa ai uzura si 95% si, daca uzura e uniforma, sa poti frana bine mersi. Pe de alta parte, faptul ca discurile s-au "ovalizat" in conditiile astea, indica faptul ca e ceva putred totusi.

Analizeaza-ti stilul de condus/franare, pe de-o parte si mai verifica din cand in cand temperatura jantelor, pe de alta parte. Evident, mai raporteaza :)

Share this post


Link to post

Nu cumva placutele alea s-au uzat tocmai din cauza discurilor ovalizate?

 

Tin minte ca un amic cu un Aveo tot pe la 10.000 a schimbat discurile si o data cu ele si placutele.

 

 

P.S. Eu am schimbat placutele la 31.000 de km si erau doar 70% uzate. :)

Share this post


Link to post

Intrebare pentru colegi care au efectuat revizia de 15 mii km !.Este bine daca la revizie le spun sa verifice placutele (discurile)?.Voi fi taxat la ora, manopera?

Share this post


Link to post

Teoretic la fiecare revizie ar trebui sa verifice si franele. Nu vad de ce sa fii taxat. Platesti manopera doar daca ti le inlocuiesc, verificarea ar trebui inclusa in pret. :)

Share this post


Link to post

Verificat inseamna s-o puna pe stand. Daca trebuie sa le curate, marchezi banul.

Share this post


Link to post

acum o luna parca a fost facuta revizia de 15000 km.au dat rotile jos au curatat placutele.acum 2 zile am avut drum spre pitesti,am observat la franare de 130 km brusc vibreaza volanu si se aude ca un vuiet.peste o sapt treb sa ma duc sa imi dau comanda de bara spate(un accident minor) si o sa vb cu baieti de la service.cred ca tot la discuri e problemea.

sal

ps off topic:puchi suntem colegi si pe forumu de pe masini.ro >>t99959

Edited by Tichi_X2004

Share this post


Link to post
Analizeaza-ti stilul de condus/franare, pe de-o parte si mai verifica din cand in cand temperatura jantelor, pe de alta parte. Evident, mai raporteaza :)

 

De cand am luat-o din service nu mai merg cu nebunul, in sensul ca franez usor, si evit baltile cand ploua, ca sa nu ajunga prea multa apa la discuri cand sunt incinse :) .

 

Legat de temperatura jantelor, de tabla, ca din alea am, iti spun ca si dupa 15 minute de mers in oras sunt calde ca dracu, frigi oua, carnati si o portie de cartofi pai pe ele.

 

Dar mai mentionez ca rulmentii nu uruie, nu se aude nici un vajait de la roti, nici o frecare aiurea si cand o scot pe liber de la viteze mari, merge km in sir fara probleme, parca zboara.

 

Sincer, eu cred ca placutele s-au uzat si din cauza discurilor ovalizate, dar sa-mi zica si mie cineva care reuseste sa-i convinga pe aia de la service ca e din vina discurilor de proasta calitate si ducerea placutelor.

 

Am platit 220 RON schimbatul placutelor si sunt sigur ca nu doar din cauza franarii mele aiurea s-au dus.

Share this post


Link to post
acum o luna parca a fost facuta revizia de 15000 km.au dat rotile jos au curatat placutele.acum 2 zile am avut drum spre pitesti,am observat la franare de 130 km brusc vibreaza volanu si se aude ca un vuiet.peste o sapt treb sa ma duc sa imi dau comanda de bara spate(un accident minor) si o sa vb cu baieti de la service.cred ca tot la discuri e problemea.

sal

ps off topic:puchi suntem colegi si pe forumu de pe masini.ro >>t99959

 

Salut,

Sunt nou pe forum. Am un Aveo sedan de 1 an si 2 luni. La revizia de 1 an totul ok, schimbat filtre, ulei, alea, alea si curatat placutele de frana. Dupa 2 luni vibratii violente in volan la franare de la 130km la sub 100km. Sub 100km nici o problema. Telefon la service, programare dupa 2 zile, spus problema, ridicat din umeri, au spus ca au frecvent aceasta problema, testat masina si... discuri ovalizate. Schimbat pe garantie si acum trebuie sa ies afara sa vad cum se comporta. Acum parerea mea este ca nu este permis sub nici o forma ca in perioada de garantie sa schimbi piese de maxima importanta, indiferent de modul cum ai conduce. Eu conduc de 21 de ani si nu am avut cu nici o masina astfel de probleme, nici in garantie nici post garantie. Cred ca ar trebui facuta o asociatie a posesorilor de asa-zisa masina chevrolet aveo si sa fim despagubiti pentru paguba creata cu achizitionarea unui asemena harb. Sa le cheme pe toate in fabrica si sa le puna piese de calitate sau sa ne dea bani inapoi sau sa comunice oficial ca toate masinile de pana in 12000 euro sunt rable cu garantie de trei ani sau 100000Km. Sigur cand se va termina garantia o voi vinde si voi lua o nemtoaica ca doar alea sunt masini.

Share this post


Link to post
...Sigur cand se va termina garantia o voi vinde si voi lua o nemtoaica ca doar alea sunt masini.

 

Corect! Cea mai buna alegere! Nu pot sa inteleg cum de ai reusit sa te pacalesti acum... :o

Share this post


Link to post
Corect! Cea mai buna alegere! Nu pot sa inteleg cum de ai reusit sa te pacalesti acum... :o

 

Salut,

Luat dupa nevasta. Arata frumos, e spatioasa,e buna sa o conduca si ea, culoare rosie obligatorie, da acum s-a convins si ea ce porcarie e dar cat e in garantie o tinem si apoi pa, cumpar nemtoaica.

Share this post


Link to post

Asta e, lasi ceva care "arata frumos... spatioasa... rosie..." si o sa iei o "nemtoaica" urata in draci, in care n-o sa ai unde sa pui nici prezervativul, neagra si evident buna sa o conduci numai tu :D

As putea sa pun pariu ca pana la "porcaria asta" n-ai prea avut ocazia, cu toti cei 21 de ani de condus, sa franezi de la 130 Kmph :)

 

Ah, era sa uit! Faceau unii azi greva foamei in Piata Victoriei. Am impresia ca am vazut niste sigle Chevrolet calcate in picioare in fata lor.

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Ai perfecta dreptate in nemtoaice modele mai vechi sau mai noi nu poti sa pui nici un prezervativ. Asta e, bine ca incape in chevy. Raman la parerea ca 10 mii dai pe el 10 mii face.

Edited by Mircea
Citare inutila

Share this post


Link to post

Si o nemtoaica in care o sa bagi bani pentru ca nu mai e in garantie si pentru ca nu-i cunosti trecutul o sa te multumeasca?

Share this post


Link to post
Ai perfecta dreptate in nemtoaice modele mai vechi sau mai noi nu poti sa pui nici un prezervativ. Asta e, bine ca incape in chevy. Raman la parerea ca 10 mii dai pe el 10 mii face.

 

Vorba aia .. once BMW, BMW for ever =))

Share this post


Link to post

asa este, cum zice mazzy4you,

 

si eu dupa ce am vazut ca in 10k km mi s-au ovalizat discurile si mai ales, ca nu sunt singurul care are aceasta problema, am zis ca mai bine imi luam un golf 4 sau un passat variant, sau un seria 3 din 2001, mai fara optiuni, din cei 10k de Euro, cati face Aveo-ul, dar sa stii ca au facut o gramada de oameni treaba asta si ii vad toata ziua in spatele blocului pe sub ele, si mai ales pe la mecanici si electricieni, cum se gudura si dau 4-5 milioane pe cate un rahat de piesa/luna.

deci sa stii, ca mai bine ai luat Aveo-ul si 3 ani te doare la pateu si te duci la ei cand se stica ceva si iti faci pe gratis.

 

si inca ceva, dar complet offtopic, o masina noua, e masina noua, nu o cutie zburatoare pe care au condus-o prea multi cosmonauti de incercare.

Share this post


Link to post

Iti dau dreptate, o masina noua, e noua, dar ti se pare normal ca dupa cielo sau espero care au fost si sunt niste masini ok, cel putin in perioada de garantie si circa 2 ani dupa sa apara asemenea masina cu asa mari probleme de fiabilitate? Sunt tot aceeasi muncitori in Corea, doar managementul s-a schimbat si scuza-ma dar se vede. Cred ca CHEVROLET s-ar invirti in mormant daca ar vedea ce masini fac urmasi lui. Pe mine asta m-a deranjat si de aceea am intervenit pe forum. Nu doresc sa intru in polemica cu nimeni, ba chiar am aflat unele lucruri folositoare despre intretinerea masinii (ex. lipsa scut motor, l-am cerut si s-a montat in fabrica, gratis)dar, raman la parerea ca in perioada de garantie schimbi lucruri mai putin importante, piesele f importante trebuind sa le schimbi dupa cel putin 5 ani. Nu cred ca un mecanic de service monteaza niste discuri de frana sau orice altceva mai bine decat au facut-o aia in fabrica.

Edited by Mircea
Nu mai cita mesajul anterior.

Share this post


Link to post
... Nu cred ca un mecanic de service monteaza niste discuri de frana sau orice altceva mai bine decat au facut-o aia in fabrica.

Linia de asamblare este complet robotizata. Daca ar fi o greseala de montaj, toate masinile ar avea aceleasi defecte. Nici un user n-a specificat ca in service au fost verificate discurile cu ceasul comparator, metoda simpla si clara in determinarea unei suprafete valurite.

Share this post


Link to post

Aglomerarea traficului sau stilul de conducere "nervos" al soferului suprasolicita sistemul de franare. Faptul ca o masina germana face 120.000Km in doi-trei ani exclusiv pe autostrada ar trebui sa explice intr-o oarecare masura de ce nu dezvolta la fel de des astfel de probleme, nu cred ca e vorba neaparat de vreo calitate extraterestra a materialelor folosite.

Share this post


Link to post

De ce, daca materialul folosit este gresit tratat, el se poate deforma la temperatura mare (solicitari mari sau continue). Singurul lucru care ma intriga este faptul ca se schimba discurile fara cea mai mica masuratoare. Dupa mine, efectul semnalat se poate obtine si dintr-o proasta functionare a ABS-ului, oscilatii in circuitul hidraulic, provocate de o raportare gresita (dinamic) a senzorilor de rotatie. Nici incercarea pe standul de test nu poate discrimina cauza, ea evidentiaza, doar, defectul.

 

Comportarea service-urilor si usurinta cu care sunt acceptate aceste schimbari in termen de garantie (supape si discuri de frana) imi sugereaza un blat din care toata lumea-i multumita, iar lui Chevrolet i se rupe de un segment de piata atat de mic, la peste 300.000 de buc vandute pe an in Europa, piata romaneasca reprezinta un procent instabil si conjuctural.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Oameni buni, inadmisibil, postam mai demult pe topicul asta si nu numai ca mi-am remediat problema cu discurile pe garantie, la 10000 km.

Eram fericit, am zis ca poate am noroc cu perechea asta de discuri si placute noi.

 

Dar de unde...

Am 13700 km acuma, dupa 2 luni dupa ce mi le-au schimbat baetii si de data asta face si mai rau volanul, acuma cand franez de la 130-150, face pana pe la 70km/h, vibratiile sunt super mari, deabia tin de volan, il strang ca strugurii in palma :) Si merge in valuri cand franez.

 

Nu stiu cum dracu s-a putut ca tocmai la masina care mi-am dorit-o asa de mult si de care ma bucur ca o am si de cum merge, mai ales dupa 8k km, ca si-o dat drumul motorul si rupe strada, tocmai problema asta de rahat cu discurile imi strica impresia despre Chevy-uri si despre Aveo in general.

 

Ce porcarie sa merg din 3 in 3 luni la service sa-mi schimbe ceea ce trebuia schimbat la revizia de 60.000, dupa 2-3 ani in mod normal.

 

Daca iar imi zic ca-mi schimba si placutele cu 220 RON, imi bag piciorul si pun sa-mi schimbe doar discurile.

 

Numai bine

Share this post


Link to post

Ma intreb si eu daca nu se poate dezactiva cumva ABS-ul (ca nu stiu daca are siguranta), eventual provocandu-i o eroare de senzor, si apoi probata franarea in aceleasi conditii 130-70Km/h. (Atentie la trafic!). Poate tolin are o idee buna.

Share this post


Link to post

Se poate scoate siguranta la ABS. Testat de mine in prima iarna (anul trecut)- de voie, de nevoie: s-a aprins lampa in mers, nu mai intra ABS. Scos siguranta, pus niste frane, pus inapoi siguranta- ABS ok. "Scosul" si "pusul"- cu motor oprit, logic.

Share this post


Link to post

Masina trebuie pusa pe bancul de testare a sistemului de franare. Daca discurile sunt ovalizate, aparatul detecteaza fluctuatii ale rezistentei de rulare. Rezultatul este concludent si nu lasa loc de interpretari. Bineinteles ca la masinile cu ABS, pe periada testului se dezactiveaza sistemul. (valabil si pt ESP unde este cazul)

Share this post


Link to post

Teoretic asa ar trebui sa fie, eu am facut insa pana acum doua teste de frana (unul la prima revizie pe la 9000Km si al doilea la ITP, pe la 25000Km) si la niciunul nu am vazut sa-mi fi dezactivat mecanicii ABS-ul.

Share this post


Link to post

Fara dezactivarea ABS cum testeaza eficienta franarii pe puntea spate?, pt ca in momentul in care rotile spate sunt rotite de tambur, iar rotile fata stau pe loc, ABS crede ca rotile pe fata sunt blocate, si se activeza incercand "sa rezolve problema" . Rezultatul testului este viciat de "incercarile" ABS de a debloca puntea fata.

 

In cazul testarii puntii fata, nu stiu care este efectul functionarii ABS, dar si insasi faptul ca senzorii detecteaza diferente mari de turatie intre rotile fata si spate, poate genera eroare la sistemul ABS si dezactivarea acestuia.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...